Zamieszki na Białorusi. Morawiecki apeluje o zwołanie szczytu UE [AKTUALIZACJA]

10 sierpnia 2020, 09:26
Morawiecki białoruś
Fot. Krystian Maj/KPRM

Premier Mateusz Morawiecki zaapelował w liście do Charlesa Michela, przewodniczącego Rady Europejskiej i Ursuli von der Leyen, przewodniczącej Komisji Europejskiej, o zwołanie nadzwyczajnego szczytu Rady Europejskiej w sprawie wydarzeń na Białorusi — podała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Z doniesień agencyjnych wynikało, że w zamieszkach zginęła co najmniej jedna osoba, jednak informacja ta została oficjalnie zdementowana przez białoruskie MSW i najnowsze doniesienia mediów.

Po wyborach prezydenckich na Białorusi, jakie zostały przeprowadzone 9 sierpnia 2020 r., władza użyła siły przeciwko swoim obywatelom, którzy domagają się zmian w kraju. Musimy solidarnie wesprzeć Białorusinów w ich dążeniu do wolności. Stąd też inicjatywa szefa polskiego rządu, aby nad tą sprawą pochyliła się Rada Europejska.

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Wcześniej agencja Reuters, powołując się na centrum praw człowieka Wiasna z Mińska podała, że w starciach z milicją zginęła co najmniej jedna osoba, a dziesiątki zostało rannych. W całym kraju zatrzymano około 3 tys. osób za udział w zgromadzeniach masowych odbywających się bez zezwolenia; w tym około 1000 w Mińsku i ponad 2 tys. w innych miastach osób. W miastach na Białorusi — w Mińsku, ale też np. w Brześciu i Grodnie doszło do protestów po tym, jak ogłoszono zwycięstwo Alaksandra Łukaszenki w wyborach prezydenckich. W powszechnej opinii doszło do fałszerstw w czasie głosowania.

Milicja i OMON w starciach z demonstrantami użyły szerokiego spektrum środków, w tym granatów hukowych i armatek wodnych. Bardzo często atakowano osoby gromadzące się w sposób pokojowy. W Mińsku jeden z demonstrantów został poważnie ranny po tym, jak milicyjny samochód ciężarowy wjechał w tłum. W dniu wyborów do stolicy Białorusi ściągnięto duże siły porządkowe, a dostęp do niej został przynajmniej częściowo i czasowo zablokowany. 

Ze swojej strony cytowane przez PAP MSW Białorusi potwierdziło zastosowanie "specjalnych środków" i granatów hukowych. Po trwających kilka godzin starciach siły porządkowe odzyskały kontrolę nad ulicami stolicy. Rzeczniczka białoruskiego MSW Wolha Czemadanawazdenen zdementowała oficjalnie doniesienia medialne o jednej ofierze śmiertelnej trwających protestów. Informacje te potwierdzają także dziennikarze Biełsatu, którzy poinformowali, że osoba, która została uznana za zabitą — żyje.

Obecne wydarzenia mogą mieć istotny wpływ na sytuację bezpieczeństwa w bezpośrednim otoczeniu Polski. Z prawdopodobnej izolacji międzynarodowej Białorusi po sfałszowanych wyborach może chcieć skorzystać Rosja, aby ostatecznie i bezwarunkowo podporządkować sobie Mińsk, który w ostatnich miesiącach sygnalizował zbliżenie do Zachodu (np. zakupy ropy w USA). Jednakże ewidentne fałszerstwa wyborcze i brutalne pacyfikacje nie mogą pozostać bez reakcji.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 219
Reklama
andys
czwartek, 13 sierpnia 2020, 12:36

"30 lat minęło" (parafrazujac słowa piosenki) i warto zastanowić sie nad tym , co wyzwolone z pęt komunizmu narody osiągnęły. Doświadczenia Białorusi są wyjątkowe i różnią sie od dwóch modelowych przykładów - Polski i Ukrainy. Warto jeszcze dodać, że we wszystkich krajach postsowieckich (prócz krajów bałtyckich , Rosji i właśnie Białorusi, może Kazachstanu) zyje sie gorzej niz w ZSRR.

Perun Shogun
sobota, 19 września 2020, 02:49

Bardzo Cię przepraszam, ale czy na pewno wiesz o czym piszesz? Do szkoły chodziłem jeszcze za komuny, ale studiowałem już w wolnej Polsce. Teraz żyję za granicą. CO jakiś czas jestem w Polsce moja rodzina nadal tam żyje i skok "in plus" jaki dokonał się w Polsce w porównaniu do Rosji/ZSRR to jakaś przepaść (byłem w krajach byłego ZSRR wielokrotnie). Podobnie jak przepaść technologiczna i organizacyjna między Polską a Wielką Brytanią. Czy chodzi Ci o to, że za komuny ludzie mieli pieniędzy jak lodu a jedyne co mogli kupić to alkohol? To, że wszystkim się żyło równie biednie do 88 roku poza ludźmi partii i przestępcami nie oznacza, że żyło się dobrze. Ale może bardziej rzeczowo - podaj kryteria w jakich oceniasz jakość życia, bo być może się mylę i czegoś ja nie rozumiem.

Yossarian
wtorek, 11 sierpnia 2020, 03:24

W zeszłym roku byłem na Białorusi. Rozmawiałem z wieloma mieszkańcami tego pięknego i bezpiecznego kraju. Przesadą byłoby twierdzenie, że wszyscy kochają Łukaszenkę, ale z pewnością większość go akceptuje albo nawet darzy sympatią. Dzisiaj po przeczytaniu uczonej analizy z wnioskiem, że Łukaszenkę popiera max. 30 procent pusty śmiech mnie ogarnął. Czy jest w naszym interesie wspieranie Białoruskiej opozycji? Czy po wyklarowaniu się sytuacji nie zostaniemy jak Himilsbach z angielskim?

yaro
wtorek, 11 sierpnia 2020, 03:23

Jak powinien działać białoruski OMON ? Powinien wziąć przykład z USA ...... Tamtejszy OMON działa bardzo demokratycznie wali do protestujących gumowymi kulami wybijając im oczy, aresztuje ich bez powodu, jak ktoś wykonuje podejrzane ruchy to strzela tak by zabić ..... z USA trzeba brać przykład ....

X
wtorek, 11 sierpnia 2020, 14:53

Szkoda, że Ciebie tam nie wysłali. Może gdybyś dostał taką kulą to byś w końcu zmądrzał.

Marian
środa, 12 sierpnia 2020, 18:30

A ty uważasz się za mądrego?

yaro
wtorek, 11 sierpnia 2020, 03:22

niech Morawiecki zajmie się protestami w Warszawie .... Bo jeszcze Baćka wystąpi o zwołanie szczytu wobec nietolerancji Polsce .... ha ha ha

xXx
wtorek, 11 sierpnia 2020, 01:00

Zdaje się, że Unia olała tych co podobno wstali z kolan i z którymi to właśnie Unia zaczęła się liczyć.

xYz
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:21

Zdaje się że jest dokładnie odwrotnie, o czym świadczy apel Tuska do Morawieckiego.

tut
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:48

Cieszy mnie to że o Białorusi Polacy zaczynają mówić. Jeszcze pół roku temu nie było by takiego oddźwięku jak jest teraz. A to że nasz rząd pożal się Boże robi co to co robi. Nawet tego się komentować nie chce. Przecież oni nawet nie wiedzą kto i w co gra. Bo skąd? Z gazety? Gdzie są nasze firmy na Białorusi? Z resztą, Polska w ogóle nie ma polityki wschodniej. Więc o czym my tu mówimy, jak sami nie wiemy jaki jest nasz interes narodowy?

johann
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:13

@tut - Lepper za tą myśl przypłacił życiem oraz Czempiński..,przypomnij sobie jak opowiadali o tym państwie ? A może zagłośno !!!!

ZZZZ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 23:57

Białorusini się budzą, mają już dosyć rządów dyrektora kołchozu. A Polacy wprost przeciwnie, pozwolili aby szeregowy poseł uczynił z Polski swój prywatny folwark, którym rządzi za pomocą kaprysów. W zamian za 500 zł wyciągnięte z ich kieszeni.

ZZTOP
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:16

"W zamian za 500 zł wyciągnięte z ich kieszeni" To prawda, Opatrzność odbiera rozum, miesza w translatorze i dlatego nie ma lepszej alternatywy.

Perun Shogun
sobota, 19 września 2020, 02:55

Może ci przetłumaczę - 500+ dostają ludzie na drugie dziecko którzy zwykle płacą ZUS - nie jestem na bieżąco ale strzelę - 1000 od dorosłego człowieka? W UK nie płacisz podatku jeżeli zarobisz mniej niż w danym roku wyznaczony jest najniższy zarobek - teraz to jakieś 12 tyś funtów - około 60 tyś złotych. W polsce przy takich zarobkach płacisz 28% podatku i 33% ZUS - to powiedz mi z czyjej kieszeni jest te 500+?

Aaa+
wtorek, 11 sierpnia 2020, 02:03

Nic dodać nic ująć

Protadek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 23:24

Nie rozumiem tych ataków na mój wpis. Tak byłem tam w 2018 . Widziałem czyste miasta i wsie . Jakość dróg jak u nas. Bezpiecznie można było chodzić nocą. Dla odmiany miesiąc wcześniej byłem w Tuluzie. Tysiące imigrantów na chodnikach w centrum miasta. Niewyobrażalny brud i smród. Rano służby sanitarne sprzątały z chodników ludzkie odchody. Na każdym skrzyżowaniu policjanci z bronią automatyczną. Bardzo niebezpiecznie. My też mamy olbrzymie problemy. Sądy i sędziowie to parodia. Nie bronię Łukaszenki , lecz mój przyjaciel który ze mną tam był ,ocenił stan Białorusi w taki sposób , iż gdyby tam mieszkał głosowałby na obecne władze. U nas jak zwykle najwiecej do powiedzenia mają ci którzy tam nie byli. Ja życzę naszym braciom Białorusinom jak najlepiej.

Darek
wtorek, 11 sierpnia 2020, 11:32

W punkt .

Fanklub Daviena
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:26

Swego czasu, prominentny polityk PiS mówił o Łukaszence: ciepły człowiek. Więc tak się zastanawiam, z jakiego powodu Morawiecki woła o debatę w sprawie Białorusi? Bo stoi po stronie białoruskiej opozycji? Czy może chodzi mu o utrzymanie władzy na Białorusi przez "ciepłego człowieka", który zarządza nią jak folwarkiem?

123
wtorek, 11 sierpnia 2020, 11:34

Łukaszenka dla Polski to dobra opcja a reszty domyśl się sam...

ucho od śledzia
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:48

A tu znowu pech, bo były król EU z Polski, zaapelował do premiera żeby ten apelował o zwołanie szczytu EU w sprawie Białorusi. I co, śmieszne są te pompatyczne komentarze „wolnego świata”.

ursus
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:43

Można tylko robić zdjęcia, bo tak mamy zmodernizowane wojsko, że się nawet granatników jeszcze nie doczekało, więc trudno mówić o zdolnościach do jakiejś pomocowej interwencji. Premier pojedzie na zjazd, klepną go po plecach, wyrażą zaniepokojenie i na tym zakończy się nasza polityka wschodnia, bo to się tak dzieje od dekad - tymczasem Pierwsza Gwardyjska chętnie przebazowała by się pod naszą wschodnią granicę. Bardzo by to nam nakłady na SZ podniosło - PMT plus kolejne dywizje "na bogato", tj. o ile w ogóle dane by nam było tyle czasu...

rozczochrany
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:56

I po co się wyrywa? Uważam że należy znormalizować relacje z Białorusią. Tymczasem kolejny raz w imię nie naszych interesów rządzący politycy pchają Warszawę w konflikt z Mińskiem. Polska nie ma nawet gwarancji, kogo by reprezentowała nowa władza na Białorusi. Zapewne nie Warszawa byłaby tu strategicznym partnerem dla niej. Najlepszym rozwiązaniem dla Polski są dystans i rozmowy z Łukaszenką. My musimy mieć na wschodzie państwo białoruskie z którymi mamy dobre stosunki. Łukaszenka zachowuje niepodległość Białorusi umiejętnie balansując między Rosją, UE, USA i Chinami. A taka Białoruś będąca buforem pomiędzy Polską a Rosją a jednocześnie nieskonfliktowana z nami jest nam potrzebna. Tymczasem "majdan" na Białorusi popierają te same środowiska w UE i na zachodzie które popierają protesty KOD w Polsce.

Aaa+
wtorek, 11 sierpnia 2020, 02:14

Człowieku nam powinno tylko zależeć na tym aby Białoruś Ukraina były po naszej stronie. Tylko tak front wojenny który do nas dotrze będzie rozproszony i da nam szansę a odpowiedni kontratak. Już od czasów zimnej wojny są symulacje gdzie pokazane są scenariusze gdzie Białoruś Ukraina są po naszej stronie i gdzie Rosja przegrywa z kretesem. Moskwa jest pod ostrzałem w ciągu zaledwie kilku dni co spowodowane jest tylko i wyłącznie przełamaniem linii wroga.

KAR
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:04

Najpierw było mieszanie w Gruzji, potem na Ukrainie i słynne "turnee" Kaczyńskiego po barykadach, a teraz Białoruś im się śni??? Matko..., czy 10 kwietnia 2010 niczego tych typków nie nauczył...?

Max
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:55

Płacz rosyjskich i prorosyjskich trolli jest miodem na uszy każdego Polaka.

Clash
wtorek, 11 sierpnia 2020, 10:22

Lepiej bym tego nie napisał.;-)

XD
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 23:02

Dokładnie

Fanklub Daviena
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:45

Mateuszek nie chce by inne kraje wtrącały się w polskie sprawy ale sam się wtrąca w białoruskie? Obłudnik...

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:25

Konia kują żaba giry podtyka . Jak tam na Białorusi jest tak jest , ale nikogo z reprywatyzowanych kamienic w stolicy nie palili żywcem.

NAVY
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:28

...najlepiej sobie pogadać :)

Bolko z Gliwic
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:51

Ruskie TROLLE panikuja Ale u nas można pogadać a tam won mo stad i katorga na 10lat Ruska cywilizacja

złośliwy
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:52

Z mniejszej musztardówki!

Clash
wtorek, 11 sierpnia 2020, 10:23

Lata lecą a u was towarzyszu jakby czas się zatrzymał.....

archipelag Gułag
wtorek, 11 sierpnia 2020, 01:47

kolejny kraj uwalnia sie od ruskiego zamordyzmu hehe

ucho hamana
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:43

Wyobrażam sobie. Nagłówki mediów „wolnego świata” Sfałszowane wybory prezydenckie w Polsce. Zamach na prawa człowieka – aresztowanie aktywistów LGBT+coś tam Zamieszki w Warszawie Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe. A może już działa efekt wizyty „pana Pompki”?

Chlopek Rostropek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:52

Jedź na Białoruś i tam se rób nagłówek

Protadek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:39

Za dużo emocji . To nie jest odpowiedzialna polityka wobec sąsiada. Dwa lata temu objechałem samochodem zachodnią część Europy , oraz Białoruś. Gdybym miał wybierać gdzie musiałbym mieszkać , naprawdę ciężki wybór. Białoruś to taka Polska a w wersji turboGierek , lecz czyściej i nowocześniej.

Gruzin
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:21

Podobnie ja bylem od Gruzji po Turkmenistan no i tam jest po harcersku TROCHĘ

BUBA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:36

Jak czysciej i nowoczesniej to tam zostan. Polska to wolny kraj. Nikt cie nie zmusza do powrotu

easyrider
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:29

Bez sensu się w to mieszamy. Chcemy mieć kolejną tęczową "demokrację" za wschodnią granicą? Gdyby Łukaszenka się zachwiał, to Putin natychmiast by go wsparł. Mało prawdopodobne by pozwolił na scenariusz z Majdanu.

ursus
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:15

Jest dokładnie przeciwnie. Polska ma żywotny interes w tym by Białoruś i Ukraina były stabilne, względnie bogate oraz by przy naszej granicy nie stacjonowały wojska rosyjskie. Prosze się zastanowić nad scenariuszem w którym Europa ma przechlapane, bo zabraknie wojsk USA, które będą gdzieś uwiązane... - zostaną regionalne sojusze i Nuclear Sharing. Trzeba też zauważyć, że najkrótsza droga na Warszawę biegnie przez Białoruś i że nikt w naszym kraju/rządzie nie wie w co dokładnie "gra" Pan Łukaszenka, bo prawie wszystko co tu dociera to jakieś przekazy medialne, czy gdzieś na chodniku od ludzi zasłyszane. Niestety jaka dyplomacja, takie informacje. Putin to świetny polityk, bo równie dobrze może wspierać tam opozycję jeśli uzna, że w ten sposób łatwiej mu będzie osiągnąć swoje cele.

