Trump zapowiada kolejne sankcje wobec Chin

30 maja 2020, 13:49
Trump
Fot. Gage Skidmore/CC BY SA 2.0.
Reklama

Hongkong nie jest już na tyle autonomiczny, by Stany Zjednoczone mogły traktować go w sposób uprzywilejowany — oświadczył w piątek prezydent USA Donald Trump. Zapowiedział koniec takiej polityki.

Trump przekazał, że Waszyngton podejmie kroki, by nałożyć sankcje na przedstawicieli władz Hongkongu, którzy mają udział, w podważaniu autonomii tego regionu Chin. Konferencję przed Białym Domem Trump zakończył, bez odpowiadania na pytania dziennikarzy.

Chiński parlament zatwierdził w czwartek decyzję, zgodnie z którą przepisy o bezpieczeństwie narodowym, zakazujące terroryzmu, separatyzmu, działalności wywrotowej i zagranicznych ingerencji, zostaną opracowane w Pekinie i nadane Hongkongowi. Hongkońska opozycja obawia się, że nowe prawo będzie używane do prześladowania dysydentów i w praktyce odbierze Hongkongowi autonomię i wolność słowa. Zdaniem hongkońskiej opozycji i wielu zachodnich przywódców będzie to najpoważniejsza ingerencja komunistycznych władz w sprawy Hongkongu od czasu powrotu tej byłej brytyjskiej kolonii pod zwierzchnictwo Chin w 1997 r.

Sekretarz stanu USA Mike Pompeo poinformował w środę Kongres w komunikacie, że administracja prezydenta nie uznaje już Hongkongu za terytorium autonomiczne wobec Chin. Komentowano wówczas, że otwiera to drogę do odebrania Hongkongowi przywilejów handlowych w relacjach z USA i może potencjalnie zaszkodzić jego statusowi międzynarodowego centrum finansowego. Sprawa Hongkongu wzmogła obawy, że w trakcie pandemii może dojść do gwałtownego wzrostu napięć w relacjach między Pekinem i Waszyngtonem. Na wieść o tym, że w piątek odbędzie się konferencja Trumpa dotycząca Chin, amerykańska giełda zareagowała spadkami.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 97
Reklama
Brawo trump
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 02:43

Cisnij chińskie produkty Dalej i mocniej tylko Polacy pozwalają na bezkarny import made in PRC

ja
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 01:35

Moze Chiny wprowadza sankcje na USa za lamanie praw czlowieka?

Davien
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:28

Zeby USA zabiło Chiny smeichem i oddały tak 5x wiekszymi sankcjami jak było z wojenka na cła? Proponujesz ładne samobójstwo Chin:)

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 20:23

Firmy Europejskie ku uciesze swych rządów w pogoni za pieniądzem przeniosły swe zakłady do Chin i nie interesowało ich za ile i w jakoch warunkach pracują tam ludzie. Tak dbają o swoich jak i chińskich robotników. To co obecnie obserwujemy to wzrost gospodarczy i militarny Chin który przeraził USA do tego stopnia że poszedł na gospodarczą wojnę z Pekinem a każdy pretekst dobry. Wcześniej wymusił na swych azjatyckich sojusznikach podwyżkę za świadczenie swych usług ochroniarskich. USA przegrywają stąd coraz ostrzejsza retoryka antychińska. Zastanawiam sie tylko dlaczego udzieliła się ona i wam? Liczycie na przeniesienie zakładów z Chin do Polski czy jak? Dobra zakłady były. Szpiegostwo było jest i będzie a przodowało w tym .....USA choć Chiny je przegoniły czyli przygadał kocioł garnkowi. W USA obecnie rozruchy i 40 mln nowych bezrobotnych. Retoryka antychińska nie dziwi bo tonący brzytwy się chwyta. Co do Tajwanu. Komuniści wygrali wojnę domową a więc naturalnym jest że uznają Tajwan za zbuntowaną prowincję po którą ruszą co jest kwestią czasu i zapewniam że Japonia i Korea czy USA nie kiwną palcem poza tradycyjnym gada-gadu. Co do zapewnień USA to jak długo interes mieć będą to będą nas wspierać a przykład ich obłudy to Ukraina czy sprawa kurdyjska a nawet Turecka. To tyle w skrócie. Pozdrawiam i bez napin panowie bo to niczemu nie służy

Tomek
niedziela, 31 maja 2020, 23:47

Przenosiny i najwięcej na tym uzysk zaczęło amerykańskie korpo... pomimo wydarzeń na Tien An Men to G. Bush Sr udzielił Chinom klauzuli najwyższego uprzywilejowania w handlu z USA... więc prośba o nie odwracanie kota ogonem i zarzucaniu obłudy... to USA są w głównej mierze odpowiedzialne, za wyhodowanie tej żmii...

mobilny
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:41

Dokładnie tak

Dehom
niedziela, 31 maja 2020, 10:25

No tak, chyba pospieszylismy sie z tym sojuszem z amerykanami.

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:44

Dlaczego? Ja wolę być z tym silniejszym.

BUBA
niedziela, 31 maja 2020, 17:28

Silniejszy nie silniejszy ale ja jestem za sojuszem z nimi, bo to jedyni ktorzy nie wystamili nas do wiatru jak inni w 39.

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:24

rossvelt nas wystawił, całą Europę Środkową wystawił. Zimny prysznic po Wilsonie. Nie zmienia to faktu że dziś mamy wspólne inetresy i na sojuszu mogą wszyscy skorzystać. Win win

Ech
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 01:34

Tak nasz atak na Irak Afgastan i koferecja bliskowschdnia (o Iranie) to Win Win - za duzo kolega czyta. Wlaczyc wiecej anlizy

Johann
niedziela, 31 maja 2020, 06:43

Jest w Polsce 6.30 rano niedziela 30 maja - relacja CNN jak zbuntowani Amerykanie w pokojowych przemarszach ....... demolują i podpalają Los Angele ( 21.30 ) - czasu miejscowego , a nawet Las Vegas czy New York ( 00.30 ) Washington ... o ilości policji w tych i nie tylko tych miastach świadczy o bezsilności Trampa w samej Ameryce .... 40 milionów bezrobotnych masowe umieranie na wirus - a w tle start po kilku latach rakiety Falkon 9 . Czy o takiej Ameryce marzymy i śnimy ... technologia z górnej półki a w tle bieda Amerykanów - złe lecznictwo i pogarszający się status pracowników czy rodzin . Sankcje można nakładać i żądać przestrzegania praw człowieka - ale najwpierw u siebie w kraju a potem na zewnątrz ? Te obrazki z niedzielnego poranka ciekawe jak przedstawią nasze media w kraju i czy moderator przepuści mój w pis .....z poważaniem

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:29

100/100 lecz wielu tu nie zrozumie. Aha USA nie ma prawa innym niczego narzucać!

asdsd
niedziela, 31 maja 2020, 11:37

Tu nie chodzi o prawo ale mozliwosci.

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:42

I dlatego lepiej być po stronie tego silniejszego.

qwert
niedziela, 31 maja 2020, 16:49

Chin ?

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:28

poczekaj z rok dwa wtedy pogadamy jakie chiny są "wielkie"

dons
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 13:42

No, pogadamy, skoro wg. takiego amerykańskiego PwC Chińska gospodarka prześcignie pod względem rozmiarów amerykańską za 5 lat...

Davien
niedziela, 31 maja 2020, 17:39

istotnie od Rosji są juz sporo silniejsi.:)

poniedziałek, 1 czerwca 2020, 04:48

Bo mają twoje AIM-120 z 1973 roku.

Zaq
niedziela, 31 maja 2020, 06:17

Na chińskie produkty powinny być nałożone karne cła za koronawirusa, produkcja wcześniej wyprowadzona do Chin wrocilaby do Europy i USA.

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:26

W co ty wierzysz? I co ci te Chiny zrobiły?

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:36

Chiny dobrze wiedziały wszystko już o koronawirusie a mimo to zdecydowały o jego eksporcie w świat by go później bohatersko ratować oszukanymi maseczkami. Wytłumacz proszę dlaczego komunikację u siebie ograniczyli a zagraniczne wojaże chińczyków im nie przeszkadzały? Więcej, mieli wielkie pretensje. Co było jak sowieci zamknęli dla nich granice, albo USA, Australia. Ojropka oczywiście nie odważyła się, potrafili nawet raport zmienić żeby chiny były zadowolone

mobilny
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 13:07

Tego nie wiesz na pewno a poza tym USA ponoć wiedziały i ...... Pozwoliły na jego import. Ktoś kłamie ale nie wiadomo kto a prawda gdzieś pośrodku zapewne. Finał taki że porzucają się błotem a winnego brak. Jeden wart drugiego.

biały
niedziela, 31 maja 2020, 16:41

gospodarka światowa powinna zostać zrównowazona , tyle samo powinno się importować co exportować , obecnie chiny odpowiadają za 30 % produkcji podczas gdy wiele państw nic nie eksporuje i jest strasznie biedna

Piotr
niedziela, 31 maja 2020, 09:55

Zabrały dziesiątki milionów miejsc pracy w Całej Europie i USA. Jeśli nic nie zrobimy to Chiny produkowały by wszystko, a my nic. I nie chodzi o to, żeby mieć do Chińczyków jakieś emocjonalne pretensje, rozstrząsać czyja to wina. Nie. Po prostu obowiązkiem każdego rządu jest dbanie o dobro własnych obywateli, a nie Chińczyków.

qwert
niedziela, 31 maja 2020, 16:52

To nie Chińczycy, tylko chciwość zachodnich korporacji pozbawiła nas miejsc pracy

clash
niedziela, 31 maja 2020, 09:25

np poprzez nieuczciwa konkurencje , doplaty do swoich towarow , szpiegostwo przemyslowe, nie dbanie o srodowisko - moga odebarac prace nawet w Polsce . Dziekuje za uwage

Tomek
sobota, 30 maja 2020, 23:22

Trump dobrze zaczął, bo Chiny należy powstrzymać.... ale jego osobowość i poziom intelektualny nie pozwolił ani nie pozwoli na znaczące sukcesy - człowiek ten skłócił się ze wszystkimi i nikt mu teraz nie pomoże... Lepszy byłby ktoś mniej ostro nastawiony ale potrafiący działać w polityce a nie tak jak trump to zrobił...

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:38

Dobrze, że jak na razie nie wywołał żadnej wojny, co nie było wcześniej tak oczywiste.

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:39

to ocena ideologiczna czy na podstawie faktów?

Jkkll
niedziela, 31 maja 2020, 10:22

10/10

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:31

Ale dlaczego należy Chiny powstrzymać? A USA należy powstrzymać? Rozwiń bo nie kumam tych waszych bzdur

Damian
niedziela, 31 maja 2020, 09:57

USA dały zachodowi, w tym Polsce, dekady największym prosperity. Wzrost Chin odbiera zachodowi, w tym nam, dobrobyt. Im więcej produkcji ulokowanej w Chinach tym mniej pracy u nas i tym niższa średnia pensja u nas.

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 20:09

Co wy wszyscy bredzicie? Przecież to państwa Europy zachodniej i USA zamykały fabryki i produkcję przeniosły do Chin więc to oni a nie Chińczycy zrobili kuku własnemu społeczeństwu! Chciwość, rządza pieniądza firm ku uciesze twoich kochajacych swe społeczeństwo rządów! Żenada panowie Żenada

ABC
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 14:58

100/100 ....prawdy . Inni tylko krytykują bez racji ....BO? CHINY !

dcd
sobota, 30 maja 2020, 23:12

Chiny istnieją tylko dlatego że Zachód zrobił z nich fabrykę świata. Gdyby nie to Chiny dalej byłyby taką wielką Koreą Północną, w latach 60-tych ludzie w Chinach masowo umierali z głodu. I tylko od Zachodu zależy czy Chiny wrócą do poziomu sprzed pół wieku.

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:48

Nie zachód tylko USA od Nixona. Zadecydowała geopolityka, wcześniejsze ściągnięcie przez Chruszczowa jednego dnia wszystkich doradców. Amerykanie postawili na chiny jako przeciwwagę dla sowietów , zachód się później dołączył. Do poziomu sprzed pół wieku nie wrócą ale zawarli z chinczykami deala: prosperity w zamian za niemieszanie się do polityki a o prosperity będzie teraz znacznie trudniej. Na razie Xi dokręcił śrubę na poziomie rewolucji kulturalnej, zobaczymy czy wystarczy

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:32

Bez przesady z tą wizją upadku Chin. Ale przeorientowanie zachodnich gospodarek po turbulencjach spowodowanych koronawirusem, jest jak najbardziej możliwe, a to co najmniej spowolni chiński rozwój.

...
niedziela, 31 maja 2020, 02:19

Jesli liczyc wynalazki od pocztaki cywilizacji najwiecej przadka na kultre Chinska.

dcd
niedziela, 31 maja 2020, 11:17

Pisałem o komunistycznych Chinach.

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 14:20

Ale akurat nas najmniej powinny obchodzić wewnętrzne sprawy innego państwa chyba że liczymy że koncerny wycofają się z Chin i zainwestują w Polsce ale na to bym nie liczył

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:52

USA już przenoszą zakłady do domu , Meksyku. Japonia podobnie, ojropka jak zwykle i chciała by i boi się. Idziemy na polaryzację, dwa bloki

mobilny
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:11

Jasne z tymże dokladnie to przenoszą z Chin do : Meksyk, Indie czy też Bangladesz. Brawo ty(wy)

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:31

Nie! Davien udowodni ci zaraz że to USA

12345
sobota, 30 maja 2020, 19:18

Trump to dobry przywódca dla Stanów, ale nie dla świata i nie dla Polski.

wert
niedziela, 31 maja 2020, 20:54

w 2006 chcieliśmy kupić nowoczesną broń. Odpowiedź była krótka: "po co wam tak nowoczesna broń? przecież nikt wam nie zagraża"

Ech
niedziela, 31 maja 2020, 02:20

chyba sie zgadzam

sobota, 30 maja 2020, 21:41

Dla Stanow tez nie...( mieszkam w Chicago)

Gość
sobota, 30 maja 2020, 19:04

Całkowicie rozumiem Prezydenta D. Trumpa.

Ech
sobota, 30 maja 2020, 17:40

Tak. Extradycja z polski terrorystow czy ze szfecji swondena do usa jest ok ale extradycja z hk do chin to juz olaboga

Niuniu
sobota, 30 maja 2020, 16:50

Rychło w czas. Trzeba było Honkong pozbawić przywilejów w dniu przekazania go Chinom przez Brytyjczyków, chiny swą obecną pozycję zawdzięczają z jednej strony pracowitości i uporowi chińskiego Narodu oraz mądrej polityce chińskiej partii komunistycznej a z drugiej pazerności i krótkowzroczności USA i innych potęg gospodarczych świata XX wieku. A teraz to po ptokach.

Kiks
sobota, 30 maja 2020, 17:28

Raczej powszechnemu złodziejstwu i braku poszanowania własności intelektualnej. I zapytaj dziecko czy mieszkańcy tęsknią za zwierzchnictwem UK.

banały
sobota, 30 maja 2020, 23:31

Wszystkie mocarstwa kradły i nie szanowały cudzej własności. To elementarz historii powszechnej dawnej i dzisiejszej. A HK był częścią Chin, którą to część oderwano od macierzy siłą. Jakbym nie sympatyzował z ludzmi z HK to warto pamiętać o tym co, gdzie i kiedy się zaczęło, a nie kierować emocjami.

Davien
niedziela, 31 maja 2020, 12:46

Tyle ze wiesz że miasta Hiongkongu powstały dopiero po dzierżawie tego terenu od Chin?

banały
niedziela, 31 maja 2020, 15:15

Ale co ma do rzeczy kto co zbudował? Teren został zajęty siłą i tyle.

Davien
niedziela, 31 maja 2020, 17:46

Teren przypadł UK po wygranej wojnie opiumowej na podstawie traktatu pokojowego.

banały
niedziela, 31 maja 2020, 23:37

Dobrze, że uzupełniasz wiedzę historyczną. Skoro już ustaliliśmy, że ten fragment terytorium oderwano od Chin w wyniku wojny to zapewne nie będzie trudnością ustalenie, że traktat kończący ową wojnę przewidywał zwrot tego obszaru z powrotem do Chin po 99 latach?

wert
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 12:22

No dobra a co z ludzmi? Na tej zasadzie Kosowo Krym Abchazja i pare innych miejsc mieli prawo do samostanowienia czy nie? Mieszkańcy Hongkongu mają tu coś do powiedzenia?

Davien
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:35

Banały jak widac fakt moze cię kopnac w... a ty dalej stwierdzisz ze nei istnieje:) Ale dla twojej wieszy: Jedynei Nowe terytoria były wydzierżawione na 99 lat, Hongkong był w rekach UK od 1842r. Warunki zwrotu Tych terenów razem z Hmgkongiem ustalono w umowie UK-Chiny w 1994r . Wiec do roboty i sie poduczyc:)

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 14:21

A kto im kazał budować? Dzierżawa wygasła. I co z tego wynika bo finalnie jest tak jak jest i jest zgodnie z prawem

Davien
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:36

A sprawdż sobie mobilku czego dotyczyła dzierżawa, bo Hongkong był w rekach UK od 1842r a nie od 1898:)

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:32

100/100

Stary Grzyb
sobota, 30 maja 2020, 16:37

Henry Kissinger to chyba największy szkodnik w amerykańskiej polityce zagranicznej po 1950 roku - polityka "detente", paryskie "porozumienia pokojowe" z Wietnamem Płn., czy polityka "przyjaźni i współpracy" z Chinami to główne, ale dalece nie jedyne, jego "sukcesy". Wygraną przez USA (mimo wszystkich błędów w jej prowadzeniu) wojnę wietnamską "pokojem paryskim" uwalono całkowicie, z kolei z "odprężeniem" poszło na szczęście odwrotnie - wielki Ronald Reagan z tą głupotą skończył i Sowiety zniszczył. Ciekawe, czy w kwestii Chin Donald Trump zdoła w jakimś znaczącym stopniu poprawić sytuację?

spoko
niedziela, 31 maja 2020, 17:19

Stary Grzyb Celem tej polityki bylo wbicie klina miedzy ZSRR i Chiny i to sie udalo

Stary Grzyb
niedziela, 31 maja 2020, 19:23

Co było celem polityki Kissingera można się jedynie domyślać, natomiast jej skutkiem było zawsze zaszkodzenie Zachodowi w ogólności, a Stanom Zjednoczonym w szczególności. "Wbijanie klina" pomiędzy Sowiety a Chiny było zaś całkowicie zbędne, ponieważ darzyły się one (i tak zostało do dzisiaj) wzajemną nienawiścią i pogardą (a nawet stoczyły krótką wojnę kilka lat przed tym, gdy Kissinger rozpoczął swoje skrajnie szkodliwe umizgi wobec Chin), niezależnie od tego, że i Rosja, i Chiny zawsze były, są i będą wrogami Zachodu, i w walce z nim niekiedy się wspomagają.

mocarne Chiny
sobota, 30 maja 2020, 22:41

Wielkim błędem polityki USA było wsparcie Chin konieczne do pokonania ZSRR. ZSRR był wielonarodowy, oparty tylko na sile, miał nieudolne rządy i wcześniej czy później musiał upaść. Chiny to długodystansowiec, są prawie jednonarodowe, mają rozsądne kierownictwo i są znacznie większym zagrożeniem dla USA niż był ZSRR czy jakikolwiek inny kraj. Jednoczesne sankcje na Chiny i Rosję powodują zbliżenie tych krajów, na zasadzie wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. Według mojej oceny za 20-30 lat to gospodarka Chin będzie gospodarką numer 1 w świecie. Podobnie armia Chin, szybko się modernizuje i za 20-30 lat "wciągnie" armię USA lewa lub prawą dziurka od nosa. W przypadku Rosji cała Europa jest po stronie USA, ale w przypadku Chin to już niekoniecznie, ponieważ gospodarka Niemiec jest bardzo mocno zależna od Chin, podobnie Włochy, Hiszpania itd.

Clash
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:14

Chiny są tak bardzo jednonarodowe że coś takiego jak język "chiński" nie istnieje znawco orientu

baju baju
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:36

Nie istnieje również coś takiego jak język włoski. Obecnie używany to dialekt toskański, oficjalnie uznany za język włoski. Włoch z Neapolu i Włoch z Mediolanu mogą się nie rozumieć. Czy to oznacza, że nie ma narodu Włoskiego? W Hiszpanii jest podobnie. W Katalonii, poza miejscowościami turystycznymi, często nie rozumieją języka hiszpańskiego. Czy to oznacza, że nie ma narodu hiszpańskiego? Ja mieszkając w Warszawie, prawie nie rozumiem znajomych ze Śląska, jak mówią po śląsku, podobnie znajomy z Kaszub jest mniej zrozumiały niż Słowak. Co znaczy foroż, albo topek? Przecież to "polskie słowa".

Stary Grzyb
niedziela, 31 maja 2020, 19:41

Jasne. Chiny niezwykle wspomogły USA w zniszczeniu Sowietów, Sowiety z 45.000 głowic to był pryszcz w porównaniu z Chinami, które nawet dzisiaj mają ich 200, mając te 45.000 głowic i okupując Europę po Łabę rzecz jasna ten pryszcz "musiał upaść" sam z siebie, "dzięki "rozsądnemu kierownictwu" w Chinach tylko 2/3 ludności żyje za dolara dziennie (co oczywiście stanowi ogromny postęp w porównaniu z nie tak odległymi czasami, kiedy ważną troską chińskiego politbiura było ograniczenie skali ludożerstwa powodowanego masowym głodem), i z wszystkiego tego wynika, że za 30 lat Chiny wciągną USA nosem (co się oczywiście może zdarzyć, jeśli w Stanach jeszcze parę razy wybiorą obamopodobnych lewaków na prezydenta). Krótko mówiąc, nie bajdurz.

rmarcin555
niedziela, 31 maja 2020, 09:21

@mocarne Chiny. Chiny jednonarodowe... Dokładnie tak samo jednonarodowe jak ZSRR. Chiny mają masę wewnętrznych problemów z których największym jest demografia.

Jacek
sobota, 30 maja 2020, 23:17

a co jest warta twoja ocena? moim zdaniem nikt nie jest w stanie przewidzieć co będzie za rok a tym bardziej za 20 czy 30 lat. rozumowanie, że będzie tak jak teraz tylko bardziej może być prawdziwe albo zupełnie błędne. to jak długoterminowe prognozy pogody. czy ktoś przewidział psychozę związaną z koronawirusem i jej wpływ na gospodarkę i geopolitykę

Extern
sobota, 30 maja 2020, 21:17

Ta polityka współpracy z Chinami bardzo pomogła USA wykończyć ZSRR wiec do 1990 roku było to jak najbardziej uzasadnione. Główny problem to że to kontynuowano po tej dacie w imię robienia dobrze korporacjom z USA.

Stary Grzyb
niedziela, 31 maja 2020, 19:48

Jakiej współpracy? To była i jest ulica jednokierunkowa, a jak "dobrze zrobiła" ta "współpraca" Stanom Zjednoczonym, to najlepiej widać po tym, że korporacje w rodzaju General Motors, US Steel czy GE zastąpiły "korporacje" w stylu Facebook'a, Twittera czy YouTube'a.

czas na ........przerwę?
sobota, 30 maja 2020, 18:52

A ten znowu z tym swoim "wielkim Ronaldem Reganem". Masarka. To jakiś syndrom?

Ech
sobota, 30 maja 2020, 17:42

Z punktu widzenia usa Trump nie jest taki glupi jak go medja przedstawiaja. Ogolnie usa jest agresorem. Ale patrzac od wewntrz Trump dziala rozsadnie. Co do otwarcia na Chiny musieli tak zrobic by oslabic ZSRR. I jeszcze nie raz tak zrobia. I nas moga sprzedac gdy przyniesie to jakies zyski

Karkoszka
sobota, 30 maja 2020, 16:33

Może najpierw oddać Kalifornię, Nowyy Meksyk, Arizonę i Teksas Meksykowi? W obecnych granicach znalazły się w wyniku wojen i zaborów ziemi (tak jak Hong Kong, Makao i kilka innych miejsc). A jeżeli nie zechcą oddać, to może ogłosić sankcje nałożone na Stany Zjednoczone przez Prezydenta Stanów Zjednoczonych z powodów wcześniej przedstawionych. To dopiero była by zabawa. Zrzekam się honorarium autorskiego za pomysł.

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:12

Od początków świata zmiana granic to w większości wynik jakichś wojen.

Ech
sobota, 30 maja 2020, 17:43

I hawaje i cale usa to wynik mordow na autochtonach i lamania kolejnych traktatow. Panstwo na krwi

rene
sobota, 30 maja 2020, 18:45

Nie wspominając o krwawych carach rosyjskich np. Iwan 3 srogi i pacyfikacja całej republiki nowogrodzkiej Iwan IV grożny i wyżynanie ludów syberyjskich. Cała dzisiejsza Rosja jest zbudowana na krwi autochtonów.

qwert
sobota, 30 maja 2020, 21:42

O jakich to ludach syberyjskich i republice nowogrodzkiej piszesz? Tylko konkretnie proszę

7plmb
sobota, 30 maja 2020, 16:14

Brawo Trump ! Tylko zdecydowane ruchy w stosunku do komunistycznych Chin !

mobilny
sobota, 30 maja 2020, 16:41

A jakie sankcje wolny świat przewiduje dla USA? ups.....niepoprawne politycznie stwierdzenie co? na A koniec powiem ci co robią USA......mieszają się w wewnętrzne sprawy Chin a wiesz czemu?...... boją się gospodarczego i militarnego wzrostu Chin bo tylko oni- naród (nie nie ten amerykański) wybrany ma być jedynym decydentem na świecie a będą chcieli osiągnąć to za wszelką cenę .....a więc ....wojna (rodziny pewne wykupują aktywa w złocie od jakiegoś czasu) kwestia czasu kiedy. Najgorsze jest to że my czytaj Polacy drodzy rodacy jesteśmy na psy szczute na tych których pan czytaj USA palcem wskaże< TAKA PRAWDA Wygra ten za którym wstawi się Rosja

PW
sobota, 30 maja 2020, 17:52

Z ROSJA MIELISMY W POLSCE DO CZYNIENIA i wystarczy

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 12:56

Niejednokrotnie i zawsze z opłakanym skutkiem.

Ech
sobota, 30 maja 2020, 17:44

Kiedys za atak na Irak i Afganistan amerykanscy prezydenci stana przed sadem.

życzliwy
sobota, 30 maja 2020, 19:10

Jak się ociepli to sady uschną. Chyba, że palmy i mandarynki będziemy sadzić. Na razie zapraszamy do sadów jabłkowych.

franek
sobota, 30 maja 2020, 18:46

A Putin za ludobójstwo Czeczenów w Donbasie Gruzji Syrii

Ech
niedziela, 31 maja 2020, 02:22

Smirtelnosc w wojnakch Irak afganstan libia idzie w kilka miloonow w sumie. to nie 200-300 osob. I o ile nawet wojne w Donbasie da sie wtlmaczyc...(mieszkaja tam Rosjanie itp_) o tyle atak na Irak jako odpowiedz na ataka na WTC bez sensu

Orthodox
niedziela, 31 maja 2020, 13:07

W odpowiedzi na atak na WTC Amerykanie zaatakowali Afganistan i dla ich interesów miał jak najbardziej sens. Sytuacja Afganistanu jest taka jak większości krajów po wyjściu okupanta, czyli wojna domowa.

Jatylkopytam
sobota, 30 maja 2020, 19:51

Skąd się wzięli Czeczeni w Donbasie Gruzji i Syrii, że ich tam Putin eksterminował?

Davien
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:39

W Donbasie i Gruzji to byli zdaje sie po stronie Putina wiec ich nie eksterminowal, ale w Syrii byli w ISIS wiec jakims cudem mógł ich zabjac.

clash
sobota, 30 maja 2020, 17:25

Czy szpiegostwo przemyslowe nie jest mieszaniem sie w wenetrzne sprawy USA . Dziekuje za uwage i zycze milego dnia koledze z za Buga :-)

mobilny
sobota, 30 maja 2020, 19:34

A dziękuję tylko że USA wg. ciebie nie prowadzi(ło) szpiegostwa? NSA - Snowden. Dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia

clash
sobota, 30 maja 2020, 23:47

A wiec wszyscy szpieguja ale tylko USA maja byc agresorem- logika rodem z Kremla Daswidania Sasza

mobilny
niedziela, 31 maja 2020, 08:28

Alco ty pitolisz mi tu? Chofzi o to że twoje stany rozpoczęły wyścig w szpiegowaniu i inwigilacji. I nikt nie ma prawa tego robić. Wirus rusofobii zjada wielu mózg.

mfisnsf
sobota, 30 maja 2020, 23:18

nie przesadzaj, nie jesteś ogrodnikiem. Skala szpiegostwa przemysłowego Chin jest nieporównywalna z USA. Widać po tym co się teraz dzieje, że w chwili bliskiej wyrównania potencjałów technologicznych dotyczących produkcji cywilnej praktycznie zamiera rozwój. A zaznaczę, że druga strona nie szpieguje na tak ogromną skalę tylko stara się rozwijać własne systemy. Chiny prawdopodobnie pójdą drogą Japonii i Korei Południowej, boleśnie uderzając w szklany sufit wiszący nad techno-rozwojem. Japonia to przerabia, Korea właśnie zaczyna przerabiać, a Chiny już pierwsi w tej kolejce. Jeśli uda im się przejść ten test (a to mało prawdopodobne) to wyjdą na krótko na prowadzenie bo wówczas reszta świata zacznie kopiować ich techno, jednocześnie koszty R&D tak im wzrosną, że się pogrzebią. To się zawsze równoważy, kwestia czasokresu.

Tweets Defence24