Odmłodzony An-225 na lotnisku Chopina [KOMENTARZ]

14 kwietnia 2020, 13:58
An-225 Guzy KPRM
Fot. Adam Guz/KPRM
Reklama

Lądowanie na warszawskim lotnisku Okęcie największego samolotu transportowego na świecie, osiemdziesięciometrowego Antonowa An-225 Mrija, to wydarzenie wyjątkowe. Na pokładzie przyleciało z Chin ponad 80 ton środków ochronnych zakupionych przez KGHM: maseczek, kombinezonów, osłon na twarz i innych środków niezbędnych w walce z Covid-19.

Największy samolot świata był potrzebny, by przywieźć kolejne partie środków medycznych – przekonywał obecny na lotnisku premier Mateusz Morawieckie. - O taki transport starało się kilka państw, u nas to były długie dni negocjacji. Skala tego transportu faktycznie robi wrażenie. Jego objętość oszacowano na ponad 1000 m3 i składa się na niego przede wszystkim ponad 75 ton kombinezonów ochronnych, ale też około 11 ton osłon na twarz i 9 ton maseczek. Całość została pozyskana bezpośrednio od chińskich producentów przez koncern KGHM.

Do transportu wykorzystano największy samolot transportowy świata An-225 Mrija i co ciekawe, był to jego pierwszy komercyjny lot po trwającej niemal rok modernizacji. Maszyna wzbiła się w powietrze w nowej konfiguracji po raz pierwszy 19 marca 2020 roku a już 11 kwietnia wyruszyła w podróż do Chin.

image
Rozładunek An-225 Mrija na lotnisku w Warszawie. Fot. MAP

Trasa przelotu z firmowego lotniska Gostomel pod Kijowem do chińskiego miasta Tiencin liczyła sobie ponad 8200 km i wymagała międzylądowania w Kazachstanie dla uzupełnienia paliwa. Jest to standardowa trasa dla samolotów Antonov Airlines lecących do Chin i z powrotem do Europy. Łącznie lot trwał niemal jedenaście godzin. Po dotarciu do celu rozpoczął się załadunek. Wybór Tiencin jako miejsca z którego lata większość transportów ze środkami ochronnymi i medycznymi jest nieprzypadkowy. Pomimo tego, iż miasto leży nad Morzem Żółtym, czyli na północnym wschodzie Chin, to jest to równocześnie specjalna strefa ekonomiczna będąca jednym z największych światowych węzłów komunikacji morskiej i lotniczej.

Załadunek An-225 w Tiencin zakończył się w niedzielę popołudniem i samolot wystartował w drogę powrotną o 17:23 czasu lokalnego. Warszawie był już wtedy 13 kwietnia, tuż po północy. Maszyna odbyła niemal 6 godzinny lot do Ałmaty, którego trasa to ponad 3600 km, a około szóstej rano czasu lokalnego wystartowała z Kazachstanu do Warszawy. Po locie długości ponad 5130 km, który trwał niemal 8 godzin, samolot dotarł do Warszawy 14 kwietnia tuż po dziesiątej rano.

image

Transport około 90 ton ładunku na odległość ponad 8 tys. km w przeciągu kilkunastu godzin wydaje się znaczącym wyczynem, ale dla An-225 to w zasadzie rutynowe zadanie. W ładowni o pojemności 1300 m3 może on przewieść ponad 250 ton ładunku lub pojedynczy obiekt o masie ponad 180 ton. Natomiast przenosząc 200 ton samolot ten jest w stanie pokonać ponad 4 tys. km bez lądowania. Dla porównania An-124 może transportować do 120 ton ładunku (150 ton w wersji An-124-100M), a kubatura ładowni to ponad 1000 m3.

Oba typy maszyn mają na swoim koncie światowe rekordy dotyczące przewożonych ładunków i długości lotu. Do An-124 należy palma pierwszeństwa jeśli chodzi o lot bez lądowania czy tankowania w powietrzu. W trwającym 25 godzin i 30 minut locie maszyna przebyła 20 151 km. An-225 ma na swoim koncie rekordowe przewozy pod względem masy i wymiarów. Największy pojedynczy obiekt jaki przewieziono drogą powietrzną to generator dla armeńskiej elektrowni gazowej, który wraz z ramą transportową ważył 189 ton.

Natomiast najdłuższy przewieziony przez Mriję obiekt, to mierząca 42,1 metra łopata do turbiny wiatrowej. An-225 przewiózł w 2010 roku dwa takie elementy dla duńskiej elektrowni prosto z chińskiego Tiencin. Równie interesujący, choć nie rekordowy, był pierwszy lot komercyjny An-225 po certyfikowaniu tej maszyny do użytku cywilnego i przyjęciu do floty Antonov Airlines. Odbył się na trasie Stuttgart-Thumrait (Oman), a ładunek stanowiły gotowe posiłki dla amerykańskiego personelu w całym regionie Bliskiego Wschodu. 216 tys. porcji umieszczonych na 375 paletach ważyło łącznie 187,5 tony.

Kabina An-225 przed modernizacją. Fot. Piotr Tadeusz/CC-BY-3.0
Kabina An-225 przed modernizacją. Fot. Piotr Tadeusz/CC-BY-3.0

Zarówno An-225 jak i An-124 mają też w historii swoich lotów wiele akcji humanitarnych lub ratowniczych. Na przykład w kwietniu 2011 roku An-225 przewiózł największą dostępną wówczas pompę do betonu z USA do Japonii. Podobne urządzenie An-124 kilka dni wcześniej przywiózł z Niemiec. Zostały one wykorzystane do chłodzenia reaktora elektrowni jądrowej w Fukushimie, uszkodzonej przez trzęsienie ziemi. Obecnie te największe samoloty transportowe regularnie latają z ogromnymi ładunkami środków ochrony osobistej, takich jak maseczki i kombinezony. Są one transportowane przede wszystkim z Chin do Europy. Nocą 22 marca 2020 w Czechach wylądował An-124 ze 100 tonami maseczek, testów i innych niezbędnych środków. Tylko w ostatnim tygodniu przed Świętami Wielkanocnymi w Polsce lądowały dwa Antonowy An-124: we Wrocławiu i Warszawie. Każdy z nich przywiózł po około 50 ton środków ochronnych z Chin.

W czasie pandemii liczy się czas i ilość dostarczanych materiałów ochronnych, które przecież zużywają się bardzo szybko. Dlatego najlepsze rozwiązanie to transport lotniczy. Maseczki, kombinezony, osłony na twarz, to wszystko ładunki relatywnie lekkie, jednak przez to ich duże ilości mają też znaczną objętość. Dlatego tak ważną rolę pełnią obecnie ciężkie samoloty transportowe, mogące przewozić na znaczne odległości nie tylko duże ciężary ale i znaczne gabaryty. Co ważne, w obu tych kategoriach jest tylko jeden niedościgniony mistrz i 14 kwietnia 2020 roku wylądował w Warszawie.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 159
Reklama
Józef - hanys
piątek, 17 kwietnia 2020, 10:55

Wczoraj godz.21.00 ląduje z Chin .....Dreamliner LOT 7916 na Okęciu w Warszawie z Nur-Sultan ...a w odwrotnym kierunku lecą aż dwa Dreamliner LOT 7929 i 7915 do Nur-Sultan ... i tak latają te maszyny po potrzebny sprzęt tam i spowrotem do Chin .... Nur-Sultan to między lądowanie dla zatankowania tych samolotów .

AWU
czwartek, 16 kwietnia 2020, 16:03

W sprawie zaistniałą poniżej dyskusji odnośnie możliwości czasowego wymontowania pasażerskich z Dreamlinerów LOTu w celu udostępnienia dodatkowej przestrzeni na transport pudeł z artykułami medycznymi, pragnę przypomnieć że w maju 1991r podczas operacji Salomon, ewakuacji etiopskich Żydów w przeciągu 6 godzin zdemontowano z Boeinga 747-200 linii El Al, wszystkie 399 foteli F, J i Y klasy, samolot wrócił do Tel Avivu z 1222 pasażerami na pokładzie ustanawiając rekord nie pobity do dziś. B - 747-200 normalnie transportuje ok 400 pasażerów w konfiguracji 3 lub 2 klas, najwięcej foteli montowali przewoznicy azjatyccy na krótkich trasach (n.p. Osaka Tokio) 525 miejsc w konfiguracji "all economy" przy rozstawie 30". Wbrew komentarzom poniżej nie jest to operacja skomplikowana, a samo usunięcie foteli nie wymaga wg przepisów międzynarodowych "certyfikacji" gdyż nie dochodzi do żadnej ingerencji/modyfikacji (chyba że istnieją jakieś dodatkowe ograniczenia skądinąd znanego z biurokracji ULC) Inny rekord ustanowił Boeing 727-200 World Airways w marcu 1975, podczas ostatniego lotu ewakuacyjnego z Da Nang gdy komuniści podeszli w rejon lotniska wybuchła panika i tłum Wietnamczyków próbował dostać się na pokład. Samolot wystartował z opuszczonymi tylnymi schodami na których byli ludzie, również ludzie w ładowniach i wnękach podwozia, podczas startu pod ostrzałem broni maszynowej i granatników. Maszyna przeleciała nisko z opuszczonymi schodami do Saigonu, na pokładzie 268 osób (w kabinie 161 foteli) + 62 osoby w ładowniach oraz dwóch szczęśliwców którym udało się przeżyć podróz i lądowanie we wnęce podwozia. W kadłubie maszyny naliczono 58 dziur po pociskach i odłamkach.

Eytu
czwartek, 16 kwietnia 2020, 00:15

Tylko nie dawajcie mu oprogramowania z maxa.

maz
środa, 15 kwietnia 2020, 18:29

To nie jest rosyjski gigant. Albo radziecki albo ukraiński .

Saracen
środa, 15 kwietnia 2020, 14:12

Według oficjalnych statystyk w marcu w Rzeszowie nikt nie zmarł na koronawirusa. Ale liczba wszystkich zgonów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku aż o 38 proc. W kartach zgonów jest więcej takich przyczyn śmierci jak np. zapalenie płuc czy niewydolność oddechowa. We Włoszech do ofiar koronawirusa zaliczany jest każdy przypadek śmierci z pozytywnym wynikiem testu na COVID-19, bez względu na ilość i rodzaj chorób współistniejących. W Belgii nie musisz mieć nawet wykonanego testu na COVID-19 aby być zaliczonym do ofiar koronawirusa. Wystarczy, że miałeś jego objawy przed śmiercią. W Polsce 27 letnia kobieta z Łańcuta, która miała koronawirusa, została wykreślona ze statystyk śmierci tego wirusa - uznano, że zmarła na sepsę. Do tego dochodzi dziwaczna polityka PiS odnośnie liczby wykonanych testów. Przykładowo, w sobotę 11 kwietnia odnotowano 401 nowych zarażeń a wykonano 11 265 testów. W niedzielę 12 kwietnia odnotowano 318 nowych zarażeń i wykonano 8 447 testów. W poniedziałek 13 kwietnia odnotowano 260 nowych zarażeń a wykonano 5 623 testów. Czyli w ciągu dwóch dni liczba testów na dobę spadła o około 50% co przełożyło się na zmniejszoną liczbę nowych przypadków koronawirusa. W tym kierunku idąc, gdy przestaniemy wykonywać testy, pozbędziemy się epidemii.

robo
środa, 15 kwietnia 2020, 15:23

Publikuj swoje sensacje na rusnet. Tam cię docenią, a na marginesie czy w Polsce jest paragraf na fejknełsy dot wirusa? A jeśli nie to dlaczego?

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 16:59

Jeżeli te dane nie są prawdziwe to proszę pokazać inne. Pisanie że jest ktoś z rusnet, to trochę dziwne.

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:12

Po pierwsze fake-i sa karalne wiec niech Saracen przedstawi żródła swoich teorii, po drugie: nei nabijaj sobie postów:)

Kościuszko
czwartek, 16 kwietnia 2020, 14:52

Ta Fabien, ty miałeś napisać kiedyś czy kadafi był terrorystą. Nie dałeś rady. Jeśli uważasz że jest inaczej niż pisze Saracen to pisz do moderatora i dawaj doniesienie do stosownych organów. Co rusz masz info że ktoś czeka drugi tydzień na test albo trzecią dobę na wynik lub zmarł z kompletem objawów ale nie został zaklasyfikowany.

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 16:59

Jeżeli te dane nie są prawdziwe to proszę pokazać inne. Pisanie że jest ktoś z rusnet, to trochę dziwne.

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 16:59

Jeżeli te dane nie są prawdziwe to proszę pokazać inne. Pisanie że jest ktoś z rusnet, to trochę dziwne.

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 16:59

Jeżeli te dane nie są prawdziwe to proszę pokazać inne. Pisanie że jest ktoś z rusnet, to trochę dziwne.

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 16:59

Jeżeli te dane nie są prawdziwe to proszę pokazać inne. Pisanie że jest ktoś z rusnet, to trochę dziwne.

Krystian
środa, 15 kwietnia 2020, 16:55

No niestety robi, niejaki saracen opisuje rzeczywistość, jeśli wyciągasz "agenturalne argumenty" to znaczy że nie nadążasz lub nie chcesz nadążać...

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:12

Wiec niech to udowodni bo wypisywanei fake-ów związanych z COVID-19 jest karalne.

Strażnik Teksasu
środa, 15 kwietnia 2020, 13:56

Paliwo na lot B787 tam i z powrotem do Chin to 100-120 ton, cena 1 ton paliwa to 420 USD, koszty stałe płaci się czy latają, czy stoją, opłaty nawigacyjne w kosztach pomijalne (do negocjacji), ładunek 45 ton w bagażnikach i 20 ton w kabinie w specjalnych siatkach. Można i tak.

zyg
środa, 15 kwietnia 2020, 15:46

Aktualne (09.04) ceny paliwa na stronie IATA, w Europie USD210/tonę w ChRL USD 198/tonę czyli 70% taniej niż rok temu a 40% taniej niż 09.03. Oprócz tego możliwość zakupu przez Petrolot/Orlen ropy blend Sokol do produkcji Jet-A/B którą Rosjanie obecnie sprzedają przez pośredników za bezcen USD 5/baryłkę poniżej oficjalnej i tak niskiej ceny spotowej.

i co jeszcze?
środa, 15 kwietnia 2020, 16:20

Jak to sprzedają za 5 dolarów? Ja słyszałem, że dopłacają po 5 dolarów temu co "kupuje".

zyg
środa, 15 kwietnia 2020, 18:02

Sprzedają usd 5 za baryłkę PONIŻEJ oficjalnej ceny spot w Europie czy Dubaju. Oficjalna cena Sokol na giełdzie USD 25.65 czyli można kupić za USD 20.65/brl

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:29

Ale przecież nasze 787 obecnie po zakończeniu akcji Lot do domu non stop latają na trasie Warszawa - Chiny - Warszawa. Stoją tylko 2 maszyny bez silników (jedna od listopada, druga od początku lutego). I dwie maszyny, które są na obowiązkowych przeglądach w Abu Dabi (wrócą za ok 2 tygodnie).

zyg
środa, 15 kwietnia 2020, 16:02

Czyli "13 lata do ChRL non stop"? I dlaczego nie wymontują siedzeń z głównego pokładu przynajmniej we 2-3? Robota na 8-10 godzin a dodatkowe ze 150m3 przestrzeni przy zachowaniu wszystkich kuchni i toalet (pokład cargo dla 789 to 172.5m3).

Aviator
czwartek, 16 kwietnia 2020, 09:15

Nie wymontowuje sie siedzeń z powodu przepisów oczywiście - kosztowałoby to o wiele więcej i byłyby problemy z certyfikacją.

Heheh
środa, 15 kwietnia 2020, 13:55

najpierw Chińczycy wprowadzili wirusa a teraz robią biznes na maseczkach to się nazywa pomysł na biznes

Orthodox
środa, 15 kwietnia 2020, 16:29

Zaiste. Szczególnie, że cała światowa gospodarka stoi w związku z czym 90% chińskiego eksportu też stoi.

krem
środa, 15 kwietnia 2020, 13:05

Sześciosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej, pochodzący z biura konstrukcyjnego Antonowa, zbudowany w zakładach Antonow, przeznaczony był do transportu Burana. Cieszycie się, to cieszcie sie dalej i podziwiajcie myśl radziecką.

Hip
środa, 15 kwietnia 2020, 12:26

W mojej miejscowości jest szwalnia, która szyję maseczki i sprzedaje je po 5pln/st. Zamiast płacić za Antonowa można było te 3mln dolarów przekazać na nasze firmy, które szyją. Ludzie mieli by pracę i pieniądze zostałyby w Polsce. Ile jest takich firm, które mogłyby pracować ale nie mają zamówień?

hermanaryk
poniedziałek, 20 kwietnia 2020, 23:37

Maseczka to filtr, który musi mieć odpowiednią gęstość i zarazem przepuszczalność umożliwiającą oddychanie. Nie robi się tego na maszynie do szycia z prześcieradeł. Takim wynalazkiem można sobie co najwyżej poprawić samopoczucie.

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:13

I za 5 lat by były te maseczki... Ech skad sie tacy biora

ultraubawiony
środa, 15 kwietnia 2020, 12:54

w ile czasu uszyli by 10mln maseczek? W 3-4 lata czy szybciej?

Roman
środa, 15 kwietnia 2020, 23:01

Co ty będziesz, jakie 10 mln, ten samolot przywiózł lekko ponad 1 mln.. .

Jaro
środa, 15 kwietnia 2020, 11:26

MRIJA.....MARZENIE AN 225 to UKRAINA go zbudowała w Kijowie w zakładach Antonowa.

sz
środa, 15 kwietnia 2020, 14:46

Zbudował go nieistnejący już ZSRR, nie żadna Ukraina.

kontrwywiad
środa, 15 kwietnia 2020, 18:53

zbudowała go ukraińska srr

Jaro
środa, 15 kwietnia 2020, 11:18

To Szwedy mają taki samolot? bo w publikacjach ani słowa o kraju pochodzenia.

Nico
środa, 15 kwietnia 2020, 12:09

Antonov Airlines należy do ukraińskiej firmy Antonov . Co w związku z tym samolot An-225 jest ukraiński.

sff
środa, 15 kwietnia 2020, 11:11

skoro wchodzi do niego 189 ton a przewieziono circa 90 ton to czemu nie doładowano tych 100 ton? czyżby towar był tak wypełniający objętościowo?

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:15

Wchodzi 250 ton a nie 189 to po pierwsze, a po drugie tu liczya sie objętość a ta wynosiła 1050m3 na 1300m3 całkowitej pojemnosci.

środa, 15 kwietnia 2020, 13:03

A załaduj sobie 10 kg piłeczek pingpongowych do standardowego sklepowego koszyka w którym swobodnie mieści sie np 10 kg cukru?????

ultraubawiony
środa, 15 kwietnia 2020, 12:59

Czy ty, tak jak niektóre nasze wielce uczone posłanki, nie odróżniasz masy od objętości...? Samolot był wypełniony prawie całkowicie. Zresztą zobacz komunikat na stronie właściciela samolotu... największy objętościowo ładunek przewieziony kiedykolwiek to właśnie ten nasz.

Paweł P.
czwartek, 16 kwietnia 2020, 00:48

POlityków słucha i powtarza.

kołalsky
środa, 15 kwietnia 2020, 10:39

Jakaż nasza mizeria skoro przez kilka ostatni lat zdołano jedynie zamówić kilka śmigłowców. To się nazywa "sukces" !

Johann
środa, 15 kwietnia 2020, 10:25

Wystartował- zobacz na żywo było by super ...przynajmniej telewizja Polska przeprowadziła transmisje na żywo. Nie zapomniane wrażenia.

Rozjemca
środa, 15 kwietnia 2020, 09:40

Wspaniała maszyna. Chociaż nie jestem fanem radziecko-rosyjskiej techniki to przyznaję, że w tej dziedzinie wspięli się na wyżyny. W takich momentach dziejowych taki sprzęt jest kluczowy. Szkoda, że nie ma więcej takich Marzeń, a ich produkcja zakończona

jrli
środa, 15 kwietnia 2020, 09:21

Samolot jedyny na świecie i co najciekawsze zmodernizowany. Ukraina ma jednak potencjał przemysłowy i potrafi zarabiać pieniądze. Nie muszę dodawać że u nas nie ma ani jednego ani drugiego.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:00

NIe? W Polsce jest ponad 700 firm z całkowicie Polskim kapitałem, lub taki mwynoszącym ponad 50%. W internecie można znaleźć listę. I oprócz firm z branży zbrojeniowej są inne np. Polska firma AMICA która produkuje sprzęt AGD, do Rosji eksportuje go pod nazwą HANSA. WIęc jak to jest że taki wielki kraj jak Rosja nie potrafi wyprodukować tego typu rzeczy. Ukraina potrafi zarabiać pieniądze? Ok, ale czemu jej gospodarka jest mniejsza ponad 5 krotnie od Polskiej, zarobki ludzi wypadają podobnie na Polską korzyść. W Polsce przedewszystkim nie ma korupcji, a wszystko jest dla ludzi, a nie dla władzy jak na wschodzie.

Kosciuszko
środa, 15 kwietnia 2020, 17:00

Ta Tomaszu nie ma korupcji, powiedz mi gdzie ty żyjesz??? A podawanie spółek zbrojeniowych jako polski kapitał ok. Tylko są to spółki na permanentnym deficycie, żyjące z garnka naszych podatków. To ma być przykład??? Przykład na co, nie rozumię twojej tezy. Jedyne rentowne spółki z branży zbrojeniowej to 3 prywatne które już chciano przejąć. Na szczęście nie udało się i tylko dzięki temu jeszcze normalnie działają.

Davien
niedziela, 19 kwietnia 2020, 00:29

Polska 41 miejsce w rankingu korupcji, Rosja 136, Ukraina 127. Cos jeszcze do dodania:)

Tomasz33
czwartek, 16 kwietnia 2020, 11:52

Wszystkie wskaźniki korupcji plasują Polskę znacznei niżej niż np Rosji, takie są fakty. Te firmy to nie tyllko firmy zbrojeniowe, myślałem bardziej o innych sektorach, ale o tym również. Wystarczy wpisać w przeglądarce frazę "Wszystko co Polskie", tam jest lista, to ja nie rizumiem czemu akurat o spółkach zbrojeniowych pan mówi?

ttt
środa, 15 kwietnia 2020, 09:43

Widac, ze zyjesz w oderwanu od rzeczywistosci. Biedna Ukraina stracila praktycznie swoj potencjal produkcyjny. Wykonananie remontu i modernizacji, a produkcja nowych samolotow to jak warsztat samochodowy vs. fabryka samochodow.

Strażnik Teksasu
środa, 15 kwietnia 2020, 09:13

Ależ to nie patriotyczne i pro ruskie!!! Tramp wystawi rachunek..

J23
środa, 15 kwietnia 2020, 10:09

To jest Ukraiński samolot

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:02

Ten samolot należy do Ukraińskiej firmy, a Polska zapłaciła zarówno za jego wynajęcie jak i sam ładunek.

Johann
środa, 15 kwietnia 2020, 06:42

Sam załadunek czy rozładunek to ślina , ale załatwianie zgody na lot , przelot wyznaczoną trasą ta cała logistyka związana z dotarciem AN-225 do Warszawy ....to nie napisanie na D24 krytycznych słów...nawet nie wiadomo do kogo kierowane ? Życiowe flustracje jest najlepiej wypluć na danym portalu... Polska Telewizja podaje iż wylot samolotu nastąpi do południa 15.04.2020 może pokażą start tego olbrzyma ...bądź co bądź....to olbrzym obecnie latający po flagą Ukrainy a kilkanaście lat temu posiadał barwy CCCP....

por. conjurer
środa, 15 kwietnia 2020, 06:31

poważni ludzie i piszą dyrdymały o tym, że ładunek mogły przewieźć samoloty pasażerskie. Rany... zacznijcie używać głów zamiast główek. A poza tym, co wam do LOTu? Jeszcze 6 lat temu pewnie wielu z was wdrukowało sobie, że narodowy przewoźnik do niczego nam nie jest potrzebny.

Kościuszko
środa, 15 kwietnia 2020, 23:05

Conjuner a CO ROBI LUFTHANSA, WOZI PASAZERSKIMI SAMOLOTAMI I TO BEZ DEMONTAŻU SIEDZEŃ. TAKI DRIMLAINER MOZE ZABRAĆ W TEN SPOSÓB 32 TONY ŁADUNKU CZYLI 2,5 KURSU. A tu zapłaciliśmy 12 mln. To jest przekręt pod prokuraturę.

Davien
niedziela, 19 kwietnia 2020, 00:31

Taak, a jak chcesz przewieżć ładunek o objetosci 1050m3 samolotem zabierającym ok 180m3 na 2,5 kursu?

Herr Wolf
środa, 15 kwietnia 2020, 09:14

Niestety LOT jest w cudzych rękach..

Filip
środa, 15 kwietnia 2020, 10:33

Jakież to cudze ręce, skarb państwa???

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:03

Na szczęscie nie. Jest w rękach Polskiej Grupy Lotniczej, ale leasinguje część floty, chociaż dużo też kupuje.

Filip
środa, 15 kwietnia 2020, 14:00

Tomasz prawda jest taka że niczego nie kupuje tylko leasinguje. W branży lotniczej każdy samolot jest leasingowany, należy najczęściej do kilku bankowy. Dodatkowo standardem jest to że silniki mają innego właściciela niż kadłub. Tak samo robi także lot. Nie mają ani jednego samolotu i silnika którego są pełnym dysponentem. I to jest normalne, mówienie że mają własne samoloty jest wprowadzaniem w błąd. A historię o polskiej grupie lotniczej to pic na wodę, pod tą nazwą kryją się tylko biurka.

środa, 15 kwietnia 2020, 15:11

Serio? Nikt nie ma na własność samolotów? Ile maszyn ma na własność LOT a ile na przykład taka Lufhansa ma maszyn w leasingu a ile ma na własność? Widzisz różnice? To tak jak z przylotem tego AN to taki odpust dla naiwnych. Można fajnie w TV sie pokazać a sam sprzęt można było taniej 2 innymi samolotami przywieźć( 2xA-380 cargo,2x B-787-10 cargo). Nie mówiac o tym jak by się go wcześniej kupiło i pociągiem przywiozło.

Filip
środa, 15 kwietnia 2020, 17:07

Tak, wszystkie linie lesingują. Jedynie kraje arabskie kupują, jak np. Kuwejt czy katar. Przeciętny samolot to umowa pomiędzy minimum czerwona stronami. A jeśli masz wątpliwość to zastanów się czy leasingujac samochód jesteś jego właścicielem a jeśli myślisz że tak to zastanów się dlaczego musisz prosić o zgodę leasingodawcy na wyjazd nim na wakacje do Austrii...

środa, 15 kwietnia 2020, 17:59

Gosciu taka Lufthansa 70% maszyn ma na własność. LOT kiedyś także posiadał na własność ale sprzedał. Po drugie to tylko silnik jest odrębnie certyfikowany i odrębnie kupowany.

inż.
środa, 15 kwietnia 2020, 10:01

Bardzo tego chciałbyś Herr Kieł

Udowodnij
środa, 15 kwietnia 2020, 09:31

Brednie

Artur
środa, 15 kwietnia 2020, 01:57

Czymś te 228 ton złota trzeba bylo wywiezc...

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:06

Popatrz, a niedawno można było obserować transport samochodowy tego złota na polskich ulicach. W Polsce władza nie bogaci się kosztem obywateli, jak na wschodzie. Dlaczego o Putinie mówi się że jest najbogatszy na świecie?

Roman
środa, 15 kwietnia 2020, 23:07

Tomasz jakoś nie możesz widzę wygooglać skąd ta władza ma pieniądze....

Roman
środa, 15 kwietnia 2020, 17:09

Tomasz a czym się bogaci??? Pomyśl i napisz skąd ta władza ma pieniądze? Napisz bo bardzo jestem ciekaw.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 18:44

Z podatków. Ale nie mają poukrywanych majątków, wszystko jest czytelne, a gdyby nawet ktoś próbował, to jest m.in dziennikarstwo śledcze i wszystko wypływa bardz szybko. W Polsce dziennikarze nie znikają bez śladu jak w Rosji. Są bogaci ludzie, ale nie są to oligarchowie, i nie mają wpływu na władzę.

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 08:40

Sponsor PiSu, Pan Bierecki, jak najbardziej jest oligarchą. I jak najbardziej pod jego zamówienie powstała ustawa o SKOKach, która wyjmowała je spod władzy Komisji Nadzoru Finansowego.

Paweł P.
czwartek, 16 kwietnia 2020, 00:52

CBA też szybko zapuka, albo inne CBŚ.

Prawda
środa, 15 kwietnia 2020, 09:32

Raczej przywieźdź

Ech
środa, 15 kwietnia 2020, 01:52

Potenga maszyny ZSRR

ryksiu
środa, 15 kwietnia 2020, 00:11

Działają jak mogą. W 40 dniu epidemii Hiszpania miała 120 tysięcy zakażonych, a Polska 7 tysięcy. Więc nie jest źle.

Inż.
środa, 15 kwietnia 2020, 10:02

Genetyka się kłania bracie a nie prewencja.

Paweł P.
czwartek, 16 kwietnia 2020, 00:53

Jasne, zawsze coś ale nie, że coś dobrze robimy...

środa, 15 kwietnia 2020, 15:17

Kłania sie mądrość naszych naukowców i ich siła przekonywania polityków że w biednej polsce okresu międzywojennego zaczęto produkować i szczepić oraz "obrzydliwa komuna" że już na gruzach kraju w 1945 posłuchała przedwojennych mądrych ludzi i przywróciła i produkcje i szczepienie BCG.

ryky
środa, 15 kwietnia 2020, 13:32

bzdura i dobrze o tym wiesz

Szwejk ;)
środa, 15 kwietnia 2020, 00:06

Moi drodzy , co tu analizować, toż to Kolumb Santa Mariją by przewiózł. Od Grudnia 2019r wiadomo co się dzieje. Bezradność tego żądu jest porażająca.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:11

Więc tym objawem bezradności według ciebie jest tylko kilka tysięcy zakażonych w Polsce? Dopiero ukazał się artykuł w "The Wall Street Journal" chwalący Polskę i resztę Europy Środkowo-Wschodniej za to że lepiej radzi sobie z pandemią.

Filip
środa, 15 kwietnia 2020, 17:17

Tomasz zacznij oglądać coś innego niż dziennik o 19.30. Szef WHO wysłał Dudzie list gratulacyjny w związku z walką z koronawirusem. Myślę za zanim coś napiszę powinien pojechać do szpitala w Grójcu, na warszawskich Bielanach a potem coś wysyłać. Gdyby było dobrze to nie byłoby owiane tajemnicą ile mamy testów, ile ich wykonujemy itd. a poza tym policz sobie ile szumnie przywieżli masek i za ile to wystarczy. Gdzie są te wojskowe szpitale Błaszczak i jego medycy, gdzie ten WOT? U mnie w Warszawie nie widać nic. Dlaczego nie robimy testów w Puławach i z jakiej bańki minister na początku epidemię zwalnia trzech czołowych wojskowych wirusologów??? Napisz jak masz pomysł.

Strażnik Teksasu
środa, 15 kwietnia 2020, 13:58

11 kwietnia- 11,2 tys. testów 12 kwietnia- 8,4 tys. testów 13 kwietnia- 5,6 tys. testów 14 kwietnia- 4,6 tys. testów Ciekawostka z Rzeszowa. W marcu oficjalnie nikt nie zmarł na koronawirusa, ale wszystkich zgonów było o 38% więcej niż rok temu. Nie ma testów. Nie ma problemu.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 15:38

Pomijając pacjentów bezobjawowych, to jeśli ktoś ma wyraźne objawy to od razu ma robiony test, więc ta niska liczba zarażonych jest bardzo prawdopodobna. Możliwości dzienne w Polsce to 20 000 testów dziennie, więc mogą robić więcej. Dodatkowo Polska zamkęła granice bardzo wcześnie, jak było tylko 17 zakażonych.

Daria
środa, 15 kwietnia 2020, 17:19

Nie pisz głupot że ktoś z objawami ma od razu robiony test, no chyba że pracuje na wiejskiej. Pewnie nie wiesz ale aby wykonać test potrzebne są objawy, wniosek lekarza i każdorazowo zgoda sanepidu. W Polsce na wykonanie testu czeka się już po wszystkich zgodach średnio 72 godziny. O czym ty piszesz????

Tomasz33
czwartek, 16 kwietnia 2020, 11:53

No ale są wykonywane czy nie?

Strażnik Teksasu
czwartek, 16 kwietnia 2020, 18:45

Na stronie prowadzonej przez naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego można przeczytać, że Polska przeprowadza 3,91 testów na COVID-19 na 1 tys mieszkańców. Rosja przeprowadza takich testów 10,56 na 1 tys mieszkańców, Czechy 12,95 a Niemcy 20, 94 na 1 tys mieszkańców. Czyli wykonujemy bardzo mało testów, kilka razy mniej niż nasi sąsiedzi. Przy takim poziomie testowania ciężko mieć rzetelną wiedzę na temat zasięgu epidemii wśród Polaków.

Tomasz33
piątek, 17 kwietnia 2020, 11:46

Zakładasz coś czego nie ma jak sprawdzić nie wykonując większej liczby testów. Biorąc pod uwagę zastosowane środki ostrożności i izolacji nie można zakładać że gdyby wzrosła liczba testów to i liczba chorych by się zwiększyła bo tego nie wiemy.

Strażnik Teksasu
środa, 15 kwietnia 2020, 16:08

Z tą epidemią jest prosta sprawa, robisz testy, wykrywasz wirusa. Nie robisz, nie masz epidemii. Możliwości może i mamy tylko co z tego? Takie Niemcy robią około 100 tys testów na dobę. No ale oni na poważnie walczą z tym wirusem. Co do naszych "wspaniałych działań", zamknęliśmy granice po tym jak kilkadziesiąt tysięcy Polaków wróciło z nart w Austrii czy we Włoszech. Zresztą, dosyć szybko to "zamknięcie" zluzowaliśmy bo przewóz towarów przez granice musi się odbywać. Co zauważyłeś choćby wczoraj oglądając na żywo przylot Antonowa z towarami z Chin.

Tomasz33
czwartek, 16 kwietnia 2020, 11:55

Zluzowaliśmy, ale jest jakiś negatywny skutek tego? Albo tego że kilkadziesiąt tysięcy Polaków wróciło z nart z Włoch i Austrii?

ultraubawiony
środa, 15 kwietnia 2020, 13:02

Szwejk jak zawsze wie lepiej, bo młodzieżówka PO zawsze jest najlepiej poinformowana.

środa, 15 kwietnia 2020, 15:39

A ja nie wiedziałem że Szwejk z PO,

Wojmił
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:13

ładunek ten przewiozłyby 2 dreamlinery LOTu stojące bezczynnie obok... zrobiłby to taniej i kasa zostałaby w Polsce....

Orthodox
środa, 15 kwietnia 2020, 16:16

Nie dwa, tylko z 8-10. W tym wypadku nie waga towaru ma znaczenie, ale objętość.

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:34

Wszystkie dostępne Dreamlinery LOT (poza 2 które są na przeglądach w Abu Dabi i 2 które są bez silników) latają regularnie na trasie z Warszawy do Chin - praktycznie co dziennie jest wylot. Jedynie w święta była chwila przerwy. Wszystkie latają w ramach akcji mostu powietrznego z sprzętem medycznym, za transport płaci rząd RP. Są dostępne dla wszystkich firm/fundacji i organizacji pozarządowych, które chcą sprowadzać sprzęt medyczny dla naszych szpitali i służb.

Pawel
środa, 15 kwietnia 2020, 14:22

A może tak by tego nie zrobiły. Ponieważ one sobie stoją i czekają na nowe silniki a niestety bez nich nie polecą. Chyba że szybko kupisz 4 sztuki?

Ralf_S
środa, 15 kwietnia 2020, 12:48

To chyba żarcik taki? Myślisz, że faktycznie byłoby taniej? Wystarczy popatrzeć jak wyglądały koszty czarteru samolotów LOTu dla VIPów... Prywatna firma zrobiłaby to za 30% Poza tym zapewne trzeba by było wysłać 4 "dymlajnery" aby taką objętość przewieźć.

Łukasz
środa, 15 kwietnia 2020, 09:15

470m3 ładunku, który zakupiła fundacja Kulczyków do Poznania dostarczą Dreamlinery w czterech lotach - na ten transport w takim razie potrzebne by było 9-10 lotów. A koszty logistyki byłyby zdecydowanie większe. Nie wiem co wychodzi taniej ale Lot też lata z tym wszystkim co Antonów.

zyg
środa, 15 kwietnia 2020, 12:28

gdyby na czas postoju wyciągnęli fotele z dwóch maszyn mieliby dodatkowe co najmniej 150m3 na samolot na głównym pokładzie. A kubatura ładowni 789 to 172.5m3 czyli użyj kalkulatora.

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:35

Pytanie, co na to właściciel którym jest firma leasingowa. No i samo wyciągnięcie foteli to nie takie "hop siup", poczytaj sobie fora lotnicze. O ile kabina nie jest przystosowana do takiego zabiegu (jak w samolotach MRTT, czy też czeskich VIP-ach) to nie jest takie proste.

zyg
środa, 15 kwietnia 2020, 17:49

"hop siup" to robota na 8 -10 godzin dla zespołu regularnej obsługi rampowej przy pomocy/nadzorze kilku licencjonowanych mechaników. Wiem bo przy tym byłem. Nie wspominając o samolotach combi wyposażonych w drzwi cargo na portburcie i zmodyfikowaną podłogę kabiny które na co dzień latają w konfiguracji pasażerskiej a gdy jest potrzeba do przodu zabierają kilka kontenerów TA-5 lub palet, za nimi ściana i reszta normalna kabina pasażerska lub mogą lecieć 100% cargo. I mówię o samolotach cywilnych należących do linii lotniczych a w wojsku to norma w wielu siłach powietrznych. Możliwość konfiguracji tej samej maszyny jako 100% pasażerska lub pasażerska/cargo lub 100% cargo lub samolot cysterna do tankowania w powietrzu.

Jerzy
środa, 15 kwietnia 2020, 09:04

W Poznaniu wylądował dreamliner LOT z towarem z Chin - zakupy z robiło cholding Kulczyk . Za transport samolotu zapłacił rząd. I co tu narzekać , albo dobra walka z wirusem I sprowadzać z Chin , czy biadać że jest źle , skoro zakłady produkujące maseczki czy odzież lub sprzęt medyczny na terenie Polski zlikwidowano PO89r. systematycznie sprzedając innym państwom lub doprowadzając do upadłości zakłady produkujące lekarstwa. Na restauracjach czy pabach potęgi się nie zbuduje w Polsce ...exspertem może być każdy...w tym I ja

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:13

W Polsce są firmy produkujące maski itp. rzeczy, ale mają tylko 10% rynku. Reszta to był import cz Chin. I tak jest w wielu krajach, to świat "nakarmił" tego Chińskiego smoka, może to wszystko spowoduje że w jakiejś części produkcja wróci do Europy i nie tylko.

Lekarz
środa, 15 kwietnia 2020, 17:22

Widzę że dane to wymyślasz na poczekaniu. Napisz mi jaka jest w Polsce wielkość rynku masek, wiesz tam gdzie wymyśliłeś te 10procent udziału.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 18:48

Oglądałem wywiad z właścicielem jednej firmy w Polsce, on wie co mówi. Teraz i tak to się zwiększyło bo wiele firm przestawiło produkcję i szyją maseczki czy kombinezony.

środa, 15 kwietnia 2020, 18:07

Kolego ogromne ilości choćby maskpol masek typu p-1,2,3 produkował i produkuje dla potrzeb przemysłu wydobywczego i nie tylko tego przemysłu. Maski dla potrzeb medycznych to chyba nieduży procent rynku masek ochronnych.