Aaa+
wtorek, 11 sierpnia 2020, 02:44

Dokładnie

Ddd
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:54

Morawiecki niech sobie już da siana i nie wtrąca się tam gdzie nie trzeba już AMERYKANIE wprowadzili "demokrację" na bliskich wschodzie i Ukrainie i co z tego mamy haos terroryzm i miliony uchodźców

...
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:20

Zgadzam się ale nic by nie robił to byłby atak opozycji ,że rząd nic nie robi. Coś tam zrobił też źle i tak w kółko ...

poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:28

Święte słowa jeden dodatkowo kraj sąsiedni z burdele ze klękajcie narody jest nie potrzebny.

Gromik
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:32

No GŁUPOTĘ to nie ma,ratunku

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:32

A chcesz mieć jeszcze jedne kraj sąsiedni z burdelem że klękajcie narody? To za 15 lat będziesz miał Federalną Republikę Islamską za Odrą. Więcej nie potrzeba.

Clash
wtorek, 11 sierpnia 2020, 10:26

Już wy towarzyszu zrobicie wszystko co w waszej mocy żeby tam był burdel, tak ku przestrodze dla innych. Jakby Białorusi udało się jak Polsce to byłby was koniec Sasza.

kmdr
wtorek, 11 sierpnia 2020, 19:23

Towarzyszu wódki to mu razem nie piliśmy to po pierwsze. Po do drugie jak na Białorusi nie będzie rządził Łukaszenko to albo będzie rządził Putin albo będzie tak jak na Ukrainie.Oni też mają mniejszość rosyjską .Najlepiej wywołać burdel w kraju i dać wióra na Litwę.Co swoje już zrobiła jej już włos z głowy nie spadnie ,a reszta może ....no." A najdzielniej biją króle , A najgęściej giną chłopy."Monarchii już nie ma zasada została.

Podhale Nowy targ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:10

Polacy na Białorusi w Brześciu i Grodnie a to jedynie 7% głosowali murem na prezydenta opozycji Co jest ciekawe bo NIE padły żadne deklaracje mniejszościowe Flagi polskie zostaly podeptane PRZEZ OMON który brutalnie traktował wyborców przed lokalami wyborczymi

Jimbo
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:01

Masz racje,że piszesz nowy targ z małej litery, dziura jakich mało na świecie . Syf i malaria. Do Białego czy Czarnego Dunajca nie wejdziesz bo ci skóra odpadnie. Owce na ulicach i barany przy klawiaturze.

Barbara
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:29

TE BARANY to chyba w siedzibie kgb batki Beeeeeeeee

biały miś
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:00

Twoje skomlenie słychać aż nad Odrą. Skopal cie po klejnotach.To klejnociki niegramotny?Obłuż lodem.

Clash
wtorek, 11 sierpnia 2020, 10:27

Uderz w stół....

Wazelina
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:42

Co na to PiS? Boi sie?

ZZZZ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:05

Gdy kraje UE podejmują decyzję w sprawie łamania praworządności przez Polskę, Morawiecki krzyczy, że Europa miesza się w nasze wewnętrzne sprawy. Choć Polska należy do UE. Tymczasem sam chce debaty UE w sprawie sytuacji na Białorusi, choć Białoruś nie należy do UE. Logika wg PiS.

easyrider
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:18

No niestety. W tej sprawie wstrzemięźliwość surowo wskazana. Każdy naród jeśli ma wolę i siłę może obalić władzę i ustanowić inną. Nam nic do tego. Skoro sami skomlemy, że UE miesza się w nasze sprawy wewnętrzne, to nie róbmy tego samego względem innych państw.

hobbymilitia81
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:07

Do tego mają refleks.

Gf
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:57

100%

Kowalski
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:57

brawo Nasz Premier, brawo Nasz Rząd! Silni! Zwarci! Gotowi!

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:39

Tak jak w 39. Złoto już spakowane?Zwarci! Gotowi! No nie rozśmieszaj mnie!

Polarny Miś
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:20

PREZES sie boi i TERAZ WIDAĆ moc decyzyjna

12345
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:54

Gramy w ostatniej lidze i zamiast wspierać Łukaszenkę po to aby oddzielała nas neutralna Białoruś od Rosji to ten Morawiecki chce obalić Łukaszenkę, a potem będzie tak, że wybory wygra jakiś służący Putina i wtedy Polska znajdzie się nie pod deszczem, a pod rynną, bo nie będziemy już graniczyć z Białorusią, tylko de facto z Rosją. No geniusz polityczny - nie ma co. Rząd poprostu nie umie robić interesów z nikim. W polityce międzynarodowej nie ma przyjaźni są tylko interesy państw. Amen. Kto tego nie rozumie nie powinien rządzić, bo tylko szkodzi Polsce !

man42
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:30

12345 Popieram szkoda że to zrobił Ale tak ogólnie to premier Morawiecki zupełnie doborze się spisuje Napewno jest jednym z najlepszych premierów Rzeczypospolitej Polski

Darek
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:15

Dokładnie

ZZZZ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 23:59

Morawiecki to jedyny po 1989 roku premier uznany przez sąd za kłamcę. I to dwukrotnie.

asd
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:15

Bo dostał pewnie wskazówki od agenta prowadzącego...oni sami (zresztą by była jasność to Pruskie Odrodzenie - PO to samo dokładnie robi, tylko instrukcje dostaje zza Odry bezpośrednio, a Pan Morawiecki zza Oceanu) nie odważą się kreować żadnej polityki zagranicznej bez porozumienia ze swoim Seniorem.

sceptyk
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:52

Na miejscu premiera Morawieckiego byłbym bardziej ostroznym z takim w takiej sprawie nie mozna wykluczyć że spowoduje to prawdziwego dochodzeniu przy którym wypłynie że jest niekontrolowany spółefekt podszczuwania szczucia i zaszczuwanie które prowadziły media III RP i jej formalne jak i nieformalne struktury różnej masci

BUBA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:37

A jak naszych politykow atakuja to jest w porzadku

heral
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:46

To je dobre, "po wyborach prezydenckich na Białorusi, jakie zostały przeprowadzone 9 sierpnia 2020 r., władza użyła siły przeciwko swoim obywatelom, którzy domagają się zmian w kraju. Musimy solidarnie wesprzeć Białorusinów w ich dążeniu do wolności. Stąd też inicjatywa szefa polskiego rządu, aby nad tą sprawą pochyliła się Rada Europejska", z tego co się obecnie dzieje w tej łunii i gdzie indziej, to raczej niech sie łunia pochyli nad swoimi problemami i gdzie indziej. Jak taki morawiecki moze patrzec w lustro?????/.

BUBA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:43

Ales chlopie wyskoczyl jak Filip z konopi. ..... a UNIA to nie lujna ty ta lojka.

Baranek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:51

Widzę w lustrze bankstera z kontem na kajmanach

Kowalski
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:38

Komu zależy, żebyśmy za tą granicą mieli wroga?

Clash
wtorek, 11 sierpnia 2020, 10:28

Rosji

A maseczka gdzie?
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:25

Obrońca demokracji i praw człowieka się odnalazł. Hipokryzja marionetki. W Hiszpanii w więzieniu z wyrokiem 13 lat siedzi wicepremier Katalonii za zorganizowanie referendum niepodległościowego. Zamknięto go, mimo, że miał wtedy immunitet europosła. Władza centralna Hiszpanii działaniami swych resortów siłowych zamknęła już podczas trwania tego referendum 8 proc lokali wyborczych, skonfiskowała miliony kart referendalnych, zamknęła liczne strony w internecie . Policja, jak na standardy praw człowieka w UE, interweniowała brutalnie. W tej sprawie premier RP z rządu PiS nie zabierał i zabiera głosu. A przecież syt. wewnętrzna Hiszpanii jako członka NATO jest istotna dla bezpieczeństwa Polski? A może jednak to nie w interesie bezpieczeństwa Polski występuje w tym momencie nasz premier?

Łuki
wtorek, 11 sierpnia 2020, 12:02

No przecież wszędzie jest praworządnie tylko u nas gwałty :)

endras1
wtorek, 11 sierpnia 2020, 02:22

A tzw. europa na to patrzy i POpiera Madryt. Zdejmij maseczkę z oczu a może coś dostrzeżesz.

Stary Grzyb
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:22

Panie premierze, wskazana byłaby nieco większa powściągliwość - odgrywanie roli harcownika w sytuacjach niejasnych niekoniecznie jest rozumne. W związku z wyborami prezydenckimi na Białorusi (że są one fikcją, to oczywiste, ale ta oczywistość nie ma większego znaczenia) pojawiło się co najmniej kilka elementów sugerujących, że gra może być inna, niż się wydaje. Pierwotny "lider opozycji" był szefem banku posiadanego przez Gazprom, więc czyje interesy reprezentował raczej nie trzeba długo dociekać, i tylko chwała Łukaszence, że z miejsca kazał klienta zamknąć. Co do kolejnego lidera, pana Cichanouskiego, nawet na Białorusi nie wiedzą, czy jest prorosyjski, czy prozachodni (i to samo dotyczy jego żony), więc także w najlepszym razie nie wiadomo, czy zamknięto go słusznie, czy nie, ale w realnym świecie, a zwłaszcza w realnej polityce, obowiązuje zasada, że jak są jakiekolwiek wątpliwości, to nie ma żadnych wątpliwości. Pojawienie się na Białorusi bojówkarzy z "Kompanii Wagnera" to kolejna wskazówka, kto rzeczywiście usiłuje w białoruskich wyborach mieszać. Taką samą wskazówką jest dzisiejsza "informacja" podana przez "rosyjską prasę" (czyli dezinformacja puszczona w obieg przez rosyjskie służby), że "samolot Łukaszenki odleciał do Turcji". I tak dalej, i temu podobnie. Krótko mówiąc, wiele wskazuje na to, że Rosja prowadzi przeciw białoruskim władzom, a zwłaszcza przeciw Łukaszence, szeroko zakrojoną operację dywersyjno-wywrotową, mającą na celu maksymalne osłabienie Łukaszenki i zmuszenie go do uległości wobec Rosji, aż do wymuszenia włączenia Białorusi w skład kremlowskiej satrapii. Ponieważ w polskim interesie narodowym jest, aby Białoruś była od Rosji jak najbardziej niezależna, a w ostateczności żeby Łukaszenka jak najskuteczniej mógł z Putinem prowadzić grę w dziada, to wbrew polskim interesom jest, aby UE, USA, czy jakkolwiek rozumiany Zachód, nakładały na Białoruś jakieś sankcje, bo takie sankcje spychają Łukaszenkę, a wraz z nim Białoruś, coraz głębiej w rosyjskie jarzmo. Wrogiem i Polski, i Europy, i USA, i całego Zachodu jest Rosja, nie Białoruś (a tym bardziej problemem Polski czy Zachodu nie są takie czy inne ograniczenia demokracji na Białorusi), i ta fundamentalna prawda powinna być podstawą racjonalnej polskiej polityki wschodniej. Demokracja, prawa człowieka, wolne wybory, i inne temu podobne, to są bardzo piękne idee, ale nie w sytuacji, kiedy skutkiem naiwnego szermowania nimi przez ludzi pełnych dobrych chęci, NKWD ma szansę wzmocnić chwyt dławiący Białoruś, a bojcy Krasnoj Armii, których obecnie na Białorusi w znaczącej sile nie ma, mają szansę Białoruś zająć. Innymi słowy, wyrywnym z wyrazami potępienia i żądaniami reakcji raczej w istniejącej sytuacji być nie należy, nawet, jeżeli w ramach wspomnianej gry w dziada, "Baćka" bajdurzy, że protesty były/są kierowane m. in. z Polski. I tyle.

złośliwy
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:06

Jak widzę trzymasz stary spracowaną dłoń na pulsie.Łącznie z wertowaniem wrażej ,mongolskiej prasy.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:40

Właśnie w tv powiedzieli że ci kontr kandydaci Łukaszenki co ich pozamykał to są ludzie z jego obozu, a kobitka kandydatka na prezydenta dzielna żona i matka dzieci wywiozła do Rosji ciekawe dlaczego akurat tam??

maliniak
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:18

Gramy w 1 lidze , Morawiecki to wie i reaguje

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:44

Trampkarzy .Morawiecki na ataku Czaputowicz w pomocy, Putin w szpitalu atak kolki i odwonienie. Popłakał się ze śmiechu.

złośliwy
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:08

Podajecie wieśmaki piłki, jak się wyturlają poza teren amerykańskiej ambasady.

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:14

Jak będzie dym na Białorusi to wyślemy tam nasze Black Hawki :) Tak panie Morawiecki na świecie liczą się albo bogaci albo mający możliwość projekcji siły.

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:47

Nie coś ale Nowaka złote dziecko Platformy z Balcerowiczem w roli piastunki , to dopiero będzie rozpierestrojka.

Nawałka polityki
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:32

W 1. lidze ? Nie no, jak... Wyżej, znacznie wyżej. Wiadomo - rozgrywa Mateusz Morawiecki.

Adamiak
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:57

dokładnie Panie Trenerze!! w 1 lidze to sobie mogą grać Niemcy czy Francuzi ale nie MY! My gramy w ekstraklasie ramie w ramie z USA. xDD

gość
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:56

Ale Ty jesteś mądry młodzik i jeszcze to ''xdd'' to chyba nieświadome podkreślenie głupoty nie ?

BUBA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:48

Ekstra klasa - ramie w ramie z USA i placima za tkz. extraklase ale inni kozystaja. A zreszta moze to i dobrze . Bo EU to nic innego jak Kolonia Francusko-Niemiecka.

Vald
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:56

Podziwiam szczerze i głęboko Morawieckiego. Po tym jak sam stał się potężnym elementem oszustwa wyborczego w Polsce on nawołuje Europę do działania w kwestii uczciwości procesu wyborczego na Białorusi. Coś niesłychanego. Ja bym nie utrzymał twarzy na jego miejscu. Stąd mój podziw. Poza tym ta bezwględna wiara, że Europa jest durna dogłębnie i nie dostrzeże podobieństw między Polską a Białorusią (np. w kwestii obiektywizmu mediów publicznych w czasie kampanii wyborczej), musi wypływać z głębi duszy polityka. Ale jak on przy tym wszystkim ma cywilną odwagę, żeby stanąć przed tymi wstrętnymi brukselskimi lewakami i im tłumaczyć, że to co w Polsce sam zrobił, nie jest OK na Białorusi. Mistrzostwo gry politycznej w czystej postaci! Szacun!

cywilna odwaga sumienia Valda
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:39

No patrz, a taki "brukselski lewak" Donald Tusk, apeluje właśnie do MM o pilne zwołanie rady UE w sprawie Białorusi (choć MM już to wcześniej zrobił). Mistrzostwo twojej logiki skutkuje tym, że DT musiał dołączyć do PISu...

k
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:59

Skoro było oszustwo wyborcze, to w takim razie te 10 mln głosów na Trzaskowskiego też były sfałszowane. Nie mówiąc o tym, że zagranie PO było policzkiem w stosunku do pierwszej kandydatki i zrobieniem części wyborców "w konia".

Vald
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:39

Wręcz przeciwnie. Te 10 mln Trzaskowskiego zostały zdobyte MIMO tego że Państwo stało się oszustem wyborczym. Wbrew temu Państwu został osiągnięty ten wynik. Być może tylko dlatego udało się doliczyć 10 milionów, że PIS (jak na razie) nie liczył głosów sam, tak jak Łukaszenka. Takie liczenie przez PIS grozi nam dopiero od następnych wyborów. Policzek PO wymierzyło WŁASNEJ kandydatce. Nie konkurentowi politycznemu! Może nieładnie (bo nieładnie) ale mieli do tego prawo bo to działanie we własnych szeregach. Co do zrobienia "w konia" wyborców to już kompletna bzdura. Po tym zrobieniu "w konia" (przypominam że przy otwartej kurtynie a nie w tajemnicy) to wszyscy zrobieni "w konia" dużo mocniej poparli nowego kandydata. Czyli jakby nie poczuli się zrobieni "w konia".

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:21

Vald, czy Ty naprawdę myślisz że gdyby teraz wybory wygrał Trzaskowski i wybory do sejmu za trzy lata Platforma z Lewicą, Polska byłąby mlekiem i miodem płynącym krajem. Posłuchaj tylko, co oprócz szczekania mają konkretnie do powiedzenia ludzie z Platformy. Jak to zwykle u nich plan na przejęcie władzy jest, ale planu gospodarczego jak zwykle brak. Wolę dzisiejszy PIS u władzy niż PO u koryta.

Vald
wtorek, 11 sierpnia 2020, 13:21

A w którym miejscu swojej wypowiedzi opowiadałem się za PO? Podpowiem: w żadnym. Nie produkuję się tutaj żeby popierać PO. Moją główną motywacją jest obrona wolności i demokracji (takie tam...). Dlatego moim wrogiem stał się PIS systematycznie budujący w Polsce faszobolszewię (ideologię nacjonalistyczno-socjalną jak u Hitlera opartą o styl zarządzania bolszewików praktykowany po dziś dzień w Moskwie). A jeśli już pytasz: to wolę kraj wolny w którym niektórzy nadużywają wolności (i na przykład kradną) niż kraj zniewolony w którym nie widać żeby ktoś kradł (a w praktyce kradną po cichu i na jeszcze większą skalę ci odpowiednio ustosunkowani). Jak jest wolność, między innymi mediów, to jest szansa że się dowiemy, że ktoś kradnie. W państwie które się marzy PIS-owi, tylko oni mogliby kraść i robić przy tym propagandowe tuskowspominki (jak to kiedyś Polskę okradano). Dziwne, że w Polsce mającej za sobą komunę ktoś jeszcze tego nie rozumie.

Ubawiony
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:50

A PiSem steruja kosmici...

Fanklub Daviena
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:28

Nie, PiSem steruje projekcja. Projekcja czyli przypisywanie komuś tego co samemu by się zrobiło. Więc, gdy PiS wołał że PO sfałszowała wybory to robił to nie dlatego, że PO faktycznie je sfałszowała. Tylko dlatego, że sam by sfałszował gdyby tylko miał taką możliwość. A że możliwość nadarzyła się w 2019 i 2020 roku ...

Polish blues
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:27

Dobre i i punkt! Teraz czekam na zalew żółci i powódź hejtu.

W89
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:24

Sugerujesz że wybory w Polsce były sfałszowane? Jesteś śmieszny :) Im bardziej PO miesza z Niemcami w Polsce... tym bardziej partii rządzącej rośnie poparcie. Najlepszym przykładem jest ostatnia sytuacja z podszywaniem się pod LGBT, PiS uciął zachodnim korporacjom wpływy w Polsce, to teraz bardziej finansują celowe prowokacje tego typu. Szkoda mi w tym wszystkim normalnych osób HOMO, którzy mogą cierpieć przez te akcje opłacanych "aktywistów".

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:18

Skoro w TVP mówią, że sfałszowano wybory na Białorusi i mówi to także TVN który wcześniej twierdził, że fałszowano wybory w Polsce to jednak może być prawda. Kto kłamstwem wojuje od kłamstwa ginie.

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:23

SOWA, z twoją logiką chyba jest coś nie tak.

Vald
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:12

Wybory w Polsce nie były (jak przypuszczam) sfałszowane wprost. Ale poprzez zaangażowanie całego aparatu państwowego po stronie jednego z kandydatów. Jednym z tych zaangażowanych był Morawiecki, który za państwowe pieniądze (a więc pieniądze wszystkich Polaków, także tych przeciwnych faszyzacji i bolszewizacji Polski) jeździł po kraju i promował jednego z kandydatów. Dodam, że nie był to kandydat proeuropejski. I teraz tenże Morawiecki chce jechać do Europy w sprawie uczciwych wyborów na Białorusi gdzie podobno, o zgrozo, cały aparat państwowy stał po stronie jednego z kandydatów... O Niemczech nic nie pisałem. PIS uciął wpływy zachodnim korporacjom? Cóż to za bełkot. Jakby naprawdę tak zrobił, nie pozbieralibyśmy się. Wręcz przeciwnie. PIS udaje w Brukseli, że w Polsce nic złego się nie dzieje, żeby ten Zachód się nie zdenerwował tak naprawdę. Z tej to przyczyny Morawiecki w sprawie Białorusi zwraca się do Brukseli a nie do swoich prawdziwych idoli demokracji sterowanej z Moskwy (o Węgrach nie ma co wspominać bo nic nie znaczą). Dziwne to. Upodabniamy się coraz bardziej do Moskwy (i Białorusi...) a zwracamy się do tych wstrętnych lewaków z Brukseli. Co do aktywistów LGBT to się nawet zgadzam. Mają swoje powody (niebezpieczny dla nich faszobolszewizm na horyzoncie Polski) ale przesadzają! Czasem nawet grubo. A Platforma, skąd innąd mająca za uszami nie mniej niż PIS (chociaż PIS się ostatnio stara) ma teraz z LGBT taki sam problem jak PIS. Tak naprawdę nie byli nigdy po stronie LGBT. Potrzebowali tęczowych jedynie jako oręża politycznego. Tak to widzę.

Artureg
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:01

Argument o angażowaniu aparatu państwa w wybory po stronie jednego kandydata jest kulawy w kontekście wyborów w 2015 r. kiedy nie tylko aparat państwa, nie tylko media publiczne ale i media prywatne bezspornie popierały kandydata PO, też urzędującego wtedy prezydenta Komorowskiego. W takich warunkach ich kandydat przegrał. Teraz możemy mówić jedynie o wyrównaniu szans.

Andys
wtorek, 11 sierpnia 2020, 13:48

"Argument o angażowaniu aparatu państwa w wybory po stronie jednego kandydata jest kulawy w kontekście wyborów w 2015 r. kiedy nie tylko aparat państwa, nie tylko media publiczne ale i media prywatne bezspornie popierały kandydata PO, też urzędującego wtedy prezydenta Komorowskiego. " Rzecz w tym, że PO wówczas nie wykorzystywały aparatu państwowego i mediów państwowych tak mocno jak PIS dzisiaj. Wówczas kandydat PO przegrał , gdyz Komorowski okazał sie słabym kandydatem, teraz Trzaskowski przegrał z racji totalnej aktywnosci PIS na wszelkich mozliwych polach. Oczywiscie , to już ostanie zwyciestwo PIS.

Ubawiony
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:55

Trafne

Vald
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:14

Niby racja. Ale tylko niby. Rzeczywiście w 2015 i we wszystkich wcześniejszych wyborach rządzący korzystali z władzy nad mediami publicznymi. Różnica jest w skali i intensywności tego korzystania. Da się znaleźć pojedyncze (może na przestrzeni lat nawet liczne) przykłady bezczelnego i chamskiego nadużycia mediów publicznych przez PO czy SLD. Ale PIS doprowadził to nadużywanie do skali goebelsowskiej. Kłamstwa kreowane, kłamstwa wprost, nie przyznawanie się do kłamstwa nawet po złapaniu za rękę, bezczelne potwierdzanie że kłamiemy ale uważamy swoje kłamstwa za słuszne ideologicznie, kłamanie codziennie i coraz ostrzej. Słowem ładowanie dziennie więcej kłamstwa w telewizję publiczną niż przeciwnicy robili (bo fakt że robili!) to na przestrzeni miesiąca albo roku. Perwersja, której się nawet nie wstydzą. I kto wie czy ten brak wstydu i krygowania się nie jest w tym wszystkim najgorszy. I nie przyjmuję argumentu, że inne stacje robią to czy tamto. Inne stacje są prywatne. Mogą robić co chcą i ja nie mam pretensji. Tak jak nie mam pretensji do nacjonalistycznej, często faszystowskiej, prasy. No może poza faktem, że poprzez reklamy jest wspierana przez publiczne (w tym moje) pieniądze.

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:31

Vald uwierz mi, że opozycja mówi o sprywatyzowaniu TVP po ewentualnie wygranych wyborach. Jeżeli w to wierzysz, to mi jest ciebie bardzo szkoda. Nie skupiaj się na tym co kto mówi, tylko oceniaj władzę po tym co robi. Mnie zasadniczo interesuje wzrost gospodarczy i wzrost PKB, a tego że PKB wzrosło PISowi zarzucić nie możesz. Nie wiem, czy wolałbyś to co jest, czy to co było 8 lat z rzędu. Porównaj sobie np. wydatki na armię.

Grzesiek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:16

Myślę, że przecenia Pan/Pani rolę TVP w kreowaniu opinii w stosunku do pozostałych środków przekazu. Natomiast zarówno TVP, jak i TVN zdecydowanie potrafią społeczeństwo ogłupić.

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:34

Grzesiek, w tym masz rację. TVN zasadniczo trzyma ten sam poziom. Co do TVP zasadniczo w odniesieniu przeszłości to widzę minimalną poprawę na plus.

Fanklub Daviena
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:31

Nie doceniasz potęgi przekazu medialnego połączonego z posłuszeństwem wobec wiejskich proboszczów. Jak to mówił swego czasu Jacek Kurski: ten dziadek z Wehrmachtu to lipa ale ciemny polski lud to kupi.

