Reklama

Technologie

Negocjacje w sprawie remontów silników do myśliwców MiG-29

Fot. J.Sabak
Fot. J.Sabak

3. Regionalna Baza Logistyczna, Wydział Techniki Lotniczej ogłosiła rozpoczęcie negocjacji dotyczących napraw głównych turboodrzutowych silników lotniczych RD-33 ser. 2 dla znajdujących się na wyposażeniu polskich Sił Zbrojnych myśliwców MiG-29 w latach 2021-2023. Prace, których wartość szacowana jest na 199,5 mln zł zrealizują Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A z Bydgoszczy, poprzez włączone do spółki od grudnia 2019 roku Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4 w Warszawie, które dysponują stosownymi kompetencjami.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. jest jedynym właścicielem (na zasadach praw wyłącznych) dokumentacji technicznej i posiadającym prawo wyłączności do remontu silników RD-33 zgodnie z ,,Warunkami technicznymi na remont główny silników RD-33 serii 2 w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 4 S.A.” – styczeń 2016 r. wraz z późniejszymi zmianami, zatwierdzonej przez Szefa STL – Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych na podstawie której decyzją Koordynatora zadania ww. sprzęt winien zostać naprawiony.
Ponadto Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A., dysponuje zdolnościami technicznymi zapewniającymi realizację ww. zamówienia oraz nie istnieje alternatywne/zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia.

Czytamy w uzasadnieniu decyzji o wyborze procedury negocjacyjnej

Decyzja nie jest zaskakująca, gdyż Wojskowe Zakłady Lotnicze nr. 4 w Warszawie, należące w wyniku fuzji od 2019 roku do Wojskowych Zakładów Lotniczych nr. 2, posiadają odpowiednie uprawienia i oprzyrządowanie oraz narzędzia, niezbędne do remontów silników Klimow RD-33 i weryfikacji tych remontów. Realizowały również tego typu prace, nie tylko na rzecz polskich sił zbrojnych, ale też krajów sojuszniczych. Były to np. remonty silników dla myśliwców bułgarskich, aby zapewnić im możliwości lotów po zerwaniu przez ten kraj współpracy w tym zakresie z Rosją.

Negocjacje dotyczą kontraktu o wartości oszacowanej na 99 514 569.98 PLN bez VAT, która dotyczy prac zaplanowanych na lata 2021-2023. Decyzja zapadła 31. grudnia 2020 roku a zakończenie negocjacji i zawarcie umowy zostanie ogłoszone odrębnym komunikatem.

Reklama
Reklama

Reklama
Reklama

Komentarze