Lekarz
środa, 15 kwietnia 2020, 23:11

Ale ja tylko pytam o wielkość rynku, ktoś kto pisze że to 10 procent to chyba wie od jakiej wielkości, no chyba że nie wie....

Inż.
środa, 15 kwietnia 2020, 10:09

Dobrze, że chociaż polscy deweloperzy wykonają z rynku zagraniczne firmy. W zasadzie 90% budowy osiedli domków jednorodzinnych, bliźniaków czy szeregówek odzyskali Polacy. Walka jest nierówna bo zagraniczniak buduje za kredyt bankowy a Polak za gotówkę. A dlaczego za gotówkę, a no dlatego że ten zagraniczny bank da mu ten kredyt ale przy swoim 50% wkładzie własnym na 20% w skali roku.

wiem
środa, 15 kwietnia 2020, 07:40

oj kasa poszła by do firmy leasingowej! a ta niekoniecznie jest nad Wisłą

Strażnik Teksasu
środa, 15 kwietnia 2020, 08:22

A koszt lotu Antonowa to został niby w Polsce?

Daniel
środa, 15 kwietnia 2020, 05:28

Nie taniej, bo to nie jest wersja kombi i przerobienie od na cargo kosztowało by sporo kasy.

chateaux
środa, 15 kwietnia 2020, 03:01

787 LOTu nie stoją bezczynnie, bo kilka razy latały już w tym samym celu do Chin.

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:38

Nie kilka razy. To już ok 20 takich lotów

lol
środa, 15 kwietnia 2020, 01:30

Dreamliner to samolot pasażerski, a nie towarowy. Towarowy to praktycznie jedna wielka przestrzeń do załadowania towaru. Pasażerski ma masę osprzętu i nie ma tam dużej objętości na ładunek.

Nnkt
środa, 15 kwietnia 2020, 00:12

Tyle ładunku weszłoby do czterech wagonów towarowych. Cargo koleją trwałoby że dwa tygodnie, ale pociąg mógłby liczyć nie cztery wagony, ale czterdzieści. Nie mówię o kosztach.

Tomasz33
środa, 15 kwietnia 2020, 10:15

No czas był tutaj decydujący, więc tylko samolot.

Krystian
czwartek, 16 kwietnia 2020, 15:06

No i z tego powodu wybrali najdroższą formę transportu bo Mirka jest naddzwiękowa w przeciwieństwie do dreamlinera...

Tomasz33
czwartek, 16 kwietnia 2020, 21:56

Dreamliner jest szybszy o około 100 km/h. Koszt wynajęcia AN-225 to chyba 3 miliony dolarów, mało.

Johann
wtorek, 14 kwietnia 2020, 21:36

Dostawa do Polski bezcenna - w dobie jak wszystkie państwa ustawiły u wrót Chin w kolejce po towar , przeciw wirusowi....dla jednych to nie bywały wyczyn I tu na myśli mam patriotów . A dla innych to tylko propaganda w jakieś republice w wydumanej Uni Europejskiej gdzie każdy kraj pozostał sam z wirusem ...Hihot czasu??? No ale???

wtch
środa, 15 kwietnia 2020, 11:02

To państwa członkowskie nie zgodziły się, by Unia odpowiadała za opiekę medyczną... Więc mają co chciały... Za to w USA kłócą się pomiędzy sobą poszczególne stany, w ramach jednego kraju oraz ze służbą federalną... to jest dopiero chichot.

ja
środa, 15 kwietnia 2020, 01:48

Propaganda w tym sensie ze koszt wynajecia na 1 lot to 3 milony dolarow. LOTem bylo by taniej. Ale by wygladalo nie tak efektownie

Kościuszko
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:52

Przestańcie pisać bzdury o jego zawartości. Najpierw zmalała masa z 400 ton ładunku (dwukrotna nośność....), Potem zmniejszyły się po drodze ilości a teraz już przechodzicie na podawanie ładunku w M3. Napiszcie po prostu że przyleciał samolot i tyle. Cyrk i manipulacje zostawicie politykom...

Orthodox
środa, 15 kwietnia 2020, 15:53

Przy tego typu ładunku (bardzo lekkie pakunki) właśnie objętość jest miarodajna. Przyleciał samolot załadowany po sufit. A że to wszystko ważyło 80ton.

Kościuszko
środa, 15 kwietnia 2020, 19:36

Orthodoxa jest miarodajna tak samo jak mowa informatyka o kodzie. Ale tylko wśród informatyków. Jak dotąd wszyscy chwalą się sztukami więc aby być miarodajnym trzymajmy się tej narracji. Żeby ci przybliżyć - wiesz ile to jest metrvszescienny masek??? Bo ja nie mam bladego pojęcia.

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:22

NO popatrz AN225 moze przewozic ładunki o objetości do 1300m3, nasz miał 1050m3, cos jeszcze do dodania?

Cezar
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:11

Premier Morawiecki osobiście powitał wielką maszynę, która przywiozła zakupiony za ciężkie miliony sprzęt ochronny, który w lutym Agencja Rezerw Materiałowych wyprzedawała za grosze. Nie szukajcie w tym logiki. To jest Polska PiS.

Ralf_S
środa, 15 kwietnia 2020, 12:50

Za to skupili od kopalni zalegający drogi węgiel... A Morawiecki z otwartymi rękami powitał "dar" pracowników KGHM i LOTOS...

Juliusz
środa, 15 kwietnia 2020, 07:49

Prawda cię wyzwoli więc dodam, że za to wyprzedanie został parę dni temu zwolniony prezes tejże agencji powołany (o nie co za pech) w 2014 roku...

Kościuszko
środa, 15 kwietnia 2020, 17:27

Nie pisz banialuk nie zwolnili go za to że kupił tylko za to że wyciekło to do prasy. W ich realu normalnie by jeszcze pracował. A poza tym sugerujesz że facet na własną rękę kupił węgiel za 500 mln złotych??? Myślisz że czytają to dzieci???

lol
środa, 15 kwietnia 2020, 01:36

Bzdura. To nie sprzęt przekazany. Tamten miał kres okresu przydatności. Więc w razie epidemii i tak by go nie użyto bo nie było gwarancji, że będzie skuteczny.

Kosciuszko
środa, 15 kwietnia 2020, 19:45

NIEPRAWDA. Maski o których piszesz sprzedali bo nie mieli kasy na przegląd (co dwa lata) ale spokojnie mogli je sprzedać obywatelom - maska nie staje się niefunkcjonalna, ponadto maski te mają najbardziej uniwersalne gniazdo filtra, pasuje połowa dragerow, 3m itd. KAZDY MOGŁBY TO DALEJ EKSPLOATOWAĆ, oczywiście poza "urzędowym" obiegiem.

środa, 15 kwietnia 2020, 18:09

Nie okres przydatności tylko przegladu. Wystarczyło to wtedy kiedy trzeba(2018) przedłużyc i tyle.

Rafał
wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:02

Za mało wirusa, trzeba go dowozić? W Anglii na testach na covid przywiezionych z Chin znaleziono ślady corona wirusa. Zdecydowana większość maseczek i innego sprzętu, który sprzedają Chiny nie nadaje się do użycia, więc z czego się tu cieszyć. Najciekawsze jest to, że zarówno rząd jak i ta pseudo opozycja uważają zakupy w skażonych Chinach za właściwe.

Perla Lubelska
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:41

Fakt ze Chińczycy przesłali Włochom z powrotem darowany sprzęt Jedna roznica Kazali sobie zapłacić

Lotek
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:56

Szacun dla PILOTÓW.

Strażnik Teksasu
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:54

Jak za komuny!!! Przez tydzień tuba propagandowa trąbiła że płynie do nas statek z pomarańczami z bratniej Kuby!!! I za 3 dni były w sklepach...

robo
środa, 15 kwietnia 2020, 12:31

dlaczego szkalujesz perel który normalnie razem z kolegami trollami pracujących na innych zmianach wychwalasz na polskim internecie?

Davien
czwartek, 16 kwietnia 2020, 01:24

Bo taki dostał gotowiec?? Panie robo logiki od nich wymagac raczej nei można;)

Ustawiator
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:43

To prawda TUBA,PIS A OD STYCZNIA KRZYCZAŁ ZE NOC NA. NIE GROZI KOT PREZESA MIAŁ JEDNAK RACJĘ

Matnet
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:30

Samolot imponujący, ale ta szopka z wywiadem premiera na tle załadowanego samolotu to już przesada. Do tego 10 Boeingów 787 Lotu stoi bezczynnie na Okęciu. No i było duże ryzyko, że ten lot się w ogóle nie odbędzie, to był pierwszy lot tego samolotu z ładunkiem po modernizacji, była spora szansa, że w samolocie coś zawiedzie, w takiej sytuacji pilnie potrzebny sprzęt w ogóle by nie dotarł

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:41

Mylisz się okrutnie. Tylko jeden samolot Dreamliner obecnie "stoi bezczynnie" ponieważ ma silniki przewidziane do wymiany i starają się go trzymać w rezerwie. Pozostałe zdolne do lotu mocno pracują latając m.in. właśnie regularnie do Chin. Tylko w kwietniu to ok 20 lotów do Chin. Czyli 40 licząc również powrót.

Mroczny Chomik
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:28

Lot ma 15szt 787 w wersji 8 i 9. Jak wiesz, silniki wyprodukowane przez Rolls-Royce mają problemy techniczne, więc przestój w lotach wykorzystywany jest na remonty. Mimo to, jak zapewne sprawdziłeś sam na FR, w tej chwili w powietrzu jest 6 Dreamlinerów LOT-u z ładunkiem.

lotnik
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:57

Ha ha ha... Boening 787 jest samolotem pasażerskim a nie transportowym. Można by go więc wysłać po 200 pasażerów a nie po 80 ton ładunku.

wtch
środa, 15 kwietnia 2020, 11:04

Każdy samolot pasażerski ma ładownię - częściowo wykorzstywaną na walizki ale także na palety innego ładunku.... w Dreamlinerze to zdaje się 40 ton frachtu (12 palet).

lol
środa, 15 kwietnia 2020, 01:32

Też chciałem to napisać :D Samolot towarowy to jak wagon towarowy - wielka buda na ładunek. Zero krzeseł, foteli i innych wypełniaczy przestrzeni dla pasażerów. No ale niektórzy zawsze będą się wymądrzać :)

środa, 15 kwietnia 2020, 08:59

swiete slowa

Frequent Flyer
środa, 15 kwietnia 2020, 00:07

Jako lotnik chyba wiesz, ze każdy samolot pasażerski ma także możliwość przewodzenia cargo na dolnym pokładzie. Coraz więcej linii lotniczych wykorzystuje wersje pasażerskie do przewozu cargo aby złagodzić skutki kryzysu w ruchu pasażerskim. Cześć z nich wykorzystuje nawet pokład pasażerski do przewozu lekkich objętościowych ładunków (maseczki?). Lot ma w sumie kilkanaście B787, ktore nie mają teraz zajęcia i wszystkie nie sa serwisowane. Mogłyby więc spokojnie w przewieźć ten ładunek z korzyścią dla naszych linii lotniczych i dla nas wszystkich. Ale nie byłoby to takie spektakularne i medialne jak wynajęcie AN 225.

Rebel
środa, 15 kwietnia 2020, 15:43

No i jak kulą w płot. To był 6 ładunek ściągany tu przez KGCHM. 5 poprzednich przyleciało właśnie B787 LOT-u. Kilka kolejnych też przyleci tymi samolotami. Po czym na koniec kwietnia znów będzie to Mrija.

wtch
środa, 15 kwietnia 2020, 11:06

Dreamlinery LOT codziennie latają do Chin - nawet dwa razy na dobę... sprawdź sobie. Z międzylądowaniem w Nur Sułtan (Antonowy lądują w Ałmacie).

piotr5613
wtorek, 14 kwietnia 2020, 23:59

nie do konca,inne linie woza pasazerskimi.

Michał III
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:07

czemu "rosyjski" - czy nie właściwiej byłoby napisać radziecki lub po prostu ukraiński?

mario
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:30

bo on nigdy nie był ukraiński tylko radziecki ,a użytkownikiem zostali przypadkowo Ukraińcy.

piotr5613
środa, 15 kwietnia 2020, 00:02

nie przypadkowo,zaklady Antonowa byly na Ukrainie i dalej sa.

inż.
środa, 15 kwietnia 2020, 10:20

Przypadkiem Antonow urodził się pod Moskwą i przypadkiem ktoś na Kremlu wydał decyzję o budowie fabryki lotniczej w Kijowie czy gdzie tam w socjalistycznej republice ukraińskiej.

kontrwywiad
środa, 15 kwietnia 2020, 19:00

tak samo jak przypadkiem budowano czołgi i zlokalizowano glowny zaklad budowy rakiet balsitycznych dla całego zsrr? ZADNYM PRZYPADKIEM, tylko ze wzgledu na dobre kadry.

piątek, 17 kwietnia 2020, 10:20

No, nie.

Orthodox
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:58

Mimo potrzeby chwili, przekaz TVP bezcenny. Szczególnie ten taniec nad lotniskiem i brifing koło samolotu.

Perla Lubelska
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:59

Super analogowa kabina

ito
wtorek, 14 kwietnia 2020, 21:14

Czego chcesz? Szalejące lata 80- te.

Tweets Defence24