Reklama

Rosyjskie bombowce testują NATO w dobie pandemii [WIDEO]

19 marca 2020, 10:28
Tu-160 tankowanie
Fot. mil.ru

Rosyjskie lotnictwo strategiczne zintensyfikowało w ostatnim czasie ćwiczenia bombowców strategicznych nad Oceanem Atlantyckim i Morzem Północnym, docierając do wybrzeży Szkocji i Irlandii. Podczas jednego z tego typu lotów naddźwiękowe samoloty Tu-160 pozostawały w powietrzu ponad 15 godzin, pobierając paliwo z latającego tankowca Ił-78.

Rosyjskie bombowce strategiczne prowadzę regularne loty w pobliżu państw członkowskich NATO, jednak w ostatnim czasie, a szczególnie w ubiegłym tygodniu, ich aktywność szczególnie się nasiliła. Nie jest wykluczone, iż chodzi o sprawdzenie gotowości sił sojuszu w sytuacji epidemii koronawirusa, która może wpływać z czasem na gotowość załóg. Wielka Brytania zdecydowała się na przykład na zmianę planu dyżurów tak, aby ograniczyć ryzyko zarażenia w dwóch bazach lotniczych z których realizowane są misje QRA.

Tych w ostatnim czasie nie brakowało. Rosyjskie Tu-95 i Tu-160 pojawiają się częściej niż zwykle w rejonie trójkąta Grenlandia-Islandia-Wielka Brytania, docierając aż do wybrzeży Irlandii. Ich zadaniem jest m. in. określenie szybkości reakcji i zasięgu stacji radiolokacyjnych strzegących tego obszaru.

Szczególnie interesujący lot miał miejsce w piątek 13 marca 2020, gdy dwa naddźwiękowe bombowce strategiczne Tu-160 odbyły lot z Centralnej Rosji, ponad wodami Morza Barentsa, Morza Północnego i Oceanu Atlantyckiego w rejon Północnej Szkocji. Stamtąd rosyjskie maszyny obleciały Szkocję i dalej zachodnie wybrzeża Irlandii aby dotrzeć aż do Zatoki Biskajskiej i stamtąd zawrócić szlakiem północnym do Rosji. Misja trwała ponad 15 godzin i wymagała kilkukrotnego tankowania w locie z wykorzystaniem samolotu Ił-78, między innymi ponad Morzem Barentsa.

Podczas tego lotu rosyjskie bombowce były przechwytywane m.in. przez norweskie F-16 i brytyjskie Typhoony. Podobny lot, jednak zakończony na zachód od wybrzeży Irlandii, odbyły kilka dni wcześniej dwa Tu-95. Duża aktywność rosyjskiego lotnictwa u wybrzeży tego niewielkiego kraju wywołuje ponownie w Irlandii dyskusję o potrzebie posiadania myśliwców dla ochrony przestrzeni powietrznej. Nie jest to jednak wydatek, na który ta niewielka republika może sobie pozwolić, co zmusza ją do korzystania z pomocy brytyjskiego lotnictwa.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 186
Reklama
Bormann
niedziela, 22 marca 2020, 17:27

To jakieś żarty ?? Mała Słowacja kupiła 14 F16 a Irlandii nie stać ??

Obalaczbredni
niedziela, 22 marca 2020, 13:39

Trzeba chować posty z koronawirusem w _Rosji bo się okazuje ze to wstyd dla NATO. USA wywozi z Włoch testy a zła Rosja i wróg przesyla 9 samolotów lekarzy i sprzętu. Być może nawet szczepionki. I co i jak tu teraz się skręcić i to przełożyć na zła Rosja dobre USA zaiste ciekawie

Wania
poniedziałek, 23 marca 2020, 11:06

Tak. Rosja wyslała dwóch czołowych epidemiologów, którzy mają najwieksze doświadczenie z wirusami. Tych dwóch panów, ktorzy byli z perfumami u Skirpalów... Oni doskonale wiedzą jak się nie zarazić i co zrobić, żeby pancjent zmarł na cokolwiek.

Baniawania
czwartek, 26 marca 2020, 10:02

Zabolała prawda?

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 27 marca 2020, 14:43

Prawda to zabolała Włochów jak się okazało że rosyjska pomoc jest bezużyteczna. No ale są tez pozytywy towarzyszu. Możecie teraz obwieścić swoim obywatelom w całym kraju że Rosja znowu świat ratuje. Zresztą oto w tym chodziło od samego początku.

Peresza
poniedziałek, 23 marca 2020, 03:27

Może tę pomoc lepiej do Syrii wysłać zamiast bomb i gazu? Albo zostawić dla tych tysięcy Rosjan umierających na " zwykle" zapalenie płuc?

zdegustowany
poniedziałek, 23 marca 2020, 00:09

Włoska firma Copan Diagnostics z Brescii sprzedała yankesom 0.5 mln testów. Legalnie, zgodnie z prawem. W marca ta sama firma sprzedała we Włoszech kilka mln takich samych testów. Problemem nie są zestawy, lecz laboratoria do ich analizowania. Tu jest wąskie gardło. Krew mnie zalewa jak czytam tego kłamce i jego wklejki ze sputnika.

1stCav
poniedziałek, 23 marca 2020, 10:38

Jeszcze lepszy jest towarzysz Yaro (moim zdaniem towarzysze wymieniają te ksywki między sobą;)) ) który wprawdzie zgrywa Polaka ale w absolutnie w każdym temacie broni honoru i czci matuszki Rassiji do krwi ostatniej i wszędzie wrzuca jakieś wklejki ze sputnika;) Kiedyś była tu rozmowa pod jakimś artykułem a tu nagle tow. Yaro wrzuca post w stylu "A w Syrii w Pierdziszewie Dolnym rosyjscy saperzy zbudowali most w 4 godziny" ;DDD. Dodam tylko że rozmowa i artykuł nie dotyczyły ani Syrii ani wojsk inżynieryjnych;)) Tow. Yaro to tylko przykład takiego wklejacza ale jest tutaj co najmniej 1 funkcjonariusz wyższy stopniem który całkiem nieźle opanował język polski... Taki Yaro biłby w mordę w podziemiach Łubianki a ten drugi częstował papierosami i koniakiem na 1 piętrze i zabawiał inteligentną rozmową zapewniając co drugie zdanie że "my i tak wszystko wiemy";)))

obalaczbredni
poniedziałek, 23 marca 2020, 10:11

Nie spinaj się tak. USAF nie chciał ujawnić, skąd Amerykanie wzięli we Włoszech taką ilość wyposażenia wykorzystywanego przy diagnozowaniu wirusa. Informacje na ten temat podał za to Departament Zdrowia. Producentem zestawów do testów jest przedsiębiorstwo Copan Diagnostics z Lombardii. Jak podaje amerykańskie radio publiczne, firma jest w stanie produkować do 720 tysięcy szpatułek dziennie. Obecnie produkcja trwa przez całą dobę. No więc info z USA - czyli od zainteresowanego - pisałem że trzeba będzie to jakoś wyjaśniać. No i udrze w stół a nożyce się odezwały - to USA nie mogły tych testów podarować Włochom w ramach bratniej pomocy?

