Reklama
  • Wiadomości

U.S. Army testuje Bradleya z zawieszeniem hydropneumatycznym

Jak donosi amerykański portal KYMA, amerykańska armia rozpoczęła badania i testy zmodyfikowanej wersji bojowego wozu piechoty M2 Bradley wyposażonego w nowy hydropneumatyczny układ zawieszenia na poligonie Yuma Proving Ground w stanie Arizona.

Standardowy Bradley. Fot. Staff Sgt. Leah Kilpatrick/U.S. Army
Standardowy Bradley. Fot. Staff Sgt. Leah Kilpatrick/U.S. Army

Próby mają na celu zwiększenie zdolności manewrowych Bradleyów, w tym przede wszystkim poprawę komfortu jazdy załogi i desantu w każdym terenie i skrócić czas potrzebny na czas serwisowanie i naprawy tych wozów. Działania te są częścią prowadzonych obecnie prac mających na celu modernizacje "floty" tych wozów w celu poprawy ich możliwości bojowych do czasu wprowadzenia jego docelowego następcy w ramach programu OMFV.

Nowy hydropneumatyczny system zawieszenia zastosowany w zmodyfikowanym M2 Bradley w porównaniu do poprzedniego, klasycznego ma 5 zamiast 6 kół jezdnych o zmienionym, jednolitym rozstawie. Nowe zawieszenie jest zamontowane całkowicie na zewnątrz kadłuba, co pozwala na zaoszczędzenie dodatkowego miejsca z powodu braku konieczności stosowania drążków skrętnych.

Zawieszenie hydropneumatyczne umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie wozu w zależności od potrzeb. Rozwiązanie to pozwala dostosować podwozie do ukształtowania terenu, w którym operuje pojazd, a także umożliwia regulacje jego wysokości i prześwitu. Dodatkowo zwiększa ono komfort i wygodę użytkowania poprzez lepszą amortyzację oraz większą wytrzymałość.

Program OMFV, który ma wyłonić docelowego następcę Bradley'a został niedawno odwołany i po redefinicji dotychczasowy założeń ma zostać uruchomiony ponownie. Z tego powodu pewne jest opóźnienie tego programu względem pierwotnych planów, a co za tym idzie przedłużenie służby obecnie używanych bojowych wozu piechoty. W czerwcu 2018 roku Pentagon poinformował o podjęciu decyzji o modernizacji do standardu M2A4/M7A4 Bradley do 473 egzemplarzy M2A3/M7A3, a w październiku 2019 roku zwiększono ją o kolejne 168 egzemplarzy M2A3, co daje łącznie 641 M2A4/M7A4.

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama