Reklama

Siły zbrojne

Wypadek T-50 podczas pokazów lotniczych w Singapurze

W czasie pokazów lotniczych Singapore Airshow doszło do incydentu, w wyniku którego wypadkowi uległ samolot KAI T-50 południowokoreańskiego zespołu akrobacyjnego Black Eagles.

W dniu 6 lutego, w czasie pierwszego dnia pokazów Singapore Airshow 2018, samolot KAI T-50B Golden Eagle należący do zespołu akrobacyjnego Black Eagles uległ wypadkowi. Do zdarzenia doszło o godz. 13:24 czasu lokalnego, kiedy zespół startował do pokazu. Prawdopodobnie w czasie startu w samolocie pękła opona, w wyniku czego wypadł on z pasa startowego, a następnie przewrócił się i zapalił. Na szczęście ogień okazał się niewielki i szybko został ugaszony. Pilot ewakuował się odnosząc lekkie, niezagrażające życiu obrażenia.

Black Eagles to reprezentacyjny zespół akrobacyjny sił powietrznych Korei Południowej. Grupa powstała w roku 1953 w bazie wojskowej koreańskich sił powietrznych (ROKAF) w Kwangju, gdzie zespół stacjonuje także dzisiaj. Black Eagles rozwiązano w 1978 roku i reaktywowano w 1994 roku początkowo na samolotach A-37. W 2009 roku, piloci zaczęli latać na maszynach rodzimej produkcji T-50B Golden Eagle. Zespół w całej swojej historii występował w wielu krajach, głównie w Azji. Regularnie goszczą na azjatyckich międzynarodowych pokazach lotniczych, a od 2012 roku występują sporadycznie także poza Azją. Zespół składa się z ośmiu samolotów i jest dowodzony przez płk. Kim Yong-hwa.

KAI T-50 Golden Eagle to samolot zaawansowanego szkolenia pilotów myśliwskich, znajdujący się na wyposażeniu sił powietrznych Indonezji, Iraku, Tajlandii oraz Korei Południowej. Maszyna wyposażona jest w łącze danych Date Link 16, „szklany kokpit” i radar dopplerowski Elta Systems EL/M-2032. Uzbrojenie stanowi działko 20 mm i rozmaite pociski i bomby o łącznej masie do 4,5 tony, podwieszane na siedmiu węzłach mocowania. Na bazie T-50 powstał też lekki samolot bojowy F/A-50PH, który trafił do lotnictwa Korei Południowej i Filipin. Samolot może przenosić kierowane i niekierowane pociski powietrze-ziemia oraz rakiety powietrze-powietrze.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. Wnikliwy

    Ktoś wie jak pilot się ewakuowal po wywróceniu się samolotu?

    1. Rozsądny

      Katapultował się.

    2. Biba

      Jak mniemam, katapultowanie w grę nie wchodzi.

  2. xxx

    po polskiemu: żądamy prawdy o KAI T-50 południowokoreańskiego zespołu akrobacyjnego Black Eagles !!!

Reklama