"USA raczej nie zabierze wojsk z Polski"

13 sierpnia 2021, 10:11
usa polska
Fot. MON
Reklama

Nie sądzę, by w reakcji na ustawę medialną administracja Bidena przeniosła część wojsk USA z Polski, ale stosunki z Waszyngtonem ulegną radykalnemu pogorszeniu, jeśli ustawa zostanie uchwalona – powiedział PAP były ambasador USA w Polsce Daniel Fried. Jak dodał, Waszyngton popełnia jednak błąd naciskając w sprawie restytucji mienia.

„Osobiście nie uważam, by doszło do takich decyzji jak relokacja wojsk z USA, bo to kwestia strategiczna i dotycząca sojuszu. Jednak z pewnością będzie o wiele trudniej o wysłanie kolejnych wojsk, lub o kolejne inwestycje wojskowe w Polsce” – powiedział Fried, odnosząc się do doniesień o płynących z Waszyngtonu sygnałach o możliwym przesunięciu części amerykańskiego kontyngentu do Rumunii.

Wieloletni dyplomata stwierdził, że jeśli dotykające TVN prawo wejdzie w życie, stosunki z Polską ulegną jednak dużej zmianie na gorsze, podobnie jak wizerunek Polski jako kraju demokratycznego.

„Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy” – zaznaczył.

Stwierdził, że choć rozumie i podziela krytykę polskich władz w sprawie Nord Stream 2, to sprawa ustawy medialnej osłabi pozycję Warszawy w tej sprawie. Dodał, że polski rząd popełnia błąd działając na rzecz pogorszenia sytuacji z USA przy jednoczesnym sporze z UE i Niemcami oraz zagrożeniu ze strony Rosji.

„Nie rozumiem, co kieruje i co Polska chce przez to osiągnąć. Wydaje się, że łatwo byłoby obu stronom wyjść z twarzą, gdyby do prawa wprowadzić poprawkę pozwalającą na udział firm np. z państw NATO. Ale jak dotąd z tego nie skorzystano” – powiedział dyplomata i ekspert Atlantic Council.

Reklama
Reklama

Fried stwierdził jednocześnie, że błędem było połączenie spraw mediów ze sprawą restytucji mienia żydowskiego przez szefa dyplomacji USA Antony’ego Blinkena. W wydanym w środę oświadczeniu Blinken – najwyższy dotąd rangą przedstawiciel amerykańskich władz, który odniósł się do sprawy – wyraził „głęboki niepokój” zarówno na temat ustawy medialnej, jak i nowelizacji Kodeksu postępowania administracyjnego, przy czym w pierwszej kolejności wymienił nowelizację Kpa.

„W tej sprawie uważam że Polska ma swoje racje i kiedy rozmawiam z przedstawicielami administracji mówię im to. Kiedy byłem ambasadorem w Polsce, udało nam się załatwić sporo spraw w kwestii zwrotu mienia komunalnego. Ale jeśli chodzi o prywatne mienie, taki nacisk przyjmuję z rezerwą. Wiązanie tego ze sprawą mediów jest błędem” – powiedział rozmówca PAP. Choć zaznaczył, że cieszy się, że administracja publicznie wyraziła swoje uwagi wobec ustawy medialnej, dodał że dodatkowa publiczna presja prawdopodobnie może być przeciwskuteczna.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 164
Reklama
Anonim
wtorek, 31 sierpnia 2021, 04:16

Wielkie zmartwienie zabierze, nie zabierze. A kogo to interesuje, po tym co pokazali Amerykanie w Afganistanie to stracili resztę wiarygodności która jeszcze posiadali. Zamiast liczyć na kogoś Polska powinna tak jak Turcją rozwijać własny przemysł obronny i kupować tylko to czego firmy w Polsce nie potrafią wyprodukować- samoloty, śmigłowce, okręty podwodne. Cała resztę możemy produkować sami, albo we współpracy z innymi krajami.

Norb
wtorek, 31 sierpnia 2021, 22:40

Sami nic dobrego nie wyprodukujemy póki szefami krajowych firm zbrojeniowych są powinowaci z politycznego nadania co nie mają pojęcia o tym za co biorą kasę. Niestety.

Bobik
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 14:03

Przecież to logiczne że skoro powstaje tam dowództwo wojsk NATO to trzeba je wesprzeć jakąś liczbą żołnierzy. Niestety media dopisują sobie polityczny kontekst do każdego ruchu wojsk. Dziwne, że te wszystkie niezależne i głoszące jedyną prrawdę to są te opozycyjne...

WERBEL
sobota, 28 sierpnia 2021, 23:07

Polsko pamiętaj nigdy ale to nigdy nie traktuj kogoś jak priorytet jeśli jesteś dla niego tylko jedną z opcji

WERNYHORA
sobota, 28 sierpnia 2021, 23:01

Lato 2022 USA wychodzi z Polski kończy się kontrakt , Niemiec będzie głównym graczem to on powie Polsce jak ma oddychać

Express Geopolit
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:39

To jasne że USA traktuje Polskę przedmiotowo i jak kraj kolonijny i to już od lat, zdradzili nas w Jałcie to i mogą zdradzić nas kolejny raz a jeśli mamy na kogoś liczyć to najpierw liczmy na siebie! Budujmy własny niezależny kapitał i bezpieczeństwo militarne a sojusze są na drugim miejscu

Oko
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 14:08

Niestety z taką opozycją nie zajdziemy daleko. Wszystko co polskie jest złe i trzeba sprzedać. Fakt że najgłupszy kontrakt stulecia podpisała właśnie opozycja kupując F-16, to teraz jak możemy kupić F35 i Abramsy to wszystko jest źle. Nikt oczywiście nie pokusił się o obiektywną ocenę zakupu i stanu armii.

Deszczownia
czwartek, 19 sierpnia 2021, 21:09

A my raczej nie zbombardujemy NY. Ci jankesi naprawdę mają nas za głupków.

Stefan
piątek, 20 sierpnia 2021, 18:42

Nie muszą mieć

mc.
niedziela, 15 sierpnia 2021, 16:59

Lex TVN - a wystarczyłoby żeby zamiast dziwnej spółki z adresem na pocztę w Luksemburgu, Discovery założył w Polsce, albo gdzieś w Europie normalną spółkę, o odpowiednim kapitału założycielskim...

Dudley
czwartek, 26 sierpnia 2021, 11:40

Kolego, a może kurs podstawowej logiki, wiedzy o prawie i ekonomii? To że Discovery utworzyło by spółkę w Pl to niczego by nie zmieniło, bo jej właścicielem nadal jest podmiot z poza UE. Przecież TVN to też jest spółka polska z obcym kapitałem. Sytuacje mogło by zmienić jedynie przeniesienie Discovery jako firmy do UE.

Marcyk
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 17:25

Odpowienim ?! Z Orlenu ?!

andys
niedziela, 15 sierpnia 2021, 12:05

"USA raczej nie zabierze wojsk z Polski" Proponuje zorganizowaxc referendum w tej sprawie, a to wróżenie z fusów niewiele daje.

Rakietki
sobota, 14 sierpnia 2021, 22:36

Mamy miernych polityków, nie potrafią negocjować, nie potrafią bezkompromisowo walczyć o Polskie interesy. Naiwność ich działań jest rozbrajająca.

KPPL
wtorek, 17 sierpnia 2021, 06:56

Zgadza się. Przed oficjalnymi działaniami uprzedza się strony zainteresowane I przygotowuje opinię światową do trudnych decyzji. Może mądrzy kongresmeni znali receptę na wyłudzanie nieruchomości w imieniu nieistniejących 123latków?

wzruszające
sobota, 14 sierpnia 2021, 11:19

Najbardziej ujął mnie ten fragment wypowiedzi: „Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy”. Tak jakby kiedykolwiek było inaczej.

Rob
piątek, 20 sierpnia 2021, 18:25

To samo mnie rozsmieszylo.

lolo
piątek, 13 sierpnia 2021, 22:48

W Niemczech i Francji zagraniczny podmiot może mieć tylko ok 20-30% udziału w rynku. Jeśli przekroczysz musisz odsprzedać część udziałów, część czasu antenowego itd. Czyli Polsat nie może mieć w Niemczech więcej niż ok 30% udziału w runku. Po tej ustawie w Polsce niemiecka telewizja może mieć ok 50% udziału. Ta ustawa jest poniżająca bo powinna iść wzorem niemieckim albo francuskim. Targowica w Polsce robi z kraju kraj trzeciego świata. Przed rozbiorami było podobnie.

Enter
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:22

Tak t

andys
niedziela, 15 sierpnia 2021, 12:09

Prawda jest taka, że jeśli chcesz mieć media na poziomie gazetki i radiowęzła zakładowego, to możesz ograniczać udział zagranicznych inwestorów i do zera.

Olegino
środa, 18 sierpnia 2021, 14:24

No tak masz rację. Bo know how obcej propagandy mają tylko podmioty zagraniczne. Czy Ty czytasz co piszesz?

sobota, 14 sierpnia 2021, 09:54

Chyba mylisz udziały w przedsiębiorstwie z udziałami w rynku

mordimer
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:38

słowo-klucz: "raczej"...

Olegino
środa, 18 sierpnia 2021, 14:25

Raczej, to niech biora i... Spadaja. Inaczej w razie W podkulą ogon niczym w Afganie...

Kołek
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:14

„Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy” Przecież teraz jest tak traktowana.

War
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:07

To nie to samo USA co za Trumpa, bidden daj zielone światło dla rury na Bałtyku, opuścił biednych ludzi w Afganistanie, opuści i nas.

wifi
piątek, 13 sierpnia 2021, 21:46

Ameryka tylko daje zapewnienia, że nam pomoże żebyśmy robili to czego oczekują. Czyli dają nam "nic" w zamian oczekując wymiernych korzyści. Oczywiście to co robi PIS to degrengolada i cofnięcie polskiej demokracji do czasów PRL, ale zgadzanie się na wszystko czego oczekuje USA w zamian z zapewnienia... no to trochę słabe.

Aae
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:26

Przestań Pan bredzić o cofnięciu demokracji. Dzisiaj nie wysyła się służb specjalnych do inwigilacji i odbierania materiałów dziennikarzom jak to miało miejsce za poprzednich rządów. Tak samo jak politycy nie zmieniają naczelnych przy rozmowach z najbogatszymi Polakami

Enter
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:23

Dobrze napisane

On
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:37

To Tramp wycofał wojsko z Afganistanu, Biden tylko kończy

Varan
wtorek, 31 sierpnia 2021, 05:54

Trump wynegocjowal i podpisał umowę z Talobami. Biden ją "zrealizował". Po swojemu, czyli wziął i wydal rozkaz wykonania umowy. Bez zabezpieczenia, bez rozeznania sytuacji. Bezmyślnie.

Anonim
wtorek, 31 sierpnia 2021, 04:25

Trump budował mur na granicy z Meksykiem czy Biden go dokończył ? Nawet jeśli tylko kończył, to mógł to zrobić w lepszym stylu. A ten dziad z demencją Bidet tylko skompromitował i ośmieszył USA w oczach całego świata. Dziś z USA śmieje się nawet banda pastuchow nazywanych talibami.

viper
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:28

Biedni ludzie w Afganistanie mogą wstąpić do swojej armii i bronić się sami. Broni tam skolko ugodna, tylko chęci brak.

Mix
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:25

Bo to tchórze dziadostwo jakich mało. 20 lat obecności wojsk NATO i szkoleń plus doposażenia ich armii a dalej syf i tchórzostwo

kij
piątek, 13 sierpnia 2021, 17:56

Przecież jedynym celem tej ustawy jest przejęcie kontroli nad TVN, więc skąd zdziwienie, że nikt nie wpadł na pomysł, że właściciel ma być z NATO... No przecież wtedy cała ta ustawa dla PiS by nie miała sensu. A co do ogólnej sytuacji to części ludzi się nadal wydaje, że wszystko jest ok, ale świat z każdym autorytarnym krokiem władzy coraz bardziej zaczyna nas postrzegać jak drugą Białoruś i jeśli się komuś wydaje, że wycofanie wojsk czy zakazy wjazdu czy wręcz sancje to rzeczy niemożliwe... cóż, wydaje mu się niestety.

Varan
wtorek, 31 sierpnia 2021, 06:28

Kiju! Tobie się wydaje. PiS robi głupie rzeczy w głupi sposób. Ustawa jest PRZEDEWSZYSTKIM wykonaniem obowiązku wobec dyrektyw Unii. To raz. Dwa, PiS jak zawsze partoli wszystko głupio robiąc to co robi, na ostatnią chwilę. Dlaczego nie zrobiono tego dotąd, mimo iż TVN był solą w oku od zawsze, a odnowienie koncesji nastąpiło w 2016 roku? No to teraz zbierają owoce swojej bezmyślności. Kaczyński, wielki mi strateg! Jakby nim był to by dopilnował swojego/naszego interesu w taki sposób żeby mucha nie siadła. A tak to zrobil raban i wnerwił iluś tam żydów falszywie zatroskanych mediami w Polsce. Przecież ten kto ma media ten kontroluje do pewnego stopnia nastroje polityczne i tzw popularność tzw polityków czyli czyjeś pacynki. Prawda jest taka, że poprzednie rządy, zwlaszcza tego od "polskość to nienormalność" oddawały media niemcom niemal za darmo. Bo kapitał nie ma narodowości, bo budżet musi się spinać, bo... glupota przerosła już wszystkich polityków i "polityków". W normalnym czyli suwerennym państwie elity dbają o swój interes POPRZEZ interes swojego kraju. Ale u nas "elity" nie mają interesu w Polsce. Ich interes jest tam skąd dostają lewą gotówkę, obietnicę stanowiska w Unik albo zwykłe klepanie po plecach. Idiotami na pewno nie są. Problem leży znacznie głębiej niż to z pozoru wygląda. Polskie rządy, po kolei wszystkie od 1990 roku nie prowadzą prawie wogóle własnej polityki, zwlaszcza zagranicznej, a jedynie realizują wytyczne jakie dostają a to z Unii, a to z Niemiec, a to zUSA, a to z Izraela. Rządy jedynie szczątkowo prowadzą własną politykę wewnętrzną. PiS nie jest żadnym wyjątkiem, ale do pewnego stopnia pozwolił sobie na prowadzenie szerokiej polityki wewnętrznej, co sprawiło że media zależne od niemców i żydów zaczęły tracić wpływ na sytuację oraz wpływy z zysków. To rozsierdziło mocodawców politycznych w niektorych stolicach. Nieprawomyślnie wybrany sejm/rząd PiS postawil się okoniem w niektorych sprawach. Trzeba jednak przyznać że bardzo niekonsekwentnie, słabo, spóźniony i strachliwie wycofywal się z niektórych ustaw zaskakująco łatwo i szybko. Tak się przegrywa suwerenność i skazuje na dyktat obcych interesów. No i mamy taką właśnie sytuację. USA uznały że nie jesteśmy im potrzebni na tyle aby w nas inwestować politycznie. Gospodarczo może się jeszcze opłaca. Ale media muszą pozostać w większości pod właściwym nadzorem. Niemcy, mają tu także swój dalekosiężny interes. Rosja oczywiście zawsze miała i ma swój i swoich ludzi. Pytanie czemu nasi politycy są tak marnymi graczami politycznymi że nawet ustawy nakazujacej publikację Aneksu nie potrafią wykonać lub podać nam wiarygodne kłamstwo? Albo... Albo rozbroić tę bombę publikując wszystkie dane na temat nacisków jakim w tej sprawie poddawane były nasze wszystkie rządy i prezydenci. PiS chce uchodzić za partię patriotyczną. Jak na razie im to wogóle nie wychodzi. Wychodzi z nich socjalizm w najlepszym razie.

Mefisto
wtorek, 31 sierpnia 2021, 04:28

Każdy kij ma dwa końce. Czy w USA może działać telewizja, której właścicielem w 100% jest firma z Polski zarejestrowana na słupa, na lotnisku w Toronto ?

Mixi
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:28

Tvn albo się zastosuje do naszych przepisów albo wypad. Mamy pełne prawo aby kształtować ustawy medialne tak jak jest to na zachodzie Europy i porządany procent kapitału zagranicznego ustalać

Olo
środa, 18 sierpnia 2021, 15:28

Tvn najpierw niech zapłaci podatki z lat 2010-16. Dopiero można rozmawiać o koncesji

Matt
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:32

kij, Nie ekscytuj się tak, Świąt robi to co w jego interesie a sukces Polski o ile się uda stanowi polityczne zagrożenie dla tych środowisk i już.

bij
sobota, 14 sierpnia 2021, 13:10

Przejęcie i upartyjnienie TVN to sukces Polski? Ty tak poważnie?

niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:28

Jest poprawka Kukiza która zabezpiecza przed przejęciem TVN przez spółki skarbu państwa. Co więcej TVN jest już upartyjniony i posłowie PO otwarcie przyznają że jest to ich TV. Co więcej TVN coraz częściej przyzwala na mowę nienawiści. Tego się nie da obecnie oglądać

xXx
sobota, 21 sierpnia 2021, 14:37

To nie oglądaj. Możesz przełączyć się na TV Trwam lub TVP info. W sumie beż różnicy.

BUBA
piątek, 13 sierpnia 2021, 17:21

Jak bedzie sie to amerykanom oplacac to wyjda z Polski i zostawia ale przedtem namieszaja jak Anglia i Francja w 39 ale przedtem niezle zarobili.

Amator tv
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:30

Mi się wydaje że chodzi tylko o wywalenie tvn z naziemnej żeby się faktów o 19 pozbyć .

lolo
piątek, 13 sierpnia 2021, 22:53

Amatorszczyzna. Zgodnie z francuskim prawem żaden cudzoziemiec nie może posiadać więcej niż 20 proc. spółki z licencją na nadawanie radia lub telewizji w języku francuskim ani na wydawanie dziennika prasowego lub serwisu informacyjnego online. Regulacje nie dotyczą spółek należących (przynajmniej w 80 proc.) do nadawców publicznych w państwach członkowskich Rady Europy. Wciąż jednak odnoszą się do nich liczne wewnętrzne przepisy antykoncentracyjne, m.in. brak możliwości posiadania więcej niż 49 proc. udziałów w spółce, a także przepisy przeciwdziałające koncentracji krzyżowej (posiadania kilku form mediów równocześnie).

Enter
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:29

Całkowita racja i tak może być też w Polsce

jb
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:11

A mi się wydaję że udajesz Greka . tvłen wojna hybrydowa 21 wieku poprzez ogłupianie Polaków i próbę wynarodowienia naszego już podzielonego społeczeństwa , no i czeka nas 18 wiek . społeczeństwa

Mixi
czwartek, 26 sierpnia 2021, 00:30

Tak jest

Nuda
sobota, 14 sierpnia 2021, 09:11

Grecy na podbijaniu swojego nacjonalizmu i masowego zaciąganiu kredytów marnie skończyli.

sobota, 14 sierpnia 2021, 16:36

A ja myślałem zawsze że na walucie euro.

Mikroszkop
niedziela, 15 sierpnia 2021, 00:12

To zależy za którym razem. Grecy mają spore koszty utrzymania państwa i do tego małą ściągalność podatków. Odzyskanie niepodległości okupili dwoma bankructwami przy czym umowy kredytowe były równie rzetelnie skonstruowane co te współczesne "frankowe".

Piotr
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:17

Nie wycofają, bo chyba?, jesteśmy jedynym członkiem NATO, które wspaniałomyślnie płaci za pobyt wojska USA na swoim terytorium,nie jestem zwolennikiem pobytu obcych wojsk w Polsce.Zdania nie zmienię.

Chateaux
piątek, 13 sierpnia 2021, 21:40

To zapytaj Niemców dlaczego płacą Amerykanom.

Wawiak
niedziela, 15 sierpnia 2021, 13:19

Ilu Niemców żyje z obecności Amerykanów? Może i płaca, ale warto popatrzeć na bilans.

andys
niedziela, 15 sierpnia 2021, 12:12

z przyzwyczajenia i tylko!

tad
niedziela, 15 sierpnia 2021, 08:05

I Norwegów.

fel
sobota, 14 sierpnia 2021, 18:45

Płacą czy nie płacą. Amerykanie nie wycofają się z Niemiec bo muszą ich pilnować.

Beee
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:57

US Army nie jest tutaj tylko dlatego ze nas lubi. Trzymanie w Polsce minimalnej ilości wojska szachuje ruskich w głupich pomysłach. Np.typu hybrydowe zagrywki.

Tghffhvff
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:09

Oni nie są tu po to. żeby nas bronić przed zagrożeniami hybrydowymi, ale po to, żeby Niemcy i Rosja nie wyżuciły ich z siodła, bez ich zgody.

TrzcinQ
piątek, 13 sierpnia 2021, 17:25

Marzycielu .. Już to widzę zwłaszcza po spotkaniu w Genevie:) ale próbuj dalej

Gts
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:28

Niech ktos mi przypomni ilu to juz sojusznikow USA porzucilo jak demokraci dochodzili do wladzy? Od Wietnamu to chyba w koncu wszyscy zostali w koncu oddani "liberlalnym komunistom" "umiarkowanym islamistom" itd. Ostatni to zrobieni w wala Krudowie i Afganczycy, a nastepni to chyba beda Ukraincy, bo ruscy zauwazyli, ze Biden z wlasciwie neomarksistowskim skrzydlem demokratow pozwalaja przeciwnikom na wszystko. U nas bedzie to samo, tez porzuca, lotniska, magazyny, bazy i zza Odry beda nas dopingowac i wyraza swoje oburzenie lub zaniepokojenie w zwiazku z agresywna polityka Rosji.

Dudley
czwartek, 26 sierpnia 2021, 12:08

Chyba kolego jesteś na bakier z historią. Rozmowy pokojowe i traktaty w sprawie Wietnamu to republikańska administracja Nixona. Kurdów i Afgańczyków wystawił republikanin Trump. Nawet o stanie wojennym republikanin Reagan nic nam nie powiedział. Choc to i tak ostatecznie niczego nie zmienia, bo jedyną rzeczą jaka kierują się amerykanie bez względu na przynależność partyjną, jest ich własny dobrze pojęty interes. I tylko idioci wierzą w jakieś papierki i deklarację :-(

wzruszające
sobota, 14 sierpnia 2021, 11:23

A kiedy to ostatni raz w historii się wydarzyło żeby ruscy SAMODZIELNIE podbili Polskę?

doprawdy?
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 20:08

Polski nikt nie podbił samodzielnie. Ale przypomnę, że armia amerykańska samodzielnie wygrała dwie wojny: samej ze sobą i z indianami(posiłkując się grypą i ospą).

Ab
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 21:48

Powiedz to: Hiszpanom, Meksykanom, Panamczykom....

Anonim
wtorek, 31 sierpnia 2021, 04:42

Dodaj jeszcze Koreę, i Grenade. No same potęgi pokonali. Meksyk, cały czas wojna domowa, Hiszpania koniec XIX i początek XX wieku to był schyłek ich dawnej potęgi. Panama była częścią Kolumbii, którą USA zajęło dzięki flocie wojennej i korupcji,tworząc z części Kolumbii - Paname.

Dudley
czwartek, 26 sierpnia 2021, 11:50

No tak wojna z Meksykiem to jest szczególny powód do chwały, nie mówiąc o Panamie ;-) Dobrze że nie zaatakowali Watykanu, to by był powód do dumy pokonać sławną gwardię szwajcarską ;-)

wifi
piątek, 13 sierpnia 2021, 21:52

nie przecieniałbym Rosji, nawet brak Ameryki po naszej stronie nie jest jednoznaczne z agresją militarną ruskich. Jakby ruscy mieli możliwości to by Ukrainę wchłoneli ale jak widać ich możliwości są ograniczone i to bardzo mimo że armię mają wielokrotnie silniejszą. Trzeba uznać że ruskie potrafią z niczego zrobić armię ale też nie ma co wyolbrzymiać ich możliwości

viper
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:34

Majaczysz. Z Wietnamu wyszli republikanie (Nixon, Ford), Kurdów zostawił Trump. Afgańczycy mają swoją armię i wojnę domową. Ukraina to kraj stracony przez Rosję.

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:24

Na razie zadnego?

abenader
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:42

W polityce międzynarodowej funkcjonuje pogląd , że "świat jest pełen porzuconych sojuszników Stanów Zjednoczonych"

Polak z gorszego sortu
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:28

Na razie ustawa "anty TVN" nie jest jeszcze obowiązującym prawem i dopóki tak się nie stanie , PIS ma jeszcze pewne pole manewru. Może zmienić niektóre jej zapisy aby przystosować ją do życzeń zarządu TVN lub pójść w zaparte i walczyć z rządem i biznesem USA. Wydaje się , że perspektywa ewentualnych posunięć odwetowych USA , w tym gigantycznego odszkodowania dla TVN , studzi zapędy amatorów i ignorantów z PIS. W dalszej perspektywie , po usunięciu Discovery z polskiego rynku medialnego , Polska nie będzie ulubionym krajem lokowania kapitału dla amerykańskich i zachodnioeuropejskich inwestorów. Jeżeli dodamy do tego niepewność w sprawie niezależności od władz politycznych polskich sędziów to w Polsce będzie panował kiepski klimat inwestycyjny. Odbije się to chęci obrony Polski przez NATO bowiem nie będą mieli czego tutaj bronić. Oznacza to , że zachodnie wojska , głównie USA , opuszczą bez żalu nasz piękny kraj.

Tim
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:32

Ale Pan bredzi. Mantra jak totalna opozycja. A fakty są takie że ilość inwestycji za rządów PiS wzrosła jak nigdy wcześniej

Marcyk
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 17:29

Tak ! I polecimy na księżyc. I inne fantastyczne deklaracje !

Wawiak
niedziela, 15 sierpnia 2021, 13:23

Polska jest dla NATO państwem granicznym, w dodatku od zachowania Polski zależy los Liwy, Łotwy i Estonii - monetą jest wiarygodność sojuszu i USA. Także mamy pewne środki nacisku. Naturalnie trzeba jeszcze tym umiejętnie grać, a nie używać mikro-wiertła jak kafara...

Pierwszy sort
sobota, 14 sierpnia 2021, 10:54

I ty możesz również :)

zxxc
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:18

Nasza dyplomacja jest słaba, ale to co wyprawiają amerykanie to jest żenada. To jak rozegrali poinformowanie nas o zniesieniu sankcji na Nord Stream II powinno być przykładem że już wcześniej traktowali nas instrumentalnie. Oni naprawdę traktują nas jak swoją kolonię. Powiedzmy sobie szczerze: co realnie możemy stracić przeciwstawiając się USA?

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:26

A zniesli jakieś sankcje?? bo o ile pamiętam jedynie nie nałozyli nowych na NS-2AG. A realnie to Polska traci od groma i ciut ciut ze tak się wyraze, zaczynając od amerykańskich inwestycji w Polsce-sam pan sobie poszuka ile ich jest.

gawron
sobota, 14 sierpnia 2021, 09:20

Amerykanie praktycznie nie płacą w Polsce podatków. Te ich inwestycje, to jest żart. Jedyne co nam mogą realnie zrobić, to wojna walutowa i atak agencji ratingowych na polskie obligacje.

[...]
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:17

te co nie płacą podatków w Polsce :)

maxio
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:15

Proszę się nie pogrążać. USA dogadała się z Niemcami w temacie NS2 więc to oczywiste, że dali zielone światło na dokończenie budowy gazociągu, zresztą były na ten temat artykuły m.in. na portalu energetyka24.

Jabadabadu
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:18

„Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy” – zaznaczył. Czyli od Jałty, Teheranu i Poczdamu nic się nie zmieniło. A prawda - po drodze była jeszcze Malta i Reykjavik. Też żadnych zmian.

andys
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:33

Zapomniales o Helsinkach w połowie lat 70-tych.

Jabadabadu
sobota, 14 sierpnia 2021, 11:19

Racja. Dzięki za uzupełnienie.

447
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:52

Odkryto Ameryke na nowo. Oczywiście że z Polski Amerykanie się nie wycofają a nawet (jak to w planach jest) przybędzie ich!

ifnd
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:33

samo rozważanie tego typu rzeczy pokazuje już, że o wiele za daleko to zaszło, jak w 1939 skłóceni ze wszystkimii postrzegani przez wszystkich jako nacjonaliści. Szkoda Polski.

Chiny górą
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:41

Polityka to nie konkurs piękności i dobrej woli.

Polish blues
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:10

"Raczej nie" w języku dyplomacji oznacza "na pewno tak"

szeliga
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:04

„Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy” – zaznaczył. -------------------- Polska właśnie tak została potraktowana. Kwestia NS II jest równie istotna jak wsparcie militarne - skądinąd ulotne. Bo nie wiadomo jak zachowają się żołnierze amerykańscy w przypadku wojny. Znamienne jest, że do państw bałtyckich wysłali sojuszników, ale sami tam nie pojechali. NS II jest natomiast jak najbardziej realne. Tu i teraz. Jeżeli nie mają determinacji w bezkrwawej rozgrywce o NS II to jak można oczekiwać ich determinacji w przypadku starcia kinetycznego, militarnego.

Zenek
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:31

autentycznie już mnie irytuje przywiązywanie tak istotnej wagi do NS. Nie po to budujemy niezależność energetyczną od Rosji, żeby traktować ten rurociąg jak zagrożenie suwerenności.

Smok
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:09

Tak. Tylko to jest kwestia Ukrainy. Jeśli Rosja zwasalizuje Ukrainę jak to zrobiła z Białorusią to mamy większy kłopot niż teraz. Poza tym jest to kwestia dużej kasy wpływającej do budżetu Rosji. Czyli również na zbrojenia. A jeszcze dodatkowo jest to kwestia Niemiec, które jak widać bardziej sobie cenią współpracę z Rosją niż z Polską. Tak więc NS ma swoją wagę niezależnie od naszej suwerenności energetycznej

Victor
niedziela, 15 sierpnia 2021, 19:40

Nie zapomniałeś o Węgrzech? Orban uzależnił je na dziesięciolecia od rosyjskiego gazu, ropy i atomu. Gaz z Rosji poprzez Turecki Potok to już co innego. Pieniądze z Węgier do Rosji oczywiście nie pójdą na zbrojenia. I możemy dalej wołać Budapeszt w Warszawie.

lolo
piątek, 13 sierpnia 2021, 22:59

Wydajemy miliardy za węgiel... Sprowadzamy go w MILIONACH ton.

Marek
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:46

Bo oczywiście NS i NS2 niczego w tej sprawie nie zmienia, w kontekście Zielonego Ładu.

tubylec
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:51

To do tej pory nie traktowali nas "instrumentalnie i czysto transakcyjnie"? LOL

Ygfeb
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:47

NS2, tyle w temacie bajdurzeń sojuszniczych.

diplo
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:45

No tak, podatnik polski ich utrzyma...

Martinezzz
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:24

Z pełnym szacunkiem dla Pana ambasadora cytując wypowiedź"Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie" to już nastąpiło przy okazji NS2 mam nadzieję że teraz Polska zacznie testować i realnie oceniać przydatność tych sojuszy a w razie potrzeby budować zupełnie nowe

K.
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:53

Jaką mamy alternatywę oprócz UE i Stanów ?

bc
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:00

A co robi właśnie rząd jak nie testuje sojuszy wewnętrznych i zewnętrznych?

Marek
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:47

Dokładnie

zzz
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:13

Właśnie.

Wawiak
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:50

Dokładnie. Może ktoś u nas wreszcie zaczyna rozumieć, że mamy nie tylko problemy, ale i atuty. Aby tylko zdążyli nauczyć się, jak ich używać. Plus opracowali wreszcie sensowną długofalową strategię i zaczęli ją realizować.

patriota
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:39

Jak najbardziej popieram to co napisałeś kolego!

Damian Wwa
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:20

Trzeba przestać być pachołkiem i twardo stać przy swoim. Wielki udział w Polsce mają Niemcy i myśleli że my jesteśmy ich wasalami. Wybieramy sprzęt z USA z Półki więc dla Ameryki jesteśmy Dobry klient … olali nas z NS2 my tez kwestie własnego podwórka możemy rozwiązywać sami. Wojsk nie wycofają mają umowy… jak nie z USA będziemy brać sprzęt wojskowy to oni wiedzą że zaczniemy brać od Francji Wielkiej Brytanii lub Chin a to im napewno nie jest na rękę … więc to takie naciągane wszystko … jak to mówią umiesz liczyć licz na Siebie.

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:30

Taak, zwłaszcza ze z Francja juz tez pojechalismy ostro, UK przyłacza sie do USA w sprawie lex TVN i reprywatyzacji, a jak zacznisz brać z Chin to wtedy zobaczysz co znaczycofac sie w rozwoju:)

lolo
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:00

Nasza ustawa to śmiech na sali. Zobacz jak jest w Niemczech, Francji, Austrii. Tak nisko oceniasz Polskę?

K.
sobota, 14 sierpnia 2021, 09:23

Tu nie chodzi o Polskę tylko strach przed przegraniem kolejnych wyborów . Tu chodzi o utrzymanie władzy , Polska się nie liczy .

niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:35

To tylko Pana opinia która wpisuje się w narrację totalnej opozycji. Wielka spółka zarejestrowana na lotnisku na spółkę krzak. Tak się zachowuje jedna z największych telewizji w milionowym kraju?

Mike Texas USA
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:13

No i co nie mówiłem. Ja uważam ze polscy dyplomaci bardzo ładnie zagrali w te karty. Z TVN się dogadają i USA otrzyma koncesje a z sprawa roszczeń nie odpuści. Jedni i drudzy odtrąbią sukces i się na tym skończy. Żaden rząd nie podpisze się przed ustawa 447 i Amerykańska strona dobrze o tym wie. Jak by był rząd tymczasowy wtedy bym się martwił bo wtedy nikt za nic odpowiada.

Herg
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:33

Mike Texas, ale my chcemy wam dokopać po Nordstreamie. Nie będzie żadnego dogadania się z Discovery. Dotarło do nas że Artykuł 5 to fikcja.

Strzelec
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:01

„Polska będzie traktowana instrumentalnie i czysto transakcyjnie, w oparciu tylko o bieżące interesy” – zaznaczył. - Cale szczescie, ze do tej pory tak nie bylo... a nie czekaj... Tak czy inaczej, za TVN Amerykanie umierac nie beda, tak samo jak za Gdansk. 130 miliardow do podzialu za atom, 13 za czolgi, vs Discovery... A w tle jeszcze Narew. Pokrzycza, pomarudza, a bedzie jak z Erdoganem. Abysmy tylko stali na swoim stanowisku twardo.

K.
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:58

Hehe , mają dużo poważniejsze interesy z Unią Europejską . Mogą za symboliczne euro sprzedać TVN europejskiemu koncernowi z opcją pierwokupu , i co zrobisz ? 130 mld ? Taki jesteś pewny , że Unia nam da te pieniądze ?

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:31

Turcja tez tak myslała i zderzenei ze ściana było bardzo bolesne. I własnei Erdogan ładnei stracił co tylko było do stracenia:)

Aqq
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:32

no to zobaczysz, na czym to faktycznie polega.

SAS
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:57

Jak PiS przeforsuje obie sprawy, to uwierzę w resztki suwerenności Polski Amerykanie chyba nie zrozumieli woli zakupu ich czołgów za kolejne miliardy, im się wydaje że tutaj dolary rosną na drzewach. Może niech nabiorą trochę szacunku, bo te czołgi jeszcze nie kupione i następnych kontraktów szybko się nie doczekają.

Pio
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:01

dokladnie, czy się komuś tvn podoba czy nie, teraz trzeba pójść ostro I stanowczo bo to co się stało z NordS2 to poprostu terazniejsza Jałta , przehandlowali nas

lolo
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:03

Sprawdź ustawy medialne w Niemczech i Francji. Nasza nowa ustawa jest śmieszna. Nowa ustawa jest identyczna jak w Austrii i tam nikomu to nie przeszkadza. Targowica w natarciu.

tlokfm
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:03

Zgadza sie. To nasza racja stanu.

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:34

Dziecko, nasze 6 mld usd przy ich eksporcie uzbrojenia za 170mld to na waciki, zwłaszcza ze te czołgi chętnie weżmie US Army. A jak oberwiesz jak Turcja to wtedy zobaczysz co znaczy wojenka handlowa z kimś kto moze ciebie kupic za drobne.

SAS
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:58

Jakie 170 mld? Około 50 mld, z czego połowa na amerykańskich kredytach albo bezwrotna pomoc wojskowa dla Izraela, Egiptu i tak dalej. Rzeczywiście czym jest marne 6 miliardów plus reszta polskich zakupów prawie jednoroczny eksport amerykańskiego uzbrojenia.

asad
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:29

Lex TVN może być odpowiedzią na zniesieni sankcji na NS2. Dobrze piszesz kolego, niech w końcu zaczną traktować nas poważnie.

Bb
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:13

Dokładnie!

Zaciekawiony
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:49

Poprosimy o listę załatwionych spraw zwrotu mienia komunalnego!

22
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:06

Obawiam się że polska opinia publiczna NIGDY nie pozna tej listy.

tak przypuszczam
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:48

możliwe, że nie zabiorą. Wystarczy, że nie sprzedadzą Abramsów, tak jak Turkom nie sprzedali F35. Nie zastąpimy ich Leopardami bo Niemcy też nie będą specjalnie chętni. Owszem można szukać w Korei Południowej, ale wystarczy 1 telefon z Waszyngtonu do Seulu i też nie będzie czołgu. Oczywiście nie w świetle kamer, ale Koreańczycy zaczną grać na zwłokę, ściemniać i coś tam wymyślą. Mam tylko nadzieję, że w odpowiedzi znowu się nie obrazimy i na złość nie odmrozimy sobie uszu. Rozumiem, że sprawa mediów jest między innymi próbą ukarania USA za NS2, ale za oceanem to wcale tak nie jest odbierane. Przeciwnie - to dla Amerykanów jest potwierdzeniem, że słusznie zrobili zezwalając na NS2. Mówią "zobaczcie, niszczą naszą firmę, to tylko potwierdza, że decyzja o NS2 była słuszna".

pomz
sobota, 14 sierpnia 2021, 00:09

Nie sprzedadza? To bedzie cenna wiedza jaki to byl tak na prawde sojusznik. Tez sie oplaci. Ne bedzie czolgow? Moze posatwimy w koncu na rakiety o zasiegu np powyzej 100km? 100, 200, 500 km to byloby juz coś-tylko nie w ilosciach aptecznych ;)

Davien
niedziela, 15 sierpnia 2021, 08:04

A skąd te rakiety wezmiesz bo nikt co technologii nie spzreda.

Anonim
wtorek, 31 sierpnia 2021, 04:52

Tak jak Białoruś z Chin.

Ułan1912
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:05

Nasza ustawa jest śmieszna. We Francji i Niemczech jest o wiele bardziej restrykcyjna. Nie traktujcie Polski jako gorszego kraju. Takie zachowanie jest modne....

Wawiak
niedziela, 15 sierpnia 2021, 13:29

Pytanie tylko, kiedy te przepisy uchwalano. Swoboda przepływu kapitału... :-/ Pytanie, czy da się to jakoś zneutralizować, nie podkładając jednocześnie ręki pod młotek? Jazgot będzie na pewno, ważne, by nie dało się tych działań podważyć prawnie. Wtedy pozostaje warstwa PR-owa. Jeżeli da nam się to załatwić, pozycja polityczna Polski tylko zyska, bo z kimś, kto potrafi zadbać o własne interesy, zaczynają się liczyć - więc jest o co się starać.

Oszołom
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:43

Jesli to tacy sojusznicy, to po co udawać. Kij z tym TVN...

Rocco
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:57

Taaaak, Niemcy i Seul po jednym telefonie Bidena odmówią wzięcia od Polski 5 mld euro co byłoby dla nich propagandowym sukcesem, a w obu krajach koalicje rządowe trzęsą się w posadach: kwestia spadku po Merkel i przyszłej koalicji i zarzuty korupcyjne w Korei mocno nadwątlające szanse na reelekcję. Takie bzdury może pisać tylko ktoś oglądający TVN

Davien
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:37

Niemcy biedaczku nie sprzedadza ci Leo bo ich nie mają, a Korea musiała sie pytac USA o zgodę na wydłuzenie zasięgu swoich pocisków rakietowych i manewrujacych więc nie rozsmieszaj ludzi bo Polska dla Korei jest karzełkiem jeżeli porównac jej stosunki ze stanami.

vhj
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:45

mówisz o tych 5 mld które miały być pożyczone od USA na czołgi? Bo dorze pamiętam zapowiedzi i sposób finansowania (na kredyt z USA)

Rocco
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:21

Skąd wiesz, że wyemitowane obligacje skarbowe kupią Amerykanie, a nie np. ja? To będą jakieś specjalne obligacje, inne niż te wypuszczane dotychczas? Może podasz źródło tych rewelacji?

Davien
sobota, 14 sierpnia 2021, 08:54

A kto ci kupi jak agencje ratingowe obetna rating Polski jako kraju niewiarygodnego w sprawach finansowych??

Marco di Maxio
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:21

zapomnij o Abramsach, temat wyszedł wyłącznie w kontekście TVN na zasadzie my kupimy Abramsy, a wy nam odpuścicie TVN. Na dodatek mieliśmy je wziąć w leasingu. Jak USA nie będzie chciało oddać TVN to po prostu temat MBT stanie się nieaktualny, nieważne czy od Niemiec Leo czy od Korei K2 Black Panther. Po prostu nie będzie tematu MBT bo on istnieje tylko i wyłącznie w kontekście przejęcia TVN.

SAS
niedziela, 15 sierpnia 2021, 10:42

Olaboga, a jak TVN zostanie załatwione i czołgi też, to co powiesz?

Bb
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:48

Trumpie wróć!

Mike Texas USA
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:20

Senator Ted Cruz by był o wiele lepszym prezydentem. To jest mój senator z Texas. On jest bardzo cięty na Rosję i właśnie walczy o zablokowanie NS2. Wczoraj powiedział ze zablokuje 60 nominacji Bidena dopóki on nie położy sankcji na NS2. Uważam ze polskie lobby powinno zainwestować w tego pana.

Herg
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:39

Po co ? Przecież wasi Republikanie tego i tak nie zablokują. Może skończ z "wishful thinking" ?

złośliwy
piątek, 13 sierpnia 2021, 18:39

Chyba ukraińskie lobby.Ale pieniądze nasze :).

cuś
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:47

O Abramsach to teraz możemy sobie pomarzyć!.

Don
sobota, 14 sierpnia 2021, 01:32

Może to jest ten czas, kiedy zapadnie decyzja aby czołgi zrobić samemu. Czasem w obliczu wielkiej tragedii wykluwa się wielka szansa.

tad
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:32

Raczej Amerykanie mogą sobie pomarzyć, że je od nich kupimy, jeśli nie będą grzeczniejsi. :)

piątek, 13 sierpnia 2021, 18:04

Piłka jest po stronie amerykanów.

Wawiak
niedziela, 15 sierpnia 2021, 13:32

A może chodzi o to, byś tak myślał? Zastanów się, dlaczego Amerykanie tu są - bo jeżeli tu są, to nie dla nas w nagrodę, ale dla własnych interesów. Większych, niż jeden TVN.

lll
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:09

I tak i nie.

bc
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:23

Nie zrobią tego bo jakby je przenieśli to były by bliżej frontu. Tajemnicą poliszynela jest to że zapierali się nogami i rękami przed stacjonowaniem po prawej stronie Wisły i dlatego wciąż stoją nad Niemiecką granicą a na front i w przesmyk Suwalski który jest kotłem wypychają tubylców.

wars
piątek, 13 sierpnia 2021, 12:21

nie jestem pewien, że Polska obecnie potrzebuje obcych inwestycji, więc nie jest to straszak, na Polskę, good bay, kolorowo ameryko.

Pucin :)
piątek, 13 sierpnia 2021, 20:32

A pomyślałeś o eksporcie i fali a nie już w najbliższym czasie słabej walucie PLN. Co powiedział B.Clinton - Gospodarka ......................... - kołchoźnicza jest OK. :) Szutnik Pucin. :0

Zenek
piątek, 13 sierpnia 2021, 14:34

przerażający poziom rozumienia dyplomacji i gospodarki.

JP
piątek, 13 sierpnia 2021, 13:55

Czy ty jesteś wyborcą? Inwestycję są podstawą rozwoju gospodarczego. Myślisz że dzięki czemu Chiny osiągnęły taką pozycję gospodarczą i technologiczną, dzięki inwestycją chciwych zachodnich koncernów.

Oszołom
piątek, 13 sierpnia 2021, 16:44

Inwestycja w TVN hahahaha... To jak import śmieci z Niemiec....

lala
piątek, 13 sierpnia 2021, 23:10

w istocie

m
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:27

Chiny nigdy nie oddawały kontroli inwestorom zagranicznym. To były wspólne przedsięwzięcia i nie były zwolnione z podatków. To kompletnie odmienne podejście od "wszystkich przyjmiemy, na każdych warunkach i będziemy licytować się z innymi na kto ile dopłaci". Wybiórczo, tam gdzie potrzebne i konieczne. Inwestycje są podstawą rozowju. Zagraniczne, bezwarunkowe - nie.

Meska
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:18

Inwestycje polskich firm tak ale nie zagranicznych firm w Polsce. Zagraniczne firmy są w naszym kraju tylko po to by wykorzystac tanią siłę roboczą i luki podatkowe. Cały zarobiony kapitał ucieka za granicę.

tylko pytam
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:02

W zasadzie każda duża inwestycja zagraniczna w Polsce,to jedynie nowe miejsca pracy dla taniej siły roboczej z Ukrainy.Co Polska na tym zyskuje?

Jabadabadu
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:18

Mylisz się. Chiny prowadziły i prowadzą nadal bardzo mądrą długofalową politykę o zasięgu globalnym. Sukces zawdzięczają sobie.

bc
piątek, 13 sierpnia 2021, 15:09

Wiesz jak niski procent inwestycji jest z USA(niestety woleli inwestować w Chinach zamiast w Polsce i regionie). Gospodarka polski zależy w 80% od wspólnego rynku Europejskiego(i odwrotnie) a tak poza tym właśnie podano że w drugim kwartale miała prawie 11% wzrostu PKB i odrobiła już straty po pandemii to jest rekord IIIRP.

Nik
niedziela, 15 sierpnia 2021, 06:13

To nie jest zasługą rządu, ale przedsiębiorców i pracowników.

Bil
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:41

To napewno ale gdybyśmy mieli rząd PO i pieniędzy nie ma i nie będzie to duża część polskich firm covida by nie wytrzymała. A to że wynik jest taki dobry to zasługa a) inwestycji zagranicznych b) polskich przedsiębiorców c) sprawnemu działaniu rządu i Morawieckiego

Tweets Defence24