Reklama
  • Wiadomości

Wzrost przychodów i zysków Grupy Lubawa. "Większa sprzedaż dla wojska"

Grupa Lubawa poinformowała, że w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży i zysku netto. Zarząd Grupy deklaruje, że poprawę wyników zawdzięcza przede wszystkim udanej sprzedaży w segmencie sprzętu specjalistycznego dla służb mundurowych.

Fot. Defence24.pl.
Fot. Defence24.pl.

Grupa Lubawa opublikowała dane finansowe za okres od 1 stycznia do 30 września 2016 roku. Wynika z nich, że przychody ze sprzedaży wyniosły 188,1 mln zł i zwiększyły się o 3,5% w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. Z kolei zysk netto wyniósł 6,7 mln zł, czyli o 4,3 mln zł więcej, niż za okres trzech pierwszych kwartałów roku 2015.

W omawianym okresie Grupa Lubawa odnotowała zatem wzrost zysku netto o 179% i wzrost rentowności z 1,3% do 3,6%. Jak podkreśla zarząd, wzrost przychodów i rentowności został osiągnięty między innymi dzięki sprzedaży w segmencie sprzętu specjalistycznego. Przychody ze sprzedaży w tym sektorze wyniosły 29,2 mln zł – o 9,8 mln zł więcej, niż w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2015 roku.

Wynik segmentu (ze sprzedaży poza Grupę) wyniósł w analizowanym okresie 0,9 mln zł, podczas gdy w ubiegłym roku strata po III kwartale wynosiła narastająco 1,8 mln zł. Lubawa S.A., odpowiedzialna za segment sprzętu specjalistycznego po trzecim kwartale osiągnęła przychody jednostkowe w kwocie 33,9 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do analizowanego okresu roku ubiegłego o 29%. Osiągnęła także zysk netto 0,8 mln zł (wzrost o 1,2 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku).

Prezes Zarządu Lubawa S.A. Marcin Kubica podkreślił, że odnotowano korzystne wyniki sprzedaży segmentu sprzętu dla służb mundurowych przede wszystkim w drugim kwartale br. Zaznaczył, że oczekuje udanego zakończenia roku w tym segmencie działalności, analizując obecną sytuację oraz biorąc pod uwagę sezonowość sprzedaży.

Segment sprzętu dla służb mundurowych odnotował sprzedażowo dobry okres, co jest zasługą przede wszystkim drugiego kwartału, kiedy obserwowaliśmy wyjątkowo duże zainteresowanie tymi wyrobami. Sam trzeci kwartał był natomiast pod tym względem nieco słabszy. Analizując obecną sytuację, a także biorąc pod uwagę sezonowość sprzedaży Lubawy S.A., spodziewam się udanej końcówki roku w tym segmencie działalności.

Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa SA

Lubawa odnotowała też wzrost rentowności segmentu materiałów reklamowych. Jego wynik zwiększył się do 8,1 mln zł, co stanowi wzrost o 5,6 mln zł w stosunku do omawianego okresu ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży poza Grupę zmniejszyły się o około 5,5 mln zł. Wzrost rentowności tego segmentu był możliwy dzięki rezygnacji z części kontraktów o niższej rentowności, a także odnotowanemu w 2016 roku spadkowi cen aluminium, wykorzystywanego przez podmiot zależny Litex Promo m. in. do produkcji nośników reklamy.

Z kolei segment tkanin osiągnął w ciągu trzech kwartałów tego roku przychody ze sprzedaży zewnętrznej na poziomie 77,6 mln zł (wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3%). Po trzech kwartałach br. w tym segmencie odnotowano wynik finansowy -1,7 mln zł, w stosunku do -3,2 mln zł w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2015 roku.

Na ujemny poziom wyniku segmentu tkanin w 2016 r. wpływ mają jeszcze skutki pożaru z końca 2014 r., choć należy podkreślić, że zjawisko to jest coraz mniej widoczne i oczekuję utrzymania się tego trendu. Miranda wróciła już na właściwe dla siebie tory, prowadzi wzmożone prace modernizacyjne i restrukturyzacyjne. Wraz z zarządem Spółki spodziewamy się dobrego zamknięcia 2016 r., na które powinno wpłynąć m. in. realizowane obecnie zamówienie dla Inspektoratu Uzbrojenia MON, dotyczące dostawy kamuflażu o wartości 27 mln zł

Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa SA

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama