Nowy samochód 4x4 Autoboxu proponowany dla wojska [Defence24 TV]

19 października 2021, 07:27

Krzysztof Siekański, wiceprezes zarządu Autobox Innovations mówi w rozmowie z Defence24 TV o nowym pojeździe 4x4 AH 20.44, proponowanym Siłom Zbrojnym RP i prezentowanym podczas konferencji Defence24 DAY & SOFEAST. „Jest to samochód praktycznie rzecz biorąc polski. Jedyny element, który tam jest spoza Polski, to jednostka napędowa Iveco. Wszystkie pozostałe elementy powstały w Polsce, w większości w Autoboxie” – podkreśla.

Grafika: Katarzyna Głowacka/Defence24.pl
Grafika: Katarzyna Głowacka/Defence24.pl

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 236
Użytkownik
sobota, 23 października 2021, 20:50

Widziałem dotykałem ten samochód jest wart tyle samo co star 266 po modernizacji w których urywaja się wały bo silnik większy Wał z lat 80 nie przechodzą przeglądu bo rama z lat 80 i ogólnie złom jakich mało. Kiedy na górze pojda po rozum i zanim coś kupią wezmą z każdej jednostki kilka kierowców użytkowników i im dadzą się wypowiedzieć szczerze co sądzą i danym sprzęcie przed zakupem

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 08:58

Ciekawe wnioski po samym dotknięciu i oglądaniu.

Radek
sobota, 23 października 2021, 09:39

Produkcja chałupnicza, zależność od produkcji kooperacji, cena pewnie kosmiczna. Jestem zwolennikiem kupowania pojazdów cywilnych i lekkiej ich modyfikacji. Stosunek koszt/efekt dużo lepszy. Jednostki liniowe/bojowe wyposażać w ciężkie pojazdy opancerzone ( nie Skorpiony z PKW)

ggd
sobota, 23 października 2021, 15:56

Ta welur na podłodze z fordzie ranger jest zajebisty. Zwłaszcza jak sie jeżdzi po błocie

Grzyb
sobota, 23 października 2021, 09:08

Wielu komentujących pyta, kto robił design tego auta? Odpowiadam: prof. Piotrowskiego z ASP z Warszawy. Auto oprócz tego, że niezawodne w terenie jest też funkcjonalne i zaprojektowane zgodnie ze sztuką użytkową.

edward
niedziela, 24 października 2021, 18:49

Chyba kpisz. To, że ktoś jest prof. ASP, nie znaczy, że potrafi cokolwiek zaprojektować. Czego dowodem jest to pudło.

Lewandos
poniedziałek, 25 października 2021, 04:50

Ten projekt wygrał też nagrodę w konkursie na design...

1234
piątek, 22 października 2021, 20:12

To dalej jest to co było, to nie jest samochód dla wojska, wywrotny, za wysoki, słaby w terenie,

Patryk
niedziela, 24 października 2021, 00:24

Jeździłeś?

prawdziwy itd.,itd.
piątek, 22 października 2021, 10:51

Służba Leśna,lesnicy,Pogotowie Gazowe,do inspekcji gazociągów,Pogotowie Energetyczne do np.prac na stacjach trafo w trudnym terenie,wozy dla GOPR,innych cywilnych służb,np.w górzystych gminach,karetki pogotowia dla takich powiatów ,dowożące chorych do dróg o lepsze nawierzchni,do przekazania innym załogom.W Polsce jest stosunkowo wiele 2_ 3 domowych siedlisk,z dojazdem drogami grutowymi.Znajdzie się wielu chętnych na tego typu pojazdy.

Leśnik
piątek, 22 października 2021, 20:37

Do lasu dla leśników za duży.Choć z pewnością znacznie trwalszy niż Łada Niwa.Miałem jako służbowy ten rosyjski wynalazek.Nigdy więcej..rdzą go zżera szybciej niż się psuje.Teraz mam małe Suzuki 4x4.Super autko.

O LA LA!!!
sobota, 23 października 2021, 17:22

Tu: "za duży" , ale ktoś inny pisze "za mały", inny pisze: "za wysoki" , inny pisze: "niski co tam wejdzie". Inny pisze "słaby w terenie" ktoś inny pisze "za twardy, za mocno kołysze"! Inny pisze "za kanciasty" bo... w terenie liczy się.... aerodynamika?? Ludzie!!!! Ogarnijcie się!!!

Lewandos
poniedziałek, 25 października 2021, 04:52

Przede wszystkim widać nastawienie do polskiej produkcji... jak w takich warunkach mają powstawać polskie samochody?

Jan213
piątek, 22 października 2021, 09:06

Z daleka, od Honkera!

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 08:57

On z Honkerem ma wspólną tylko nazwę.

Grzyb
niedziela, 24 października 2021, 20:04

Nawet nie. Ale hejterom nie dogodzisz.

Triko
piątek, 22 października 2021, 02:34

Jest nowy . Po honkerze to i tak skok cywilizacyjny . :)

Erwin
czwartek, 21 października 2021, 14:59

Od lat, szczególnie na MSPO jest co najmniej kilka podobnych propozycji i wszystkie kończą na analizach....

Krzysztof Trelski
środa, 20 października 2021, 22:30

Nie wiem kto projektowal ten samochod ale aby go kupic potrzeba bedzie duzo samozaparcia.

Pikaczu
czwartek, 21 października 2021, 20:51

Ten sam co projektował kryla.

Józef
czwartek, 21 października 2021, 10:54

Co, chromów ci brakuje?!

ryba
piątek, 22 października 2021, 06:38

a wiesz choć czemu kupili auta z półki z chromami ?.Ten tutaj jest ochydny i naprawe trzeba dużosamozaarcia zby to coś kupić.Drugą sprawa jest ze dalej czekaja ,wpompowane pieniąze a aoni czekaja,a gdzie propozycja dla Lesników ,strażaków i innych służb potrzebujących terenówki ?gzie propozycja dla cywilów .Gównoprodukcja opierajac sie jedynie na kasie z budżetu aleko nas nie zaprowadzi.

sobota, 23 października 2021, 17:25

A wiesz czemu kupili aż tak ochoczo CHROMY? I to miękko zawieszone? I zamiast pojazdu 9-o osobowego jak Honker kupili jednak 5-o osobowego pickupa? Opierając się tylko na porównaniu Rangera i Honkera, to na 1000% NIE jest to próba zastąpienia twardego Honkera jego odpowiednikiem. Więc co?

zdrowy_rozsądek
środa, 20 października 2021, 19:44

Autobox robi remonty Starów 266, więc na samochodach trochę się zna. Warto byłoby podpisać umowę na kilka sztuk do przetestowania u użytkownika i wyrobić sobie opinię na temat tego samochodu. Na pewno potrzebny jest następca Honkera, samochód stricte terenowy, a nie cywilne suv-y z chromowanymi zderzakami. Wie o tym każdy, kto jeździł terenówką po Mazurach, Mercedes klasy G daje radę i potrzebne jest autko tej klasy.

edward
czwartek, 21 października 2021, 09:52

To, jak Autobox robi remonty starów 266, świadczy, że na samochodach się niestety nie zna.

Maciej
środa, 20 października 2021, 13:16

Dajmy szansę Polskim firmom, oczywiście tam gdzie nie jest zagrożone ludzkie życie. Każdy nowy model można poprawić według wskazówek odbiorcy finalnego. Na razie czołgu sami nie wyprodukujemy ale od czegoś trzeba zacząć, może w przyszłości firma dzięki zamówieniom dla wojska opracuje coś bardziej ambitnego niż ten dupowóz i wyjdzie to nam wszystkim na dobre.

Pablo
czwartek, 21 października 2021, 17:30

Dlaczego "dawanie szansy polskim firmom", w programie nie mającym absolutnie żadnego znaczenia dla potencjału militarnego, ma się wiązać z otwieraniem małoseryjnej produkcji jakiejś pokraki, i wydaniem na ten cel powiedzmy 300 mln zł, zamiast kupna seryjnego auta cywilnego, za 150 mln zł. Tacy bogaci jesteśmy? Może lepiej za te zaoszczędzone 150mln zł kupić więcej pocisków p.panc, albo dronów od polskiego WBE?

Taaak?
piątek, 22 października 2021, 11:52

No właśnie dlaczego wspierać co polskie, skoro np. "jest ...niemieckie"? Idźmy więc dalej : po co mieć suwerenną Polskę, skoro można być "drugą Białorusią"? Po co być Polakiem skoro można być no kim? Po co pisać te twoje płytkie jak kałuża wypociny??

były porucznik zmechu
czwartek, 21 października 2021, 18:41

Bo inaczej dajemy szansę ruskim firmom - [paniał ?]

Pablo
piątek, 22 października 2021, 15:49

Czyli jesteś szkodnikiem, który woli przepalić 300mln na taksówki, zamiast kupić gotowce za 150mln, i pociski przeciwpancerne za zaoszczędzone 150mln? Co Ci polska zrobiła, że tak jej nienawidzisz i i postulujesz działanie na szkodę jej obronności?

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:06

Widziałeś Forda dla francuskiej armii? Bazuje na cywilnym samochodzie. Ale został przerobiony na potrzeby wojska. Zaręczam, że kosztuje znacznie więcej od seryjnego samochodu. Tak samo, jak dużo więcej kosztować miał odpowiednio dostosowany pickup, którego nie wzięliśmy.