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:32

Obalacz czyli USA, za zgoda Włochów kupiły neiecała dzienna produkcje? No istotnie afera na cały swiat :))

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 17:54

Obalacz, rozumiem że Rosja wysłała do Włoch wg ciebie ten niedopracowany, niesprawdzony wyrób co dopiero zaczynaja go opracowywać, zgodnie ze słowami specjalistów rosyjskich? Czy może ten co wg funkluba zaczeli testowac na myszach?? Aha,obalacz, nic USA nie wywozi z Włoch bo te pół miliona testów dostali od Włochów jako pomoc ale jak widac jestes niezdolny organicznie do mówienia prawdy.

1stCav
niedziela, 22 marca 2020, 15:42

Wypada tak Siergiej strzelać swojej matuszce Rassiji w tył głowy? Wprawdzie powinienem napisać o strzale w kolano ale skoro piszemy o Rosji... Zdajesz sobie sprawę że pisząc o szczepionkach nieźle odleciałeś? Otóż Rosja mogłaby mieć tak szybko działające, przetestowane szczepionki WYŁĄCZNIE jeśli sama tego wirusa wyprodukowała i wypuściła w świat... A co do pomocy to bardzo cenny gest bo Włochom przyda się teraz absolutnie każde wsparcie. Pomijam tutaj intencje Putina bo dla tych którym taka pomoc może uratować życie te intencje są bez znaczenia ale każdy kto obserwuje działania Rosji pod przywództwem tego oficera KGB wie że nie o litość tutaj chodzi.

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 23:32

Intencje Putina w tej pomocy wyjaśnił ładnie Siergiej Markow że efektem tej pomocy ma być zniesienie sankcji dla Rosji. O pomoc prosiły same Włochy

czytelnik D24
wtorek, 24 marca 2020, 15:56

O niech ktoś teraz udowodni że to nie właśnie nie Rosja ma największy interes w tej epidemii. Jak to mawiają spece od manipulacji "stwórz problem i zaproponuj rozwiązanie"

maxksiu
sobota, 21 marca 2020, 18:53

Jeszcze chwila i pandemia przetestuje rosyjskie bombowce. Oraz ludnośc mocno zagęszczoną w Petersburgu i Moskwie.

1stCav
poniedziałek, 23 marca 2020, 10:42

Już testuje:( Niestety te kraje które na samym początku nie "zdjęły" ludzi z ulic zapłacą teraz koszmarną cenę:( W Polsce te działania podjęto dość szybko ale nikt nie wie czy wystarczająco szybko... Fatalnym błędem był przekaz który pojawił się na samym początku że ten wirus dotyczy tylko starych i słabych ludzi i teraz Włochy, Hiszpania czy Francja za to płacą

Fircyk
piątek, 20 marca 2020, 19:24

Przypominam że na taką akcje to tankuje dwa,razy w powietrzu

W3-pl
czwartek, 19 marca 2020, 23:30

Allo halo, to 12-go czy 13 odwiedzili "poligon" zatoki biskajskiej?!? Tym razem to I tak spokojniej, Bo w takim2017 to pod Newcastle to I Francuzi bierzyli. Ale trzy naloty w jednym tygodniu to jednak skala nie normalna

Wania
czwartek, 19 marca 2020, 18:20

Jeden z nich wygląda na tego składaka z 2018 roku złożonego z części walających po hangarze. Pierwszego seryjnego M2 z lutego tego roku raczej nie wysłali na taki patrol więc pewnie drugim był staruszek z lat 90 będący w stanie zdatnym do lotu.

Whiro
czwartek, 19 marca 2020, 18:00

Niech mi ktoś powie że to normalny naród....

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:09

Ja ci to mówię. Byłem tam nie raz i z ruskimi rozmawiałem wielokrotnie. Większość z nich jest o wiele bardziej normalna niż większość Amerykanów (tam też byłem i też nie raz).

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:05

Nie tyle byłeś co jesteś jednym z ruskich.

stuk-puk jest tam kto?
piątek, 20 marca 2020, 11:20

A amerykańskie B-2 i B-52 to stoją w hangarach i pokazują je wycieczkom przedszkolaków.

Davien
piątek, 20 marca 2020, 18:06

A po co maja latac i sie zuzywac w okresie pokoju. Jka tzreba to wysla parę sztuk, maja ich w końcu sporo wiecej niz Rosja:)

stuk-puk jest tam kto? Nie ma.
piątek, 20 marca 2020, 22:54

Czyli jednak nie ma "tam" nikogo. Ale po co w ogóle pisze, to było wiadome już od bardzo dawna.

Fanklub Daviena
piątek, 20 marca 2020, 11:07

Oczywiście że normalny: jak Saddam i Kadafi się rozbroili, to USA natychmiast na nich napadły. Wcześniej tego nie robiły! Korea czy Iran się nie rozbroiły, tylko przeciwnie, zbroją się, to bandyci z USA na nich nie napadają! :)

bobo
sobota, 21 marca 2020, 21:44

Iran a nawet Korea płn to pestka wobec tego czym dysponowała armia Saddama w przeddzień Pustynnej Burzy. Kadafi miał słaba armię już wiele lat przed upadkiem. Dlatego po zniesieniu sankcji gdy zgodził się wypłacić odszkodowanie za zestrzelony samolot pasażerski zawarł kontrakty na zakup broni głównie we Francji. Mimo iż był słaby już na początku XXI wieku to nikt na niego nie napadł mimo ciążących na niego oskarżeniach za zamordowanie pasażerów nad Lockerbie. Libię zaatakowano wcześniej gdy była uzbrojona po zęby. W 1986 roku 45 samolotów amerykańskich dokonało ataku na Libię. Amerykanie utracili tylko jeden samolot.

Wania
piątek, 20 marca 2020, 11:29

Coś w tym jest. Jak Ukraina się rozbroiła to bandyci na nich napadli i ukradli kawał terytorium. To samo z Gruzją i Czeczenią. Jak ktoś jest słabszy to bandyci za chwilę już są. Dlatego Polska kupuje f-35 i zachęca USA do zakładania baz. Bandyci będą siedzieć cicho prowokując od czasu do czasu swoimi najnowszymi zabawkami o technologii z ubiegłego wieku.

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:21

Przypominam, że to Gruzja napadła na Osetię Południową i Abchazję oraz, że to OBWE i obserwatorzy Unii właśnie Gruzję określili agresorem w tym konflikcie z Rosją. Poza tym Czeczenia także nie została przez Rosję napadnięta bo od połowy 19 wieku była częścią terytorium Rosji, Związku Radzieckiego a potem znowu Rosji. Natomiast określenie "jeżeli ktoś słabszy to za chwilę bandyci już są" bardzo pasuje do poniewierającymi prawem międzynarodowym bombardowań Jugosławii w roku 1999 oraz amerykańsko - brytyjskiej agresji na suwerenny Irak w roku 2003. Co do rosyjskich "najnowszych zabawek o technologii z ubiegłego wieku" to proponuję nie balansować na granicy pomiędzy śmiesznością a żałością.

suawek
poniedziałek, 23 marca 2020, 00:06

Jak Gruzja mogła napaść na Osetię Południową i Abchazję skoro były i nadal są to jej terytoria? Niema i nie było jakich krajów.

Alternatywny Fun fana fanów fana Daviena
piątek, 20 marca 2020, 15:05

HeHe coś pomerdałeś bo Czeczenia w czasach carskich nie należała do rosji a Imam Szamil przywódcą powstania górali kaukaskich, aj ta propaganda rosyjska przecież rosja nigdy nikogo nie napada jest przyjacielska :D

Pan Ferdek
piątek, 20 marca 2020, 22:59

"..bo Czeczenia w czasach carskich nie należała do rosji.." To tego też "szachisto" nie wiesz? Drugi Davien się trafił? Czeczenia pod panowaniem carskim znalazła się w 1864 roku. To wiedzą nawet grający w warcaby.

stary wojak
piątek, 20 marca 2020, 20:35

Ponad to Osetia iAbchazja były częścią Gruzji.

HeHe
sobota, 21 marca 2020, 00:04

Osetia i Abchazja BYŁY częścią Gruzji. Tak jak Gruzja BYŁA częścią Cesarstwa Rosji.

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:30

HeHe Osetia i Abchazja wg prawa miedzynarodowego NIE ISTNIEJĄ, sa czescia Gruzji i tyle z twoich zmysleń:)

HeHe
niedziela, 22 marca 2020, 13:52

Prawo międzynarodowe nie zajmuje się "ISTNIENIEM" lub jego brakiem Osetii Południowej i Abchazji a normami prawnymi regulującymi stosunki między państwami, organizacjami międzynarodowymi, a także innymi podmiotami prawa międzynarodowego. Tyle więc z twoich "mądrości".

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 17:57

Panie HeHe ani Osetia ani Abchazja nie zostały uznane przez ONZ i jako podmioty prawa miedzynarodowego nie istnieją wiec twoje brednie jedynie moga powodowac smiech:)

lotnik
piątek, 20 marca 2020, 13:42

Tylko umowa na zakup F-35 wykluczyła z dostaw jakichkolwiek śmigłowców- w tym szturmowych. A bez nich atak wojsk pancernych jest skazany na duże straty. Wystarczy popatrzeć na czym lata całe lotnictwo śmigłowcowe. W II Rzeczpospolitej tak fascynowano się bombowcami Łoś. A walczyły myśliwce P-7a- z 1931 roku. Stan i zdolność do walki tych P-7a można porównać do śmigłowców w Polsce obecnej.

Fanklub Daviena
piątek, 20 marca 2020, 13:25

Jakby Ukraina była mocna i uzbrojona, to agentura USA i Izraela nie grasowałaby tam bezkarnie i nie organizowała swojego krwawego puczu obalającego najbardziej demokratycznie wybrany (zdaniem obserwatorów OBWE) w historii Ukrainy rząd Janukowicza... :)

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:07

Poblemem nie jest agentura USA i Izraela - tylko rosyjska.

Redrum
piątek, 20 marca 2020, 16:23

Ach te nieskazitelnie czyste sowieckie rączki. Nawet jak strzelają jeńcom w potylicę, całymi tysiącami, dniami i nocami, to winą za ten czyn obarczają leżące w zbiorowym grobie ofiary. Bo się "sami prosili".

suawek
poniedziałek, 23 marca 2020, 00:08

Oni nie strzelają jeńcom w potylicę, tylko "wyzwalają".

COVID 19
czwartek, 19 marca 2020, 20:22

Tak, to normalny naród miłujący pokój i spokój.

Kapustin
czwartek, 19 marca 2020, 17:54

Ruski to mysli teraz o ZAPAD 2020 ale strach w koszarach Na slynnej video konferencji wyraźnie widac bylo bierność dowództwa nawet do pasywnych akcji NIEMOC

Zbigniew
piątek, 20 marca 2020, 10:48

Co też ten Putin kombinuje? Ćwiczy pełnoskalowy atak Rosji na NATO, czy też prowokuje licząc na spowodowanie chaosu i korzyści ze skutecznej gry politycznej w mętnej wodzie? Rządzi największym państwem ale mu mało, teraz nastawia się na objęcie swoją władzą terenów Arktyki i jej bogactw.

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:23

Twierdzę, że Putin kombinuje tak samo albo bardzo podobnie jak kombinują Yankee, Brytole czy Chinole.

Mniej niż 10 sekund
niedziela, 22 marca 2020, 13:27

Putin, panie Gnom, to właśnie "kombinuje", bo na prowadzenie strategii go nie stać...

Samarama
czwartek, 19 marca 2020, 17:53

> Rosyjskie bombowce strategiczne *prowadzę* regularne loty Ty prowadzisz, czy bombowce *prowadzą*?

RiB
czwartek, 19 marca 2020, 17:32

Jeśli sprawdzają gotowość sił to może niech powiedzą kto w Chinach rozsiał koronawirusa? Zabili Litwinienke, próbowali to zrobić ze Skripalem, to pewnie wirus to dla nich zabawka do testowania. Ten naród na takiego Goluma na jakiego zasługuje- tenteges.

USA
czwartek, 19 marca 2020, 23:45

Na pewno wirusa podrzucili sąsiedzi że wschodu to stare zagrywki i metodyka KGB

Fanklub Daviena
piątek, 20 marca 2020, 19:35

A wiesz jak jest USA widziane w świecie? "NTNU - Norweski Uniwersytet Nauki i Techniki: Zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Spraw Zagranicznych NTNU mocno zaleca wszystkim studentom NTNU powrót z zagranicy. To dotyczy w szczególności krajów ze słabo rozwiniętą służbą zdrowia, infrastrukturą i infrastrukturą społeczną, np. USA." - to nie napisało KGB, tylko członek NATO... :)

niedziela, 22 marca 2020, 03:46

Patrząc na podejście Norwegów do koronawirusa to lepiej jednak by nie wracali:)

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 15:04

Sąsiedzi ze Wschodu to Ukraińcy a oni podrzucili nam co najwyżej 2 miliony swoich którzy na skutek majdanowego przewrotu stracili możliwość utrzymania siebie i swoich rodzin.

robo
piątek, 20 marca 2020, 19:10

a specyficznie kto to jest "wy"

pilot
czwartek, 19 marca 2020, 17:32

jednak odważni - takim truchłem latać

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 15:06

Bardzo chciałbym polecieć takim "truchłem" i nie zawahałbym się przez sekundę gdyby ktoś mi to zaproponował a wcale nie jestem odważny.

ra do
sobota, 21 marca 2020, 17:28

Chyba w komorze bombowej.

HeHe
niedziela, 22 marca 2020, 13:55

A dlaczego akurat w komorze bombowej?

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:09

Żeby nadać ci odwagi.

Fox Mulder
czwartek, 19 marca 2020, 16:44

Rosjanie to jedyna nacja, od której podczas pandemii można śmiało oczekiwać zwiększenia aktywności strategicznego lotnictwa bombowego. Nie widzę tutaj niespodzianki. Spodziewam się także, że kiedy na ziemi zacznie brakować wody pitnej i tlenu, ci zareagują wznowieniem prób nuklearnych oraz zwiększą produkcję trotylu do niespotykanych wcześniej rozmiarów.

Piotr
czwartek, 19 marca 2020, 17:24

Jesteś w błędzie Chiny robią podobnie do Rosjan wykorzystując konowirusa .

zyg
piątek, 20 marca 2020, 03:00

obydwie nacje pochodzą z azjatyckich "ojców założycieli" i obydwie prześcigają się aby zachowywać się podobnie.

AWU
czwartek, 19 marca 2020, 15:54

Niech latają, o ile z właściwym sobie kryminalnym kretynizmem nie wlatują w cywilne korytarze z wyłączonymi transponderami (patrz near collision z DH4 SAS startującym z CPH do GDN czy też konieczność przekierowania rejsów transatlantyckich lecących do MAN/DUB/LHR/LGW) Dla pilotów NATO dobry trening i zalogowane dodatkowe godziny a zwłaszcza dla nas jako że finansowane z budżetu NATO a nie narodowego. W warunkach realnego konfliktu najbardziej prawdopodobnie rosyjskie misje zakończyłyby się jak zwykle , przykładem tragikomiczna i jedyna próba "strategicznego bombardowania Berlina" z 1941r do której zresztą wyselekcjonowano elitę nawigatorów i pilotów Aerofłotu. O planach użycia Ił-28 do nuklearnych misji w "jedną stronę" bombardowania Paryża czy Londynu (dotyczyło to również załóg sił lotniczych perelu) nie wspominając.

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 15:19

Opowieści o ostatniej wojnie pasują do tematu jak spódniczka mini grubej babie. W przypadku wybuchu pełnoskalowego konfliktu zbrojnego nikt już nie planuje "bombardować" jak w czasie II W. Ś. Bombowce strategiczne są już nosicielami pocisków samosterujących.

Wania
piątek, 20 marca 2020, 07:57

Z lat wojny moja ulubiona historia to próby montowania w samolotach bombowych silników diesla w celu wydłużenia zasięgu. Celem było jednak zbombardowanie Moskwy. Małym problemem jak się okazało było zamarzanie ropy na dużej wysokości. No nie podumał...

AWU
piątek, 20 marca 2020, 10:47

silnik Junkersa Jumo 205 można obejrzeć w krakowskim Muzeum Lotnictwa, z powodzeniem zainstalowany na łodziach latających gdzie zasięg odgrywał kluczową rolę. A nad Moskwą jeszcze latem 1944 latały bezkarnie rozpoznawcze Ju-86.

AlS
piątek, 20 marca 2020, 02:00

Ale Warszawę udało im się kilkakrotnie zbombardować. Na ironię zakrawa fakt, że największe "sukcesy" na tym polu odnosili wykorzystując amerykańskie B-25 Mitchell, pochodzące z Lend-Lease. Co ciekawe, zamiast bombardować obiekty komunikacyjne i niemieckiej administracji, ze szczególnym upodobaniem niszczyli miejskie targowiska, aż udało im się doprowadzić do klęski głodu w mieście. Tacy to byli nasi "sojusznicy".

AWU
piątek, 20 marca 2020, 10:31

Aż trudno uwierzyć ale z powodzeniem bombardowali jak wspomniałeś hale targowe, szpitale, szczególnie uwzieli się na zajezdnię tramwajową bombardowaną trzykrotnie (pomylili z dworcem towarowym?) sowiecka bomba która trafiła w tramwaj na moście Poniatowskiego to do dziś największa tragedia w historii warszawskiego MZK, a nie trafili czy nie zbombardowali praktycznie żadnego celu wojskowego ze szpitalami Wehrmachtu włącznie?

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:11

Po co mieli by sojusznika bombardować?

autor
czwartek, 19 marca 2020, 15:44

Mogą zrobić wrażenie tylko na małych kraikach.

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 15:26

Ale robią wrażenie nawet na największych krajach.

Davien
piątek, 20 marca 2020, 18:16

Taak, a niby jakie wrażenie może robic 16 przestarzałych bombowców ?

HeHe
sobota, 21 marca 2020, 00:19

16 przestarzałych bombowców zrobiłoby mniejsze wrażenie ale tu chodzi o TU-160 "Black Jack". Te zawsze robią duże wrażenie.

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:32

Ale własnie to sa te przestarzałe bombowce czyli rosyjska odpowiedż na B-1A :)

niedziela, 22 marca 2020, 01:49

Tia, i pewnie uzbrojone w twoje AIM-120 z 1973 roku.

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:35

To juz teraz i Tu-160 chcecie w AIM-120 uzbrajać?? No no co się w tej Rosji porobiło ze z takiej krowy chca mysliwiec robić:))

czwartek, 26 marca 2020, 10:07

Davidku, uzbroiłeś w AIM-120 F-4 z 1973 roku, uzbriłeś w AIM-120 SU-57, to i z TU-160 radę.

Pirat
czwartek, 19 marca 2020, 15:34

Eksperci obliczają że w Rosji już zmarło 1600 osób z powodu koronawirusa. Rosyjski rząd to ukrywa.

Andrettoni
czwartek, 19 marca 2020, 19:09

To samo mówi się o Niemcach. Fakty są takie, że 1000 trupów ukryjesz, ale miliona nie, a epidemia dopiero się zaczyna.

suawek
poniedziałek, 23 marca 2020, 00:12

Poważnie porównujesz Niemcy do Rosji w kontekście ukrywania informacji? Ty chyba powaznie sputnika użwywasz

gnago
czwartek, 19 marca 2020, 14:33

Ale komin z dymem się ciągnie za tym ładnym płatowcem. Co dziwi w zmodernizowanym MiG-u 29 z nowymi silnikami pozbyli się tego problemu niepełnego spalania

rob ercik
czwartek, 19 marca 2020, 14:17

Na całe szczęście pokojowo nastawione ćwiczenia Defender odbywają się z dala od ognisk korona wirusa i tej agresywnej Rosji

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:34

Taaa. Amerykanie już parę razy rozpoczynali wojnę aby "uratować pokój". Ostatnio w Iraku.

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:13

Hussein i jego brat-gazownik nie żyją, czyli pozytywy są.

lolek
czwartek, 19 marca 2020, 13:57

Tanie ropa to mogą sobie pozwolić na loty.

Taktyk
czwartek, 19 marca 2020, 15:47

Kolega ma rację ale samoloty potrzebują bogatej mieszanki I taka tezeba,wyprodukowac

W3-pl
czwartek, 19 marca 2020, 22:01

Najlepiej za podbicie cent Brent w London . Ropy w....dolarach

dim
czwartek, 19 marca 2020, 13:53

Rosja to zbyt bogaty kraj. Jednak oddzielna dla każdej rodziny łazienka z ubikacją i ciepłą wodą ? Nieee... to byłaby już rozrzutność. Zresztą Pan Prezydent Putin i tak wszędzie wozi ze sobą własny wychodek ? Media podją, że biały :)

rozczochrany
czwartek, 19 marca 2020, 13:17

I słusznie. Niech się NATO testuje w czasie kryzysu i niech trenuje reakcje na zagrożenia.

12345
czwartek, 19 marca 2020, 13:09

Zestrzelić, to się ogarną ruskie.

Gn
czwartek, 19 marca 2020, 15:17

Nad wodami międzynarodowymi - zastanów sie co mówisz?

Navigator
czwartek, 19 marca 2020, 12:56

Polata sobie chochol i CO Z TEGO?

def
czwartek, 19 marca 2020, 15:04

A to ukraińcy mają Tu-160 ?

Davien
czwartek, 19 marca 2020, 22:02

Mają jeden w muzeum a mieli ich więcej ni.z Rosja ale 8 oddali Rosjanom a reszte zniszczyli.

Anty rusofil
czwartek, 19 marca 2020, 17:06

A czym się różni Ukrainiec od Rosjanina? I jedni i drudzy mordowali Polaków. Ale jakoś wam to z głowy ucieka.

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:14

Kwestia zachowania skali. Pozawym to nie Ukraińcy aktualnie redagują sputnik i płacą trollom na forach.

Ogryzek
sobota, 21 marca 2020, 17:12

I Niemca, Czecha, Szweda, Austrijaka? Oni mieli swoich wladcow. Byli niezalezni. Kim byla Ukraina wtedy? Rosyjskim komu istycznym terytorium , gdzie calkowicie rzadzili Rosjanie. To oni pozwolili na to.

braks
piątek, 20 marca 2020, 00:27

Brawo, choć jeden człowiek zna historię Polski i los Polaków mordowanych przez pseudosojuszników zza Buga narzuconych na siłę...

John Meister
czwartek, 19 marca 2020, 22:14

A co to ma do rzeczy w kontekście samolotów drogi Panie?

AB
piątek, 20 marca 2020, 12:57

Bo ruble muszą się zgadzać?

W3-pl
czwartek, 19 marca 2020, 21:57

Nam na pewno nie! Ucieka tobie Kto leci bombowcami strategicznymi, nawet na dystans +-40 mil morskich, wiesz Ile to w kilometrach, od brzegu wysp?

bulba
czwartek, 19 marca 2020, 12:53

Odnośnie braku lotnictwa w Republice Irlandii - kraj ten stać na własne lotnictwo i należałoby w ramach NATO wymagać jego posiadania. PKB Irlandii to 333 mld USD. Czechy mające PKB 215 mld USD mają swoje lotnictwo wojskowe. Nawet niewiele wieksza od Irlandii Bułgaria z PKB zaledwie 57 mld USD ma jakieś lotnictwo i czyni starania o jego zwiekszenie. Irlandia niestety wiezie się na gapę zarówno w NATO jak i w UE - bedąc de facto rajem podatkowym dla amerykańskich firm technologicznych w ramach UE

Jotex
czwartek, 19 marca 2020, 17:08

Irlandia nie jest w NATO.

Orthodox
czwartek, 19 marca 2020, 16:56

Kraje NATO nie posiadające lotnictwa mogłyby się zrzucić na zakup np. eskadry niedrogich myśliwców. Można by ją potem dysponować w misjach Air Policing z międzynarodową obsługą.

bulba
czwartek, 19 marca 2020, 19:21

Myśl całkiem zacna, ale dopóki takiej eskadry nie ma to kraje bogate - jak Irlandia, powinny również zadbać o swoje bezpieczeństwo.

dawo
czwartek, 19 marca 2020, 12:37

Wiadomo, pokojowo nastawiona Rosja w tym ciężkim czasie jest non-stop prowokowana przez Państwa zachodu. Te zamiast skupić się tak wzorowo jak "mateczka", na zwalczaniu zagrożenia pandemią to prowokuje pogrążony w walce z koronowirusem kraj.

Bumer
czwartek, 19 marca 2020, 12:34

Mieszkam w Irlandii i to był już drugi raz naruszenia przestrzeni powietrznej przez Rosyjskie samoloty.Co jak co ale jakiegokolwiek honoru to ruskie nie mają. Przecież tu nie mają samolotów bojowych.

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:40

Po pierwsze nikt nie informował, że ruscy NARUSZYLI przestrzeń powietrzną Irlandii, po drugie to przymiotniki w polskiej pisowni pisze się małą literą a po trzecie to proponuję nie chrzanić o braku honoru na podstawie wymyślonych przez przez siebie głupot.

piotr34
czwartek, 19 marca 2020, 17:26

To moze czas zeby mieli a nie jechali w Nato na gape?

BieS
piątek, 20 marca 2020, 12:47

Irlandia nie jest w NATO!

Olo
czwartek, 19 marca 2020, 15:23

a czyją to przestrzeń powietrzną naruszyli te Ruskie, orle z Irlandii? Bo chyba nie irlandzką....

Anty rusofil
czwartek, 19 marca 2020, 18:02

Nie zmienia to faktu że jedyny naród którego bawi nękanie innych to Rosja. Podobno stawiają radar do śledzenia na 3 tys km w Kaliningradzie. Jakbyście nie wiedzieli po co im w ogóle Kaliningrad. Też do nękania Europy.

Davien
czwartek, 19 marca 2020, 19:45

A niech go sobie stawiaja, duzy, nieruchomy cel.

bulba
czwartek, 19 marca 2020, 19:34

To taki prymitywny osiłek osiedlowy. Zastrasza wszystkich i jest z tego dumny. Jedynym argumentem do niego przemawiajacym jest strzał w pysk. Czasami trafia na mocniejszego, dostaje w mordę, na chwilę cichnie ale znowu zaczyna i tak w kółko.

pass
piątek, 20 marca 2020, 09:32

Masz racje amerykanie /nato/ tacy sa, napadaja tylko słabszych,ale większych się juz boją.

BieS
piątek, 20 marca 2020, 12:53

NATO jest najsilniejszą organizacją wojskową na planecie i nie napada na słabszych. Natomiast taka ogromna Czeczenia, Gruzja, czy Ukraina bardzo przeszkadzała Rosji?

HeHe
piątek, 20 marca 2020, 14:47

Czeczenia raczej Rosji nie przeszkadzała bo od połowy 19 wieku była częścią terytorium jej terytorium, potem terytorium ZSRR a potem znowu Rosji. Gruzja sama zaatakowała odrębne republiki Osetii Płd i Abchazji oraz stacjonujących w nich żołnierzy rosyjskich a to by przeszkadzało każdemu. Poza tym to właśnie NATO zostało użyte jako listek figowy do łamiącego prawo międzynarodowe napadu na słabszą Jugosławię w roku 1999.

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:18

Nie pleć bzdur: nie bylo żadnych rosyjskich żołnierzy w oseti i abchazji bo to to terytorium Gruzji więc nie miało prawa ich tam być

BieS
piątek, 20 marca 2020, 17:53

Abchazja i Osetia Południowa to części autonomiczne Gruzji. Abchazję jako odrębne państwo uznały tylko Rosja, Nikaragua, Wenezuela, Nauru i Syria. W latach 2011 - 2013 także Vanuatu i Tuvalu w latach 2011 - 2014 (wspaniałe towarzystwo wzajemnej adoracji). Według Ciebie Abchazja i Osetia Południowa mogły ogłosić się republikami niezależnymi od Gruzji, natomiast Czeczenia od Rosji już nie? Jeżeli chodzi o Federalną Republikę Jugosławii, to notorycznie łamała prawa człowieka i dokonywała czystek etnicznych na terenie Kosowa, a wcześniej w Slawonii oraz w Bośni i Hercegowinie jako istna zemsta na Chorwatach, Bośniakach i Albańczykach, którzy przeszli na stronę faszyzmu w drugiej wojnie światowej. Po wielu notach dyplomatycznych rozpoczęto operację lotniczą Allied Force, która miała na celu zaprzestania czystek etnicznych i zmusić FRJ do demokratyzacji kraju. Po nalotach, USA, a później państwa NATO przystąpiły do drugiej operacji Allied Harbour - pomocy humatarnej. Czy Rosja udziela pomocy humanitarnej po swoim ataku na Ukrainie, w Czeczenii, czy Gruzinom?

HeHe
sobota, 21 marca 2020, 01:23

Zapomniałem odpowiedzieć na pytanie o pomoc humanitarną. Otóż w lecie 2018 byłem w Groznym i nie widziałem tam nawet jednego śladu wojny a przecież wszyscy chyba pamiętamy fotografie potwornie zniszczonego miasta. Wniosek jest taki, że Moskwa odbudowała Grozny i wpompowała weń GRUBE MILIARDY . Aneksję Krymu trudno nazwać "atakiem" bo NIKT tam nie zginął, lekko ranny podobno został jeden ukraiński oficer i nic nie zostało zniszczone a więc nie wiem o jaka pomoc humanitarna może chodzić. Jeżeli mowa jest o Donbasie zbuntowanym przeciw "majdanowemu" rządowi w Kijowie to jestem przekonany, że ruscy takiej pomocy mu udzielają a świadczyły o tym chociażby słynne białe konwoje ciężarówek z Rosji , bo przecież za majaczenie ukraińskiej propagandy dla ociężałych umysłowo należy uznać to, że ciężarówki te przywoziły broń i amunicję a wywoziły elementy demontowanych fabryk lub ciała poległych ruskich żołnierzy.

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:20

Jak najbardziej "białe konwoje" służyły tylko do wywożenia fabryk z opkupowanych przez Rosję Ukraińskich terenów. Nie wiedzieli czy łomotu nie dostaną, więc kradli puki się dało.

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:37

Słynne białe konwoje przewoziły głównie własnei bron i amunicję a za majaczenie rosyjskiej propagandy i bezmózgich rosyjskich trolii nalezy uznac brednie o pomocy humanitarnej:) Okupacja Krymu jest faktem,podobnie jak wysłąnie tam rosyjskich terrorystów, .Nie było tez zadnego bunu w Donbasie tylko rosyjska agresja przy uzyciu znowu terrorystów i najemników oraz regularnych oddziałów wojska

HeHe
niedziela, 22 marca 2020, 13:44

Przewożenie broni i amunicji przez białe konwoje to nachalna ukraińska propaganda, siana przez ukraińskie media i trollownię a skierowana na ociężałych umysłowo. Rosjanie mieli i mają możliwość przesyłania pomocy wojskowej Donbasowi przez kontrolowaną przez nich i wojska republik ludowych CZTERYSTU KILOMETROWĄ granicę pomiędzy Rosją a tymi republikami i nie musieli "bawić się" w jakieś białe konwoje do przewożenia tej pomocy. W Donbasie wybuchła i trwa zwykła rebelia przeciw ówczesnym majdanowym, neobanderowskim władzom w Kijowie a wojska sił zbrojnych tej rebelii liczą WEDŁUG KIJOWA ok. 45 tys. żołnierzy. Ten sam Kijów w 2015 roku oceniał zaangażowanie Rosjan na ok. 3000 żołnierzy (zanim ATO dostało lanie pod Debalcewe) i plątał się w zeznaniach na ten temat nieustannie podając inne szacunki. Oczywiście po likwidacji kotła debalcewskiego okazało się, że dokonały tego jednostki regularnego ruskiego wojska złożone z kilkunastu tysięcy żołnierzy :) Przy okazji - już tylko ukraińska trollownia pisze o "terrorystach" w Donbasie bo ktoś znający naszą historię doskonale pamięta wojskową pomoc jakiej udzielaliśmy powstaniom na Górnym Śląsku w latach 1919-1921 i wie, że gdyby nie ta pomoc w postaci broni, amunicji i żołnierzy to III Powstanie Śląskie nie zakończyłoby się zwycięstwem. Co do okupacji Krymu to byłbym ostrożny z określaniem "okupacją" przez Rosjan terenu na którym ok. 70-75% populacji to Rosjanie.

czytelnik D24
wtorek, 24 marca 2020, 15:51

No no. Temat o Tu-160 a ty o ATO. Książkowy przykład trolla.

HeHe
sobota, 21 marca 2020, 01:02

Abchazja i Osetia Południowa to autonomiczne części Gruzji które odłączyły się od niej w latach 1991-1992 i miały do tego takie samo prawo jak Gruzja do odłączenia się od ZSRR. Czeczenia owszem miała prawo do ogłoszenia niepodległości i paru znaczących Czeczenów to zrobiło. Napotkali jednak opór nie tylko Rosjan ale przede wszystkim innych ważnych Czeczenów no i ta niepodległość nie została uznana PRZEZ NIKOGO. Nawet przez żadne "towarzystwo wzajemnej adoracji" jak nazwałeś tych którzy uznali niepodleglość Osetii Południowej i Abchazji. Jeżeli chodzi o dokonywanie czystek etnicznych przez armię Jugosławii to Amerykanie ustami gen. Wesleya Clarka stwierdzili obecność "masowych grobów" w Kosowie, rzekomo widocznych z kosmosu i na tej podstawie rozpoczęli bombardowania których rzekomym celem było zmuszenie Slobodana Milosevica do powstrzymania tego "ethnic cleansing". Po zakończeniu działań wojennych na terenie Kosowa nie został jednakże odnaleziony NAWET JEDEN masowy grób albańskich ofiar tych rzekomych czystek. Oczywiście - znajdowane były groby Albańczyków oraz Serbów którzy byli zabici przez armię jugosłowiańską oraz UCK ale proporcje pomiędzy zabitymi obu narodów były wyrównane. Sama zatem nasuwa się analogia z bronią masowego rażenia której "obecność w Iraku" była pretekstem do amerykańskiej agresji na ten kraj :)

BieS
sobota, 21 marca 2020, 20:59

Abchazję uznały w/w państwa, a Osetii żadne.

sobota, 21 marca 2020, 18:19

13 tysięcy Kosowian zabitych i 750 tysięcy uchodźców do 800 zabitych i zaginionych kosowskich Serbów. Bardzo "wyrównane".

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:39

No cóz, twoje kłamstwa podsumuje tylko jednym faktem: Irak, arsenał w Amarah i kilkaset pocisków i bomb z sarinem.

Janusz
czwartek, 19 marca 2020, 15:17

Kto tobie powiedział że naruszyły przestrzeń powietrzną Irlandii latały w międzynarodowej więc każdy może tam latać nie bronie Ruskich bo ich nie lubię ale pisz prawdę .

def
czwartek, 19 marca 2020, 15:05

Nie naruszyli.

Andrzej
czwartek, 19 marca 2020, 11:47

Piękny samolot,centropłat robi wrażenie.

Zenek
czwartek, 19 marca 2020, 14:39

2 samoloty * 15 godzin * koszty godzinnego lotu. Sporo to testowanie musi kosztować.

czwartek, 19 marca 2020, 14:35

Piękniejszy jest oryginał.

piątek, 20 marca 2020, 02:01

Ten szmelc co nie byl w stanie katapultowac pilota w sytuacji awaryjnej i siedzieli tam jak na beczce prochu, zmuszeni do ladowania w sytuacji awaryjnej?

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:21

Pisałem, że jest piękniejszy.

Davien
piątek, 20 marca 2020, 18:20

Jakna razie to szmelcem okazały sie wasze Tu-22M3 rozbijajace sie w ilosciach hurtowych ze jeszcze troche a nie bedziecie mieli co modernizowac:) A oryginał nie mógł miec awarii katapulty bo B-1A stoi jedynie w muzeum:))

niedziela, 22 marca 2020, 01:55

Zmelc to sa wlasnie te B-1B i B-2, z ktorych wiekszosc, a w przypadku B-1B zaden nie lataja, bo wiecznie popsute.

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 18:03

Doprawdy? No popatrz B-1B lata o wiele wiecej niz waszych Tu-160, B-2 tez nie mają z tym najmniejszego problemu a wasze Tu-22M3 spadaja jeden po drugim

poniedziałek, 23 marca 2020, 12:26

I do tego jeszcze twierdzisz, ze Polska posiada TU-160? Ale czad!!!

czytelnik D24
poniedziałek, 23 marca 2020, 20:09

Mógłbyś zacytować gdzie tak twierdzi?

wtorek, 24 marca 2020, 08:58

A juz wyczytales trollu ponizej i zrozumiales, jak tankuja TU-160?

czytelnik D24
czwartek, 26 marca 2020, 16:36

Nie wiem czy zauważyłeś ale zmieniasz temat.

wtorek, 24 marca 2020, 15:36

poniedziałek, 23 marca 2020, 01:38

Jakie nasze? To Polska posiada TU-22M3? Coraz wieksze odloty masz, dopiero co pisales, ze SU-57 przenosi AIM-120, a teraz ze Polska posiada TU-22M3.

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:38

Wasze ichtamnietku czyli rosyjskie:)) Ale jak widac chcecie je chyba w AIM-120 uzbrajac jak niedawno twierdziłęś: "Tia, i pewnie uzbrojone w twoje AIM-120 z 1973 roku." Więc jak widać odlot neizły macie w tej Rosji:)

środa, 25 marca 2020, 08:55

Nie odwracaj kota ogonem trolliku, przeciez to ty jestes autorem niestworzonych historii o AMI-120 przenoszonych w 1973 roku przez F-4 Luftwaffe i AIM-120 przenoszonych przez SU-57, co zreszta moge bardzo latwo odnalezc i zacytowac:).

czytelnik D24
wtorek, 24 marca 2020, 15:50

Opinia kogoś kto się nie podpisuje nie jest brana pod uwagę.

Polanski
czwartek, 19 marca 2020, 14:30

Nic nie wart bez samolotu cysterny, a takiego nikt nie wypuści poza granice ZSRR.

bez przesady
czwartek, 19 marca 2020, 16:53

Wietnam jakoś wpuszcza rosyjskie cysterny do tankowania rosyjskich patroli nad Pacyfikiem, mimo iż USA naciska, by tego nie robił. Ponadto jak Tu-160 tankował, to znaczy, że patrol robił z prędkością naddźwiękową, bo na poddźwiękowej ma zasięg 12300km (w wersji Tu-160M większy, bo ma ekonomiczniejsze silniki), więc tankowania raczej nie potrzebuje.

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:23

Wietnam normalizuje stosunki ze stanami, więc skoro "amerykanie naciskają" to niedługo przestanie wpuszczać. Woli biznes ze stanami niż biede z Rosją.

Davien
czwartek, 19 marca 2020, 19:49

Dla pana wiedzy nie leciał z predkoscia naddżwiekową bo Ił by mu sie zgubił, po drugie z Ma 1.5 ma całe 2000km zasiegu bojowego wiec daleko to on nie poleci:) Jest tylko jeden Tu-160M1, nie ma wersji Tu-160M a nowe silniki mamiec od Tu-160M2 o ile je dopracuja. A w razie jakiegos konfliktu to Wietnam nei wypusci nawet awionetki z rosyjskimi znakami wiec powodzenia.

Fanklub Daviena
piątek, 20 marca 2020, 11:25

Kłamczuchu Davienie: Air Force Technology podaje, że w czerwcu 2010 dwa Tu-160 wykonały rekordowy lot bez tankowania trwający 23 godziny i przebyły w tym czasie 18000km. Te 2000km z Mach 1,5 to zasięg bojowy, czyli z czasem "over station" i rezerwami. Nie udawaj, że nie wiesz, że normalny zasięg jest co najmniej 2x większy niż bojowy, np. Eurofighter ma (poddźwiekowy) zasięg 2,900 km a bojowy już tylko 1,389 km (i to w lekkiej konfiguracji do walki powietrznej). I jak się śmiejesz z 2000km przy Mach 1,5 dla Tu-160 to może nam powiesz jak widzisz jego przechwycenie przez F-35, które mogą lecieć Mach 1.4 przez 40s tylko czyli mniej niż... 14km? Bardzo mnie to ciekawi Davienie, opisz nam jak F-35 mogą przechwycić Tu-160! :)

piątek, 20 marca 2020, 02:08

Ty znowu nie zrozumiales co jest napisane w jezyku polskim. Patrol robil z predkoscia nadzwiekowa, spalil paliwo, wiec zwolnil i zatankowal z Ila. O to chodzilo "bez przesady". Tak ciezko to zrozumiec? 12300 km to zasieg bez uzupelniania paliwa w locie, z predkoscia mach 0,77 i z szescioma pociskami. Najnowsze wersje maja pewnie lepsze osiagi. Deklasuje pod tym wzgledem B-1B.

Davien
piątek, 20 marca 2020, 18:22

A ty znowu nie zrozumiałes że ten Ił zostałby daleko w tyle bo nie rozpedzi sie do naddzwiękowej. A przy naddżwiękowej maja zasieg bojowy całe 2000km więc znowu robisz z siebie... Ale co sie dziwić

sobota, 21 marca 2020, 01:08

Pisze do ciebie powoli, bo wiem ze wolno czytasz. Zeby zatankowac, to TU-160 musi zwolnic do predkosci z jaka porusza sie latajaca cysterna. Zrozumiales? Jak nie, to daj znac, postaram sie wytlumaczyc w bardziej przystepny dla ciebie sposob.

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:41

Jak widze nie zrozumiałes ze cysterna leci znacznie wolniej niz Tu-160 bo nei może przekraczać prędkości dżwieku i tyle z twoich ....

niedziela, 22 marca 2020, 01:54

Czyli jednak nie zalapales. Moze sprobuje od tej strony. TU-160 nie tankowaly lecac z predkoscia nadzwiekowa, tylko musialy zwolinc. Czyli jezeli cysterna leciala z predkoscia A, to TU-160, lecacy z predkoscia B (inna od predkosci A) musial zwolnic do predkosci A, poniwaz aby zatankowac, predkosci obu samolotow musialy wunosic A. Jezeli dalej nie rozumiesz, to napisz, postaram sie wytlumaczyc na przykladzie zolwia i zajaca.

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 18:05

No dobra, ostatni raz: Cysterna nie rozwija predkości naddżwiękowej wiec jak miał dotrzymac kroku Tu-160 lecacym szybciej od dżwieku Ale jak widze alternatywna fizyka Putina w pełnej krasie a potem wielkie zdziwienie jak wam Tupolewy w ilosciach hurtowych spadaja.

poniedziałek, 23 marca 2020, 12:26

A nie pomyslales trolliku, ze cysterna mogla sie znajdowac juz wczesniej na trasie przelotu TU-160? Tak ciezko to sobie wyobrazic? A jak tankowaly SR-71?

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:39

Dwa razy troliku na d własnymi terytoriami NATO anie co 2-3 tyś km jjka wg was:)) Ale jak widac stanowczo temat dla was nie do pojęcia;)

środa, 25 marca 2020, 08:53

"Nad wlasnymi terytoriami NATO"? To Rosja i TU-160 naleza do NATO? A zreszta synku, doucz sie jakie sa najkrotsze trasy powietrzne, jak przebiegaja takientrasy z Rosji do USA. Tylko sie nie zalam.

płacz funboja rani serce
wtorek, 24 marca 2020, 00:22

Tyle "zmiennych" jest dla niego nie do ogarnięcia.

wtorek, 24 marca 2020, 12:35

Nie tylko dla niego, bo jak widac w ponizszych komentarzach, do dla tych co podpisuja sie "czytelnik D24" czy "Kałboj" tez.

czytelnik D24
niedziela, 22 marca 2020, 14:49

Tak zwolniły i czekały aż je dogoni cysterna. Potem znowu przyspieszały i tak w kółko jak im się kończyło paliwo. Na końcu okazywało się że wolna cysterna osiągała punkt docelowy trasy w tym samym momencie co "szybkie" Tu-160. Za grosz logiki bocie.

Kałboj
niedziela, 22 marca 2020, 13:50

To według ciebie, kolego, wystarczy że TU zwolni i już ma za plecami Iła? To znowu jakieś nowe ruskie prawa fizyki? Gdyby oba leciały z podobną prędkością i podobną trasą, co pewnie miało miejsce, to oczywiście tak. Proszę tylko bez bajek o zwalnianiu i czekaniu na tankowiec.

poniedziałek, 23 marca 2020, 01:40

A nie pomyslales trolliku, ze cysterna mogla sie znajdowac juz wczesniej na trasie przelotu TU-160? Tak ciezko to sobie wyobrazic? A jak tankpowaly SR-71?

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:40

Co-2.3 tys km bo jak leciały z naddżwiękową to maks ok 4 tys km mogły przelecieć Ale juz o tym ci sie pomyslec nie chciało.

czwartek, 26 marca 2020, 11:55

Co ty bredzisz davidku? czy ty rozumiwsz co przepisujesz z tej kartki od prowadzacego? W przypaku mozliwosci tankowania w powietrzu, zasiegi wspolczesnych bombowcow ograniczone sa tylko wytzrymaloscia zalog. A jak tankowali SR-71 wyjasnij, tez musial on czekac na powietrzne tankowce?

czytelnik D24
wtorek, 24 marca 2020, 15:42

Masz rację. Mogło tak być.

Fanklub Daviena
piątek, 20 marca 2020, 19:39

A F-35 przy naddźwiękowej ma zasięg bojowy mniej niż 7km licząc, że może przelecieć z 1,4 Macha 14km... F-35C natomiast praktycznie ZERO, bo na rozpędzenie się do prędkości naddźwiękowej zużywa prawie cały zapas paliwa i praktycznie natychmiast musi zwolnić i tankować - ale spełnił wymogi kontraktu, bo "jest naddźwiękowy"... :)

Davien
sobota, 21 marca 2020, 15:43

Funku dawno tak się nei usmiałem:)) Z Suprcruise może lecieć min 150mil wiec jak widac nie masz zielonego pojecia o F-35:) Ale co się dziwić.

yaro
niedziela, 22 marca 2020, 04:31

Davien jak zwykle musi się wygłupić, 150 mil i koniec przy szybkości Ma 1.4 przecież to nawet ne jest śmieszne tylko to jest żałosne ....

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 18:06

Yaro to jest 150 mil wiecej niz wasz Su-57, a potem spokojnie może sobie włączyc dopalacz i leciec dalej z 1,6Ma wiec istotnie, jestes żałosny:)

poniedziałek, 23 marca 2020, 12:17

Tylko ze jak on sie do tego Mach 1.4 rozpedzi to juz leci na oparach.

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:42

Ichtamnietku w F-35 nie instalowano antycznych ruskich silników zuzywających 5x tyle paliwa co zachodnie wiec nie martw sie , paliwa mu starczy:))

środa, 25 marca 2020, 08:49

Ja wiem, ze ty latasz w swojej grze komputerowej tym F-35 przez caly dzien, ale trzeba nauczyc rozozniac gre od rzeczywistego swiata. A ruskie samoloty bija F-35 pod wzgledem zasiegu i to jest fakt.

środa, 25 marca 2020, 21:38

Faktem też jest że pobiją rekord w spadaniu na ziemię po spotkaniu z F-35. Zasięg nie zestrzeliwuje wroga.

czwartek, 26 marca 2020, 11:53

Instrukcja dla pilota F-35 po spotkaniu z SU-30/30 - uciekac jak najszybciej i wolac po pomoc F-15 lub F-22.

niedziela, 22 marca 2020, 01:55

Nie moze, bo wtedy plastik mu sie topi.

Davien
niedziela, 22 marca 2020, 18:07

O, widze ze Su-57 ma kolejna wadę po skopanym FBW, braku silników i radaru oraz starej awionice:))

poniedziałek, 23 marca 2020, 12:17

Ty to sluynny jestes z tego, ze widzisz rzeczy ktorych nie ma, jak na przyklad twoj kociol opalany oparami benzyny, AIM-120 z 1973 roku, AIM-120 przenoszone przez SU-57 itp.

Davien
wtorek, 24 marca 2020, 16:42

Przeciez to twoje znyslenia ichtamnietku wieć znowu zrobiłeś z siebie....

środa, 25 marca 2020, 08:47

Nie davienku, to twoje slowa, do ktorych nalezy dodac referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO, lopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza, czy o zastosowaniu Konwecji Chicagowskiej dla samolotow wojskowych :)

polk
sobota, 21 marca 2020, 01:11

Jak wiadomo, F-35 nie ma zdolnosci supercruise, wiec specjalnie pod niego nasze fanbojki zmienili definicje samolotu piatej generacji. Byl tu taki jeden nawet, "prawieanonim, co pisal, ze B-2 i F-117 to samoloty piatej generacji. Czad na maksa!!"!

poniedziałek, 23 marca 2020, 00:26

czadem to jest naztwanie SU-57 zamolotem V generacji :)

poniedziałek, 23 marca 2020, 12:24

To co sie tobie wydaje, to w sumie nikogo nie obchodzi. Wszyscy zwiazani zwiazani zawodowo z lotnictwem, czy to na wschodzie czy na zachodzie, okreslaja SU-57 jako samolot piatej generacji. A ze fanboje nie potrafia przelknac tego faktu, to juz ich problem.

wtorek, 24 marca 2020, 15:53

Wszyscy go tak nazywają na podstawie informacji z Rosji - zapomniałeś dodać.

środa, 25 marca 2020, 08:46

To tak sqamo jak wy chlopcy bredzicie o stealth i supermocy F-35, w tym supercruise, na podstawie starej broszurki reklamowej LM.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama