Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Polskie Daglezje dostarczone do Wietnamu

Fot. OBRUM
Fot. OBRUM

Jak poinformował Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM, partia mostów towarzyszących na podwoziu samochodowym MS-20 Daglezja została dostarczona dla klienta zagranicznego i obecnie przechodzi ona odbiory końcowe.

Jak donosił już nieoficjalnie dwa lata temu portal Defence24.pl, na mocy zawartego w czwartym kwartale 2018 roku kontraktu OBRUM miał wyprodukować i przekazać cztery egzemplarze MS-20 Daglezja dla Wietnamskiej Armii Ludowej. Pojazdy te zostały dostosowane do wymagań kupującego pod kątem lokalnych warunków klimatycznych. W związku z tym modyfikacji zostały poddane układy elektryczne i elektroniczne, hydraulika i zabezpieczenie antykorozyjne. Dodatkowo zostały także pomalowane specjalną farbą dostosowaną do tamtejszego klimatu.

Po dostarczeniu wszystkich mostów dla klienta prowadzone są przygotowania do testów końcowych, w celu oficjalnego dopuszczenia ich do użytku, a następnie wprowadzenia do służby liniowej. Obecnie inżynierowie OBRUMu prowadzą szkolenie grupy 20 pierwszych operatorów tych systemów. Jak dotąd wojska inżynieryjne wietnamskich wojsk lądowych dysponowały jedynie rosyjskimi mostami towarzyszącymi na podwoziu samochodowym TMM-3M. Zakup polskich Daglezji będzie stanowił znaczące zwiększenie możliwości wietnamskiej armii w zakresie pokonywania przeszkód terenowych. Wietnam będzie drugim użytkownikiem tych systemów po Polsce, gdzie w Wojskach Inżynieryjnych eksploatowanych jest już 12 egzemplarzy tych mostów.

image
Reklama

MS-20 Daglezja to polski most towarzyszący na podwoziu samochodowym opracowany i produkowany przez OBRUM Sp. z o.o. Składa się z ciągnika siodłowego Jelcz C662D.43 z napędem 6 × 6, naczepy transportowej z napędem hydraulicznym 6 × 6, układacza mostowego oraz przęsła mostowego PM-20. Głównym przeznaczeniem tego systemu jest umożliwienie przeprawy przez przeszkody wodne lub terenowe o szerokości do 20 metrów wszystkim pojazdom klasy MLC70/110 (o masie do 63,5 tony), a w szczególnych sytuacjach nawet MLC80/120 (o masie do 72,6 tony). Obsługa systemu składa się z dwóch żołnierzy - kierowcy i operatora mostu. Masa całkowita mostu wynosi 47,9 tony (w wersji z opancerzoną kabiną odpowiednio 49,5 tony), a jego prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Długość samego mostu w wersji ze złożonym przęsłem wynosi 16,5 m, a w przypadku wersji z rozłożonym przęsłem i najazdami 42 m.

Reklama

Komentarze

    Reklama