LOL
niedziela, 24 października 2021, 16:57

Dostały customowe malowanie, terenowe opony i progi + zderzak z mocowanie koła. Podobnie Czesi zcustomizowali rangera. Koszt takich zmian to jakieś +20tys do ceny. My też mogliśmy, ale to przerosło nasz MON. W sumie to mała strata- ma to marginalne znaczenie.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 19:28

Przerosło MON? Widziałeś cenę dostosowanego pickupa? Wyleciał, bo był zbyt drogi.

LOL
poniedziałek, 25 października 2021, 10:13

A widziałeś jak idiotyczne wymagania MON na niego utworzył? Teraz porównaj z tym co kupili Czesi.

XXL
środa, 20 października 2021, 12:58

Taki bez chromów i w dodatku zielony, Eee, to się dla wojska nie nadaje.

4x4
środa, 20 października 2021, 00:36

nie jest brzydszy od Gaz Tigr, ale też i nie ładniejszy

Patryk
niedziela, 24 października 2021, 00:26

Tylko... Jest brzydszy od Tigra.

anakonda
piątek, 22 października 2021, 06:40

nie on jest ochydny !!!

alkaprim
wtorek, 19 października 2021, 21:52

ma zastąpić Honkera-bardzo dobrze.Nie powinno się słuchac cymbałów i domorosłych specjalistów od niczego-tylko zamawiać .

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:14

Oczywiście z kosztem na leki przeciwko kołysaniu fal morskich wliczonym w jego eksploatację przez muzeum techniki wojskowej, które zakupi to autko.

Serio?
czwartek, 21 października 2021, 11:04

Jak siedzisz w Szwecji to po co mieszasz u nas , w Polsce? A "yntelygemcję" podkreśla sugestia że zły to produkt bo kołysze w terenie? A Ty oczywiście zaraz wskażesz takie samochody które W TERENIE "płyną" jak poduszkowiec!!

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 11:09

Tatra? Monster Trucks? Podwozia, gdzie każde koło ma własne zawieszenie i napęd? A co do prawa słowiańskiej krwi do słowiańskiej ziemi przed cudzoziemskimi kolonizatorami z polskim obywatelstwem, patrz Kodeks Prawa Naturalnego z 18 wieku czy Kartę Praw Tubylców ONZ 2004, którą Polska podpisała.

lol
środa, 20 października 2021, 14:58

O tym pojeździe już słyszałem od dawna. Autobox wziął licencję na Honkera i doprowadził go do stanu w jakim powinien być od początku (naprawili masę błędów). A teraz zaprojektowali nowy pojazd. Daj mu szansę. Na dłuższą metę używanie przerobionych na wojskowe, cywilnych SUV-ów NIE zadziała.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 11:11

Ford Ranger? Program Mustang? Toyota Land Cruiser? Aero w 6 BPD? Cywilne i działają?

HAHAHA
czwartek, 21 października 2021, 17:34

O jakim "przerabianiu cywilnych SUVów na wojskowe" piszesz? Tam nie ma co przerabiać. To auta dyspozycyjne. Mają jeździć po drogach krajowych między jednostkami, okazjonalnie po polnych drogach na poligonie, żeby dowieźć zupę. Naprawdę chcesz przekonywać że do tego trzeba uruchamiać od podstaw linię produkcyjną dostarczającą 50 samochodów roczni i że taka małoseryjna produkcja będzie tańsza niż duży zakup na rynku cywilnym? A może uważasz że dzięki temu "polski przemysł" pozyska jakieś unikatowe zdolności niesamowicie nam potrzebne w kontekście siły militarnej?

Skąd się tacy biorą??
piątek, 22 października 2021, 11:56

Ty co, księgowy jesteś? I co, czyżby w każdym wojsku najważniejsze jest by było TANIO??? OSZALAŁEŚ? Furda tam, że dobry i skuteczny w terenie , furda tam że potrzebujemy ich wszędzie więc będzie więcej niż 50 rocznie, grunt że ma być tanio??? Tobie sugeruje więc furmanki bo tańsze, a zamiast Grota tańsze będą widły i dzidy.

LOL
piątek, 22 października 2021, 15:46

Dokładnie tak "specjalisto" - w każdej dziedzinie mamy tak duże braki, że absolutnie najważniejsza kwestią dla polskiej administracji ma być RACJONALNE wydawanie pieniędzy. Nie- nie jak najtaniej za wszelką cenę- jak najtaniej, spełniając przy tym wymogi. Metoda- good enough, i tak- według niej działa każda nowoczesna armia. Każda złotówka wydana GŁUPIO, jest złotówką zmarnowaną- złotówką która nie poszła na wzmocnienie zdolności p-panc, rozpoznania, czy choćby na szkolenie. No ale polski internet jest pełny "specuf" którym pokaże się zdjęcie, powie że "made in poland", i ci już są gotowi przepalać na to miliony z tak skromnych środków jakimi dysponujemy.

Lol
środa, 20 października 2021, 09:07

Honkera powinno się zastąpić cywilnymi pickupami/dostawczakami 4x4. A nie jakimś dziwadłem produkowanym chałupniczo/małoseryjnie za kosmiczne pieniądze.

Kto tu jest dziwaczny?
piątek, 22 października 2021, 12:01

Dziwaczny jest pomysł cywilnych samochodów dla wojska. Cywilnym - jak piszesz pojazdem - to w życiu nie wjadą, tam gdzie wojsko wjeżdża Honkerem. Dziwacznym pomysłem były chromowane , nisko i miękko zawieszone Rangery. I dziwaczne są brednie o "kosmicznych" pieniądzach, skoro gotowi byliśmy dopłacić za chromy.

LOL
piątek, 22 października 2021, 15:23

A gdzież to wojsko ma wjeżdżać? Bo akurat Honkerem to za daleko nie wjechało- Już Star 266 ma większą dzielność terenową, niż ta jeżdżąca katstrofa na za małych kółkach. A mimo to w zupełności wystarczał. Dowolny pickup 4x4 też wystarczy. Zamiast bredzić o dopłacaniu do chromów, dowiedz się co to jest produkcja seryjna, małoseryjna i customizacja.

darenk
środa, 20 października 2021, 18:58

Pojedźmy dalej - a dlaczego nie taczkami, jak u ruskich? Będziesz miał swojski kosmos, do kwadratu

T56tyy
środa, 20 października 2021, 16:49

Nie. To tak jakbyś chciał chirurga zastąpić zwykłym pediatrą podczas operacji. I to lekarz i to lekarz ale nie zafziała. Cywilne pickupy na poligon się nie nadsją.

asdf
czwartek, 21 października 2021, 10:33

oczywiscie ze sie nadaja, czym np Toyota Hillux rozni sie od Honkera? to ma byc tani gaciowoz a nie jakas maloseryjna, rzemieslnicza produkcja ktora jest do tego kosmicznie droga.

Ciekawy
niedziela, 24 października 2021, 19:31

Tym, że nie wozi dziewięciu osób?

LOL
czwartek, 21 października 2021, 10:25

Nie nadają się bo? Jakie to specjalistyczne zadania wykonują honkery? Jakie to specjalne cechy ma honker które powodują ze cywilne auto go nie zastąpi? Rozumiem że wg ciebie cywilne pickup nie poradzą sobie z wożeniem oficerów między jednostkami czy dowożeniem grochówki na poligon? Przecież to ma być zwyczajna taksówka do zajechania… honkery i tak większość czasu kursują po normalnych drogach między jednostkami- to samochody dyspozycyjne. Je ma JAKICHKOLWIEK przesłanek, by zamiast gotowca z rynku, z pakietem serwisowym u producenta, wykładać miliony na otwieranie linii produkcyjnej dostarczającej 40-50 samochodów rocznie, które nigdy nie znajda innego odbiorcy. Wreszcie przeciwnie- to by była niesamowita głupota. Pomyślcie ludzie zanim coś napiszecie.

wiarus
czwartek, 21 października 2021, 18:52

To nie ma być zwyczajna taksówka! A dlaczego nie, przekonasz się jak pojedziesz w prawdziwy teren. Poza tym, wydając u nas miliony - zarabiamy miliony, mamy zaplecze remontowe i części. Kupując gdzie indziej tylko wydajemy i dajemy przewagę ruskom - kumasz różnicę geniuszu, czy myślisz dalej "pod górkę" jak troll???

LOL
piątek, 22 października 2021, 15:18

Jaki teren? Byłeś kiedykolwiek na poligonie? Przecież tam są normalne polne drogi i one + kawałek łąki, to najtrudniejszy teren jaki widziały Honkery. W trudniejszym się zakopywały, przez malutkie kółka- ale nie ważne- wystarczały. 80% przebiegu i tak zrobiły po drogach krajowych. Jeśli na serio chcesz przekonywać, że jakaś manufaktura składająca chałupniczo 50 pojazdów rocznie- niewiadomej jakości, z importowanych na własną rękę komponentów, zapewni lepszy serwis i lepszą dostępność części niż dystrybutor ogólnokrajowy popularnej marki, z siecią serwisów w całym kraju, dla samochodu seryjnego, którego już w tej chwili po Polsce jeżdżą tysiące sztuk, a na każdym kroku jest warsztat który zna modele danej marki + każdym szrocie, czy allegro są setki części zamiennych, to... puknij się w głowę.

Piotr
środa, 20 października 2021, 08:39

Zamawiać na podstawie czego ? Filmu reklamowego niezweryfikowanego garażowego demo, bez nawet konkretnych danych technicznych nawet? Gratuluje poziomu wiedzy.

Liman
wtorek, 19 października 2021, 21:46

Nie wiem czy jest dobry czy zły, ale powinien być pokazany w kilku wersjach,np. Sanitarka, z brezentowyn dachem i składaną przednia szyba, z zamontowanym pk albo czymś konkretniejszym, opancerzona i do wożenia tyłka dowódcy na strzelnicę.

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:20

Sobie wyobrażasz naciskanie na bandaż na krwawiącej ranie na tułowiu żołnierza w sanitarce tego samochodu? Raz ręce na czole rannego, a za chwilę na udzie. Żołnierz wykrwawi się na śmierć nim to cudo polskiej technologii pozwoli sanitariuszowi docisnąć ten bandaż do rany. Już o kłuciu igłą nie wspomnę. Może jakiś producent filmów klasy horror by się tą sanitarką zainteresował? Ty byś chciał z tego strzelać w ruchu? Nawet MW zamawia specjalne pojemniki dla ppzr GROM do strzelania w warunkach takiego bujania, bo z ramienia nie da się wystrzelić.

Zdumiony
czwartek, 21 października 2021, 11:09

Bezpodstawna krytyka dowodzi kompletnego braku pojęcia czym jest pojazd terenowy. Są sanitarne Humvee, sanitarne UAZY, sanitarne Defendery , sanitarne Merce G. O czym więc znowu aż tak bajdurzysz?

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 11:37

Jeśli to taka bezpodstawna krytyka, to czemu od czasów wojny Amerykanów w Wietnamie, śmigłowce robią za ambulans w każdej dywizji USA? Czy też uważasz, że to tylko abstrakcyjna krytyka dla krytyki? Taka bez merytorycznych podstaw. Doświadczenie z pola bitwy absolutnie nie ma miejsca w realizacji w warunkach garnizonowych, w godzinach garnizonowej pracy wojskowej, wyłącznie w godzinach działalności bojowej garnizonu pomiędzy 8.00-15.00, i po naklejeniu skarbowych znaczków na wszystkich właściwych garnizonowych przepustkach, pozwoleniach i obowiązkowych druczkach logistycznych. I żebym nie zapomniał, tak, to garnizonowe hasło "szukać oszczędności na bezpieczeństwie". Dokładnie jakbym właśnie słyszał plany modernizacyjne Lotnictwa z konferencji Defence24 2021. Szukać oszczędności na bezpieczeństwie? Panowie generałowie Lotnicy? I to mnie się oskarża tutaj, że to ja bajdurzę? O Matko jedyna!

gość
niedziela, 24 października 2021, 00:30

Choćby dlatego, ze jankesi mają zawsze 100% dominacji w powietrzu.

lol
środa, 20 października 2021, 15:01

A jaki masz inny pomysł? Antygrawitacyjne jeepy? A rannego TRZEBA zabrać z pola walki. Jak nie jeepem to czym? Na plecach go tachać kilka km? I wtedy się nie wykrwawi? :D Myślisz, że w konstrukcjach innych w terenie nie ma tych problemów?

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 12:02

Medevac z pola bitwy czymś innym niż śmigłowcem, albo dobrze opancerzonym pojazdem przerobionym z Rosomaka albo Borsuka? ----- To nie był nawet teren górski, a patrz na filmie jak nim kołysało w terenie równinnym jak na fali morskiej. Rajdy terenowe się organizuje i sprawdza problemy z wytrzymałości i stabilności na nich w każdych warunkach. Rozmawia się z użytkownikiem i poprawia wytrzymałość części, które nie wytrzymują jeszcze bardziej intensywnego wykorzystywania. Problemy zawsze są. Problem, który widzę na filmie, że każde koło nie ma własnego zawieszenia i napędu. To wskazuje na błąd z samą konstrukcją podwozia. Za małe opony też? Ponadto co niepokoi i nikt nie porusza kwestii w komentarzach, lecz... jak to jest z osłoną w środku w razie wybuchu miny, albo improwizowanego ładunku wybuchowego? Konstruktor brał pod uwagę minimalizację oddziaływania takich sił i przeciążeń od spodu?

sobota, 23 października 2021, 18:04

Rosomak.... Nie kołysze???

LOL
czwartek, 21 października 2021, 17:39

Zaraz, zaraz- ty chcesz takie auta wpuścić na "pole walki"? Żeby nimi ewakuować rannych? Czy żeby za chwilę mieć kolejnych kilku rannych do ewakuacji? Ludzie... wbijcie sobie do głowy, że to auta dyspozycyjne- do wożenia poczty polowej, zupy, czy wojskowych między jednostkami, po drogach krajowych. Pojazdy klasy MedEvac powstają na bazie pojazdów opancerzonych- mamy sanitarki na bazie Rosomaka, muszą powstać na bazie Borsuka...

Bzdury
piątek, 22 października 2021, 12:08

Ostatnim pomysłem na wóz sanitarny jest Rosomak czy Borsuk. Do takich zadań spokojnie wystarczy Tur, Żubr czy cokolwiek innego podobnej klasy np. Husar czy Eagle. W życiu nie nastarczymy Borsuka w miejsce BWP1 , więc każde podwozie powinno być przeznaczane wyłącznie pod wersje bojowe, a nie marnowane na pomocnicze. Jeśli już to właśnie BWP mógłby być wozem sanitarnym.

Lol
poniedziałek, 25 października 2021, 13:27

Przecież sanitarnych Rosomaków już teraz jeździ kilkadziesiąt… A pojazdy klasy Eagle, wcale nie są od rosomaka dużo tańsze. Pojazd tej klasy to ok 4-4,5 mln zł. Bazowy rosomak niewiele więcej (z 5mln).

były porucznik zmechu
czwartek, 21 października 2021, 18:59

Poczta polowa, to już tylko u ruskich, słonina to raczej wasza przeszłość z CCCP. Sanitarka na Borsuku? Zrobimy, jak będziemy mieć ich na tyle dużo, że nie przeleziecie między nimi, towarzyszu

Monkey
wtorek, 19 października 2021, 21:42

Jest lepszy niż Honker, to na pewno. Kanciasty, trochę jak np. Dzik z AMZ Kutno, ale przecież szczegóły mozna dopracować. Poczekajmy, zobaczmy. A tutaj już tyle nienawistnych komentarzy. Ze Starem 266 sobie poradzili, może i tutaj osiągną sukces. W końcu joint venture Tatra/HSW 4x4 też jeszcze nie jest w finalnej postaci.

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:32

Tatra/HSW 4x4 Autosanu ma jednak już zapewnioną sprzedaż w ramach już zakontraktowanych całych dywizjonów Krabów dla dywizji WP, a będzie ich zamówionych jeszcze więcej dla brygad zmechanizowanych. Tutaj nikt nie ogląda się dłużej na klamkę z MON, a praca wrze w najlepsze nad prototypem, któremu już dziś bliżej do finalnej postaci, niż początków prac nad nim. Sobie wyobrażasz miauczenie tych żołnierzy w terenówkach Autoboxa, kiedy zobaczą artylerzystów w terenówkach Autosanu? To będzie jeszcze gorzej, niż kiedy WOT dostał nowe Jelcze, a oni nadal na Starach jeździli. Z żadnym oficerem WP nie porozmawiasz bez usłyszenia "Autosana daj nam miłościwy panie".

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:12

Śmieszne porównanie samochodu pancernego z terenówką.

prawdziwy itd.
piątek, 22 października 2021, 11:09

Dlaczego ktoś ma oglądać klamkę inaczej pochwyt drzwiowy,czy oglądanie klamki do nieudolne użycie zwrotu " wisieć u kogoś u kkamki" - zebrać,prosić o łaskę?

czwartek, 21 października 2021, 11:13

To kanciaste, paskudne pudło Tatry , ze swoim twardym jak wóz drabiniasty zawieszeniem? Jaka elektronika to wytrzyma ? No i te koszty , wszystko z Czech bez sensu. Paskudztwo którego nikt nie chce? Byle zamiast Polakom - wrogim nam Czechom napchać kabzę? To kupuj za swoje!!

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 12:11

Realia takie są, że HSW już sprzedał Autosana artylerzystom, choć to nadal doszlifowywany prototyp, a ten Autobox na razie to kupuj za swoje, albo z płaczkami ze związku zawodowego stań pod ministerstwem MON w Warszawie żebrać państwowej kasy na dalsze postojowe.

były porucznik zmechu
środa, 20 października 2021, 19:07

Kasę bierzesz od Tatry, że tak lobbujesz i przy okazji się motasz? Jechałeś jednym i drugim? Wiesz ile 4x4 potrzeba na już? Przy okazji: Polsce jak już wzywasz Boga, to tylko z dużej litery.

Arma Geddon
wtorek, 19 października 2021, 19:59

Oprócz tego pojazdu są tez pojazdy konkurencyjne takie jak TUR VI lub AMRV G10 takze proponowane przez polskie firmy. Aby ocena była obiektywna nalezy porównac parametry tego pojazdu z tym co proponuje konkurencja. Już na pierwszy rzut oka niski poziom ochrony balistycznej to duza wada. Pewnie przekłada się to na niższą cenę za sztukę i niższe koszty eksploatacji. Ale kupowanie wozideł tylko na czas pokoju to wyrzucanie kasy a w czasie W ochrona balistyczna to podstawa. W czasach gdy linia frontu rozdzielała wojska używanie transportu bez opancerzenia miało sens. Teraz w czasach wszechobecnych dronów i wojny manewrowej wszystkie pojazdy musza miec ochronę balistyczną na poziomie IV.

czwartek, 21 października 2021, 11:16

Przecież ten Autobox to ZWYKŁA terenówka , a Dzik czy Tur VI to wozy opancerzone. Co tu wypisujesz?? Nie potrafisz nawet dobrać do porównania pojazdów, a bierzesz się do komentowania??

LOL
środa, 20 października 2021, 09:27

Wszystkie pojazdy ze STANAG 4? Hahaha!

akapulko
wtorek, 19 października 2021, 19:32

Wygląda ciekawie. Wizualnie oczywiście jeszcze się zmieni, ale pokaz terenowy daje nadzieję.

Grzyb
wtorek, 19 października 2021, 19:29

No i bardzo dobrze! Wreszcie prawdziwy następca Honkera. Typowy pojazd wojskowy z prawdziwego zdarzenia. Dzielność w trudnym terenie robi wrażenie i dodatkowy plus dla Autoboxu, że do design'u zatrudnili profesora Piotrowskiego z ASP z Warszawy. Auto zaprojektowane i produkowane całkowicie w Polsce (z wyjątkiem silnika) do bezpieczeństwo w razie konfliktu zbrojnego albo innej pandemii i zysk dla Polaków. Jak to komentuje @Ryszard56: poproszę 2 tysiące egzemplarzy.

Alf
środa, 20 października 2021, 21:42

A ile jest w nim polskiego? 10-15%? Który z podzespołów nie wymaga zagranicznych komponentów? To są bzdury. W trakcie wojny, pandemii itp żadnej produkcji w Polsce nie będzie. Co do dzielności terenowej to może ale jednak z tego filmu marketingowego to nie wynika. Jak ktoś jeździ trochę w terenie to wie, że taki teren to dostawczakiem też zrobi byle miał tylko dobre opony. Panie profesorze, 30 lat temu to bym ten projekt brał w ciemno ale świat i Polska są już w innym miejscu. Trochę to przypomina UralZawod.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:16

W czasie pandemii akurat w Polsce produkcja była. Nie o wszystkich można to powiedzieć.

Bu ha ha
czwartek, 21 października 2021, 11:17

"Ile jest w nim polskiego"? KTO na świecie robi w 100% oryginalne? Nikt , bo nie ma to sensu! Podobnie jak bez sensu jest taki komentarz. Daruj sobie!

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:42

Tak, dzielność w terenie robi wrażenie. Płynąłem raz do Szwecji na promie podczas sztormowej pogody i mniej kołysało niż tym samochodem w terenie kołysze na filmie. Awaria stabilizatora, czy też brak 2 metrów wysokości jak w amerykańskim Monster Truck:u dla tak archaicznego zawieszenia?

Ubawiony
czwartek, 21 października 2021, 11:25

Zawieszenie nie jest archaiczne tylko m o c n e i t e r e n o w e. To nie jest limuzyna "na pneumatyce" dla "hrabiego Piotra ze Szwecji", tylko żeby ten Autobox zjechał z drogi i nie połamał tego zawieszenia. To nie jest dla wygody takiego flaka-mięczaka, który wystraszył się byle fali na Bałtyku. Przestań krytykować niepoważnymi bzdurami dowodzącymi ,że w życiu niczym nie jeździłeś w terenie! Nie ośmieszaj się nie mają pojęcia nic o zawieszeniach terenowych. W nich nie ma nic dla wygody i miękkości cieniasów i słabeuszy!!

WP NCO
środa, 20 października 2021, 13:59

Skończ te płacze "znaffffco"... Ile przejechałeś tym samochodem ? Boli cię zarobkowy emigrancie ze Polacy zrobili cos, na co WP czeka od lat ? Pewnie byś chciał sprzedawać jakiś szwedzki plastik do WP ? Aaaa, zapomniałem ze się nie da, w końcu Polacy zrobili coś, co się nada - po testach i poprawkach. Skończ płakać sprzedawczyku, bo nie masz pojęcia o czym piszesz - wracaj na zmywak w Szwecji

edward
czwartek, 21 października 2021, 09:55

Brak argumentów zastępujesz wyzwiskami? Z tym wynalazkiem Autoboksu musi być naprawdę źle.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 12:59

Zagrożenie od IED czy odrębny napęd i zawieszenie dla każdego koła, Autoboksa trzeba projektować zupełnie od nowa. HSW/Autosan samochód już Cegielski z Poznania prezentował na MSPO wiele lat wcześniej pod nazwą Husar 4x4. To czeski samochód Patriot. Już wówczas robiło ono silne wrażenie wysokiej jakości wykonania, a nie tylko samej terenodzielności. Pogranicznicy i komandosi byli bardzo mocno nim zainteresowani. Amerykanie niedługo potem wyskoczyli ze swoim JLTV w miejsce Humvee. Pomyśleć, co by było, gdyby MON i MSW złożyli zrazu zamówienie i włączyli wszystkie zielone lampki. To mógł być nasz polski hit eksportowy. Fundament nowego polskiego FSO.

Ha ha
piątek, 22 października 2021, 12:12

Brak argumentów zastępujesz atakami osobistymi? Musi ci być polski wyrób solą w oku!!

Art
wtorek, 19 października 2021, 18:54

Świetna dzielność w terenie, prosta konstrukcja (np drzwi montowane jak w Defenderze - 4 śruby). Blokady mostów, mocny silnik. Z filmu widać, że z trakcją nie jest najgorzej.

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:44

Ni słowa o stabilizatorze jazdy? Jak można oceniać coś, czego nie ma, nie.

Biedaku....
czwartek, 21 października 2021, 11:28

W samochodach terenowych podczas jazdy w terenie stabilizatory się wyłącza! Brak stabilizatora świadczy że to wóz stricte terenowy. Twój wpis świadczy więc o twojej totalnej ignorancji technicznej i braku jakichkolwiek doświadczeń z jazdy terenowej.

Haha
piątek, 22 października 2021, 23:13

Honkery to samochody dyspozycyjne- 80% swojego przebiegu robią na drogach krajowych kursując między jednostkami. A najtrudniejszy teren jaki widziały to szutrowa droga i kawałek łąki na poligonie. To tylko potwierdza że powyższy wynalazek jest ostatnim czego wojsko potrzebuje.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 13:04

Jak widać nawet inżynier potrafi z premedytacją projektować bubel, kiedy jazda w terenie jest bez stabilizacji. DL AI ma 95% dokładności, kiedy człowiek osiąga 80% dokładności. Rozumiem brak stabilizatora 20 lat temu, bo człowiek zamiast AI był wymagany, lecz człowieku łap się za głowę w 2021. Słyszałeś kiedyś o robotyzacji w przemyśle, bo nic inaczej twojej ignorancji technicznej w tej chwili nie tłumaczy, a doświadczenia ze staroświeckiej jazdy terenowej niczego nie zastępują.

cosma
wtorek, 19 października 2021, 18:17

dlaczego te wszystkie polskie terenówki mają tak małe koła to z magazynów po żukach i nyskach ?

007
wtorek, 19 października 2021, 18:04

Lepiej inwestować w drony dalekiego zasiegu

Litości
piątek, 22 października 2021, 12:13

Zamiast terenówek dron MALE?? Chłopie , co ty wypisujesz??

Patryk
środa, 20 października 2021, 00:16

Nie ten temat.

lolik
wtorek, 19 października 2021, 17:47

oby nie. i tak mamy za duzo zlomu w wp

bc
wtorek, 19 października 2021, 17:43

Dobry prosty samochód patrolowy w teren na pewno lepszy niż chromowane łącznikowe mustangi.

asdf
wtorek, 19 października 2021, 23:49

sprzedaj ich gdzies za granice chociaz tyle ile kupilismy w programie mustang, ludzie wojsko, sluzby to nie jest miejsce na testowanie ulepow bo tu chodzi o ludzkie zycie w razie czego.

Ciekawe
piątek, 22 października 2021, 12:17

Bez problemu kupiliśmy 5-o osobowe luksusowe pickupy, a ty krytykujesz twardy , pakowny, 9-o osobowy wóz terenowy. Poważny jesteś? Jestes zbyt leniwy by choć sekundę pomyśleć zanim chlapniesz cos aż tak bezsensownego??

Niektórzy kochają chromy??
czwartek, 21 października 2021, 11:31

No to jedź "w razie czego" na wojnę takim miękkim, wygodnym, nisko zawieszonym chromowanym Rangerem!! Z serwisem w Tajlandii albo USA, i dostawami części już w 3 miesiące od zamówienia.

HAHAHA
poniedziałek, 25 października 2021, 10:20

Rangery, tak samo jak i Honkery, to taksówki do worzenia zupy na poligon- nikt tym na wojnę jechał nie będzie... To raz. Dwa- Ford ma autoryzowane serwisy w kilkunastu polskich miastach. A nieautoryzowanych, które bez problemu go naprawią, jest w Polsce tysiące- bo to przecież zwykły ford, jakich po ulicach jeżdżą setki. Części są ogólnodostępne- u dystrybutora, albo nawet na allegro, czy każdym szrocie. Naprawdę chcesz przekonywać, że produkowany małoseryjnie w jakiejś manufakturze niestandardowy wóz będzie miał lepszy serwis i lepiej dostępne części niż popularny w Polsce, masowo produkowany cywilny samochód? Dobrze się czujesz?

bc
środa, 20 października 2021, 15:13

Powodzenia z tą cywilną chromowaną zabawką jak trzeba będzie dowieźć cokolwiek w teren dla kompani schowanej w lesie gdzieś nad Narwią. Do tego "ulepa" zmieścisz wszystko od palety amunicji przez nosze po worki ziemniaków. Jak tam te mustangi patrolują granicę z BY? bo na fotkach same Stary i Jelcze.

Bania
wtorek, 19 października 2021, 17:32

Bardzo dobry pojazd o dużej dzielności terenowej.Produkować ! Tylko robić to z naciskiem na jakość !

edward
czwartek, 21 października 2021, 09:59

Skąd wiesz, jaką ma dzielność terenową? Autobox nakręcił już parę filmików o tym wozie, ale bynajmniej z nich nie wynika, że mają dużą dzielność terenową.

Bu ha ha
piątek, 22 października 2021, 12:19

No tak, z tych nakręconych W TETRENIE filmików UDOWADNIAJĄCYCH zdolności terenowe - wg ciebie - nie wynikaja jego ...zdolności terenowe??? Lubisz się ośmieszać?

abc
wtorek, 19 października 2021, 17:31

dopracować i zostawić pieniądze w Polsce

JP
wtorek, 19 października 2021, 17:10

Niech dadzą 1 szt. wojsku do testów, prawda o konstrukcji szybko wyjdzie.

Box123
środa, 20 października 2021, 00:46

Dokładnie. Inaczej nic z tego nie będzie

pk
wtorek, 19 października 2021, 17:08

Wstydu nie mają! Na zatrudnieniu dizajnera oszczędzili, to zapewne i na innych elementach też.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:20

Że pooglądaj koreańskie odpowiedniki i dopiero później pisz.

Szkoda wyjaśniać
środa, 20 października 2021, 03:18

To auto na wystawę w Paryżu? Czy do ciężkiej pracy w terenie?

Patryk
środa, 20 października 2021, 00:33

Co ty! Ładny jest.

edward
czwartek, 21 października 2021, 10:00

Prawie tak ładny jak rumuński Aro z lat 70.

Żenada takich wpisów aż boli
piątek, 22 października 2021, 12:23

To nie rzeźba ani dzięki sztuki. A każdy komentarz nt wyglądu sprzętu wojskowego dowodzi braku pojęcia do czego służy taki sprzęt. Smutne, że aż tylu "znafcow" mamy w Polsce. I dziwić się że tak nisko nas cenią, jak "tacy" mają prawo głosu!!

Cyber Will
wtorek, 19 października 2021, 23:29

Fragment z artykułu portalu auto-motor : "Co ciekawe, projekt nadwozia okazał się na tyle ciekawy, że Autobox wziął z nim udział w organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie konkursie „Dobry wzór” i nawet został jednym z finalistów".

Piotr ze Szwecji
środa, 20 października 2021, 10:08

Problem tylko z tabletkami na bujanie fal morskich podczas jazdy tym samochodem w terenie. Sobie wyobrażasz strzelanie w ruchu z niego? Prawdziwe "boo yaa!".

Taaaak?
czwartek, 21 października 2021, 11:38

Problem jest tylko z naiwnymi, dziecinnymi komentatorami, którzy w życiu ze strachu nie jechali terenówką , żeby się ....choroby morskiej nie nabawić! Zjedź z drogi Pinzgauerem, albo starym niezniszczalnym Landcruizerem, Patrolem GR, albo genialnym w terenie UAZ-em! Albo pojedź "na zrywkę" Pragą albo URAL-em! Co ty w ogóle wiesz o jeździe terenowej? Zanim znowu coś tak nieprofesjonalnego napiszesz weź te tabletki, tylko duuużo!! Duuuużo!!

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 13:20

Jak to w przeszłym wieku jeździło się bez komputerów pokładowych, sztucznej inteligencji i drive/fly-by-wire elektronicznych stabilizatorach. Czas mija i na nikogo nie czeka. Możesz równie dobrze zbudować najlepszy silnik parowy na świecie i drwić z ludzi się tobie dziwiących. Wiesz, dziś to nawet terenówka od Tesli ma autopilota. Te stare czasy, kiedy tylko wyłącznie sami odważni zdobywali się jeździć samochodami, a parlament w każdym kraju świata nakazywał aby człowiek przed pociągiem lub przed samochodem biegł z flagą w ręce ostrzegając pieszych i konnych krzykiem "uwaga samochód! zejdźcie z drogi!". Czasy śmiałków się niestety skończyły. Postęp.

kmdr
wtorek, 19 października 2021, 17:02

Na safari nie dla wojska. Za miękkie zawieszenie. Za "delikatny". Blachy za cienkie. Po poprawkach dla Leśników.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 13:21

To byłoby okrutne dla leśników. Dziś nawet terenówki Tesli mają autopilota.

Vic
sobota, 23 października 2021, 18:32

A stabilizator "ala Piotr ze Szwecji" te Tesle mają? Bo wiesz, jak tu wjechac w teren nie mając stabilizatora? I to nawet wtedy, gdy aby wjechać w teren ZAWSZE musisz stabilizator ODŁĄCZYĆ??? A jakieś terenowki, poza BULWARÓWKAMI robi Tesla??

ja, szwagier i nasz garaż
wtorek, 19 października 2021, 16:44

Pasagon 3000

Maciek
wtorek, 19 października 2021, 16:42

Chyba komentarz o sprzedażny do Afryki najcelniejszy - konstrukcja jak wozu z lat 30-tych poprzedniego wieku: nadwozie robione w garażu na giętarce krawędziowej, sztywne mosty (nie dlatego, że świetne rozwiązanie, tylko bo innego technologicznie nie jest w stanie wdrożyć firma), kupiony układ napędowy, a we wnętrzu jak było widać na targach typowa zabudowa jak w najtańszym busiku międzymiastowym. Chyba już Dzik I z AMZ był lepszy, a jak się ten temat skończył i ile warte są takie na szybko skręcane konstrukcje garażowe wszyscy wiedzą... . Proponuje obiektywnie spojrzeć na tego ulepa Panu Prezesowi, a odpowiedz, że wojsko już się nie nabierze na takie konstrukcje przyjdzie sama.

ShadiaSabra
wtorek, 19 października 2021, 16:14

Design znów zawodzi, trudno jest zatrudnić projektanta? Pojazd wojskowy z XXI w powinien wzorowac się na: Arquus Scarabee czy Roshel Senator APC - Jak Polski TUR VI.

Hans
środa, 20 października 2021, 03:19

Za duzo gier kolego. Scarab przewozi 4 osoby ten 9. Jak ktos do Ciebie nawala z RPG uwierz mi, nie zalezy Ci czy masz fajny wyglad, no ale skad ty mozesz wiedziec...

ShadiaSabra
czwartek, 21 października 2021, 17:16

Scarab był podany jako przykład designu, nie ile osób przewozi. Jeżeli ktoś do ciebie wali z RPG to zależy ci na mobilności i opancerzeniu. Nie jest wielkim problemem połączyć funkcjonalność z designem.

Na chłodno
piątek, 22 października 2021, 12:27

Od kiedy następca Honkera ma dać odporność na...RPG??? Tragiczne BREDNIE!!! Wyraźnie u niektórych wciąż jest problemem proste .....myślenie !

Patryk
środa, 20 października 2021, 00:34

Ładny jest. Poza tym, od wyglądania mamy Rangery, to ma być wóz poligonowy.

ałtor
wtorek, 19 października 2021, 15:25

Szrot jak poprzedniki, karoseria skręcana na śruby - widać to na filmie - może ktoś w afryce to kupi - ale niech trzymają się na kilometr z tym złomem od wojska!

Skąd się tacy biorą??
czwartek, 21 października 2021, 11:52

Ty lepiej trzymaj się kilometr od klawiatury!! Najlepsze w każdej terenówce są części przykręcane. Szybka prosta naprawa czy wymiana. Bo ty oczywiście byś na pole walki ciągnął spawarkę?? Bu ha ha.

Piotr
środa, 20 października 2021, 07:51

Pytanie czemu firma nie podaje dokładnej specyfikacji technicznej, masy własnej i ładowności? Pojazd jest prezentowany od kilku miesięcy i MON ma się zachwycić, bo jest w stanie jechać do przodu po średnio trudnym terenie na filmie reklamowym? Gdzie wyniki jakiś obiektywnych testów? Jaka jest gwarancja , że nie rozsypie się po 3 tys km, bo już wizualnie konstrukcja nie wzbudza zaufania? Bo marketingowcy tak mówią??? Wszystko to sprawia, że propozycja jest co najmniej niepoważna, a sama konstrukcja amatorska.

Piotr
środa, 20 października 2021, 07:43

Szrot istniejący w jednym egzemplarzu, nieprzebadany, brak konkretnych danych technicznych, który będzie testowany na wojsku, a potem logistycy nie będą nadążali z zakupem zapasowych części. Gdzie konkrety o masie własnej np, o ładowności? Nie ma, bo wyszedł "czołg" wspawany w stodole bez zapasu ładowności??? PS pozdrawiam wszystkich "znawców" od SUVów, sprzętu afrykańskiego i zachwycających się konstrukcją o której całą wiedzę czerpią z 3 minutowego filmu reklamowego (a już hitem jest komentarz o wysokiej niezawodności tego pojazdu - na jakiej podstawie???) Szef firmy kazał tak napisać wam?

Dobre bo polskie
wtorek, 19 października 2021, 19:06

A co byś sobie życzył? Może Hamera albo Merca Gelende? Zejdz na ziemię człowieku! Każdy normalny kraj wspiera własną produkcję i ją rozwija i modernizuje. Te samochód sprawia bardzo dobre wrażenie i trzeba go rozwijać.

asdf
wtorek, 19 października 2021, 23:47

to sobie go kup dla siebie

Żenada takich wpisów aż boli
czwartek, 21 października 2021, 11:49

Słusznie , "lepiej" przecież wg twojej logiki , żeby zasuwali na piechotę albo dożynali Honkery, ale broń Boże nie mieli nic nowego. Brawo ty! To dzięki takim jak ty mamy nadal 40-o letnie RPG7, BRDMY z "malutkimi", i znakomite Mi2!

Pablo
czwartek, 21 października 2021, 17:48

Lepiej żeby kupili normalne pickupy w dużym zamówieniu z pakietem serwisowym. Jak już poszli w Fordy, to kontynuować.

Grzyb
wtorek, 19 października 2021, 18:43

Kłamstwo, kłamstwo i jeszxzedraz klamstwo! Świetny i niezawodny sprzęt, Polska myśl techniczna, zaprojektowany i wykonany w kraju. Widać niektórych to boli...

Pucin :0
wtorek, 19 października 2021, 18:37

No ale co ??? kropelka lepsza????

123
wtorek, 19 października 2021, 18:30

czyli proste funkcjonalne łatwe w naprawie. I tu masz racje jeśli ktoś w Afryce to kupi to będzie najlepszy wyznacznik możliwości auta tam byle co nie da rady. No i w aucie terenowym nie wygląd jest ważny ale możliwości. Dlatego te wszystkie suwy miejskie są złomem dla bogatych za wygórowane ceny auta nie nadające się do jazdy w terenie.

bc
wtorek, 19 października 2021, 18:09

W jakim samochodzie nie jest skręcana? Drzwi są przyspawane?

4x4Rally
wtorek, 19 października 2021, 14:56

Sam bym zamówił takiego następcę Honkera, ale w wersji opancerzonej, z osłonami zderzaka i mostów myślę byłoby całkiem niezły sprzęcior

asdf
wtorek, 19 października 2021, 21:25

do czego? jako bankowoz? ludzie popatrzcie sobie na takiego Parsa 4x4 (nawet plywa) i pozniej porownajcie to tych potworkow ktore serwuja polskie przedsiebiorstwa jw albo Bobr. wojsko polskie z takim sprzetem jest pozniej posmiewiskiem w skali swiatowej.

Patryk
niedziela, 24 października 2021, 00:58

Bo co? Bo brzydkie są?

EyE
wtorek, 19 października 2021, 14:19

Dramat na każdej płaszczyźnie. Coś na zasadzie zróbmy coś "polskiego" a może uda się komuś wcisnąć i będzie kolejnych 5-10 lat na utrzymaniu armii.

Maciek
wtorek, 19 października 2021, 16:45

Trafiony w "10" komentarz.

Ass
wtorek, 19 października 2021, 14:00

No ok, ale producent nie będzie w stanie zaprosić decyzyjnych na zagraniczne wyjazdy do swoich fabryk, aby tam użyć swoich argumentów. Znaczy czeka Autobox klęska.

piątek, 22 października 2021, 12:41

Celne

asdf
wtorek, 19 października 2021, 21:26

jak jest taki dobry to moze niech sproboja w zagranicznych przetargach albo na rynku cywilnym. kupisz sobie?

Troll z Rosji??
piątek, 22 października 2021, 12:43

Jasne, ty zaproponujesz wydawanie za granicami. Ale tam to TY kupuj za swoje.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:28

On zwyczajowo już tak pisze o każdym polskim produkcie. Do Jelczy też się czepiał. Między innymi pisał, że za drogie. Mimo tego, że Niemcy płacili drożej za swoje nie grzeszące urodą ciężarówki.

rezerwa 77r.
wtorek, 19 października 2021, 13:37

wdrożyć do produkcji ciekawe sprzęt / ten z AUTOSANA dołożyć trzecią oś , przygotować pod niszczyciele czołgów

Wsa
wtorek, 19 października 2021, 14:25

Ty bys tylko kupowal. Daj przyklad i ruszak na zakupy.

Dobrze pisze
wtorek, 19 października 2021, 19:04

Ma rację. Nadawałby się na taki pojazd bądź w zastępstwie Honkera.

Litości
sobota, 23 października 2021, 19:22

Przeciez TO JEST właśnie potencjalny następca HONKERA!!!

kmdr
wtorek, 19 października 2021, 17:05

Na ryby na grzyby albo jak ktoś mieszka za miastem, jak ceną była by przystępna, może ktoś się skusi.

k230
wtorek, 19 października 2021, 13:34

Paskudny.

Estetom dziękujemy
piątek, 22 października 2021, 12:46

Ale wiesz, że jego wygląd jest kompletnie BEZ NAJMNIEJSZEGO ZNACZENIA? I że bez najmniejszego znaczenia jest twoja opinia pseudo estety?? I wiesz, że esteci oceniający po wyglądzie , a nie zaglądający pod podwozie - ośmieszają się na takich portalach?

Esteta
wtorek, 19 października 2021, 22:21

Naprawdę....paskudny? Czy coś może przebić ochydę wspólnego projektu HSW i Tatry...?

Brawo
sobota, 23 października 2021, 19:23

Celne!!!

bc
wtorek, 19 października 2021, 18:11

Ten pojazd wygląda dokładnie tak ja powinien wyglądać pojazd w teren, odsadzenie kół, kąty natarcia zderzaków, pojemność budy, proste toporne zawieszenie itd. O wyglądzie jako wadzie może pisać ktoś kto z asfaltu zjechał tylko rowerem albo wcale. Urwiesz drzwi, wyrwiesz nadkole, wpadniesz po ramę w bagno? demontujesz co jest zniszczone i jedziesz dalej. W fordach bez lawety, migomatu i lakiernika się nie obejdzie.

Dzięki
sobota, 23 października 2021, 19:24

Wreszcie jakiś sensowny komentarz. Tak właśnie należy patrzeć na podstawowe cechy terenówek.

Mar
wtorek, 19 października 2021, 15:35

I tu się niestety zgadzam. Nawet żmije z conceptu sprowadzili do wirusa nr 3 o podobny wyglądzie co się dziej w tym inspektoracie uzb kto tam pracuje to jest sprzedaż tylko dla WP i dalej do huty jako złom

123
wtorek, 19 października 2021, 14:18

Wiem nikt nie znosi konkurencji :P Nie ma ładnie wyglądać ma spełniać swoje zadanie i działać :)

Ivan_pl
wtorek, 19 października 2021, 18:24

No to już się domyślam jak to będzie działać i jak będzie wykonane... Wcisną złom a później będą MON na naciągać za części zamienne.

Litości
sobota, 23 października 2021, 19:26

Złom? Po czym poznajesz? Po....wyglądzie ??

czarno to widzę
wtorek, 19 października 2021, 14:09

Niestety to prawda, a jak coś jest brzydkie, to przeważnie jest niefunkcjonalne...

Erwin
piątek, 22 października 2021, 12:49

Buty włoskie są najpiękniejsze na świecie, tylko ...nie wolno w nich wychodzić na deszcz, a najlepiej w ogóle nie nosić! Bo akurat noszenie - to fatalnie wpływa na ich....wygląd!

Paweł
środa, 20 października 2021, 08:01

Kojarzysz Fiata Doblo? Paskudny, ale kierowcy bardzo go chwalili pod każdym innym względem

wtorek, 19 października 2021, 20:08

Z komentarzy żołnierzy stary honker lepiej sobie radzi w terenie niż ranger. Wiec co jest dobre jest zależne z której strony się patrzy.

123
wtorek, 19 października 2021, 18:23

Niestety ładny sprzęt jest zazwyczaj do niczego bo ma wyglądać dla potencjalnych klientów a potem strach tym z asfaltu zjechać bo części gubi te niepotrzebne to nie wyglancowany miejski suw gdzie płacisz za markę i wygląd Nissan Patrol tez nie jest ładny a jest najlepszym autem terenowym na świecie tak samo defender a gdzie są te wyglancowane suwy zabawki dla bogatych dzieci ??.

Andrzej
wtorek, 19 października 2021, 13:33

Słowo klucz: proponowany. I tak z tego nic nie bedzie.

wtorek, 19 października 2021, 14:27

i chwała Bogu

Poważny jesteś? Raczej nie!
piątek, 22 października 2021, 12:53

I chwała Bogu, że kupimy od obcych - za to z serwisem o "szybkim"... 2-miesięcznym dostępie zza oceanu do "calowych" śrubek- więcej chromowanych "błyskotek" na szosowym zawieszeniu i udźwigu 5 osób i 150 kg.

Driver25
wtorek, 19 października 2021, 13:21

Bardzo dobry pojazd aby zastąpić kompleksowo wszystkie samochody Honker i jeszcze inne postsowieckie wozidła w armii. Koniecznie pozyskać następców Honkera w wersji lekko opancerzonej dla choćby podstawowej ochrony załóg, przetestować porządnie, ewentualnie dopracować i produkować w kraju masowo suwerenne podstawowe pojazdy 4×4 do tego serwis w kraju, kilkanaście lat eksploatacji minimum plus dalszy rozwój konstrukcji. To winien być jeden z najważniejszych programów modernizacji wojsk lądowych, nie powinien być też bardzo kosztowny w przypadku jednego wieloletniego kontraktu opiewającego od razu na dużą liczbę pojazdów a nie rozdrobnione oderwane od siebie niewielkie i wyspowe zakupy powodujące wzrost kosztów modernizacji i zakłócające ten proces skutecznie.

Wsa
wtorek, 19 października 2021, 14:26

Bardzo dobry bo? Jakies konktety? Porownales z innymi konstrukcjami? Nie?.....rece opadaja.

DDT
wtorek, 19 października 2021, 22:26

A ty?... porównałeś?... na podstawie tego zdjęcia które załączono? Droga Wszo, beznadziejny bo....? Jakies konktety? Porownales z innymi konstrukcjami? Nie?.....rece opadaja.

Dobrze pisze
wtorek, 19 października 2021, 19:10

Trzeba przetestować, wnieść poprawki i ewentualnie... zamawiać.

LA
wtorek, 19 października 2021, 13:08

Ludzie, nauczcie się wreszcie żeby zatrudniać specjalistów. Specjaliści od wzornictwa przemysłowego to nie projektanci mody ale specjaliści od ergonomii, optymalizacji, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Ten pojazd jak i wiele innych to zaprojektował technolog ze spawaczem. Wystające kanty, utrudniają jazdę w lesistym terenie, są niebezpieczne dla ludzi w pobliżu i dodatkowo zwiększają nie potrzebnie masę i koszt materiałowy. Podobnie z czeskim Patriotem. Czesi chcą sprzedać podwozie i silnik więc zaproponowali byle jakie opancerzone nadwozie. Może Polacy kupią. Wielka szyba i fatalna widoczność przez kanciastą maskę i jeszcze bardziej kanciaste błotniki. Chyba AMZ Kutno już to zrozumiało bo po seriach TURa projektowanych przez technologa ze spawaczem których nikt nie chciał kupić wreszcie pokazali zaprojektowanego przez specjalistów TURa VI i od razu sprzedali 6 egzemplarzy dla Policji.

asdf
wtorek, 19 października 2021, 21:27

mhmm amz zrozumialo, Bobra widziales?

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 09:34

MON dostaje dokładnie to, czego chciał. Dlatego Bóbr to dowód, że tam umieją sprostać nawet najbardziej idiotycznym wymogom.

Czytelnik
wtorek, 19 października 2021, 16:27

To ma być samochód dla wojska a nie do lansu pogoda galerie,dobry samochód terenowy ma być prosty i niezawodny.

Józek
wtorek, 19 października 2021, 15:04

Pełna zgoda. Jestem za sprzętem dla wojska z polskich firm, ale cześć dostawców uważa, ze cokolwiek wyklepią to wojsko powinno kupić. "Nowy Honker" i Bóbr 3 to projekty, które są robione pod katem aby wydusić kasę z wojska, ale nie myśli się w perspektywie eksportu, targów, prezentacji. Wojsko ma kupić, a że Ziutek z Zenkiem młotkiem klepali to już nie ma znaczenia.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 10:10

Bóbr 3 jest zrobiony zgodnie ze specyfikacją wydaloną przez MON. Chciał pływającej stodoły na czterech kółkach, więc dostał co chciał.

darenk
wtorek, 19 października 2021, 18:10

@Józiu Bóbr jest żywcem rżnięty z Fuchsa i jakoś nie płaczesz, że Ziutek z Zenkiem duszą kasę z Wermachtu? Też mi się ta balia nie podoba, ale widocznie "takie cóś" jest potrzebne, a nie osłonięta brezentem amfibia. Osobiście, przy powodziach wolałbym jednak nawet starą i pordzewiałą amfibię.

Antoni
wtorek, 19 października 2021, 16:30

Tymiński zaczol sprzedawać Honkera do Afryki to zamiast wsparcia dostał wyrok ,drugi przykład Ursus.

LoLek
wtorek, 19 października 2021, 14:42

W punkt! Nic dodać, nic ująć. Sprzęt dla wojska nie musi mieć urody taczki.

Wstyd !!
piątek, 22 października 2021, 13:00

Nie musi być też jak Aston Martin czy Maserati. Jak wygląda Hummer albo byle MRAP? PORÓWNASZ??

były porucznik zmechu
wtorek, 19 października 2021, 14:31

Ma być polski, masowy /na potrzeby WP/, tani i skuteczny. Wykonać parę sztuk i porównać z polskimi konkurentami "konia roboczego". Jednocześnie "odpuścić" udział Tatry. Wzornictwo - zajmujesz się LA wzornictwem, czy tylko tęsknisz za UAZ'em z okrągłą maską, lub Honekerem? A może jeszcze ciągniesz działkę ekonomii produkcji i będziesz chciał, w tym samym koszcie mieć opancerzenie? Może jak inni będziesz chciał, by była to Miss Universum i miało złote klamki? Dajcie wybrać wojsku. Czy Jeep był piękny? Nie, był prosty do bólu, niezawodny i potrzebny. Balans: koszt/efekt!

Pucin :0
wtorek, 19 października 2021, 18:53

Na twoje bolączki zestaw kołowy dla WP od zaraz sprawdzony licencyjny - Rosomak XP (Patria AMV 8*8-Finlandia/Polska), Patria XA-180/185/200 Pasi (6*6)-(Finlandia/Łotwa/Polska), Sisu GPV/GTP (4*4) (Finlandia/Polska) oraz Honker Max (1500 szt.-Autobox-Włochy-Iveco Daily/Polska). A do tego na maxa (tak 2000 szt) wersja czterodrzwiowa LPU-1 Wirus!!!!!Takie proste jak wywałka 6 mld-ów na Abramsy!!!!!

Hmmmmmm
piątek, 22 października 2021, 13:02

Wzmianka o Patrii 8x8 przy następcy Honkera? Poważny jesteś?? Umiesz pisać konkretnie na JAKIKOLWIEK temat??

Pucin :0
piątek, 22 października 2021, 18:11

A rozumiesz kompleksowy program kołowy dla WP. Oczadziały jesteś PR, obecnej władzy czy co? Czytaj całość a nie to co chcesz.

POLAK
wtorek, 19 października 2021, 14:13

8 szt. dla policji

.
wtorek, 19 października 2021, 13:50

Patrzenie na wygląd to dziecinada.

Tak właśnie !
piątek, 22 października 2021, 13:05

Dokładnie!! To nie jest na wystawę sztuki. To ma być trwałe i skuteczne w terenie, a nie zachwycać pseudo estetów kształtnymi liniami od Giugiaro!! Gdzieś trzeba ten choc cień rozsądku zachować!!

Arek
środa, 20 października 2021, 04:06

Nie mój drogi nikt pokraki nie kupi bo nowoczesna armia to nowoczesne wzorownictwo ergonomia... Hełmy policji niemieckiej ala gwiezdne wojny też lepiej chronią ale nikt ich nie kupi bo wyglądają jak kpina

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 10:12

To czemu Koreańczycy dla swojej armii produkują pokraki?

abra kadabra
wtorek, 19 października 2021, 19:13

Niestety, sprzęt wojskowy kupuje się także oczkami.

Arrakis
wtorek, 19 października 2021, 12:54

Niech poprawią wygląd i przygotują wersje opancerzoną to zobaczymy .

Że co?
piątek, 22 października 2021, 13:06

Opancerzony następca prostej terenówki klasy Honker?? A może ma jeszcze latać, pływać, i kopać podwodne tunele?? Berecik uciska??

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 10:14

Tak się składa, że ten pojazd może mieć lekkie opancerzenie.

LOL
wtorek, 19 października 2021, 12:16

Jezu, ale to brzydkie... Kiedy w końcu do polskich firm dotrze, że istnieje coś takiego jak wzornictwo przemysłowe, i współcześnie takie pokraki są niesprzedawalne?

piątek, 22 października 2021, 13:09

Kiedy to głów "znafcow" dotrze, że wygląd to rzecz gustu, do tego absolutnie marginalna i bez jakiegokolwiek znaczenia w sprzęcie wojskowym?? Nigdy ! Bo "znafcy" wiedzą lepiej. Bo oni już "t a k" mają! I to jest niestety nieuleczalne!

123
wtorek, 19 października 2021, 14:27

Wszystkie typowe auta terenowe są brzydkie a jak są ładne to nie nadają się do jazdy w terenie tz te miejskie suwy którymi strach zjechać z drogi :) No i to ma działać a nie wyglądać.

LOL
wtorek, 19 października 2021, 17:25

Bzdury. Powtarzam słowo klucz-wzornictwo przemysłowe. Zobacz jak wygląda np. Iveco LMV, i porównaj z tą pokraką.

Ubawiony trollami
piątek, 22 października 2021, 13:11

Iveco? Ten "piękny" LMV, tak przeraźliwie awaryjny , że nawet Rosja zaczęła w nim zmiany wprowadzać? A toś bracie dał przykład. Gorszy trudno będzie znaleźć.

ot, co
wtorek, 19 października 2021, 23:30

Liczy się masa, rozstaw osi, prześwit, przełożenia reduktora, głębokość brodzenia, zabezpieczenia antykorozyjne, kąty natarcia i zejścia. A wygląd to w salonie samochodów można podziwiać. To ma być tzw. wół roboczy - prosty, mało skomplikowany, łatwy w obsłudze i naprawach. Wygląda na to, że ta konstrukcja - jako na razie prototyp, spełnia te warunki. HSW z Tatrą robią terenowy samochód opancerzony na bazie ciężarówki, a to Honker Autoboxu to w końcu lekka terenówka.

LOL
czwartek, 21 października 2021, 17:53

My żadnej lekkiej terenówki nie potrzebujemy. Dokupić pickupów Forda, z pakietem serwisowym. Taniej i lepiej. I nie- jeśli choć myślisz o sprzedaży czegoś za granicą, to musisz zadbać o promocję tego czegoś. Wygląd od którego oczy bolą, nie jest najlepszą promocją.

rex
wtorek, 19 października 2021, 12:02

O Starze 266 cyt" ze starego auta zostały TYLKO rama , mosty napędowe, reduktor , skrzynia biegów," reszta to całkowicie nowe auto !!! SZOK! tzn. kabina , fotele i parę lampek kontrolnych to wg. Pana Prezesa 80 procent samochodu... Owszem dali nowy silnik ale to co równie ważne ( albo ważniejsze ) zostało ze starego auta. Stare Stary 266 miały ekranowaną, wodoszczelną instalacje i możliwość brodzenia BEZ PRZYGOTOWANIA do 1,8m ( wystarczyło przełączyć przełącznik w kabinie i zamknąć odmę ). Te parametry po "modernizacji" są gorsze niż w oryginale więc o czym Pan mówi Panie Prezesie

professional soldier
wtorek, 19 października 2021, 17:24

Zapomniał pan prezes dodać, że każdy kierowca "zmodernizowanego" Star 266 M2 ma obowiązek narzucony przez jakiegoś pingwoktosia z Autoboxu kłaść się co 500 km pod ów pojazd i sprawdzać, czy się śruby na wałach nie poluzowały.

Patry
wtorek, 19 października 2021, 11:54

co się musi wydarzyć aby WP jeździło tym samochodem ... chyba prezentacje muszą sie odbyć na zagranicznych poligonach ... inaczej nie ma szans

Edda
wtorek, 19 października 2021, 15:11

Tak. Bo to jest cud nad cudy. Pokazali prototyp bez danych technicznych a ty juz bys lecial kupowac. Dorosnij.

Patry
środa, 20 października 2021, 11:54

... dane techniczne ... szczególnie te w zaoceanicznych "jednostkach" jednostkach od zawsze decydują o naszych zakupach - dorośnij bez odbudowy kompetencji przemysłowych na zawsze pozostaniemy ... tu gdzie jesteśmy ...

Arek
wtorek, 19 października 2021, 11:42

Co do modernizacji honkera nadal za małe koła...nadal plastikowe klamki.co do nowego modelu strasznie toporny...dzielona szyba powinna być jednakowa prawo lewo celem usprawnienia logistyki a nie dodatkowo cięta po skosie. Zderzak nie sprawia wrażenia solidnego stalowego tarana jak w offroad a stalowej osłony.zalecił bym popracowanie nad designem (jak.chcecie to sprzedać nie tylko 1 klientowi-design to nowoczesność i ergonomia). Poza tym prześwit ograniczony z uwagi.na nisko umieszczoną osłone wału co naraża napęd na usKodzEnie. W hamvee macie.płaskie dno i skosami wystajace zawieszEnie...tu to wygląda jak belka w dostawczaku.na filmiku.widać że pojazd nie pokonuje np. bali "krocząc" a podskakuje jak piłka-zależne zawieszenie? I.ostatnie.po vo wojsku ledowe światła do jazdy dziennej.ma to wygladać nowicześnie ale dla armii wyglada komicznie i z kilometra widać auto. LepszE już są światła dodatkowe do jazdy w nvg

Pikaczu
czwartek, 21 października 2021, 22:35

Zgadzam się w 100%. Zawieszenie wygląda okropnie. I prymitywnie. Nawet rosyjskie i ukraińskie konstrukcje są bardziej zaawansowane.

Stefan
wtorek, 19 października 2021, 11:25

I co można bez Czechów? Zdolności terenowe robią wrażenie, a kompetencje do zabudowy i wymocnienia pancerza mamy. Z Iveco współpraca też zawsze była bezproblemowa, czego o Czechach powiedzieć nie można...

Pikaczu
czwartek, 21 października 2021, 22:36

Z czego wnioskujesz o zdolnościach terenowych

Pika co?
sobota, 23 października 2021, 20:03

Ty wnioskujesz że ich nie ma? Z czego?

tut
wtorek, 19 października 2021, 11:08

No to mamy problem. Bo mamy co najmniej trzy polskie konstrukcje i teraz trzeba wybrać. Interesy interesiki...

Saw
wtorek, 19 października 2021, 10:42

Mistrzami w konstrukcji zawieszenia to my nie jesteśmy. To samo Bóbr - tam to w ogóle tragedia.

Wsa
wtorek, 19 października 2021, 10:15

Najwazniejsza czesc w pojexdzie jest importowana.....no faktycznie poldki samochod.....

Ubawiony
sobota, 23 października 2021, 20:04

No faktycznie, kryterium pochodzenia to.... Silnik! Brawo Ty.

piątek, 22 października 2021, 13:19

Bo bez silnika to już nie polski. Tragedia takich komentarzy przeraża !

Wiem co piszę
wtorek, 19 października 2021, 19:18

Od czegoś trzeba zacząć.

Meska
wtorek, 19 października 2021, 10:12

Prototyp który był pokazywany rok temu wyglądał lepiej.

Piotr ze Szwecji
wtorek, 19 października 2021, 10:11

Podwozie Jeepa z czasów 2 Wojny Światowej? Nie mają koła w terenowym podwoziu mieć własne zawieszenie, jak w podwoziu Tatry? Szczególnie ten wjazd na przydrożny nasyp ziemi, kiedy podwozie po środku auta ocierało się z ziemią wyglądał zupełnie nieporadnie. Starczyłoby, że jedno koło by się znacznie wychylało ku drodze, by pojazd równo bez kołysania wjeżdżał na ten nasyp ziemi, jakby ten pagórek nie istniał. Bardzo niestabilna platforma. Wesołe będzie to strzelanie karabinem z tego auta w ruchu. Jak cywilna sprzedaż w Polsce tej terenówki idzie? Cywile zadowoleni z tej dzikiej kołysanki w terenie? Buja gorzej niż promem morskim podczas sztormowej pogody. Czy też ta cała "polska produkcja" wyłącznie dla "uciechy" żołnierzy WP, spragnionych wycieczki do cyrku?

Ach te troliki
piątek, 22 października 2021, 13:22

"Bardzo niestabilna platforma" pisze gość , który wystraszył się fali na Bałtyku. Pewnie by dostał zawału gdyby kiedykolwiek pojechał po bezdrożu. Ale co tam , pisanie BEZ SENSU nie wymaga tabletek. Można zawsze zrobić z siebie pośmiewisko naiwnymi komentarzami? No to brawo! Próba udana! Po prostu co komentarz - to CYRK!!

KrzysiekS
wtorek, 19 października 2021, 10:07

Jakoś słabo to widzę proponują zwykłą terenówkę bez możliwości opancerzenia do jakiegokolwiek poziomu.

Chyżwar
niedziela, 24 października 2021, 10:17

Poszukaj gdzie indziej. Ten samochód może mieć lekkie opancerzenie.

Hmmmm
piątek, 22 października 2021, 13:23

Jak opancerzony był...Honker? Wyjaśnisz?

PL
wtorek, 19 października 2021, 09:52

Zawieszenie i mosty też z AUTOBOXU? Ciekawe...

Ra
wtorek, 19 października 2021, 17:38

Tak właśnie. Mnie ciekawi natomiast producent skrzyni biegów. Osobiście poprawilbym przód nawiazujac do Honkera w tym szyby na prostokątne bez tych narożników

Xzibit
wtorek, 19 października 2021, 09:48

Bez błyszczących chromów i jeszcze w malowaniu maskującym..... nie nadaje się dla WP :)

Tweets Defence24