Leonardo dostarczy radary pogodowe. Wśród odbiorców jest Polska

7 kwietnia 2021, 10:25
Doppler SKIRON3D
Radar Doppler SKIRON3D, fot. Leonardo
Reklama

Jak podało Leonardo, firma ta podpisała kontrakty na dostawę radarów pogodowych dla Polski, ale także i klientów na Bliskim Wschodzie, w obu Amerykach, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Europie, w tym we Francji oraz Norwegii. Ponadto firma wprowadziła system lidarowy Doppler SKIRON3D®, który może mierzyć siłę wiatrów oraz wykrywać niebezpieczne zjawiska wiatrowe.

Pod koniec marca 2021 roku spółka Leonardo podpisała szereg nowych kontraktów międzynarodowych na dostawę radarów pogodowych. Obejmują one szereg umów podpisanych z wieloletnimi partnerami koncernu Leonardo w Europie.

Polska wybrała spółkę Leonardo Germany GmbH na dostawę 10 magnetronowych radarów pogodowych pracujących w paśmie C w ramach modernizacji swojej sieci radarów meteorologicznych.

Z kolei Météo France, francuska krajowa służba meteorologiczna, złożyła zamówienia na magnetronowy radar pogodowy pracujący w paśmie S dla swojego zamorskiego departamentu Reunión. MET Norway, norweska służba meteorologiczna, wybrała koncern Leonardo na dostawcę magnetronowego radaru pogodowego pracującego w paśmie C. Kolejny kontrakt podpisany z klientem na Bliskim Wschodzie dotyczy dostawy przez Leonardo pięciu mobilnych systemów radarów pogodowych pracujących w paśmie X, a ponadto radary pogodowe spółki zostały ostatnio wybrane także przez klientów w obu Amerykach i w regionie Azji i Pacyfiku.

Ponadto koncern Leonardo zdobył kontrakt na styku meteorologii i lotnictwa w ramach programu badawczego SESAR JU (Single European Sky ATM Research Joint Undertaking/Wspólne Przedsięwzięcie w zakresie Zarządzania Ruchem Lotniczym w ramach Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej). Firma i jej partnerzy pozyskali wszystkie cztery projekty WAVE 3 w ramach programu badań i innowacyjności SESAR 2020 finansowanego z budżetu Unii Europejskiej Horizon 2020. 

Reklama
Reklama

Według koncernu meteorologia stanowi kluczowy pakiet prac w ramach WAVE 3, dzięki czemu opracowana zostanie koncepcja działania bezzałogowych usług kosmicznych oraz wymiany informacji z systemami zarządzania ruchem lotniczym. W ramach projektu opracowane zostaną odpowiednio dostosowane usługi meteorologiczne dla działań dronów. Projekt będzie działał do roku 2022.

Jak jeszcze informuje komunikat, spółka Leonardo Germany GmbH wprowadziła nowy produkt, a mianowicie system liderowy SKIRON3D®, może on mierzyć siłę wiatru i wykrywać niebezpieczne zjawiska wiatrowe takie jak uskok, porywy, turbulencje oraz prądy zstępujące o dużej sile. Współpracuje on z radarem pogodowymMETEOR 60DX i systemem LLWAS koncernu Leonardo. Dodatkowym atutem systemu, według koncernu, jest wykrywanie zagrożeń dla ruchu lotniczego.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 13
Reklama
perelitz
czwartek, 8 kwietnia 2021, 09:38

No, będzie czym wskazywać cele pociskom JASSM nad rosją heh

Gojan
środa, 7 kwietnia 2021, 17:10

"Polska wybrała spółkę Leonardo Germany GmbH na dostawę 10 magnetronowych radarów pogodowych ". @Gojan: Czy istnieją radary niemagnetronowe? Może chodzi o zaznaczenie, że są to radary aktywne?

czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:54

jeszcze klistronowe czy jakos tak

Gojan
piątek, 9 kwietnia 2021, 04:24

Ależ magnetron i klistron, będące elementem nadawczym i odbiorczym, są częścią każdego "normalnego" radaru!

dim
środa, 7 kwietnia 2021, 15:41

A propos lidarów..., czytałem z rok temu, że Chińczycy zapowiadają lidary badające głębinę morską, w szczególności ujawniając okręty podwodne, do głębokości nawet 500 metrów. Czyli nawet jeśli Chińczycy przesadzili np. 4-5krotnie (a to nie jest kraj pustych przechwałek !), to i tak wystarczyłoby to na wszelkie głębiny Bałtyku. A skoro dziś już o takim lidarze mówią, w ciągu dziesięciolecia-dwóch takowe mogą wejść w użytku. My tymczasem kilkanaście miliardów złotych, zamiast w nasz przemysł, np. rakietowy, nie mówiąc o znakomitym rozpoznaniu... wyrzucimy na kilka nowoczesnych op. - czyli też nieperspektywiczne. O nawodnych, na chińskie morza, nawet już nie wspomnę więcej.

viper
środa, 7 kwietnia 2021, 16:57

Nowoczesne systemy obrony powietrznej strącą każdą rakietę. Dlatego w takim kierunku inwestujemy w ramach systemu Patriot.

panako
środa, 7 kwietnia 2021, 15:11

Dlaczego "Polska wybrała spółkę Leonardo Germany GmbH " a nie Leonardo Poland sp. z o.o.? Dlaczego Niemcy biora prowizje? Jak chcesz robic interesy w Niemczech to musisz miec swoje GmbH bo inczej z toba nie rozmawiaja. Tak sie pobudza gospodarke. W Polsce na odwrot wszystko kupuja byle nie z Polski.... i juz odpowiadam krytykom, jezeli Polska nie ma takiego dzialu to powinni zostac zmuszeni do utworzenia go... nawet jezeli mialaby tam pracowac tylko jedna osoba ktora przesyla maile dalej. Tak pracuja Niemcy...

Aecjusz
czwartek, 8 kwietnia 2021, 07:14

Liderem konsorcjum wykonującego prace jest polska spółka. Tego oczywiście w sponsorowanym artykule nikt nie podał. No ale ten artykuł to element marketingu Leonardo. Prawie identyczny ukazał się w tym samym dniu w WNP

beka
czwartek, 8 kwietnia 2021, 01:16

Może jeszcze produkcję mają przenieść do Polski, a najlepiej dać "kody"?

viper
środa, 7 kwietnia 2021, 17:02

Dlatego, że to sprzedawca decyduje, która spółka sprzedaje dany towar, nie nabywca.

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 8 kwietnia 2021, 14:17

Tylko jest jeszcze taki myk, że jak sprzedawca kombinuje za bardzo, to idzie się do innego sprzedawcy.

SJ
środa, 7 kwietnia 2021, 16:20

może dlatego że produkują te radary...

panako
poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 13:58

Nie ma znaczenia kto produkuje... to jest ta sama firma z firmami corkami wiec wymiana jest wewnetrzna ale... Niemcy robia tak, chcesz z nami handlowac musisz miec lokalnego przedstawiciela i oni z lokalnym wszystko uzgadniaja i on przed nimi odpowiada. A czy finalny produkt robia Chinczycy czy Hindusi nie ma dla nich znaczenia. Deal jest prosty nie ma lokalnego nie ma interesow... wracajac do artykulu... tak postawiona sprawa przez strone Polka spowodowalaby stworzenie ze 3 miejsc pracy.... sekretarka (asystent produktu) przesylanie dokumentow. 2 technicznych ktorzy musieliby sie nauczyc dzialania systemu zeby rozmawiac z kientem co by skutkowalo wyszkoleniem w Polsce 2 osob ktore znaja system, wiedza jak on dziala i w przyszlosci moga sie taka wiedza podzielic z PGZ prada? :) bo wiedza ogolna na temat systemu tez jest potrzebna, nie tylko specjalisci ktorzy go projektuja.... tak to zalatwiaja Niemcy.

Tweets Defence24