ZZZZ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:09

Jak to PiS uciął wpływy skoro Morawiecki chwali się wielkimi inwestycjami w Polsce Microsoftu czy Google? Miliardowymi na dodatek. A ten kto takie pieniądze wykłada ten ma wymagania. Na dodatek te korporacje są z USA a wiadomo, że wobec tego kraju PiS prowadzi politykę na kolanach.

7up.
wtorek, 11 sierpnia 2020, 11:52

Przeszkadza ci ,że już nie prowadzimy polityki na kolanach wobec Niemiec ,że nie jesteśmy sługusami tęczowej Brukseli . Widocznie tak .

Aha, aha...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:00

sugerujesz ze były uczciwe?? xDD

gość
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:57

Dzieciom wstęp wzbroniony

andys
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:58

1. "W powszechnej opinii doszło do fałszerstw w czasie głosowania." Przydałyby sie jakieś konkrety. Nie wiem, czy DF24 przedstawila całosc komunikatu Kancelarii, ale w tym co widzimy, nie ma słowa o fałszerstwach. 2. Krytyka brutalnosci białoruskiej policji przez kraje w których mozna zrobić zdjecie solidnej postury policjanta zaciskajacego "nelsona" na szyi drobnej kobiety, budzi zdziwienie. 3. Czy Łukaszenka mógł uzyskac tyle glosów, ile uzyskał wg, - nie wiem exit poll, czy ogłoszenia Komisji wyborczej ? Moim zdaniem, warto zastanowic , sie nad tym, co w chwili wyborów mysli Białorusin? Ma on w pamieci kryzys lat 90-tych, z których Białoruś wykaraskała sie sama (przy pewnej pomocy Rosji), widzi co dzieje się u sasiadów -Polsce i Litwie (ale Polska i Litwa dostały sie pod "parasol UE", gdzie dla Białorusi miejsca juz nie ma), Ukrainy i Mołdawi, które odbyły drogę "od demokracji do nędzy i beznadziei". Białorusin juz wie również , że "zagospodarowanie Białorusi" przez Zachód oznacza uczynienie jej rynkiem zbytu dla zachodnich towarów oraz źródłem taniej siły roboczej. Białorus zawsze (po II WŚ) miała stosunkowo silny przemysl mechaniczny, elektryczny, informatyke itd , co przy braku surowców i marnej jakosci gleb, ale i położeniu "tranzytowym", dawało szanse na przeżycie. Państwo przemysłowe zawsze potrzebuje rynku zbytu na swoje towary, takim rynkiem jest Rosja. Białorusin wie również , że "demokracja" w wersji podobnej do ukraińskiej, to tragedia. Zawsze znajdą sie bialoruscy Poroszenkowie , Kolomojscy czy Chodorkowscy. 4. Reasumujac pkt.3 Białorusini, na zasadzie "mniejszego zła" wybieraja Łukaszenke, który zreszta próbuje wypchnac Białorus na światowe salony - to aktywne kontakty z Chinami, pewne demonstracyjne "szturchańce" Rosji, ćwiczenia wojskowe z Anglikami itd. 5. "Co najmniej 1 zabity w zamieszkach na Białorusi..." DF24 duzo ryzykuje na wiarygodnosci zamieszczajac taki taki tytuł , powołujac sie na mało wiarygodne źródło. Trup - to marzenie organizatorów każdej ważnej, z politycznego punktu widzenia demonstracji, to niezwykle podnosi emocje i swiatowy rezonans jest nieporównywalnie wiekszy.

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:46

Andys, wystarczy statystycznie porównać wyniki wcześniejszych wyborów na Białorusi i już widać fałszerstwo. Te 80% Łukaszenki to chyba jasny sygnał do białoruskiego narodu i zagranicy, że nikt mu nie podskoczy. Pogratulowanie wobec takich wyników Łukaszence wygranej w wyborach przez Putina, mówi samo za siebie. A to czy Białoruś w przyszłości byłaby tylko rynkiem zbytu dla UE, to zależy od polityki w stosunku do samej Unii. Przyjęcie od początku pozycji kolanowej, daje UE jednoznaczny sygnał co do sposobu traktowania. Podobnie było w UE z Polską.

bender
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:20

Jest trochę świeższych informacji: "Niezależni obserwatorzy twierdzą, że w czasie wyborów dochodziło do licznych nieprawidłowości, a frekwencja w lokalach wyborczych była zawyżana. Żadnych nieprawidłowości w przebiegu wyborów nie zaobserwowali obserwatorzy Wspólnoty Niepodległych Państw." Za https://www.infosecurity24.pl/okolo-3-tysiace-zatrzymanych-na-bialorusi . Nadal uważasz, że niezależna prezydent byłaby na rękę Rosji?

andys
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:09

Porównaj teksty róznych źródeł, niby niezależnych (niezależny-magiczne słowo). Zauważysz zadziwiajace podobieństwo, wręcz te same zdania. I tak to sie bedzie krecic jeszcze kilka dni. A wszystko to z rzeczywistym i powaznym kryzysem politycznym w Białorusi - denerwujacy obywateli Łukaszenka, który nie ma pomysłu na przyszłość kraju, jego zadufanie i złośc, oraz nacisk Zachodu w ramach stwarzania kłopotów Rosji. Ewentualna Pani Prezydent to rzeczywiście gospodyni domowa i w oczywisty sposób byłaby marionetką, nie wiadomo jeszcze kogo. Jedno jest pewne, stabilnego rozwoju kraju ona nie gwarantowałaby. Przecież ona żadnego programu wyborczego nie przedstawiła.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:52

Gwarantowała by niezależne wolne wybory jak powiedziała za pół roku, możliwe po usunięciu Baćki i takowe bez problemu wygrał by kandydat prorosyjski przecież to jasne jak słońce.

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:50

A jaką siłą dysponowałby ta niby niezależna prezydent? Ile by przetrwała? Każdy wie, że na wschodzie nie da prowadzić się dużego biznesu bez powiązań z mafią lub służbami. Pamiętasz tzw. "niezależnych opozycjonistów" z Ukrainy którzy uczestniczyli także w polskim życiu politycznym (specjalnie nie podaję nazwisk)? Szybko prawda wyszła na jaw. Współpraca z rosyjskimi służbami i finansowanie przez tamtejszą oligarchię.

Medicos
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:53

Lepsze to niż kartofle od 40 lat STAN szpitali to SYF a i TAM ich zabrakło

Lechu
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:50

Nie będziecie Łujaszence w obcych językach mówić co ma u siebie robić. Najciemniej zawsze pod latarnią.

W89
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:25

Ma on wyzwolić naród Białoruski. Nasi Bracia potrzebują wolności.

moj
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:53

Hehehe, widac po tobie jaka ty masz "wolność".

Adam
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:46

Dobre sobie. Złodziej krzyczy, łapaj złodzieja.

tetro
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:21

co???

martin
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:26

amerykanscy zydzi robia to samo co na ukrainie. Nie moga scierpiec ze Bialorus nie jest zadluzona w ich lichwiarskich bankach.... A Mateus to agent banku niemiekiego i tyle i zrobi wam 'bezgotowkowe'

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:54

Serwery padną albo prądu braknie i zdychaj bo ni jedzenia ni leków nie kupisz.Polska bez gotówkowa . Za takie coś to nie trybunał stanu a pluton się należy.

spoko
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 19:57

pelno tu czerwonki ktorzy nazywaja siebie \prawica\

Gromik
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:12

Rozumiem ze niejaki zdrajca gerhard schreder to wasz ulubiony Niemiec Hahahaha

Autor widmo
wtorek, 11 sierpnia 2020, 00:49

To przecież prawie bohater narodowy. Wytycza kierunek dla niemieckiej gospodarki.

Smiechow
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:22

"Mińsk, który w ostatnich miesiącach sygnalizował zbliżenie do Zachodu (np. zakupy ropy w USA). hehe . Równie dobrze można napisać ,że ostatnio Polska sygnalizowała zbliżenie z Doniecką Republiką Ludową (zakupy antracytu w Donbasie ).

Mark
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:22

Tu biją , tam biją za oceanem biją ? Każdy inaczej i kogoś innego ....a my tu rzyłujemy się jak to pochytać w całość ! Soros się śmieje że jego doktryna działa .....

Smiechow
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:19

"Mińsk, który w ostatnich miesiącach sygnalizował zbliżenie do Zachodu (np. zakupy ropy w USA). hehe . Równie dobrze można napisać ,że ostatnio Polska sygnalizowała zbliżenie z Doniecką Republiką Ludową (zakupy antracytu w Donbasie ).

Tevjgd
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:14

Pamiętacie jak u nas o coś protestowali i gość się kładł na drodze żeby było ładne zdjęcie do zachodniej tv? Po takich akcjach cieżko dowierzać w jakieś zamieszki możliwe że podpłacone przez kogoś.

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:54

Premier Polski zaniepokojony ale nie niepokoił jego sposób w jaki interweniowała podczas zamieszek policja we Francji, Hiszpanii i USA. Brawo takich obrońców demokracji i prawdy nam potrzeba.

Ff
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:58

Niech Morawiecki zajmie się swoim podwórkiem A nie miesza się do innych tym bardziej że przez ostatnie lata coraz bardziej zbliżamy się do tamtych standardów...

Prawda ludzi
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:57

Niech tam jedzie komisja europejska i walczy o praworządność-żeby pod jej nosem nie było kolejnem Srebrenicy

Onkel sam
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:51

Po Regime change każdy Białorusin będzie miał SUV przed garażem swojego domku jednorodzinnego. I dwa razy do roku będzie spędzać urlop na Majorce........ha ha ha. Druga Japonia też będzie.

ZZZZ
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:53

Dzięki Dobtej Zmianie wielu Polaków po raz pierwszy w życiu zobaczyło Bałtyk więc ... czemu nie

andys
środa, 12 sierpnia 2020, 10:45

Być może, dotyczy to jednak ludzi do 30-tki. Starsi Bałtyk znaja doskonale.

Lord Godar
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:37

No , a dla odmiany w Rosji dzięki Stalinowi wielu ludzi odwiedziło Syberię i do tej pory ich wspominają ... bo nie wrócili ...

poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:00

Celna riposta . Ja nad Bałtykiem nie byłem i nie zamierzam .Jak mam dostać rozstroju żołądka od smażonej ryby moge

Liczydło
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:52

i w konsekwencji tego za kilka lat będą mieli co wspominać. Może to nie postęp, ale korzyść niewątpliwa

Ka
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:51

Lepsze to niż kartofle od40 lat

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:24

Zwycięstwo kandydatki opozycji było na rękę Moskwie. Niestety polskie żuczki tego nie rozumieją. Wagnerowcy mieli tylko wspomóc Majdan i nie jest powiedziane, że po takim majdanie opozycja przejęłaby rzeczywistą władzę. W Polsce też prowadzili działalność ukraińscy "opozycjoniści" którzy później jak się okazało byli prawą ręką rosyjskich służb. Ręką opłacaną przez oligarchów. Ja rozumiem, że Białorusini tak po ludzku mogą mieć dosyć Łukaszenki problem w tym, że przy tej niechęci muszą być odpowiedzialni. Dlatego, że nikt w Europie nie pomoże im kiedy do Mińska wkroczą Rosjanie. Zachód to taka pani wolnych obyczajów która chodzi z klientem który płaci więcej a porównywać potencjału Mińska i Kremla chyba nie muszę.

Moskwicz w F1
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:48

Wagnerowcy mieli wspomóc Łukaszenkę w razie gdyby przegrał wybory. Ich aresztowanie to tylko zasłona dymna.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 22:55

Łukaszenka jak widać kompletnie nie potrzebuje obcych najemników, więc Wagnerowcy mieli wspomóc zbrojnie opozycje i zrobić majdan.

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:02

Putin nie trawi Łukaszenki który nie raz odmówił posłuszeństwa Moskwie. Zresztą to widać po przesłanym z Kremla telegramie z gratulacjami od Putina. Putin w takiej sytuacji zawsze dzwoni do przyjaciół, do Łukaszenki nie zadzwonił.

Darek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:27

W punkt

Stary
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:13

Przykład Kadaffiego i Husseina niczego was nie nauczył ?

As
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:07

Dobrze znaleźć w stadzie kraj do którego można się przyczepić odwracając uwagę od siebie.

...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:59

Bialoruś radzi sobie najlepiej ze wszystkich byłych republik po upadku zsrr, więc trzeba im zrobić majdan ... obowiązkowo

Vald
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:22

Tak panie ... (Trzy Kropki). Tylko sami Białorusini tego nie zrozumieli jak im dobrze. Jest jeszcze druga możliwość. Całe społeczeństwo białoruskie jest tak głupie, że dało się namówić na protesty obcym siłom. Jest oczywistością (Łukaszenka osobiście tak powiedział), że poza przywódcą nikt w tym kraju nie myśli. I jak robi coś przeciwko władcy demokratycznemu (a Łukaszenka jest przecież mocno demokratyczny) to robi to bezwiednie, bez własnej woli, tylko za sprawą namów obcych działających z zewnątrz (bo do środka swojego kraju Łukaszenka nie wpuszcza niewłaściwych obcych - ba, nie wpuszcza nawet niewłaściwych swoich). Innymi słowy to jak na Ukrainie tzn. to nie naród pragnie wolności i dobrobytu (którego symbolem jest Europa) tylko obcy temu narodowi mieszają. To ci obcy są winni. Sam Putin to kiedyś powiedział. I jak każdy w Rosji wie, szczególnie ci z Olgino, Putin nigdy się nie myli i zawsze mówi prawdę.

czytelnik D24
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:59

No ciekawe. Taka o połowę mniejsza Litwa ma gospodarkę na podobnym poziomie do Białorusi.

Gruzin
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:55

W Gruzji juz się popisales

Turecki
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:16

Azerbejdżan Turkmenistan i NAWET Armenia radza sobie o wiele lepiej niz pozostałe ruskie enklawy Tadżykistan Uzbekistan

andys
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:10

Panie Turecki, zaczynamy drugi akt komedii...

comet
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:14

Bialoruś radzi sobie najlepiej ze wszystkich byłych republik po upadku zsrr - nie wiesz o czym piszesz. Białoruś nie ma nawet startu do Estonii czy Azerbejdżanu.

sża
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:58

Polska znowu w pierwszym szeregu i najgłośniej nawołująca o sankcje. A nie pomyślał nasz premier, że w ten sposób wpychamy Białoruś w ręce Rosji?

asz
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:52

Białorusini są przed historycznym momentem i albo Białoruś zostanie marionetką Rosji albo protesty a jak będą za duże protesty to Łukaszenko pewnie czmychnie do Rosji bardzo szybko :) Potem już z górki i za 20 lat normalny kraj

Lord Godar
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:39

Rządy Łukaszenki dobiegają końca i albo ludzie go zlinczują , albo ludziki Putina wywiozą , ale im przypadkowo wypadnie po drodze na jakimś moście ...

andys
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:11

" Normalny kraj" - jak Ukraina i Mołdawia?

No tak
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:26

Ukraina od niedawna uciekła z ruskiego uścisku przyjaźni To co ma z tego to widać po jej stanie gospodarki oraz korupcji i wszystkiego co dobrze znamy z naszej historii gdy ruskie nas wysysały jak wampiry nieroby. Takie profity zapewnia ruska przyjaźń.

SOWA
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 17:08

Normalny kraj w mniemaniu światłych ludzi zachodu to państwo bez własnego przemysłu, rozwiniętego sektora usług. To taka kolonia z niskimi płacami i ograniczoną demokracją zwaną czasami wolnością.

poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:12

Polska to piekny i rozwijajacy sie kraj

kmdr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:08

Owszem piękny ale z tym rozwijaniem to nie przesadzaj. Bo rozwijają się tylko banki i inne pasożyty .

michalspajder
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:30

Ostatnie zdanie tego artykulu to mamrotanie o tym,ze niezaleznie od zdrowego rozsadku falszerstw wyborczych i brutalnych pacyfikacji nie wolno tolerowac.Zapewne kiedy Bialorus przejdzie juz ostatecznie pod wplywy Kremla,wszystko co zle sie skonczy.Ale nasi politycy nie sa najwyzszych lotow,co premier wlasnie udowodnil.

Kali ...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:53

Jak to było z aresztowaniem "Margot" jak było widać, tam też Polska policja brutalnie pacyfikował inaczej myślących ...

1stCav
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:21

Jeśli objawem tego "innego myślenia" jest skakanie po radiowozach i szarpanie się z policjantami to zgoda. Ale w sumie chyba niewiele można wymagać od tego towarzystwa... Jak np. od tego dziewczątka (które widziałem w TVN24) z trzymaną z pełną powagą karteczką z napisem "ludzie ludziom zgotowali ten los". Myślę że dalszy komentarz jest zbędny... Może jeszcze tylko media i polityków bredzących o "Margot" zapytałbym czy Michał Sz. w banku dostanie kredyt jako Margot czy Michał Sz.?

Zuczek gnojarek
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:11

Hahahaha To tylko Ziobro bez OMONU

FR technologiczne imperium
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:52

Rosja chce by na Białorusi rządził Łukaszenko, ale jak najbardziej osłabiony nie czujący poparcia w społeczeństwie, tak by czuł że bez Rosji nie jest w stanie radzić w kraju. Co sprawi że będzie bardziej posłuszny, dlatego nam sankcję na Białoruś w żaden sposób nie pomogą a wręcz przeciwnie.

Lord Godar
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:42

Do tego Putin dąży , Baćko to widzi i czuje na własnej skórze i dlatego nie bez powodu pokazowo zrobił z wagnerowców zakładników na czas wyborów .

klawiatura
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:51

polska jak zawsze, dyżurny awanturnik europy

hist
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:38

Podobne zdanie miał Napoleon, który tez tak uważał, że Polska nie powinna istniec bo jest własnie największym awanturnikiem i sa z nia problemy w Europie.

W89
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:35

hist - proszę o podanie źródła historycznego, najlepiej stronkę w której tak jest napisane... Z tego co wiem, Napoleon szanował Polskę i polskich żołnierzy.. a szczególnie tą Rzeczpospolitą z poprzedniego wieku, która biła na potęgę wszystkich w koło.

gość
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 21:00

Ten na górze to czysty przykład niewiedzy którą się jeszcze chwali cytując fałszywe wypowiedzi znanych ludzi, oczywiście ich zródło bierze się z internetu :)

spoko
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:15

Nie widzisz ze to typowa prokremlowska trolownia

Zwykły
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:37

Trol z kremla....

7up.
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:17

Polska pisze się z dużej litery tęczowy brukselski trollu

Kacper
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:47

Grupa Wagnera i OMON wnet przywrócą porządek.

Konfundator
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:36

749:0 NIEZŁY wynik jak na kazamaty

Konfundator
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:01

40lat temu 1981 KOMUCHA I WRON w Polsce A oni tkwią w tym miejscu

IronFist
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:35

Panie premier TO jest wewnętrzna sprawa Białorusi!!!!! Sami u siebie posprzątają! P.s. szkoda że pan nie apelował w czasie ostatnich zamieszek w USA

Adam
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:47

Mali zadymiarze krzyczą najgłośniej.

Swen
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:34

No nie wiem czy potęgowanie zamętu na Białorusi przyniesie oczekiwane rezultaty... Tylko pole popisu dla rosyjskich służb, pewnego rodzaju zaproszenie do działania. Tak to mamy jakiś tam balans chociaż. Ale nie wiem, nie znam się.

Polish blues
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:33

Wygodny ale bardzo czytelny manewr na odwrócenie uwagi od tego, co dzieje się obecnie w Polsce

Serwis
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:19

No tak tęczowi ekstremiści znieważają symbole religijne w Polsce . Czas zrobić z nimi porządek

rob ercik
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:31

Dziwne, gdy w Odessie spalono żywcem 50 ludzi, premier RP nie nawoływał do zwołania szczytu ... ani gdy obalano wybranego legalnie prezydenta ukrainy

Torb
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:04

Nie zwoływał też z innych powodów i co z tego ? Zwołuj siebie co 2 dni na środek swojej wsi czy miasta i posiedź kilka godzin

Nor bercik
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:03

Albo gdy Putin oskarżył Polskę no wybuch II WŚ i holocaust a następnie wydał polecenie ściągnięcia tablic upamiętniających pomordowanych w Łubiańce.

Wariat
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:56

Napisz mu.list B o na wyborach to CHYBA Cię zabrakło

?
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:55

Ilu w Domu Związków pochodziło z Naddniestrza?

Gromik
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:14

Ciekawe ilu Białorusinow jest na tym portalu?

ech...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:09

No ciekawe ilu jest z bliskiego wschodu albo z innych miejsc. Co prawda nie wiem jeszcze dlaczego uważasz za ciekawe ale może tęczyści tak mają.

Tadziu
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:00

Same TROLLE kolego

Więc ?
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:58

W sensie z obywatelstewm czy z pochodzenia ?

Jan z tych dziedzin
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:08

A sam minister nie może/umie zrobić w tym kierunku tylko zwoływać całe posiedzenie. P.S Jeśli Łukaszenkę odsuną od władzy marny los czeka naszych wschodnich sąsiadów

Peoeo
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:02

Zgadzam się- po ewent odejściu Łukaszenki wcale u naszych wschodnich sąsiadów vel KUZYNÓW nie musi być lepiej

Szpinakus
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 12:04

Czemu kłamiecie? Jaki tłum ? Kogo staranowała ciężarówka . Bo ja na filmie widzę jakiegoś jednego kolesia , który spadł z ciężarówki a nie został potrącony i na moje oko jest sam . Gdzie ten tłum. Normalnie dramat jak możecie tak kłamać . Wydaje mi się że komuś śnił się Majdan na Białorusi

Hmmmm2
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 14:01

Keś został potrącony ale wydaje się że kierowca próbował go minąć na ile może żeby nie wywrócić maszyny, chociaż kąt ujęcia taki jaki jest

poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:44

Obejrzyj dokładniej jakie filmy są udostępniane w świeci. To jest zwykły bandytyzm

ech...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:08

Z tym "bandytyzmem" chodzi oczywiście o to "jakie film"? Zgadzam się - to jest bandytyzm tak jak cenzura przez globalsów i tęczystów oraz Rainbow Live Matters.

ech...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 11:55

"Oj tam, oj tam..." Nikogo nie zastanawia szersza perspektywa że ktoś celowo podpala CAŁĄ Europę?

PISTON
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:19

Zaraz, zaraz! To co mają zrobić Białorusini, pozwolić dalej rządzić dyktatorowi i fałszować wybory. Myśląc torem przeciwników obalenia Łukaszenki w wolnych wyborach, to nasza Solidarność też nie powinna obalać komuny tak? Porozmawiajcie sobie z Białorusinami na emigracji o tym jak się żyje w ich kraju i czy chcą zmiany rządu i dopiero po tym oceniajcie sprawę, bo w tym wszystkim najważniejsze jest to co chcą obywatel kraju a nie rządzący.

ech...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:00

Jaka "solidarność"? Ta do której przepisało się 98% PZPR-u? Oficjalna wersja historii to jest dla tęczystów

bender
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 20:43

Tego jeszcze nie słyszałem. Słyszałem o komunistach występujących z partii i wstępujących do S, ale nie o partyjniakach z legitymacjami masowo wstępującymi do S. Chyba, że jako agenciaki.

Polish blues
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:36

Niech zgadnę - CIA? Oczywiście GRU jest poza podejrzenami

ech...
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 15:05

Bardzo śmieszne ale trzyliterowe słupy to miniona epoka więc cynizm reżyserowany się nie udał. "Ktoś" i CAŁA - tyle można publicznie napisać.

Mgr
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 11:37

Ciekawe dlaczego morawiecki nie zwołuje szczytu z powodu ostatnich wydarzeń w kraju,gdzie policja bije ludzi.

mobilnyPL
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:52

Unia sie tym zajmie. Ciekawie co wtedy powie

1stCav
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:49

Widzisz tak to jest, że skakanie po radiowozach i szarpanie się z policją nie przejdzie w żadnym kraju, nawet z tych najdemokratyczniejszych na świecie. A co do bicia ludzi to nie pitol - policjanci nie mieli nawet pałek ani tarcz. Jakbyś zobaczył w akcji francuskie CRS to byś mógł pisać o biciu ludzi. Oczywiście o ile taką akcję obserwowałbyś z daleka bo jeśli z bliska to mógłbyś mieć problem z pisaniem przez jakiś czas

poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 16:07

No jak ci lepiej to okey. Ale LGBT lac nie mozna

Rah Warsz
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 18:34

Można i to najlepiej żółtym ciepłym ...!

Joanna
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:46

Nie będzie mniejszość mówić większości jak mają żyć !!

7up.
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:44

LGBT to nie ludzie to ideologia

Polish blues
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:35

Oto jest pytanie... Odpowiedź wydaje się zbędna.

Zagłoba
poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:32

Którzy wcześniej hełpili się atakiem na działaczy prolive

Tweets Defence24