Reklama

Testy F-35 wtrzymane z powodu koronawirusa

26 marca 2020, 15:39
F-35A
Fot. Lockheed Martin

Standardowe funkcjonowanie bazy lotniczej Edwards w Kalifornii, w tym również program lotów testowych samolotów 5. generacji Lockheed Martin F-35 Lightning II, zostało tymczasowo wstrzymane w ramach amerykańskich działań na rzecz spowolnienia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Może to spowodować dalsze odsunięcie w czasie wdrożenia F-35 do produkcji pełnoseryjnej, które już zostało opóźnione o rok.

W związku z pandemią COVID-19 rząd USA wprowadził ogólnokrajowy program spowalniania i ograniczania wzrostu liczby zachorowań. Jednym z elementów programu jest ograniczenie funkcjonowania wszystkich amerykańskich baz wojskowych do „kluczowych działań”, a więc takich których nie można wstrzymać bez zagrożenia dla bezpieczeństwa kraju lub zdrowia i życia żołnierzy. Skutkiem jest m.in. wstrzymanie lotów testowych, symulacji i innych istotnych działań w ramach programu. Ich realizacja jest niezbędna dla uzyskania przez F-35 statusu maszyny produkowanej pełnoskalowo (ang. full-rate production) co wpłynie znacząco m.in. na wielkość zamówień.

Szczególnie ważne jest w tym zakresie wstrzymanie prac w ramach F-35 Joint Simulation Environment, czyli symulacji w której mają być testowane możliwości samolotu i jego zdolności np. w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez ryzyka iż zostaną one zaobserwowane przez służby wywiadowcze innych, potencjalnie wrogich państw. Chodzi tu np. o symulację konkretnych sytuacji i działania konkretnych systemów walki przeciwnika, oraz ich skuteczności względem F-35 w różnych sytuacjach i konfiguracjach.

Spowolnienie tych prac może spowodować dalsze opóźnienie przyznania przez Pentagon statusu produkcji pełnoskalowej. Już dziś wiadomo, że wynosi ono co najmniej 13 miesięcy a pierwotnie planowany termin upłynął w grudniu 2019. Jak informuje rzecznik prasowy koncernu Lockheed Martn Brett Ashworth, skontaktowano się z dowódcą Edwards Air Force Base i prowadzone są wspólne prace z jego personelem, aby oszacować wpływ działań przeciw koronawirusowi na zakontraktowane działania. Ich realizacja leży w żywotnym interesie zarówno koncernu Lockheed Martin jak też amerykańskich sił powietrznych.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 55
Reklama
emlwm
piątek, 27 marca 2020, 10:24

Jest kryzys, to się Ruscy się na Defence rozgadali. Łatwe to do przewidzenia było.

Ustawiator
czwartek, 26 marca 2020, 19:40

Po 400 mld usd jeszcze go chcą

y
piątek, 27 marca 2020, 18:09

Takich pieniędzy to Rosja nie ma...

piątek, 27 marca 2020, 10:35

400 mld???

ja
piątek, 27 marca 2020, 16:49

Nie usa tylko 400 milionow zlotych

Fan eksperta od badan F-35 przez TsAGI.
czwartek, 26 marca 2020, 16:54

Nie tak dawno, ekspert od badan F-35przez TsAGI (CAGI) i technologii zwiekszania wytrzymalosci platowca na wieksza od dopuszczalnej poprzez zmiany oprogramowania, czyli @Jaca vel @z netu vel @abc (technologii) wypisywal, ze pelnoseryjna ruszy na jesien 2019 roku. No ale ten sam ekspert wypisywal tez, ze dzieki ALIS, oddtworzenie gotowosci bojowej i serwis bedzie liczony w kilku godzinach (policzalnych na palcach jednej reki) czy nawet minutach. A tutaj taki pech, bo zycie bolesnie zweryfikowalo te brednie.

Davien
czwartek, 26 marca 2020, 19:57

Widzisz biedaku ,oni maja przynajmniej co testowac a Rosja moze jedynie układac puzzle pod nazwa Su-57:) A wytrzymałość F-35 zawsze była minimum 8000h czyli wartośc jakeij wytwory Rosji nei sa w stanie osiągnac;)

piątek, 27 marca 2020, 13:40

Odpuść sobie rusofobie i zbędne obrażanie ludzi. 8000 h nie jest żadną rewelacją nawet na ruskim sprzęcie w Rosji. Natomiast raczej spójrz na dwa podejścia do problemu. Ruscy zakładają teoretyczni e mniejszą trwałość i tańsze elementy bo to i tak szybko spadnie w wielkiej wojnie. Amerykanie latanie planowe przez lata z okresowym udziąłem w

Davien
niedziela, 29 marca 2020, 18:21

Taak, ale wiesz ze rusofilia jest smiertelna chorobą i powinienes się leczyc?

y
piątek, 27 marca 2020, 18:11

Rosyjskie samoloty przeważnie spadają bez wojny. Standardowo 1-2 tygodniowo...

piątek, 27 marca 2020, 11:43

Testują 500 prototypów, o czternastu lat tego bubla skończyć nie mogą. Zeby uprzedzic twoje brednie, to nie pisztylko o Radzieckim programie I-90 (program MFI), ktorego dzielem poczatkowo byl MiG-1.44, a potem, gdy do programu przystapil Suchoj w 1973, samolot S-37 (nazwany potem SU-47) i na koncu PAK-FA (obecny SU-57). Czyli ruscy skonstruowali w tym czasie trzy maszyny. A kiedy wystartowal JSF, w 1993 roku? I dalej nie moga skonczyc tego plastikowego nielota. Ateraz znowu to wszystku ulegnie przedluzeniu.

Davien
piątek, 27 marca 2020, 15:42

Wow znowu wypisujesz brednie jak o AIM-120 w 1973r:)) Jakim cudem do I-90 mógł przystapic Suchoj w 1973r jak sam program ruszył 6 lat pózniej:)) A co do programu JSF to nie dośc ze go wyprodukowali w 50-set seryjnych egzemplarzach, nie dość ze wasze "cudowne" MiG-i Su kończyły jako obiekty muzealne to nawet nie możecie w programie I-90 wyjśc ze stadium niekompletnego prototypu dla Su-57 bo jak usiłowaliście zlozyc pierwszy kompletny prototyp to wam spadł zanim go wojsko odebrało:) Cos jeszcze masz do powiedzenia.

sobota, 28 marca 2020, 12:59

davidku, wypisywałeś brednie o AIM-120 przenoszonych przez F-4 Luftwaffe w 1973 roku, co mogę w każdej chwili zacytować, tak samo jak pisałeś o kotłach opalanych oparami benzyny, referendum w Polsce o przystąpieniu Polski do NATO i całą setkę innych bzdur, na której wypisywanie zwyczajnie mi szkoda czasu.

Davien
niedziela, 29 marca 2020, 01:38

Doprawdy, to zacytuj trollu ale z datami, bo na razie to jedynie ty te brednie wypisujesz, podobnie jak pisałes o P-51 w 2019r w słuzbie USAF i inne bajki ale czego się od takiego kogos jak ty spodziewać:)

niedziela, 29 marca 2020, 14:21

Proszę bardzo. Twoje brednie wypisane na portalu Defence 24 pod artykułem "Jednak Superhornet dla Luftwaffe?". poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phan-toma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną moż-liwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " davien, wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) Bryxx, wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120.

Davien
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:58

A teraz ichtamnietku gdzie tam pisałem cos o dacie?? Bo chyba nie kwestionujesz ze niemieckie F-4F mogły przenosić AIM-120 i AIM-9L a niemieckie Starfightery maks AIM-9B?:)) Ale jak widac udowodniłes jedynie ze to niejaki Bryxx wypisywał te bajki:)

wtorek, 31 marca 2020, 07:41

Nie wykręcisz się. eszcze powiedz ze to nie ty pisales o kotlach opalanych oparami benzyny i referendium w Polsce o NATO:)

Davien
wtorek, 31 marca 2020, 21:07

Jak widac kiedy ci siewalą zmyslaenia to od razu wrzask i płacz:))

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
piątek, 27 marca 2020, 10:13

Pewnie że maja co testować i testów nigdy nie skończą bo o ile samolot z komputerem da się przetestować to komputer obudowany samolotem będzie nastręczał problemów w nieskończoność a hakerzy i kryptolodzy pracują ciągle.

Davien
piątek, 27 marca 2020, 15:43

Ech panei Grzegorz nie dośc ze masz stare informacje to i zerowe pojecie o F-35. Jakbys nie wiedział to Chiny dawno wykradły dane o F-35 o w Rosji i tak nie sa w stanie tych danych zrozumiec nawet jakby je kiedyś dostali:)

piątek, 27 marca 2020, 09:54

A słyszałeś davidku o nowych 3,3 miliona bezrobotnych zarejestrowanych wczoraj w USA? A jak tam w twojej branży, bodobno obcieli wam stawkę za wpis do 18 centów?

piątek, 27 marca 2020, 07:26

Testują 500 prototypów, o czternastu lat tego bubla skończyć nie mogą.

k
piątek, 27 marca 2020, 18:13

Amerykańskie 500 "prototypów" lata. Rosyjski jedyny seryjny SU-57 spadł...

Davien
piątek, 27 marca 2020, 10:36

Testuja dziecko nowy samolot tuz przed uzyskaniem przez niego pełnej gotowości operacyjnej a co do bubla to jest tylko jeden, nazywa się Su-57i nawet nie potraficie go zbudować by się nie rozbił od razu:)

piątek, 27 marca 2020, 15:48

To od kiedy oni tego F-35 testują, od 2006? I chyba nigdg juz tego bubla testować nie przestaną.

Davien
sobota, 28 marca 2020, 02:00

Jak widac oni przynajmnie moga testować seryjne F-35 by wprowadzic ulepszenia a u was w Rosji nie moga złozyc kompletnego prototypu Su-57 bo zaraz spada:)

sobota, 28 marca 2020, 12:50

Ale przecież to nie są egzemplarze seryjne, to są "seryjne prototypy".

Wysłannik
piątek, 27 marca 2020, 02:53

Davien - widzisz biedaku - jak będą USA tak długo testować ten F-35, to on nagle okaże się tak drogi, że podobnie jak z obroną przeciwlotniczą / nie mylić z antybalistyczną/, bronią podwodną, rakietową czy lotnictwem dalekiego zasięgu, pozostaną w XX wieku i nawet wytrzymałość powyżej 8000 h nie pozwoli nam z tobą - biedakom, kupić tego drożejącego /brak dużej seryjnej produkcji/ i starzejącego się w zastraszającym tempie sprzętu. Najlepszym przykładem - baza w Redzikowie. Chyba, że pójdziemy po rozum do głowy i wzorem Turcji zakupimy tańszy i trochę gorszy /wg ciebie jako super eksperta zbrojeniowego/, znany nam doskonale sprzęt rosyjski, jednocześnie zawierając umowę na budowę drugiej nitki rurociągu gazowego Jamał, oraz budowę elektrowni atomowej. Czego Tobie , sobie i nam wszystkim w dobie wirusa- życzę. A Tobie także życzę - by wirus i rusofobia omijały Cię szerokim łukiem - jak ruskie , wojskowe samoloty transportowe lecące do Włoch.

Davien
piątek, 27 marca 2020, 15:48

Panei Wysłannik i znowu kłamiesz na całego, ale zeby cie dobic to rosyjski złom nam w Polsce neipotrzebny,F-35 juz kupilismy a wy nie potraficie nawet złozyc kompletnego prototypu Su-57, Włochy własnie stwierdziły ze sprzet z Rosji jest tak samo przydatny jak zeszłoroczny snieg a całe stada wysokich rangaoficerów rosyjskich nie zajmuja się tym co powinni ale włócza sie przy bazach NATO. Rosyjska elektrownie jadrowa to juz przerabialismy w czernobylu i powtórki nie chcemy a z waszego drogiego i kiepskiej jakosci gazu rezygnujemy za 2 lata:)

Ciekawy
piątek, 27 marca 2020, 13:21

Że moskiewski wysłannik z ciebie, to fakt.

dawo
piątek, 27 marca 2020, 10:38

Właśnie w RMF podali, że sprzęt dostarczany do Włoch z Rosji jest- bezużyteczny. Nie odpowiada europejskim standardom.

czwartek, 26 marca 2020, 23:34

Jak zwykle nie na temat, ekspercie od kotłów opalanych oparami benzyny i AIM-120 z 1973 roku. Ile to już od oblotu F-35, czternaście? A tu kolejna obsuwa. Czyli mamy wyprodukowanych pięćset prototypów... Mają rozmach.

Davien
piątek, 27 marca 2020, 10:43

Jak na razie kłamczuszku to maja prawie 500 seryjnych maszyn a u was stan Su-57 zawiera się w "zabójczej" liczbie zera sztuk więc tylko płacz wam pozostał. I skończ w końcu pisac o swoich kłamstwach z AIM-120:)

piątek, 27 marca 2020, 15:46

A co wstydzisz się swoich własnych bzdur o AIM-120.z 1973? Maja 500 maszyn seryjnych bez docelowego oprogramowania i z wadami?

Davien
sobota, 28 marca 2020, 02:03

Przeciez to ty wypisujesz jedynie o tych AIM-120 więc jak widac wstydzisz się nawet przedstawic :)A co do F-35 to wady bedą usuniete, oprogramowanie tez będzie a co u was z Su-57? Dalej status puzli?:)

sobota, 28 marca 2020, 12:48

Davienku, jak chesz to ci mogę zacytować twoje brednie o AIM-120 przenoszonych przze F-4 Luftwaffe w 1973 roku.

Davien
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:59

No to zacytuj, prosze bardzo, ale żeby była tam podana w moim poście data:) Post Bryxx-a sie raczej nie liczy:)

wtorek, 31 marca 2020, 07:42

Proszę bardzo. Twoje brednie wypisane na portalu Defence 24 pod artykułem "Jednak Superhornet dla Luftwaffe?". poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phan-toma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną moż-liwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " davien, wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) Bryxx, wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120.

Ciekawy
czwartek, 26 marca 2020, 17:54

Nie wiem tylko, czy zauważyłeś, że ostatnio życie boleśnie zweryfikowało nie jedno. W Chinach, w Korei Południowej, w Europie, czy też w USA. Teraz właśnie zaczyna się bolesna weryfikacja w Rosji.

czwartek, 26 marca 2020, 18:58

Co jest boleśnie zweryfikowane? Zachodni eksperci ekonomiczni od 2 lat dumali dlaczego Putin, zamiast zwiększać konsumpcję w kraju, przestawiał gospodarkę na "tryb wojenny". I teraz okazuje się, że obecny kryzys z krajów G20 najmniej zaszkodzi Rosji...

Strażnik Teksasu
piątek, 27 marca 2020, 00:25

Budżet Rosji jest skalkulowany pod cenę ropy, a ta jak wiadomo tanieje jak szalona. Mówisz, że Rosjan to nie dotknie?

czwartek, 26 marca 2020, 21:08

Jeszcze się epidemia na dobre nie rozkręciła w Rosji, jeszcze się kryzys nie zaczął a już się okazuje że kryzys Rosji namniej zaszkodzi?

czwartek, 26 marca 2020, 23:36

W USA już 80000 zarażonych, a tam też epidemia się jeszcze na dobrze nie rozkręciła.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
piątek, 27 marca 2020, 10:09

W bajki wierzysz z tą ilością zarażonych tyle to może jest zarażonych zdiagnozowanych tych bez objawów jest na pewno wiele razy więcej i tak samo jest we wszystkich krajach u nas też.

piątek, 27 marca 2020, 15:44

Nikt w bajki nie wierzy. Wiadomo że to są tylko oficjalne dane i takie dane przytoczyłem.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
piątek, 27 marca 2020, 18:00

OK, ale też miło by było jak by ludzie tu się przedstawiali taka moja uwaga do anonimów.

anda
czwartek, 26 marca 2020, 20:57

"I teraz okazuje się, że obecny kryzys z krajów G20 najmniej zaszkodzi Rosji..." A co, Putin już wydał dekret w tej sprawie?

Davien
czwartek, 26 marca 2020, 19:58

Więc twierdzisz że Putin wiedział ze będzie epidemia koronawirusa?

def
piątek, 27 marca 2020, 08:58

Pewnie wiedział tyle co ty o Sayyad-1 :))))))

B'ES
czwartek, 26 marca 2020, 21:55

przeciez to NASDAQ I SP500 juz od ponad roku organizował.. jako zastępcze działanie za działania wojenne które miały wypełnić Balon Giełdowy bez pokrycia parytetem.. nie wiedziałes tego ? cały Świat to wie przeciez a telewizja trabi o tym od paru miesięcy w kazdym kraju na Świecie.

Wysłannik
czwartek, 26 marca 2020, 21:50

Nie - panie Davien - był przewidujący jako mąż stanu, skupował tanio złoto, sprzedawał drogo złoto własnej produkcji oraz węglowodory i czekał na odpowiedni moment - we właściwym czasie zawarł umowę z Turcją , wycofał się z umowy z Arabią Saudyjską i udzielił pomocy Włochom. A my co na to ? - mając teraz tanią ropę z Przyjaźni i tani gaz z Jamału będziemy sprowadzać w ramach wieloletniego kontraktu najdroższy gaz łupkowy ze Stanów. Czy Naimski wart jest Pawlaka. Chyba tak - obaj bez wyobraźni.

Davien
piątek, 27 marca 2020, 15:50

Aha, dodam jeszcze że własnei we Włoszech stwierdzili że 80% rosyjskiej pomocy nadaje się do wyrzucenia.

W3-pl
piątek, 27 marca 2020, 02:02

DA ! Putin drogo swoje, skupowane tanio...umowa z Turkami, Traci kontrakty z Indiami. Tureckie kazanie. To po Ile w dolarach ten tani. gaz putina

Davien
czwartek, 26 marca 2020, 23:45

Panie wysłannik, Putin nie wycofał sie z umowy z AS ale zerwał OPEC+ za co Saudowie tak obnizyli ceny ropy że w Rosji się budżet wali, Włochom udzielił pomocy po ich prosbie i tylko w tym celu by znieśli sankcje na rosję jak juz zdąrzył podać niejaki Siergiej Markow, znasz go chyba? A My w Polsce panei Wysłannik mamy gaz z USA tańszy niz to co z Rosji wiec znowu jedynie zmyslasz jak zwykle zreszta.

piątek, 27 marca 2020, 13:25

Te to nie jest żaden pan wysłannik. To jest gaspodin emissar.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama