Reklama

Technologie

Silniki i przekładnie z Rzeszowa za ponad 350 mln zł?

Fot. DPI MON
Fot. DPI MON

Negocjacje ze spółką Pratt & Whitney Rzeszów S.A. dotyczące trzech odrębnych kontraktów o łącznej wartości szacowanej na ponad 354 mln złotych bez VAT rozpoczęła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej. Dotyczą one przede wszystkim napraw głównych przekładni śmigłowców Mi-2, silników PZL-10W stosowanych w śmigłowcach rodziny W-3 Sokół, silników TWD-10B/PZL-10S napędzających samoloty M28 Bryz oraz ich modernizacje. Prace mają być realizowane w latach 2021-2025.

Ostatniego dnia 2020 roku Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej rozpoczął łącznie negocjacje kilkunastu kontraktów związanych z eksploatacją różnych platform lotniczych. Trzy z nich dotyczą prac do których jedynym uprawnionym podmiotem są zakłady Pratt & Whitney Rzeszów.

228,5 mln zł bez VAT mają kosztować naprawy główne silników PZL-10W z układem cyfrowego sterowania FADEC oraz naprawy główne wraz z dostosowaniem do wersji FADEC silników turbinowych PZL-10W. Tego typu jednostki napędowe stosowane są w śmigłowcach rodziny PZL W-3 Sokół/Głuszec.

81,5 mln zł bez VAT 3. RBLog chce przeznaczyć na naprawy główne silników TWD-10B i TWD-10B/PZL-10S stosowanych w samolotach M28 Bryza. W tej sumie mieści się również realizowana podczas naprawy głównej modyfikacja silników TWD-10B do wersji TWD-10B/PZL-10S, stosowanej w nowszych wersjach samolotów Bryza wraz z nowymi śmigłami pięciołopatowymi firmy Hartzell.

Najmniej, bowiem niemal 43,9 mln zł bez VAT mają kosztować środki materiałowe trzech rodzajów:
- przeznaczone dla przekładni głównych i pośrednich WR-3 stosowanych w układzie napędowym śmigłowców rodziny W-3 Sokół/Głuszec;
- przekładni głównych i pośrednich oraz przekładni tylnych WR-2 stosowanych w śmigłowcach Mi-2;
- dla silników GTD-350 stosownych w maszynach Mi-2.

Negocjacje we wszystkich trzech wymienionych zadaniach powinny doprowadzić do zawarcia kontraktów, co zostanie zakomunikowane odrębnymi dokumentami w terminie powiązanym z ich notyfikacją. Wszystkie one będą dotyczyć realizacji w latach 2021-2025.

Reklama
Reklama

Reklama
Reklama

Komentarze