Siły zbrojne
Setki części dla wojskowych samolotów i śmigłowców

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o trwającym postępowaniu w procedurze ograniczonej na zamówienie fabrycznie nowych technicznych środków materiałowych do samolotów, myśliwców i śmigłowców. Dostawy mają mieć miejsce w latach 2021-2024.
W dokumentacji przetargowej czytamy, że przedmiotem postępowania są rozmaitego rodzaju części, elementy wyposażenia samolotów i śmigłowców, używanych przez Siły Zbrojne RP. Wśród nich znajdują się setki akumulatorów, opon, przetwornic, sztucznych horyzontów, zbiorników paliwa, jak i wielu innych urządzeń pokładowych.
W wielu wypadkach, chociażby takich jak przy zamówieniu powyższych akumulatorów, opon czy kół, zlecający określił maksymalną liczbę tychże elementów, jakie mogą jeszcze zostać zamówione w ramach prawa opcji.
Czytaj też: PZL Świdnik wyremontuje śmigłowce
Do jakich maszyn trafią rzeczone części? W wykazie przedmiotów znajdujemy myśliwce takie jak MiG-29, SU-22, samoloty pasażersko-transportowe An-28, M-28, samoloty szkoleniowe TS-11 „Iskra”, PZL-130 „Orlik” jak i śmigłowce W-3, Mi-2, Mi-8, Mi-17, Mi-24.
Dostawy technicznych środków materiałowych mają rozpocząć się jeszcze w roku bieżącym, a ich ostateczny termin zakończenia upłynie 29 listopada 2024 roku, przy czym zakłada się, że część z nich ma zostać zrealizowana w terminie do 30 listopada 2021, 2022 i 2023 roku. Najwięcej z dostaw ma trafić do wojska jeszcze w roku bieżącym. Wszystkie części powinny być fabrycznie nowe, pochodzić z roku bieżącego lub 2020.

W wypadku zawarcia umowy wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji na dostarczone elementy w wymiarze nie mniejszym niż 200 godzin pracy lub 24 miesięcy, a w wypadku akumulatorów dodatkowo z okresu gwarancyjnego nastąpi wyłączenie czasu, w jakim były one magazynowane. Innymi słowy, gwarancja będzie liczona od momentu umieszczenia akumulatorów w statkach powietrznych.
Termin składania ofert upływa 22 czerwca bieżącego roku o godzinie 12:00. Ich otwarcie nastąpi po upływie pół godziny. Ustalono jedyne kryterium w postaci ceny. Duże szanse na udzielenie zamówienia mają ci wykonawcy, którzy wykażą jak najwięcej dostaw dla wojska w latach poprzednich.
Kacper Bakuła
Czytaj też: Armie Świata: Siły Powietrzne Grecji
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!