Reklama
  • Wiadomości

Rośnie gotowość floty amerykańskich Super Hornetów

Amerykańska marynarka wojenna podała, że po roku reform udało się osiągnąć status ponad 80% gotowości operacyjnej dla samolotów Super Hornet i Growler pozostających w tzw. Primary Mission Aircraft Inventory (wyznaczonych do pełnienia zadań operacyjnych).

Fot. U.S. Navy
Fot. U.S. Navy

Dowódca amerykańskich sił powietrznych marynarki wojennej wiceadm. DeWolfe Miller poinformował w dniu 24 września o przekroczeniu progu 80% gotowości operacyjnej dla samolotów F/A-18 E/F Super Hornet i EA-18G Growler - oznacza to, że w gotowości do wykorzystania pozostają 341 maszyny pierwszego typu i 93 maszyn drugiego rodzaju.

Zadanie osiągnięcia progu 80% gotowości operacyjnej wyznaczył ponad rok temu ówczesny sekretarz obrony James Mattis - wskaźnik ten wynosił wówczas ok. 50%. Jego znaczącą poprawę udało się uzyskać dzięki głęboko posuniętej reorganizacji działania eskadr lotnictwa morskiego marynarki wojennej USA, składów i magazynów zaopatrzeniowych i warsztatów remontowo-naprawczych. Kluczem do powodzenia całej operacji było wykorzystanie schematów działania i rozwiązań wypracowanych przez rynek cywilny.

Przeanalizowano i zmieniono sposób pracy i działanie podwykonawców i dostarczycieli części zapasowych, warsztatów remontowo-naprawczych, instytucji rządowych odpowiadających za realizację zamówień. Akcją objęto początkowo wyłącznie Super Hornety, następnie - ze względu na podobieństw obu platform - również Growlery. Docelowo jednak nowy system znajdzie zastosowanie dla każdego typu statku powietrznego marynarki wojennej i piechoty morskiej.

O skali powodzenia mogą świadczyć liczby - dowódca lotnictwa morskiego U.S. Navy stwierdził, że "od dziesięcioleci" mógł liczyć na zdolne do prowadzenia działań 250 do 260 samolotów F/A-18. Obecnie jest ich ponad 320, a jeszcze w tym miesiącu będzie to 341 maszyn tego typu.

Dodatkową korzyścią jest rosnący - dzięki dostępności samolotów - nalot pilotów lotnictwa marynarki wojennej. W tym roku po raz pierwszy od dłuższego czasu w pełni wykorzystano przewidziane regulaminami godziny lotów pilotów obu typów samolotów.

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama