Firma United Engine Corporation należąca do rosyjskiego koncernu przemysłowego Rostech opracowała ujednolicony, nowoczesnym silnik dla samolotów bojowych Su-27, Su-30, Su-34 i Su-35 eksploatowanych w kraju i zagranicą. Jego zastosowanie ma ułatwić ich obsługę i serwisowanie, ale też poprawić osiągi np. bombowców Su-34, które cierpią na pewien niedobór mocy w stosunku do masy przenoszonego uzbrojenia. Bazą dla tej jednostki napędowej jest silnik Su-57.
Jak informuje rosyjski dziennik Kommersant, zamówienie na taką jednostkę napędową wpłynęło do United Engine Corporation z ministerstwa obrony narodowej Federacji Rosyjskiej. Dotyczy ono opracowanie takiego następcy starszych silników AL-31F i AL-31FP, aby jego zastosowanie nie wymagało przebudowy maszyny a jedynie modyfikacji odpowiednich instalacji. Bazą dla nowej konstrukcji, która ma częściowo korzystać z podzespołów starszych modeli, jest silnik AL-41 (Produkt 117) stosowany w myśliwcach Su-35S i obecnych wersjach produkcyjnych samolotu 5. generacji Su-57. Jest to jednostka napędowa wywodząca się ze starszych AL-31 tak więc możliwe jest szybkie opracowanie wariantu spełniającego wymagania ministerstwa obrony.
Głównym celem tego programu jest stopniowa remotoryzacja w ramach planowych remontów, aby docelowo uprościć logistykę w siłach powietrznych dla wszystkich wymienionych typów maszyn. Zwiększy to również kompatybilność starszych maszyn z Su-57 i Su-35S.
Czytaj też: „Super-Suchoj” już za dwa lata. Czy jest się czego obawiać?
Zmodyfikowany silnik ma mieć dłuższe okresy międzyremontowe i lepsze parametry niż AL-31, co zdaniem rosyjskich inżynierów pozwoli np. poprawić osiągi samolotów bombowych Su-34 i wielozadaniowych Su-30SM. W pewnych konfiguracjach są zbyt ciężkie na zastosowane w nich jednostki napędowe i nie osiągają zakładanych parametrów lotu. Jest to istotne dla rosyjskich sił zbrojnych, który dysponują obecnie grubo ponad pół tysiącem samolotów kwalifikujących się do remotoryzacji.
Nowymi silnikami będą też z pewnością zainteresowani liczni zagraniczni użytkownicy samolotów rodziny Su-27/30/34/35. W szczególności chodzi o Chiny i Indie. Te ostatnie planują modernizację 272 maszyn Su-30MKI, obejmującą m.in. dostosowanie wszystkich do przenoszenia naddźwiękowych pocisków manewrujących BrahMos, których masa jest znaczna. Chińskie myśliwce J-10 a szczególnie samoloty pokładowe J-15, jak również maszyny 5. generacji J-20 również są napędzane rosyjskimi silnikami i skorzystałyby na wzroście parametrów. Łącznie chińska i indyjska flota maszyn napędzanych silnikami rodziny AL-31 lub ich kopiami to ponad 700 samolotów, a poza J-10 każda wymaga dwóch jednostek napędowych.
Czytaj też: Rosja zmodernizuje bombowce Su-34
Za przykładem tych dwóch wielkich użytkowników mogłyby pójść inne kraje, które kupiły w Rosji myśliwce rodziny Su, jednak głównym motorem programu jest rodzimy rynek. Rosja nadal ma sporą flotę samolotów Su-27, Su-34 i Su-30 starszych wersji, które przez lata pozostaną w służbie.
Należy zaznaczyć, że program ten nie ma żadnego związku z silnikiem docelowym dla samolotu Su-57, oznaczonym Produkt 30, którego atutami są: plazmowy system zapłonu, większy ciąg, pozwalający przekroczyć Mach 1 bez dopalaczy (supercruise), mniejsze zużycie paliwa i dłuższe okresy międzyremontowe. Charakterystyczna, „ząbkowana” dysza o zmiennym wektorze ciągu ma też zmniejszyć sygnaturę radarową maszyny.
Ruscy oglosili ze do konca roku ma sie wzniesc w powietrze pierwszy Su-30sm2. Ma miec silniki od 35s i cala elektronike od 35s. Jak ogloszono wszystkie 30sm maja byc przebudowane do wariantu sm2.
My tu sobie gadu -gadu a tu gosciu z Algierii wrzucil na Tweetera fotki algierskich Jakow -130. Jest klient jest dobrze. Jesli ktos wie ile kupili to prosze o info na fotce jest 5szt.
Wiki to siedzą, wściekłe, w watykańskiej mafii klasztoro-burdelach. Zmień posmaku styl i naucz się czegoś w życiu.
Jeden wódz jedna partia i jeden silnik! Wszystko układa się w całość ura ura!
Przełom Rosji z radarem ROFAR dla Su-57 rozwieje sceptycyzm Amerykanów. Rosyjski ekspert wojskowy Jurij Knutow szczegółowo opowiedział o nowej technologii lotniczej opracowanej przez rosyjskich inżynierów. Mówimy o kompleksie ROFAR (radiowo-optyczne układy antenowe fazowane), które będą stosowane w samolotach wojskowych i statkach kosmicznych. Specjaliści koncernu „Technologie radioelektroniczne” zakończyli prace nad technologią, która znacznie zwiększa możliwości bojowe myśliwca, a także pozwala na szybkie wykrywanie i niszczenie celów wroga. Mówimy o kompleksie ROFAR (radiowo-optyczne układy antenowe fazowane), które zostaną zastosowane w samolotach wojskowych i statkach kosmicznych. Nowy system, stworzony w Rosji, jest w stanie łatwo obliczyć kilka celów wroga w odległości do 500 km. W kompleks ROFAR zostaną wyposażone myśliwce Su-57 piątej generacji. Kilka krajów próbuje stworzyć podobny system, ale obecnie nie ma podobnych technologii. Kompleks łączy w sobie potężny komputer i program, który może zbudować model 3D wrogiego samolotu. „Sam radar pozwala zobaczyć twarz pilota nawet z tak dużej odległości, a także ma bardzo wysoką odporność na zakłócenia. Dodatkowo w niektórych przypadkach przy pewnej polaryzacji i w zależności od zastosowanych materiałów można wniknąć do kabiny i zobaczyć, co jest pod poszyciem, w szczególności broń - zaznaczył ekspert wojskowy Jurij Knutow. Wcześniej amerykańscy eksperci wojskowi byli przekonani, że Rosja nie ma takich technologii. Teraz przełom z radarem ROFAR dla Su-57 rozwieje sceptycyzm Amerykanów, ponieważ rosyjscy eksperci opublikowali dane, z których wynika, że kompleksy zostaną wkrótce zaadoptowane przez samoloty Sił Powietrznych. W tym samym czasie specjaliści z Pentagonu najprawdopodobniej nadal nie byli w stanie stworzyć podobnych systemów walki. Radary tego typu można instalować na naziemnych kompleksach ”. Wcześniej ekspert wojskowy, dyrektor magazynu „Arsenał Ojczyzny” Aleksiej Leonkow powiedział że są dane, według których do uzbrojenia strategicznych sił rakietowych Rosji wejdzie nowy wojskowy system rakietowy kolei (BZHRK) „Barguzin”.
SCIENCE FICTION by Sputnik SCIENCE FRICTION by Russia, FANTASY by ruskij troll.
To obalamy brednie: ROFAR biedaku to system wykorzystujący swiatło lasera zamiast fal radiowych wymagajacy znacznie lepszego chłodzenia i zaawansowaych technologii niz AESA którgo w Rosji zrobic nie potraficie. Su-57 wykorzystuje radar N035 Irbis bo radar N036 Biełka czyli modernizacja Irbisa ze zmiana anteny na AESA jest ciagle niedokończona. Systemy kolejowe zostały w Rosji zarzucone pewien czas temu a Barguzina zamrozili w 2017r. jakies jeszcze bajki?:)
Uderz w stół a nożyce się odezwą.
Niuniu, Hanys, ito, cóż, hehe, www i inni. Tanie bzdury dla małoletnich, wszystko co piszecie. Ruska propaganda sukcesu jak za PRLu. Dodatkowo w poście poniżej od niuniu tworzycie narrację miłujących pokój rusków, jednocześnie obciążając naszych żołnierzy winą za zbrodnie wojenne. Każdy wpis tych troli jest dezinformacją, dosłownie każdy. ——————Dalej o tym: zachęceni sukcesami swojej propagandy prowadzonej u siebie (np. każdy rusek zapytany na ulicy kto ma większą... armatę odpowie, że oni, najlepszy czołg? - oni, okręt podwodny - oni, a Marynarkę Wojenną USA czy Chiny? pytanie tendencyjne odpowie rusek, oczywiście, że oni. Fakt autentyczny. Normalnie Bareja.) russkije trolle stosują u nas podobną metodę dezinformacji, głównie poprzez pokazywanie swoich osiągnięć i przewag jakie posiadają w technice wojskowej, chcąc zadziwić świat i ludzi; niekiedy wygląda to komicznie, gdy np. chcą udowodnić, że są w stanie zapakować kontener ISO po brzegi i włożyć go do dziupli tak, żeby dzięcioł się nie zorientował. ———————Absurd? Nie. Oni dobrze wiedzą, że zawsze ktoś z nas się nabierze na taki fakenews i powieli dalej. I o to im chodzi. Nasz portal ma szeroką rzeszę czytelników i siłę opiniotwórczą. Dlatego jest ich tak dużo, tak mamy myśleć. W sumie nie jest ich wielu, ale potrafią zrobić sztuczny tłok jak złodzieje w autobusie. Poza tym, mają tu łatwiej, kraj postsocjalistyczny, Polsza nie zagranica itd., Mała liczba aktywnych na forum specjalistów w omawianej dziedzinie powoduje, że czują się tu jak u siebie, potrafią zakrzyczeć, ośmieszyć, poddać w wątpliwość racjonalną treść, obelżywie nawyzywać. Na amerykańskich czy innych zachodnich portalach tematycznych też są i trollują. Tyle, że tam są przez znacznie liczniejszych miejscowych „znawców” zjadani już na śniadanie na zimno i z onucami, po lunchu smród ruskich onuc jest jedynie wspomnieniem. —————-Czy stosowana przez nich metoda jest skuteczna? Tak, zwłaszcza, gdy ciemny lud łyka wszystko jak leci (jak u ruskich obywateli). Czy jest skomplikowana w realizacji? Nie bardzo, wystarczy użyć „kopiuj i wklej” treść wprost ze Sputnika. —————-W przypadku tematycznego portalu przygotowanie treści posiadającej wszelkie cechy wiarygodnej informacji wymaga wiedzy specjalistycznej, robią to nieliczni, ale stale obecni russkije trolle. Z naszej strony tylko niewielu forumowiczów potrafi się temu przeciwstawić, trafnie zidentyfikować dezinformację i bronić przed narzuceniem nam russkiej narracji historycznej czy wojskowo-technicznej. Stąd tak wiele - z pozoru dla nas bezsensownych i mało ważnych - kłótni o szczegóły, o jakiś dane takt-tech. rakiety, czołgu, czy samolotu. (Tutaj niejaki Davien jest sztandarowym przykładem walki na tym polu, nieistotne z jakich pobudek to robi, ważne, że skutecznie wybija argumenty z rąk russkich trolli, dla których jest prawdziwą solą w oku, stąd tyle hejtu pod jego adresem, innych polskich patriotów przepraszam, że nie wymieniam, jest ich wielu ale nie wszędzie i nie o każdej porze, a Davien jest, nie wiem jak to robi, że leci na trzy zmiany). —————Po co to robią? Liczą na rozbudzenie prorosyjskich resentymentów. Chcą nas Polaków utrzymać w przekonaniu - jak za PRLu - że są niepokonani, że nie mamy żadnych szans w konfrontacji z nimi, i że są stroną dominującą narzucającą innym swoją wolę. Główny cel tej wojny informacyjnej prowadzonej przeciwko nam jest taki: ich wolą jest abyśmy nie podejmowali rywalizacji z nimi o dominację i wpływy na naszym głównym kierunku geopolitycznym jakim jest obecnie Pomost bałtycko-czarnomorski. Kropka. Tego nie widać na co dzień, ale tak jest. ————-I na koniec. Najważniejsze. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy słabi, że ruscy mają po 2m wzrostu, a ich sołdaty to cyborgi, a nasze SZ nie mają zdolności by stawić czoła 1-ej gwardyjskiej armii pancernej. To nieprawda, bo mamy wraz z sojusznikami potencjał obronny, ruscy nie mają po 2m wzrostu, a my możemy, a właściwie musimy podjąć rywalizację na wschodnim kierunku, aby powstrzymywać ich ekspansję, o ile nie chcemy tak jak kiedyś znów mówić po rosyjsku. To ruskie gacie puszczają w szwach, to oni nie mają rekruta, aby obsadzić każdy kierunek operacyjny, to oni trzymają w ręku strzępy dawnego imperium cofnięci terytorialnie do XIIIw.
Facet spusc wode bo smierdzi, to jest portal militarne i kazdy ma prawo sie wypowiedziec. Pomijam ruskich. Dowodzisz wojskiem i mowisz swoim zolnierzom,,nasza bron to sheit, ich jest super hiper. A potem im mowisz idziemy do ataku. Chlopcze nie pisz bzdetow.Taka bronia walczysz jaka rzad ci kupi. Zostaw ruskich w spokoju dzieki sowietom i ich atomowi nasz kraj nie widzial wojny od 1945r. Chcesz isc na wojne?
Tani barszcz wysmażyłeś, ruski kuchto, same bzdury i bzdety, spuszczam wodę,
Racja tym bardziej że przez setki lat tłukliśmy ich strasznie. Czym biedniejsze państwo tym bardziej rozwinięty aparat represji i propagandy. Współczesna rasija to zsrr. A putin to stalin tylko w garniturze.
Ruskich tłukliśmy ? to nie wiedziałem, że byliśmy pod zaborem ruskim .... ale to chyba inna historia była ....
Mało wiesz, życia w Europie nie znasz, siedź dalej w tajdze za Uralem, nazbieraj chrustu przed zimą, popędź samogon, napal w bani, będzie dobrze.
Wiem boli no cóż historii nie oszukasz. Może takich kilka przykładów Orsza 1508,1514,Newel 1562 ciekawostka 4 tys Polaków kontra 40 tys Rusów,Czaśniki 1564 ciekawostka 4 tys Polaków kontra 30 tys.rusów,Mohylew 1581 500 Polaków 30 tys Rusów???? Warszawa 1920,Niemen 1920. I dziesiątki innych bitew . Nawet Niemcy nie mieli takich wskaźników w 41! Zastanawiam się jak 500 naszych pobiło 30 tys waszych. Masz coś do dodania? Bo mogę tak do jutra.
Co bylo a nie jest nie pisze sie w rejestr. Rosja mnie nie interesuje. Mnie interesuje tylko ich produkcji uzbrojenie. I uwazaj bo jak Mongolia sie zorientuje to masz rachunek za Czingiz hana czy jakosc tak, A propo Mongolii ogladalem fajne fotki ich T-55.
Czyli to najprawdziwsza prawda.
No to teraz z jednym silnikiem to będzie 3++++,czy może 4++?
Wasyl ty ukr? Jeden wjezyku polskim to jeden jako liczebnik, ale jedenznaczy wspolny. Tak lopatologicznie familok tojeden dom dla kilku rodzin. Dla mnie Rosja militarnie nie jest zagrozeniem a Ukraina jest wiec ja uwazam ze po dosw rezunow waszych trzeba z Rosja miecdobre stosunki. Oni waszych rezunow po prostu likwiduja. Nie strasz mnie imperium bo ja pamietam dobrze caly oboz. Ale my bylismy najweselszym barakiem. I nikt po nocach siekierami nas nie riezal
Wow i juz wycie ruskiego tchórzliwego trolla się rozlega:)
I znowu + 10 centów na koncie praktycznie za nic bo ciężko to wynurzenie czymkolwiek nazwać. Brawo.
Ukr i kibelek? On to pisze za kasze z barszczem ukr pod pomnikiem Bandery.
Nie mierz ludzi swoją miarą.
Lepiej w niż w bezwartościowych rublach. Zgodzisz się ze mną.
Powala mnie twoja pisownia i ortografia ! Jestem pod wrażeniem twojej erudycji i wiedzy. Normalnie spasiba.
Ruscy nawet tymczasową prowizorkę potrafią zamienić w zysk, więc skamlcie dalej że Su-57 nie ma silnika podczas gdy oni sprzedają tysiące Al-41
Taak, a niby gdzie się te "tysiące Al-41" podziało jak Su-35 jest 112 sztuk?:)
Ruskich jest 92,Chinskich 24,Egipskich 5 docelowo prawdopodobnie 24 plus Algieria ma kontrakt na 12 lub 14 czyli jest 92+24+5121 Bedzie dla rosji jeszcze 6 bo plan na ten rok 10 szt dostarczono 4 czyli 6 Ile dla Egiptu w tym roku? Nie wiem Czy rusza do Algierii? Jak spotterzy zNowosybirska zrobia fotki to policzymy. Jak na razie kontrakt liczy 98 szt i w tym roku zostanie wykonany. Co wiadomo Armia chce 35s dalej kupowac ale kontraktu na razie nie podpisala. Dla mnie ciekawa sytuacja jest z Krzemowa Dolina czyli Su-30sm. W zeszlym roku 2019 Min Obrony FR nie dostalo ani jednej maszyny. Wszystkie poszly na eksport Kazachstan,Bialorus Armenia. Czyzby Krzemowa Dolina wstrzymala dostarczanie elektroniki? Wg mnie tu chodzi glownie o elektroniczne sterowanie silnikiem bo dotej pory jest mechaniczne. Mysle ze oni to szybko wprowadza bo te stare/nowe silniki maja 57. O tym ze to chca zrobic pisali juz w zeszlym roku. Nie bedzie z tym zadnego problemu bo to jeden platowiec . Maja potencjalny rynek zagraniczny na ok 2tys silnikow. Bo jak pisalem ja i inni Su jest 3 najliczniejszym na swiecie samolotem wojskowym ma je kilkadziesiat krajow swiata. Pierwsze miejsce maF-16
Jest dokładnie 116 wiec pomyliłem sie o całe 4:) A Su 27/30/35 używa łacznie ok 20 panstw na swiecie wiec skąd ci sie uroiło te kilkadziesiat.... Aha wszystkich Su-27/30/35 powstało maks 1400. Wyprzedziły je bez problemu F-16, F-15 F-18
Davien przeczytaj co napisalem 3miejsce samolotow w uzyciu skad ty masz info o tych setkach F-15 w linii. Podaj wiec ile setek F-15 jest w linii a ja Ci podam ile samolotow rodziny Su jest aktywnych na swiecie. Jak policzysz wszystkie panstwa po ZSRR to pare znajdziesz Indonezja,Wietnam,Indie,Chiny,Etiopia, Angola,Wenezuela,Egipt,Algieria plus jeszcze kilka ktore maja tylko Su-27 Mysle ze 20 znajde czyli kilkadziesiat powinno byc. Ty wyliczaj teraz F-15 w linii USA,Izrael, Korea AS. Czas start.... Dla ulatwienia przyjmiemy 500 Suk w Rosji. Na koniec dowiemy sie czy Szwedzi umieja liczyc.
Hahaha. Brawo brawo. Komu te tysiące sprzedają jak su 35 nie ma nawet setki? I zdecydowana większość należy do Rosji? Więc jest to transfer pieniędzy z kieszeni niespecjalnie zamożnego Rosjanina do przerośnietego kompleksu zbrojeniowego. A gdzie rozwalajace się mosty katastrofalny stan wielu elektrowni gdzie toalety? Czyli kasa dla wojska a ludziom tylko bimber i beznadzieja?
Wy za to na Ukrainie macie toalety z porcelany i spłuczki ze złota...
Które wy musicie kraść jak z ukrainskich okrętów bo własnych zrobić nie potraficie:))
A wyscie nie ukradli z sowieckich okretow?
Davien, zapodajesz przekaz SBU na dzień dzisiejszy?
ale sprzedadzą, Chiny do swoich samolotów gen 5 nie mają silników a właśnie uruchomiły produkcję seryjną, każdy ma dwa silniki i potrzeba jeszcze silników zamiennych, więc o sprzedaż rosyjskich silników się nie martw.
Chiny biedaku do swoich J-20 uzywaja silnika WS-10 a w przyszłośi WS-15 wiec nic nie kupią, bo i po kiego?:)
Chiny do J20 używają silników rosyjskich o czym pisze nawet def24 w artykule sprzed 10 dni biedaczku jeden ...
Chiny panei charango uzywały rosyjskich AL-31 do prototypów J-20, wszystkie maszyny seryjne lataja z WS-10 a pózniej zastapi go WS-15. Ale jak widać nawet ci w okólniku z GRU nie napisali:))
W artykule pisze jak wół, że w J-20 są silniki rosyjskie z wektorowaniem ciągu AL31 ... artykuł z 16 lipca 2020 roku na def24 --- Davien nie przekręcaj rzeczywistości ...
Taak, jakoś bardziej wierze PLAAF niz temu artykułowi:)
?... To Chiny melduja do Kijowa na czym lataja?
Można poznać po dyszach wylotowych. Tyle że nie ma za bardzo zdjęć tych samolotów.
Taka prawda.
Davien cos sie nie zgadza <> Chińskie źródła informują jednocześnie, że nadal maszyny będą napędzane rosyjskimi silnikami Saturn AL-31. Tak pisze def24
A niby gdzie bo tu nie ma na ten temat ani słowa by planowali ruskie antyki dla seryjnych J-20:)
Chińskie źródła informują jednocześnie, że nadal maszyny będą napędzane rosyjskimi silnikami Saturn AL-31 (z dodanym sterowaniem wektorem ciągu) --- def24 kłamczuszku
PLAAF twierdzi że uzywa WS-10, ale oni oczywiscie nei wiedza co maja w swoich J-20 trollu:)) Al-31 były w prototypach:)
Od 2019 r. WS-10. Wcześniej rosyjskie.
fanek kacapków - to tobie się coś pomieszało. Nikt o zdrowych zmysłach nie przewiduje, że rosyjskie samoloty będą bombardować polskie miasta. Podaj choć jeden powód dla którego Rosja miała by zaatakować Polskę. A wspaniałe F16 w tym Nasze to co wg Ciebie robiły nad Syrią i Irakiem i co nadal tam roią - mało cywili od czasu II wojny światowej na świecie zabili Nasi przyjaciele? A sami też niewinni nie jesteśmy - w Afganistanie Nasi dzielni chłopcy nie zabijali cywili? Nie było procesu o jeden taki przypadek? I sąd nie stwierdził, że faktycznie zabili kilka kobiet i dzieci ale to nie ważne bo strzelali w ferworze walki. Do kogo popadnie.
Istotnie Niuniu, twoi rosyjscy przyjaciele mordowali cywilów bez opamiętania i to gdzie tylko mogli.. polskei F-16 latały w misjach rozpoznawczych przeciwko ISIS którego jak widac bronisz popleczniku ludobójców. A co do Nangar khel to sie sprzedawczyku zapoznaj z historia tego wypadku a nei plujesz jadem.
Nie ma sensownych odpowiedzi od naganiaczy, którzy nie mogą sie doczekać kolejnego rozlewu krwi w Europie
Niestety tego należy sie obawiać. Putin wyraźnie na coś takiego gra. Nawet tutejsze trolle piszą o ruskim ataku na Amerykę. Zresztą nawet Ławrow mówił o wybuchu kolejnej wojny która nie ominie Ameryki. Myślę że samo to wystarczy za uzasadnienie czemu wszelkie działania podjęte wobec ruskich są konieczne. Może do obecnych sankcji trzeba dołożyć kolejne a może nawet jakoś z bólem dogadać się z Chinami ponad podziałami. Putin wie że czas Rosji mija i nie może się z tym pogodzić. Niestety marzy mu się wielki konflikt bo do tej pory Rosja na tym zyskiwała np IIWŚ zdobycze terytorialne i hitlerowscy naukowcy którzy zbudowali radziecki przemysł zbrojeniowy i kosmiczny.
Opracowała, czyli na razie jest koncepcja. Nowy silnik z su-57 jest wyraźnie krótszy, co zmienia cały układ samolotu. Zobaczymy, czy i kiedy uda im się opracować nowy silnik. Nowy układ sterowania silnikiem będzie wymagał większych ingerencji w istniejące maszyny. Zintegrowanie tego z kilkoma różnymi samolotami będzie wymagało sporo wysiłku. Za chwilę usłyszymy, że jednak nie we wszystkich wersjach jest możliwe zamontowanie nowych silników.
Mowa jest o AL-41, nie o silniku docelowym 57ki, bumerze
Jeśli im się uda załatwić to bez ingerencji w płatowiec i z niewielkimi zmianami układów to otworzą przed sobą żyłę złota. To naprawdę duża flota do modyfikacji.
Jak im się nie uda tego załatwić to proszę im powiedzieć, aby nie otwierali sobie innych żył z rozpaczy.
Jestem równie jak ty podekscytowany, wierzę, że dzięki temu ruscy towarzysze w końcu wstaną z kolan i na arenie międzynarodowej odtąd nikt im nie podskoczy. A ta żyła złota zapewni im w końcu dostanie życie. No w końcu się czegoś dorobią.
Jak my im zazdrościmy. U nas tylko coraz większa bieda i coraz więcej bilionów dolarów długu. Nawet zielone karty "wstrzymali".
Jeżeli wstrzymali zielone karty to nareszcie ruscy przestaną zalewać USA. Rosja też ma swoje zielone karty zwane zielonymi ludzikami, uzbrojonymi po zęby w sklepach z czołgami, których w Moskwie jest sporo. Do USA pół świata chce wyjechać, do Moskwy nawet z przystawioną lufą do potylicy ludzie się bronią. Widzisz różnicę??
Ale płacz-nawet tak żałosny nic nie zmieni. Tacy jesteście dziecinni w tym swoim życzeniowym postrzeganiu świata.
To rzeczywistość.
To czemu płaczesz?? Przeciez twoje skamlenie i tak prawdy nie zakrzyczy:)
Moderacja, Defence24 ?
wyjechałem do Nigerii tam jest o wiele lepiej.To moja nowa ojczyzna.
Nie musiałeś, Dallas wygląda już jak nigeria
Nie przesadzajmy. Jeszcze tak nisko jak Moskwa nie upadli :)
Nie przesadza, w Nigerii jest bezpieczniej
Rozumiem że po 30-latach też do legendarnych su-57? Trolle jak sądzicie.
Już zapowiedzieli su-57 z literką s. W praktyce to może być samolot, który będzie latał w przeciwieństwie do obecnej wersji. Ma już mieć docelowe silniki i poprawione wszystkie parametry. No i będzie za 10 lat. Już go nazywają 6 generacją, bo zachód już zaczyna tak
Literka,,s,,oznacza seryjny. Ten co sie rozbil to Su-57s. Jesli nie ma literki s to przedseryjny lub przedprodukcyjny.
Świetny pomysł taka unifikacja . Oby tak dalej !
KOLEDZY nowe czasy jeden su jeden silnik
Normalny tok rozwoju samolotu: gdzieś w połowie czasu uzytkowania ( MLU ) robi się skokowo lepszy silnik ( np dla F16 1980 F110-100 , a w 2000 F110-129 ). dziwi tylko że Rosja tak długo zwlekała, i do tego że właściwie na końcu produkcji modelu prezentuje tak dużą zmianę . Nie podejrzewam wielu eksportowych zamówień, chyba że cena będzie niewiele wyższa od AL31 i dadzą jakis rodzaj licencji/prawa do remontów.
Tyle ze z przykładen F-100 to troche kiepsko bo to nie jest to wprowadzaja Rosjanie. To ak jakby teraz na bazie F100-PW-229EEP konstruowano zupełnie nowy silnik mający zastapic silniki we wszystkich F-16 i F-15 Panskie porównanie to odnosiłoby sie raczej do AL-31 i Al-41.
Niekoniecznie. Tworzą nowy silnik o nieokreslonych jeszcze parametrach. Chcieliby proponowac go zarówno do nowych jak i starych samolotów: a jak robia amerykanie: proponuja F110 do nowych i modernizowanych do wersji V lub Z ( lub co tam wymyślą ) F16. Ten nowy rosyjski silnik na 100 % nie zastąpi napędu nawet w połowie wyprodukowanych samolotów rodziny Su27.
Rejtan, F110 to silnik GE, F100 to P&W czyli dwa silniki róznych producentów i oba moga byc uzywane w F-16 zamiennie od wersji F-16C Natomiast tu mamy silnik będacy kolejna wersja niesmiertelnego AL-31 czyli jedynego napedu wersji Su-27/30/35.
Zamiast utrzymywać w służbie równolegle dwa zupełnie różne silniki o takich samych osiągach, jak niewydolny system zakupów uzbrojenia w USA, lepiej jest mieć standaryzację.
Taak, idlatego USA stac na co chcą a twoja Rosja musi ciąc wydatki na potege:))
Na co USA stac? Juz na niewiele.
Zmieniasz standaryzację składni ?
Pewnie ten z t-14
Pomysł prosty a jednocześnie pozwalający wyciągnąć gigantyczną kasę od zagranicznych użytkowników setek samolotów rodziny Su27. Ze względu na amerykańskie sankcję wiele krajów rezygnuje lub odkłada w czasie zakup nowych samolotów wojskowych produkcji rosyjskiej. Np. Indonezja lub Egipt. Remontu starych już tak łatwo się nie zablokuje a kasa z tego może być nawet większa niż ze sprzedaży nowych. Silniki i tak po wylataniu swoich godzin z regóły wymienia się na nowe. To teraz zaproponujemy silnik tańszy w eksploatacji o lepszych parametrach i pasujący do każdego typu Su 27. A skoro ma lepsze parametry i jest ujednolicony dla wszystkich typów tego samolotu to może posiadacze starych Su pójdą na wymianę nawet jeśli stare silniki jeszcze nadają się do użytku. No i jest zastosowanie dla konstrukcji przejściowej opracowanej na potrzeby pierwszej partii Su57. Dzięki temu pomysłowi koszty opracowania spokojnie się zwrócą. W dodatku nowego silnika nie da się go kupić i wyremontować na Ukrainie. Prawie genialne.
Tobie niunia to się z tej radości pomyliły portale .pl z .ru skoro piszesz cyt. "To teraz 'zaproponujemy' silnik tańszy w eksploatacji o lepszych parametrach i pasujący do każdego typu Su 27." My to znaczy kto?Ruski rząd czy ruski przemysł czy Minoborona? Co miałeś na myśli? My polskojęzyczne ruskie obywatele? Może wyjaśnisz Czytelnikom polskiego portalu co tu robisz? Jeszcze w pracy, a już się szampan leje? Poza tym, że uczestniczysz w sabacie russkich trolli na którym opijasz wraz z innymi polskojęzycznymi trolejrusami sukces rosyjskiego przemysłu zbrojeniowego. Co ma sobie pomyśleć przeciętny polski czytelnik (których tu pełno) widząc tutaj jawną gloryfikację ruskiego państwa i uzbrojenia (cyt. "koszty ... się zwrócą", "nie... na Ukrainie", "prawie genialne".)? Normalnie tym ruskim we łbach się poprzewracało. Mowa o samolotach, z którymi nasi piloci będą walczyć w przyszłej potencjalnej wojnie z Rosją, które będą zrzucały bomby na nasze miasta, co już zresztą robią w Syrii, a ci się cieszą z nowych silników. Żenujące widowisko.
Egipt właśnie podpisał z Rosją kontrakt na dostawę Su-35 (24 sztuk) więc jak widać leje na sankcje USA. A pomysł z ujednoliceniem silników rzeczywiście bardzo dobry i opłacalny ;)
Pięć Su35S właśnie podąża do Egiptu ....
Prawda zawsze na wierzch wypływa. Czyli rosyjskie supersilniki superSu "W pewnych konfiguracjach są zbyt ciężkie na zastosowane w nich jednostki napędowe i nie osiągają zakładanych parametrów lotu." :-) I wszystko w temacie rosyjskiego prymatu. Którzy to dyskutanci tak się zachwycali dotychczasową technika lotnicza FR, wpierając nam, że USA to ma szmelc w porównaniu z FR? Odszczekają swe kalumnie? :-)
Apetyt rosnie w miare jedzenia. Su-35 ma dosyc dobry silnik ktory jest znacznie lepszy od starego f31. Na podstawie tego f41 stworza silnik ktory da wszystkim samolotow kopa. Czyli bedzie Losz and gol. Indie maja ponad 200 Su-30 i potrzebuja kopa bo Brahmos jest ciezki. Chinczycy maja Su 27, 30, 33 w formie licencyjnej i nielicencyjnej i nie maja silnikow. Nie maja bo Pakistan nie chce Chinskich silnikow tylko rosyjskie i Chiny kupuja w Rosji RD-93 i montuja je do FJ-17. Wg mnie jest ok 2 tys platowcow Su z tego 700 poza Rosja. Razy dwa ,4 tysiace silnikow do zakupu .jest biznes do zrobienia. Po prostu f31 bedzie wycofany i zastapi go klon f41. Izd 30 bedzie kontynuowany bo hindusi nie finansuja platowca ale dalej finansuja silnik. Tak pisza Rosjanie. A Egipt nie zamowil, ale juz leci do tego kraju 5 szt Su-35 . Ma miec pulk czyli 24szt
Hmmm Egipt nie zamówił a Suchoje lecą? Dostają je za friko od Rosjan? To ja dziękuję za takie interesy
Bo tu nic nie wiadomo. To ze byl podpisany podala tylko polityczna prasa. Jest cisza medialna wobec tego kontraktu. Jesli to wyszlo to nastepnym klientem bedzie Algieria podobno na 14 samolotow. Nie zamowil bo kontrakt ma dwa lata . Natomiast zagrozony jest ten z Indonezja. Ostatnio rosyjskie media podaly ze Minister Obrony Indonezji napisal list do Min Obr Austrii z propozycja odkupu Tajfunow.
W tej "pewnej konfiguracji" (maksymalna masa startowa) taki Su-34 ma stosunek ciągu do masy 6,8 kN/T co powoduje że "nie osiągają zakładanych parametrów lotu". W tej samej "pewnej konfiguracji" (maksymalna masa startowa) F-35 ma stosunek ciągu do masy 6,2 kN/T. Oczywiście te parametry świadczą że Su-34 cierpi na "niedobór mocy do masy... ". F-35 nie ma tego problemu, przecież amerykańskie 6,2 kN/T to o wiele więcej niż marne rosyjskie 6,8 kN/T.
No proszę a wiki podaje parametry "Thrust/weight" 0,87 dla F-35a i 0,68 dla Su'ki34. Przy czym eF jest stealth i ma większy zasięg (bez zew. zbiorników paliwa!). Nawet wersja pionowego startu jest lepsza pod tym względem. Przy czym porównujemy samolot szturmowy (czyt. krowę) z myśliwcem wielozadaniowym. Krowa (czyt. Suka) nie dość że ma słabe silniki to jeszcze trzeba ją osłaniać bo dostanie rakietą w dupsko z byle MANPADSa.
Panie Snack bar, a może by tak po prostu sięgnąć po kalkulator i samemu policzyć? Max masa startowa Su-34 to 38 ton. Napęd 2 x 132 kN. F-35, max masa startowa 31 ton, napęd 191 kN. No to teraz dzielimy 264:38 i 190:31. Mnie wyszło (w przybliżeniu) 6,9 kN/T dla Su-34 i 6,2kN/T dla F-35. Pan otrzymał inne wyniki? Ja liczyłem dwa razy, pierwszy raz na chińskim kalkulatorze więc wynik można by łatwo podważyć, ale powtórzyłem przy pomocy jak najbardziej słusznego amerykańskiego EXCEL-a.
Znowu.... MTOW dla Su-34 to 45 ton a nie 38 . A wg twoich obliczen dla Su-34 wychodzi 5,8kN/T a dla F-35 6,12. Ale jak widac nie mógł pan wytrzymac bez załosnej manipulacji.
38 normalna masa startowa 45 max masa startowa Wiec mozna porownac masa startowa F-35 to.... Max masa startowa F-35 to... Ja nie napisze bo wiary we mnie niet do tych danych. Ja napisze tak, Szacuje sie ze...
Davienku, skąd wytrzasnąłeś te 45 ton? Wszystkie źródła do których dotarłem, nawet podstawa twojej "wiedzy" Wiki podaje 38 ton. Jedno się zgadza, zatankowany pod korek z komorą wypełnioną uzbrojeniem ma masę około 25 ton, tylko że w tym przypadku to max 2,6 tony uzbrojenia. O punktach podwieszeń po płatami zapomniałeś?
To sa dane na oficjalnej stronie tego samolotu 38 startowa 45 max masa startowa Czyli jak ja to rozumiem do 45 ton samolot wystartuje w warunkach normalnych
Ale komputer był chiński, więc wynik też do podważenia (taki żarcik)
Ależ jak najbardziej policzyłem ale odrzuciłem wyniki bo wyszły jeszcze bardziej na korzyść eFa i ostatecznie postanowiłem zawierzyć danym z pism specjalistycznych. Wiki na temat F35 ma podane 374 źródła. I trzeba pamiętać że część danych nie jest publicznie jawna. Ty natomiast komentatorze dla F35 wziąłeś
Panie Snack bar (chyba, bo zapomniał się Pan podpisać) przytoczył Pan dane ze specjalistycznych pism (jakich), a nie podał Pan jakiej konfiguracji te dane dotyczą? No to liczenia ciąg dalszy. Masa własna F-35 to 12 ton, Su-34, to niecałe 18 ton. Liczymy, 191kN/12T, daje nam prawie 16 kN/T. W przypadku Su-34 będzie to 264kN/18T, co daje nam 14,7 kN/T w przypadku Su-34. Przewaga F-35? Oczywiście że nie, pusty samolot nie wytworzy żadnego ciągu. Bawimy się dalej. Zatankujmy tonę paliwa do każdej maszyny i liczymy dalej, F-35, 191kN/13T. Wynik, 14,7 kN/T. W przypadku Su-34 będzie to 264kN/19T, wynik? 13,9 kN/T, przewaga maleje. Dołóżmy kolejne 2 tony. F-35, 191kN/15T 12,7kN/T. Su-34, 264kN/21 12,6 kN/T, praktycznie tyle samo, a mówimy tylko o trzech tonach paliwa i amunicji, czyli kilku niedużych bombach i paliwie na kilkanaście minut lotu, udźwig tych maszyn jest przecież o wiele większy. Po dołożeniu kolejnej nieznaczną przewagę ma już rosyjski samolot. Przewaga ta rośnie z każdą kolejną toną. Przypomnę, na podstawie ogólnie dostępnych danych porównujemy proste wartości fizyczne. Żeby jeszcze bardziej ubarwnić to porównanie, porównujemy samolot myśliwski z taktycznym bombowcem. Widzi Pan Szanowny Panie, Pańskie dane, pomimo że pochodzą ze "specjalistycznych pism" nie wytrzymują konfrontacji z prostymi rachunkami które każdy może wykonać przy pomocy ołówka i kartki papieru. Przytoczone przez Pana dane ze "specjalistycznych pism mogą dotyczyć tylko porównania obładowanego Su-34 z pustym F-35, tylko że skoro chcemy porównać owoce z koszyczka, to porównujemy jabłko z jabłkiem a śliwkę ze śliwką. Porównanie arbuza z agrestem, pomimo tego że oba są zielone i w prążki jest bez sensu.
Faceci ale po co je porownac. Bombowiec frontowy z wielozadaniowym. Moze Su-35 s? Zachod nie ma takiego samolotu jak 34 bo go nie potrzebuje . Zreszta ruskie lotnictwo dziala na innych zasadach jak np amerykanski
I znowu zmyslasz: Su-34 to masa własna 22,5tony a nie 18, F-35 to 13 ton. teraz masa F-35 załadowanego paliwem pod korek i z pełnymi komorami to 25 ton, masa Su-34 z paliwem i z 2,6 tony uzbrojenia to 37 ton. Dla F-35 mamt 7,6km/T, dla Su-34 7,13 kn/T a F-35nie ma zwiększonego jak Su oporu aerodynamicznego:) . Su-34 jest mysliwcem uderzeniowym jak F-15E. I skoncz już ztymi fałszywimi danymi komentatorku.
Su-34 to wielozadanowy bombowiec taktyczny. Nie mysliwiec. Kolejna wtopa Davienku. Zero wiedzy koleś.
Su-34 nie jest żadnym "myśliwcem uderzeniowym" ale następcą Su-24 czyli "bombowca frontowego" klasy praktycznie nie występującej w NATO. Nawet tego nie chce ci się sprawdzić? Tragedia.
Widzisz dzieciaku ale Su-34 nie jest nastepca Su-24 tylko rosyjskim odpowiednikiem pierwszych F-15E . Wiec znowu pała trollu. A Su-24 był odpowiednikiem F-111.
Tia, zwłaszcza po uzbrojeniu go w twoje AIM-120 z 1973 roku.
Już tak cie nosi za dopaminką że własne kategorie wymyślasz? Zdrowie cie trzepie ostatnio
Owszem Su-34 jest nastepcom Su-24. To bombowiec nie myśliwiec.
Weź poprawkę panie Komentator. Maksymalna masą startową F-35 nie wynosi 31 ton choć takie bzdury pojawiają się w Internecie tylko 60000 funtów czyli niecałe 23 tony. Teraz dopiero możemy podzielić 190 przez 23 i otrzymujemy ok. 8.2 kN/T dla F-35.
Panie Komentator. Max masa startowa F-35 wynosi 50000-60 000 funtów (22 680 kg) a nie 31 000kg więc nie kłam. Fakty z tego są takie że F-35 to najbardziej efektywny samolot na pokazach po prostu number one.
Jak juz cos to 27.2 przy 60 000 funtów
Taka wartość podał Global Security.
A skad wziął to Global Security? Może z wyników twoich badań F-35 przez CAGI?
Przecież na Wikipedii prawie każdy może edytować artykuły.
F 35 to szmelc
Najpierw zbudujcie coś majace choćby częśc możliwosci F-35 bo na razie to jestescie w Rosji 20 lat za Chińczykami, o USA nei mówiac:)
Davien zostaw lotnictwo wspokoju, zajmij sie lodziami podwodnymi. Jesli 34 zastapily 24 w pulkach bojowych to jak moga byc odp F-15 E. Twoj debilizm rani lotnictwo amerykanskie Su-24 nie byl nigdy odp F-111 czy F-15E. Prawdziwy bombowiec jest jeden nazywa sie F-117 i to jest jedyny samolot zaslugujacy nanazwe trudnowykrywalny . Na koniec ty jestes 30 lat za chinczykami w okresie rewolucji kulturalnej Mao. Niech twoi chinczycy zrobia chociaz jeden silnik samolotu by dzialal chociaz przez jedna godzine. Ty to zalatw napisz mi chociaz o jednej rzeczy chinskiej co jest cokolwiek warta kupna. Oprocz ryzu bo go nie jadam. Czas start...
Znowu majaczysz...ponieważ nie masz pojęcia czym różni się silnik rodziny AL31/41....od innych podobnych jemu R&R GE P&W to wytłumaczę Ci to łopatologicznie....wiesz zapewne co to są sprężarki w silniku odrzutowym (za moich czasów było to w 8 klasie podst...dziś nie wiem...w razie czego zapytaj taty)....więc poprzez ilość tych sprężarek kąta ustawienia łopatek kształtu komory spalania osiąga się zakładane parametry. "Ruski" patent polega na tym że podłączenia silnika do skorupy samolotu zostają te same a "bebechy" są inne...czyli łopatologicznie...zamiast oferowania w miejsce P&W oferujesz R&R ( za opłatą + 20 mln dollars) oferujesz inną wersję tej samej skorupy AL tylko wersja xyz....i nie osmieszaj się za 20 lat historia oceni możliwości F35....najbardziej pragmatyczny naród świata jakim są Niemcy dawno stwierdzili że to to nic nie umie i pachnie to aferą vide Starfighter-a
Podaj mi JEDEN przykład udanego samolotu rosyjskiego z ostatnich 40 lat. I nie, Su35 nie jest samolotem z ostatnich lat: jest moderką samolotu z 1977 roku. czyli rosjanie dopracowali cos po 40 latach pracy. W tym tempie Su57 osiagnie swoje mozliwości około 2055 roku. tak przy okazji: ta Twoja cudowna technika jest najczętszą przyczyną wypadków samolotów rosyjskich Jakiś cywilny ( Tu204? Ił96? ktoś to zamawia? )
Rozbawiło mnie to pytanie....już tłumaczę dlaczego....bo chyba nie znasz historii lotnictwa...oki zaczynamy...Fishbed-24/27 tyś egzemplarzy rekord już nie do pobicia ( jego alter ego zachodnie to F-5 i potem F16)....dalej Flogger.....izraelscy i niemieccy piloci o tym samolocie w samych superlatywach ( a latali na wszystkim co "zachód " miał)... nic nie wiadomo o tylko sowieckiej wersji F czyli MLD o manewrowosc równej pierwszym Flankerom....daaalej Fulcrum.....na głowę bijacy wszystko co wtedy latalo.... I pomyśleć że przez "chwilę " około 7-8 miesięcy "ruscy" chcieli oddać licencję do Mielca .....dziś byłby to samolot który by kładł na łopatki wszystko co nazywamy mysliwcem 4++....Ale mamy polityków takich....jakich mamy.....bredzisz jak Davien Flanker G ma tyle wspólnego z Flanker A....co Hornet z Super Hornetem z tą poprawką że Flanker G nie miał ( bo nie musiał inny system finansowania zbrojeń) tylu kłamstw producenta SH czym jest/ bedzie ten samolot.....Flanker G pobił wszystkie możliwe rekordy lamania dotychczasowych informacji dotyczyczacych zachowania się ciała stałego w powietrzu...już są nawet akademickie książki nt temat.....itd...."ruscy" mają nowy silnik nowej generacji FAZA2....podobno ma być zmiennoprzeplywowy... Jeżeli to będzie prawda to docelowy Falon będzie zupełnie inaczej wyglądał jakim teraz "ruscy" się chwalą ( wg mnie to ich typowa dezinformacja)
No dawno takich brednii voodoo nie wypisywałeś:))
Dawien....."przyjacielu"....brednia .....to jedno i....zapytaj taty jak nie wierzysz mnie czy Fanowi
Rozbawiło mnie to pytanie....już tłumaczę dlaczego....bo chyba nie znasz historii lotnictwa...oki zaczynamy...Fishbed-24/27 tyś egzemplarzy rekord już nie do pobicia ( jego alter ego zachodnie to F-5 i potem F16)....dalej Flogger.....izraelscy i niemieccy piloci o tym samolocie w samych superlatywach ( a latali na wszystkim co "zachód " miał)... nic nie wiadomo o tylko sowieckiej wersji F czyli MLD o manewrowosc równej pierwszym Flankerom....daaalej Fulcrum.....na głowę bijacy wszystko co wtedy latalo.... I pomyśleć że przez "chwilę " około 7-8 miesięcy "ruscy" chcieli oddać licencję do Mielca .....dziś byłby to samolot który by kładł na łopatki wszystko co nazywamy mysliwcem 4++....Ale mamy polityków takich....jakich mamy.....bredzisz jak Davien Flanker G ma tyle wspólnego z Flanker A....co Hornet z Super Hornetem z tą poprawką że Flanker G nie miał ( bo nie musiał inny system finansowania zbrojeń) tylu kłamstw producenta SH czym jest/ bedzie ten samolot.....Flanker G pobił wszystkie możliwe rekordy lamania dotychczasowych informacji dotyczyczacych zachowania się ciała stałego w powietrzu...już są nawet akademickie książki nt temat.....itd...."ruscy" mają nowy silnik nowej generacji FAZA2....podobno ma być zmiennoprzeplywowy... Jeżeli to będzie prawda to docelowy Falon będzie zupełnie inaczej wyglądał jakim teraz "ruscy" się chwalą ( wg mnie to ich typowa dezinformacja)
polska pieczarka i polski krasnal dla niemca
mówisz o tym samolocie to nie może latać jak pada deszcz ?
Żeby. On nawet w pogodę nie może latać. Jedyny egzemplarz tego samolotu rozbił się na oczach Putina. I oni chcą równać do USA:)
Zwróciłeś uwagę na to że pilot Su-34 ma problemy żeby latać w szyku? Ot zderzają się biedaki w powietrzu ze względu na słabą widoczność (drugi członek załogi siedzący obok przesłania widok).
No nie, na deszczu to nawet może. Nie może jak jest burza bo może piorun go "porazić" czego nie mogą przeboleć członkowie pewnego towarzystwa.
Masz na myśli drobną usterkę w instalacji OBIGGS którą zlokalizowano w kilku samolotach F-35A z bazy Hills? To już nieaktualne.
Drobna czy nie , to nie ma znaczenia, w deszczu latać nie może
Nie może latać jak deszcz, jak burza w okolicy, jak troche zimniej, jak troche cieplej. Jak juz moze latać to nie za szybko bo pwołoki sie niszczą, jak już szybko to nie za długo. Nie może manewrować bo zaczyna "głupieć" i samolot sam wymysla manewry. Takie to cudo mysli amerykanskiej.
Piekny opis ale Su-57, choć zapomniałes dodac że obecnie w ogóole nei może latać albo mamy kolekcję puzzli:)
To udowodnij dawidzie, że Su-57 nie może latać w burzy, tak jak nie może szajs F-35. Czas start,
Nie może w ogóle latać a co dopiero w burzy. Świadczy o tym rozbity jedyny egzemplarz seryjny. No ale co tam. To przecież F-35 jest szajs.
jak sie nie umie zrobić odpowiedniego silnika to sie jeden ledwosklecony upycha wszedzie gdzie sie da.
Unifikacja oczywiście przeszkadza polakowi "patryjocie" znafcowi. Jedyne co może to kupić w amerykańskim demobilu i machać nogami pod stołem.
Ale krasnala dla Niemca zrobi.Taki high tech polski.
"W pewnych konfiguracjach są zbyt ciężkie na zastosowane w nich jednostki napędowe i nie osiągają zakładanych parametrów lotu" Czego biedaku nie zrozumiałes z tegpo zdania??
Davien nie udawaj Greka. Platowiec su34 i 35 to z grubsza te same platowce, pomijam kabine jesli 41 jestmocniejszy to dlaczego tego niezrobic. Beda konstruowac nowy platowiec? Ale po co? Wladuja mocniejszy silnik czyli dwa i osiagna zakladane parametry lotu. Ten samolot byl obliczony na inne uzbrojenie 2007r dzisiaj jest inne. Juz to pisalem znalazlem na necie zdjecie Su-35 z 28 bombami podwieszonymi liczylem dwukrotnie Jak 34 dadza silniki 35 to znaczy ze dzwignie 28bomb. Jak je zwali na batalion Abramsow to z niego niewiele pojedzie dalej. Wszyscy modernizuja,modernizuja i oni . Oni tozrobia bo tam nic z krzemowej doliny nie ma .
A co ten bełkot ma wspólnego z tematem?? To już ci jak widac nie napisali:) A dla twojej zerowej wiedzy Su-34 ma większy udzwig od Su-35
Davienku sam sie czepiles tu chodzi o parametry lotu, tu chodzi zeby atakowac Abramsy z 28 bombami ale z bardzo niskiego pulapu. Na to trzeba mu kopa. Bo 35s zrzucil te 28 bomb na islamistow. 34 zrzuci na agresorow technicznych. To jest roznica koncepcji USA wysle 4 samoloty i zniszczy2 czolgi. Ruscy jeden z28 bombami i rozwali batalion, To jest tak jak noz i granat. Noz jest precyzyjny granat powierzchniowy. Rzuc granatem obronnym to zobaczysz jak dziala Chlopak z toba sie ciezko dyskutuje bo jestes teoretyk. Idz na poligon i zobaczysz ze 2+2 nie zawsze jest 4. Moja rada jest jedna nie wiesz nie pisz. Zrobisz jak zechcesz
Davien nie udawaj Greka. Platowiec su34 i 35 to z grubsza te same platowce, pomijam kabine jesli 41 jestmocniejszy to dlaczego tego niezrobic. Beda konstruowac nowy platowiec? Ale po co? Wladuja mocniejszy silnik czyli dwa i osiagna zakladane parametry lotu. Ten samolot byl obliczony na inne uzbrojenie 2007r dzisiaj jest inne. Juz to pisalem znalazlem na necie zdjecie Su-35 z 28 bombami podwieszonymi liczylem dwukrotnie Jak 34 dadza silniki 35 to znaczy ze dzwignie 28bomb. Jak je zwali na batalion Abramsow to z niego niewiele pojedzie dalej. Wszyscy modernizuja,modernizuja i oni . Oni tozrobia bo tam nic z krzemowej doliny nie ma .
Wszystko Davienku zależy co Rosjanie uważają za "nie osiąganie zakładanych parametrów lotu" a co Amerykanie uważają za osiągnięte. Taki Su-34 ma ciąg do masy lepszy niż F-111 i ponad 2x lepszy niż B-1B i dla Rosjan to jest za mało. A Amerykanie są ze swoich osiągów zadowoleni... Podobnie z myśliwcami: stara wersja Su-27 (jaką ma Ukraina) ma przyspieszenia, zasięg lotu naddźwiękowego i możliwość lotu naddźwiękowego bez dopalacza o których F-15C może tylko śnić (z wrażeń pilotowania Su-27 przez amerykańskich "obserwatorów wojskowych" na Ukrainie) a mimo to w kolejnych wersjach Su-27 Rosjanie silniki podrasowali o ponad 15%... :)
Sam chciałes funku: F-111 jest sporo szybszy i ma znacznie większy udżwig od Su-34 oraz znacznie wiekszy zasieg. O porównaniu z B-1B nawet nie mówmy bo tu Su wygląda jak karzełek pod wzgledem możliwosci( ale sam chciałes):) Żaden Su-27nie ma supercruise, jedynie Su-35 ma szczatkowe: Ma 1.,1 wieć dawno tak sie nei usmiałem:)
Davien jesli juz to byl bo zszedl z uzbrojenia. Zastapil go F-15 E. Ty Davien pisz po Polsku albo napisz ze jestes ukrem. Bo mi nim pachniesz. A.Mickiewicz wielkim poeta byl. Ale dla mnie wielkim poeta jest. Po tym sie rozpoznaje czy delikwent co pisze jezyk jest jego pierwszy czy wyuczony. Twoja skladnia jest wschodnia. Wiec powinienes byc ukrem ze znajomoscia polskiego. Wstydzis sie? Na polskim forum wyzywasz Polakow od Rosjan?
Ty biedaku naprawdę nie rozumiesz języka polskiego, a wcinasz się ze swoimi bzdurami w każda dyskusję. Jakie to smutne.
Smutny jest biedaku twój komentarz, wyjątkowo. Wcinasz się w coś czego nie rozumiesz i zaczynasz bredzić.
Następny Davienita? To jakaś epidemia i nawał ustrolli. Masakra.
Dokładnie, lepsze to niż świadomość bycia czerwonym trolejrusem.
Lepsze to niż świadomość bycia polskojęzycznym trolejrusem, czyli witajcie w ruskim matrixie
Rozumiem , że z chęci zysku piszecie z Davienem maksymalną ilość postów (w końcu każdy to +10 centów na koncie) ale na Boga. Trochę powagi i rzeczowości bo bez tego jesteście strasznie śmieszni.
Robią nowy silnik o lepszych parametrach i do tego zunifikowany dla całej rodziny samolotów. No więc o co ci chodzi z tym komentarzem ty miernoto ?
Widzisz żałosny trollu ale nei robia tego dla unifikacji ale ich maszyny jak sami twierdzą maja za słabe silniki:)
Davien ukrze nie reformowany silnik jest zawsze zaslaby, U nas bylo takie powiedzenie,,nie pij wodki nie pij piwa kup se rower Ukraina,, Davien to mozecie zrobic i nic wiecej. Dlatego zazdroscicie sasiadom. Ja im nie zazdroszcze czekam naF-35 i tyle. Jest kalendarz dostaw i problemu nie ma. Wy sie nauczcie nie krasc samolotow. Bo jak mowi stare nasze powiedzenie,,zlodziej tylko raz przez wies przejdzie,,
O PROSZĘ idea,z F35 Tam tez PRZECIEŻ jeden silnik
Rosja ma własny przemysł lotniczy i rozumie wagę posiadania nie tylko produkcji, co i rozwoju silników lotniczych. Nieuprzemysłowiona Polska może Rosji tylko pozazdrościć. Mam nadzieję, że w przyszłości po inwestycjach infrastrukturalnych rząd PiS znajdzie czas na inwestycje w rozwój polskiego przemysłu, bo niestety większość produktów przemysłowych trafia do Polski zza granicy. Już nie pisząc o produkcji wszelkich silnikach i ich r&d.
Nie jest tak źle. Polska jest np. 4 na świecie producentem renu - kluczowego pierwiastka, bez którego nie powstanie żaden nowoczesny silnik odrzutowy. Opracowane przez polskich inżynierów i produkowane w Polsce są także łopatki turbin do silników produkowanych przez GE i P&W. Również Polacy opracowali jeden z pierwszych na świecie odrzutowych silników hybrydowych dużej mocy - rozwiązali problemy na których poległo kilka innych zespołów. Jak dobrze poszukać to naprawę mamy czym się pochwalić.
Wiesz, ja też pracuję w firmie w której polscy inżynierowie opracowali technologie na których "wyłożyli" się szybciej Amerykanie i Japończycy. Wyroby uzyskane przy użyciu tych technologii zdobywały nagrody na wielkich imprezach motoryzacyjnych i zostały opatentowane. Jak myślisz, kto jest właścicielem tych patentów, polscy inżynierowie którzy udowodnili Amerykanom i Japończykom że to co oni uznali za niewykonalne da się jednak zrobić, czy koncern w którego ośrodku rozwojowym to zrobiono?
on tylko pieczarki lub krasnale ogarnia . Zależy od branży w której robi
Zaklady produkujace sa włoskie zlokalizowane w Polsce ,dla tanszej produkcji.Cala wlasnosc intelektualna nalezy do wloskiej firmy.
Nieuprzemysłowiona Polska wytworzyła produkty o wartości 1.2 biliona złotych. Rosjanie mogą pozazdrościć poziomu życia Polakom a przepaść rośnie.
Polaku z Polski-nie ma się więc co dziwić, że tacy Polacy są na rękę wszystkim dookoła, którzy korzystają z taniej siły roboczej. Co z tego, że "Polacy wytworzyli" skoro zrobili to robotnicy w fabrykach i zakładach, które są własnością podmiotów zagranicznych i to tam płyną zyski. Nie wiem czy zrozumiesz w ogóle o co chodzi ale tłumaczyć zawsze warto.
Czyli uważasz, że w państwowych fabrykach produkujących na komendę Polska zarobi więcej? A nie przerabialiśmy już tego, że sekretarz mówił ile i jakich uszczelek wyprodukowac? I chyba średnio to działało?
To jakaś epidemia? Ty też nie rozumiesz? Zarobki pracowników to przecież tylko "wycinek" problemu.
Co wy możecie wiedzieć po poziomie życia w Rosji, jak tam nie byliście, trzeba było jechać na mistrzostwa 2018, albo pogadać z tymi co byli, to byście widzieli. No i jakie to zaawansowane produkty wytworzyła niby Polska (nie licząc tych w zachodnich montowniach), bo krasnale, jabłka, konserwy itd. to może też produkować murzyn w Afryce i czym tu sie chwalić ? Po za tym Rosjanie pamiętają dobrobyt pana Jelcyna, przyjaciela zachodu i nie chcą powrotu do tych smutnych czasów, czasów gdzie dostało się też zbrojeniówce, a różne firmy krzaki zakładane przez zachód kupowały najnowsze rosyjskie uzbrojenie, jedna taka firma założona przez brytyjczyków kupiła np. czołgi T-80, rzekomo dla Maroka, w rzeczywistości żeby poznać technikę Rosjan i na testach te czołgi wypadły bardzo dobrze, żadna ówczesna natowska amunicja nie mogła ich spenetrować. I takie przykłady można mnożyć, dlatego będąc na miejscu szarego Rosjanina, cieszyłbym się, że te smutne czasy to już przeszłość :)
O Hanys, jak miło, cie spotkać, wróciłeś już z rossji, tak szybko? Czytam, że byłeś na Mistrzostwach w 2018r. I jak było? A jak w Polsce? Dobrze? A na tym forum? Niczego nie brakuje? Są fanboye? To dobrze. Pytam dlatego, bo niektórzy forumowicze są ciekawi co z twoją agenturalną przyszłością, dalej jesteś wolnym strzelcem i pisujesz 'pro bono' czy też sformalizowałeś już swój status trolejrus'a? Rozumiesz o czym mówię? Wielu, tam u was, przez te lata widziało jak się tutaj na tym forum udzielasz, jakie robisz postępy, miałeś naprawdę dobre wyniki i chciało cie widzieć w swoich szeregach, mówili "wot charoszyj maładiec, bukwalno". Zastanawiasz się. No tak, za mało kasy, w Polsce więcej zarobisz. A pamiętasz smutę Jelcyna? No tak, kto by pamiętał, ok, rozumiem Putin kazał. No dobra. Muszę spadać, miłego trollowania.
Popatrz poniżej na wysyp ustrolli. Oni chyba już-mam nadzieje, że nie z głodu-są a takiej desperacji, że dla 5 centów napiszą wszystko. Może trzeba im jakoś pomóc-skrzyknijmy akcję na forum. Zbierzemy trochę kasy kupimy trochę chleba i papieru toaletowego-ulubionych przez nich hamburgerów nie bo one szkodzą zdrowiu. Może zaczną myśleć racjonalnie.
Hanys, dobrze prawisz, dowaliłeś Polakom tak, że beret im zerwało. Dajcie mu cukru, zasłużył. No cóż, jaki jest ten ruski koń każdy widzi.
Zobacz w jakim stanie dzisiaj są te obiekty sportowe. Rosja w propagandzie zawsze była dobra. To może zobaczmy jak się rozwinęli przez ostatnie 11 kat. Eksport dóbr i usług w 2008 roku: Rosja: 520 mld , Indie: 289 mld , Polska: 202 mld 2019 roku: Rosja: 481 mld (-7,5%), Indie: 537 mld (+86%), Polska: 330 mld (+63%), Import dóbr i usług w 2008 roku: Rosja: 367 mld , Indie: 351 mld , Polska: 229 mld , W 2019 roku: Rosja: 353 mld (-3,8%), Indie: 614 mld (+75%), Polska: 299 mld (+30,5%). W Rosji eksportuje się głównie kopaliny i marnej jakości zboża. W Polsce są to głównie towary przetworzone. Rosja to upadający kraj. W ostatnim kwartale statystyczny Rosjanin zubożał o 8%. A bez uwzględnienia oligarchów i Moskwy jest to katastrofa. Na koniec zadaj sobie pytanie, czy chciałbyś żyć w Rosji czy w Polsce.
Nie placz,nasz PRL owski wywiad dostarczyl sowietom podwozie Abramsa . Amerykanie wyslali do Turcji trafilo przypadkiem do ZSRR. Jeszcze raz,tylko podwozie ,wiezy nie bo sie niedalo zalatwic.
Ja tam na miejscu szarego rosjanina martwiłbym się, ponieważ jego kraj po za wydobyciem ropy i gazu w zasadzie nic nie produkuje a tu cały świat idzie w elektryki i niedługo nawet skorumpowana moskiewska wierchuszka zacznie biednieć. No ale ja nie jestem, jak wy towarzyszu, rosjaninem i jestem szczęśliwy bo Jelcyna pamiętać nie muszę. Aby wyżyć jako tako, nie muszę się też uczyć języka ludzi, których nie lubię ;)
Mnie zas problemy rosjanina nie obchodza. Bo ja rosjanina nie zrozumiem tak jak i on mnie.
Byłaby to prawidłowa postawa gdyby nie to że rosjanie w swoim "stanie umysłu" wysyłają do innych "zielone ludziki" wpierając że to ich, bo coś tam, bo tak. Nawet na fora cudzych portali pchają swoje trole by pisali kłamstwa i szerzyli ogólny chaos. Rozwiązują swoje problemy poprzez gnębienie innych, taka patologia.
Oni nikogonie wysylaja do obcych krajow. Na Krymie mieli 90%rosjan . To Ukraincy sa temu winni chca miec Wielka Ukraine to maja. Niech Banderze wiecej pomnikow stawiaja. Plus czekam na dywizje ss Galizien na poligonie w Polsce, beda jaja.
Polska od lat współpracuje z NASA i ESA produkując przecyzyjne instrumenty pomiarowe, i jednostki przetwarzania danych do sond kosmicznych takich jak Cassini, Galileo (i wieele innych) które latają w pobliżu w Saturna, Jowisza i innych planet, działając przez wiele lat w skrajnie niekorzystnych warunkach.
No i wszytko jasne, żaden z ciebie Hanys, tylko Ivan. Na polskim portalu wychwalasz Rosję a plujesz na Polskę... Rozumiem wolność słowa ale moim zdaniem powinna mieć ona swoje granice...
Hanysku jak widac znowu płaczesz na całego:) A co do jabłek to jak widac nawet tego co podobno Murzyn potrafi wytwarzac wy w Rosji nei umiecie:) T-80 to sami rozdawaliscie za stare długi i taka np Korea Płd uznała że nadają sie jedynie do ćwiczeń. Choc istotnie Zachód nei docenił ich opancerzenia, ale naprawili to błyskawicznie i teraz nawet granatniki ppanc przebijaja tego T-80:). Aha T-80 testowali w RFN .
Davien bzdety piszesz pare lat temu Rosja chciala odkupic od Korei swoje T-80. Uslyszeli ze one nie sa na sprzedaz . Malo tego chociaz sa stare dalej sa w jednostkach liniowych. I Korea jest jednym z nielicznych krajow ktory ma rakiety ppanc wystrzeliwane z tych teciakow. I pokaz mi granatnik co przebije teciaka. Oni maja do 3warstw kostek po bokach bozachod ma 3 ladunkowe glowice rakiet. Szczegolnie 80 jest znany z tego ze wozi tego duzo bo to czolg przelamania. Ale duzo drozszy od 72 czy 90.
Davienku, każdy czołg można dużo łatwiej zniszczyć strzałem w burtę, niż od frontu, nawet z dość starej amunicji i przekonały się o tym też saudyjskie i irackie abramsy po starciu ze starymi "fagotami". I gdyby to były najlepsze wersje którymi dysponuje USA, to też tak samo zostałyby zniszczone.
Hanysku, testy były na przednim pancerzu T-80 osłonietym Kontakt-5 i przebił go na wylot:) A fagot to moze osmalic pancerz M1 wiec sie nei osmieszaj biedaczyno. Irackie M1A1M to jeszcze większa małpia wersja niż nasze T-72M
Davien fagot byl probowany na Abramsie i dobrze wypadl
Przyjacielu drogi. Z tym "przebiciem na wylot" to bym nie przesadzał. Alan do dziś twierdzi, że po tej imprezie u Nicka w sierpniu tamtego roku jak wracaliśmy na osiedle to też po drodze przebił Cię prawie "na wylot". Ja nie wierzę ale Chris twierdzi, że może coś w tym być.
Prawie tak samo jak wy towarzyszu cieszył się Rosjanin jak smutne czasy cara odeszły w przeszłość w 1917. A te jabłka i krasnale, może i murzyn produkować, ale ważne ile na tym zarabia, a to w Rosji 30% szkół w XXI wieku nie ma kanalizacji i uczniowie chodzą za salę gimnastyczną, nie powiedzieli ci na mistrzostwach w 2018?
Skoro Rosja ma taki genialny przemysł to dlaczego turbiny gazowe sprowadza z Niemiec a rurociągi muszą im budować zagraniczne firmy? Nie mają żadnej firmy produkującej smartphony, laptopy czy procesory do nich, a to obecnie się liczy.
Bo oni padli jak i my. Bo po co produkowac jak mozna bylo kupic . Zachod ich wciagna w ta sama pulapke co nas. Mysmy mieli niewiele i nic nie zostalo. Oni mieli wszystko zostalo im niewiele. Dostali tzw swinska narkoze, czyli siekiera w leb. Padli na kolana ale juz wiedza co musza zrobic. Sa juz pierwsze egz wlasnych ich silnikow turbin iprzekladni. Proboja nowych modeli samolotow silnikow lotniczych itd. Ale ida do przodu i zakopuja przepasc jaka dzielila ich od zachodu jeszcze 15 lat temu. My sie dzisiaj z nich smiejemy ale ich produkcja powoli wkracza na rynki. My lezymy na lopatkach a oni juz jedna noge zaczynaja prostowac. Najwazniejsze jest ze nic juz nie chca kupowac tylko musza robic wlasne. Oni to wiedza,dlatego USA ich nie lubi .
Faceci maja zdolnosci bo woduja fregaty okrety rakietowe a turbin z ukr nie potrzebuja. Czy silnikow MTU. Wojny nie bedzie wiec powoli te 30 lat zastoju probuja nadrobic idzie im calkiem calkiem. Ja osobiscie od kilkunastu lat im sie przygladam przez pryzmat fotografii. Nie widze
Oni chca utrzymac zdolnosci. Zamawiaja ILa96 bo chca utrzymac zdolnosci konstrukcyjne
Oni do dzisiaj lataja na Il-12,
No to porownajmy... np Niemcy. Produkuja samoloty ale w kooperacji z Francja i Anglia. W Niemczech nie produkuje sie silnikow lotniczych, ktore wytwarza Anglia. Wychodzi na to ze taka potega jak Niemcy nie potrafi zrobic silnika? Ale blizej nas... wezmy Hiszpanie... tez produkuja samoloty a wlasciwie ich czesci dla Airbusa... sami nie produkuja ani silnikow ani samolotow ani helikopterow. I musza kupowac mysliwce w USA albo w Europie. Co produkuje np... Grecja? Nie porownuj kraju ktory ma wielokrotnie wieksza powierzchnie i zasoby naturalne oraz kilkukrotnie wieksza ludnosc do Polski.
Niemcy jak najbardziej produkuja silniki lotnicze - 1/3 RR jest ulokowana w niemczech i produkuje wszystkie male silniki turbowentylatorowe tej firmy, polowa silnika Eurofightera rowniez pochodzi z niemiec, jest tam rowniez kilka firm produkujacych bardzo ciekawe silniki tlokowe do napedu samolotow, jest MTU ktory dostarcza podzespolow wszystkim zachodnim producentom... ta czesc raczej nietrafiona ale ogolnie z teza sie zgadzam....
To znaczy, ze jak sie zyje w zgodzie to mozna korzystac z doswiadczen i kompetencji przyjaciół. Czy cos trzeba wiecej tłumaczyć?
Nie sztuka wyprodukować. Sztuka sprzedać. Za komuny wiele produkowaliśmy, ale nikt nie chciał tego kupować. Chciałbyś dopłacać do nierentownej produkcji? Czego tu zazdrościć? Dlatego w normalnym kraju to nie rząd ma się zajmować produkcją!
Do obużonego: Przyjacielu zapoznaj się z dorobkiem Polski a nie komuny i będziesz wiedział !!!! Zapewne jesteś młodzieniaszkiem i nie słyszałeś o Cocomie i innych instrumentach krajów wolności i demokracji pozwalających na zdobywanie nowych krajów i nowych rynków zbytu. Dodaj globalne osiągnięcia w korumpowaniu elit politycznych, gospodarczych i naukowych, sprawdź ile osób polskojęzycznych wyjechało od 1959 r. na stypendia do KK ??? Poczytaj różnych obiektywnych ekonomistów o sytuacji ekonom. Polski w 1990 r. i porównaj z np. 2016 r. Poczytaj raporty NIKu i wtedy ćwierkać.
Cocom głąbie to było embargo nałożone na demoludy przez USA, aby nie dać im dostępu do zaawansowanej technologii. Technologii której sami nie potrafili stworzyć. Pamiętam jakie wyroby produkwoał przemysł za komuny. Wystarczy spojrzeć na motoryzację: nawet oparta na włoskich licencjach była poniżej poziomu dna i mułu. Po umożliwieniu Polakom sprowadzania z Niemiec tanich starych "złomów" wszytkie wyroby polskiej motoryzacji nagle zniknęły z dróg! (Znajomy nie mógł się nadziwić, że 20-letni Opel Kadet jest lepszy niż 5-o letni Polonez...) Wymień jakikolwiek produkt z PRL rozchwytywany za granicą? Pamiętam jaka była sytuacja w 1990r i jaka była1989r - nie muszę czytac Tobie podobnych "ekonomistów",bo pamiętam jak Polacy zaczęli zwozić z Niemiec wszelakie badziewie po otwarciu granic (mieszkam na terenach przygranicznych). Nawet napój gazowany w puszczce (nazywał się chyba "River Cola") czy plastikowej butelce z kolorową etykietkką był w 90r. rarytasem. Pamiętam tych wszystkich ludzi na straganach sprzedających tego typu "dobra" na straganach i mrowie chętnych by to kupić. Bo PRLowski przemysł nie potrawił napoju w puszce wyprodukować :) Zaiste potęga przemysłowa ;)
Polo cocta nawet butelka byla stylizowana. Puszek? Zarty sie Ciebie trzymaja.
To sie nazywa niezaleznosc gospodarcza, ktora idzie w parze niezaleznoscia polityczna.Ani jednej ani drugiej w Polsce nie ma
Jeśli podoba wam się życie w rosyjskiej nędzy to proszę bardzo. Putin zwoduje nowy szmelc a wam pozostaje wcinać kartoszku gdy Wasz car żyje w przepychu którego na oczy nie ujrzycie. I odda państwo Chińczykom nawet nie będziecie wiedzieli kiedy. Bo wasalami już jesteście bo na Kremlu to raczej gubernator niż władca suwerennego kraju. Uczcie się chińskiego dobrze wam radzę :) Ciesycie się z niezależności a wolność slowa2 gdzie??
HAHAHA dobre!
@Piotr ze Szwecji. Rząd PIS inwestuje w zaawansowaną technologię 500+ i obniżkę wieku emerytalnego. Dzięki temu mamy wskaźnik zatrudnienia jeden z najniższych w Europie. Co inwestycji strukturalnych to rozumiem, że masz na myśli przekop mierzei i CPK, czyli topienie kasy bez sensu. No ostatnio pojawił się też plan regulacji Odry, który wspaniale zniszczy rzekę i zwiększy prawdopodobieństwo powodzi. Tak wyglądają rządy ludzi wychowanych na PRLowskiej Kronice Filmowej z lat 50 i 60tych. Co do budowy przemysłu lotniczego chyba nie do końca zdajesz sobie sprawę z kwestii finansowych.
Wg. Eurostatatu, wskaźnik zatrudnienia w Polsce w 2019 roku wyniósł 67.8% i wzrósł w ciągu ostatnich 5 lat o 4.9% (2015: 62.9%). Średnia dla strefy euro wynosi 67.8%, dla całej UE 69%. 11 państw UE posiada niższy wskaźnik zatrudnienia niż Polska.
Wspaniały wpis . Jedynie CPK ma sens dla rozwoju i obronności -- czytałem w raporcie Think-Tanku z US że CPK jest konieczny dla przerzutu dużymi samolotami wojsk dla nas i dla Rumunii . Plus Chiny potrzebują takiego hubu dla towarów .
Plan modernizacji Odry istnieje od bodaj lat 60 ' ubiegłego wieku.Obecne plany modernizacji mają za zadanie podniesienie klasy rzeki dla żeglugi.Budowa stopni wodnych poniżej Brzegu Dolnego, właśnie dla ochrony przeciwpowodziowej i retencji wody .Poprzez podniesienie wody gruntowej lepsza gospodarkę wodną na cele rolne i leśne. Do tej pory środki były z Banku Odbudowy ale uwarunkowane rezygnacja z budowy elektrowni wodnych przy stopniach.Swoje do tej pory robiły ruchy ekologiczne, strasząc e podniesieniem poziomu wód na rozlewiskach po Ich stronie.Srodki z Uni pozwolą na budowę stopnia w Scinawie ,z generatorem i mostem o wyższym tonazu .I tyle.Budowa np.ostróg ,budowli hydrotechnicznych ,pozwoli na żeglugę np.statkow wycieczkowców (z Renu?)do Wrocka.Transport nietypowych konstrukcji stalowych że Śląsk a ,czyli konkurencję jakościową dla konstrukcji z Ostrawy.
@prawdziwy fan p.Davien'a(?). No właśnie lata 60te. Wtedy uważano, że betonowanie rzek ma sens. Poprawa warunków żeglugowych brzmi fajnie, ale trzeba mieć co tą Odrą wozić. Transport rzeczny jest wolny. @BadaczNetu. Dane Eurostatu są do 2018, roku wejścia w życie reformy emerytalnej.
Dalej będą te nowe rosyjskie silniki kopcić w locie czarnym dymem ?
Polskie nie kopcą, bo ich nie ma.
to zależy od składu paliwa ...
Nie. To zależy od tego jak dokładnie silnik jest w stanie przeprowadzić proces spalania paliwa, a to się wiąże z jakością silnika.
nie znów nie odrobiłeś pracy domowej, było to wytłumaczone jasno, kopcenie jest wynikiem składu paliwa ....
Kopcenie jest wynikiem niedokładnego spalania paliwa czyli obniżonej temperatury spalania. Kiedy rozpalasz ognisko to zaczyna ono kopcić, a kiedy temperatura wzrasta to proces spalania jest dokładniejszy i kopcenie ustaje. Ta sama zasada obowiązuje w samochodach i w samolotach. Co do pracy domowej to może lepiej sam ją odrób.
Generalnie to żeby się coś paliło, to musi być tlen. Często gęsto nieprawidłowe spalanie jest przyczyną nieprawidłowej mieszanki. A to powietrza może być za mało (czarny dym w silniku spalinowym tłokowym), wadliwa aparatura paliwowa, jak na przykład lejące lub nieprawidłowo rozpylające wtryskiwacze w silniku diesla. Dlatego też tak kopci Kuzniecow, którego to automatyka kotłów może, powtarzam może, bo na pewno tego nie wiem, dawać nieprawidłowy stosunek paliwa i powietrza (Fuel and Air Ratio). Na przykładzie takiego MiG-29 zaobserwować można, że nie kopci on prze cały czas, tylko w pewnych zakresach pracy silników.
Silniki odrzutowe mają żenująco niską sprawność, to ślepa uliczka i obraza dla cyklu Carnota, który już w samej swojej definicji zakłada istnienie tłoka i zaworów. Tłok musi pracować w cylindrze, inaczej wychodzi homo niewiadomo.
Za to szczytem techniki byl rower Ukraina. Stad stare polskie powiedzenie,,Nie pij wodki, nie pij wina kup sobie rower Ukraina,, Byly czerwone i zielone uniosly by nawet Rezuna ze siekiera.
Takich głupot nawet oryginalny Davien by nie napisał - odpuść sobie podszywanie się pod cudze nicki.
Maja sprawnosc do pewnych predkosci.Powyzej predkosci nadzwiekowych stosuje sie silniki ram jet czyli kompresujace powietrze swoja geometria. Ciekaw jestem czemu jeszcze nikt nie wpadl na pomysl miesznanego cyklu silnika turbo odrzutowego np ze zmienna geometria lopatek i komora ram jet...
sr-71. Lata 60-te.
Obejrzyj sobie zdjęcie silnika Black Birda w necie.
Tylko on padl jak pilot obudzil sie z Mig 25 na ogonie k.Norwegii
Wow a jakim cudem jak ten ruski wynalazek nawet nei ejst w stanie dognic Blackbirda:)
Wow... AIM-120 z 1973 roku...Wow...
@Davien. Też uważam, że samoloty powinny być napędzane silnikiem parowym, napędzającym gąsienice. Jak wiadomo gąsienica zapobiega zapadaniu się pojazdu w terenie. Jeśli zrobimy dostatecznie szerokie gąsienice to samolot bez problemu utrzyma się w powietrzu.
Rosyjskie marzenia.
To już było nawet w ZSRR - nazywało się AL-21F i R-29 oraz TV-3 na śmigłowcach.
„Rostech” poinformował że trwają próby w locie śmigłowca Mi-8AMTSz-WN. Pierwszy etap prób ma potrwać do listopada 2020. W późniejszym czasie do prób dołączą jeszcze dwa śmigłowce. Na forum Armija-2019 był podpisany kontrakt na dostawę 10 śmigłowców. Pierwsze śmigłowce miały trafić do wojska w 2020 roku(?). Śmigłowiec ma wypełniać zadania transportowo-desantowe oraz wsparcia ogniowego w operacjach sił specjalnych. Podstawą tej modyfikacji śmigłowca jest zastosowanie unowocześnionego wirnika nośnego z całkowicie kompozytowymi łopatami,śmigła ogonowego w układzie „x” oraz silnikami o zwiększonej mocy. Pozwoliło to na zwiększenie prędkości, manewrowości śmigłowca oraz polepszyło charakterystyki w działaniach na dużych wysokościach oraz w wysokich temperaturach. Poprawiono opancerzenie śmigłowca poprzez zastosowanie płyt tytanowych i kewlarowych wzmacniających ochronę nie tylko kabiny pilotów ale również przedziału desantowego i innych ważnych elementów. Zastosowano kompleks obrony przed rakietami przeciwlotniczymi ŁZS-8WN, który w trybie automatycznym rozpoznaje wystrzeliwane w kierunku śmigłowca rakiety oraz stawia zakłócenia lub kieruje wyrzutem pułapek termicznych. Śmigłowiec wyposażono również w stabilizowany żyroskopowo dwuzakresowy system elektrooptyczny skorelowany z układem nocnego widzenia. Rozszerzono spektrum przenoszonego uzbrojenia pozwalającego użycie nowych kierowanych wzorów uzbrojenia. Zastosowano również wysoce zautomatyzowany system pilotażowo-nawigacyjny który zwiększy efektywność śmigłowca poprzez zmniejszenie obciążenia załogi pracą.
Zabraknie wam towarzyszu alfabetu do oznaczania kolejnych wersji śmigłowca sprzed 50 lat :P
Oni tak robia jak amerykancy, to po numerze to jest funkcja. Cyrylica jest dluzsza a i kolejka po tego smiglaka jest baardzo dluga.
No , z F 16 jest ten sam problem
Doprawdy?? Bo jest 7 wersji F-16 a ile MI-8/17?:))
Tyle ile potrzeba
Czyli nie masz pojęia a trollujesz:)
Oczywiście że nie wiem, i średnio mnie to interesuje
To jeszcze modernizują tego starego gruchota? Nowy następca, czyli Mi-38 okazał się widocznie nieudany, drogi i rosyjska armia go nie chce.
Podobnie jak w USA z BH, we Francji z serią Puma/Super Puma. Nowy Mi-8 bazuje zdaje sie na Mi-17-M2 wieć nie ejst na pewno starocią. Preosze nie przeginac w druga stronę panei GB. A Mi-38 to juz inna zupełnei historia:)
I tu się z tobą zgodzę
Widac ze jestes oficerem prowadzacym
„...Su-34, które cierpią na pewien niedobór mocy w stosunku do masy przenoszonego uzbrojenia.” A ja myślałem że ten samolot jest cudem techniki.
słuchaj jak dobrze policzyć to jest na 4 miejscu na świecie wsród wielozadaniowców wiec można ogłosic jako cud techniki ,w dużuch ilosciach da rade.A że konstrukcja średnia zakupy kilku sztuk sa poprostu nie opłacalne.
Nie 4 ale 3 na zeszly rok, cudem nie jest ale ma szereg zalet ktorych nie maja samoloty tzw zachodu
Ale jaki Su-34 jest wielozadaniowy? To bombowiec frontowy.
Su-34 nie jest mysliwcem wielozadaniowym, to taki odpowiednik pierwszych F-15E Strike eagle z końca lat 80-tych czyli maszyna mysliwsko-szturmowa.
Davienku dzieciuniu tobombowiec frontowy. Czyli dzialajacy do 60km poza linie npla. To inna klasa samolotu. Jego podstawowa zaleta jest taka ze one nie potrzebuja zadnej infrastruktury lotniskowej. Bo wszystko nosza w sobie. Zachod nie ma nawet w przyblizeniu podobnego samolotu. Kazdy wymaga zewn urzadzen diagnost rozruchowych. A ze ma to, to musi miec gorsze charakt techniczne. Jak cwicza rosjanie one maja na malej wysokosci przelamywac obrone plot przeciwnika i atakowac zgrupowania wojsk wezly przeladunkowe itd. Teoretycznie moze zestrzelic samolot ale rakiety ma do samoobrony. Ja jestem fanem F-35 wiec ponownie napisze dla nas ten samolot nie ma sensu. Ale dla rosjan tak, jest on wpleciony w sowiecka czyli rosyjska taktyke walki. Ja w nim wad nie widze. Gdyby Rosja kupila F-35 to padlbym ze smiechu. Bo musieli by budowac nowe lotniska hangary i calainfrastrukture. Zamiast dyskutowac o wyzszosci ogladnijcie sobie zdjecia w jakich warunkach dziala rosyjskie lotnictwo.
Ta mysliwska :)
U nas też kiedyś traktorowe silniki Masey-Ferguson wstawiali do Honkera, Żukai Lublina, a jak to się skończyło każdy wie.
Były to silniki perkinsa. I montowano co najwyżej do tarpana. Honker ma silnik andoria 4 cylindrowy produkcji polskiej. A w zasadzie polskiej konstrukcji w odróżnieniu od jednostki trzycylindrowej montowanej w tarpanie. Taka ciekawostka .
Najlepszy jest fakt ze Andoria dostarczała silniki do wysoko rozwiniętej Rosji które trafiały pod maski aut wojskowych.
u nas odwrotnie - zamiast ograniczać rozbudowuje się! Tysiące różnych firm, części kooperantów - po 3 dniach walk nie będzie części, łańcuch dostaw zdechnie
po to sie to robi żeby była praca a nie tylko sprzet do walki.
O kurde !!! a ja myślałem że sprzęt wojskowy służy głównie do walki
Rosyjski służy jako cel.
Każdy służy jako cel - taka jego natura
w czasie wojny łańcuch i tak zdechnie.