Reklama
  • Wiadomości

„Próg temperatury paliwa” F-35. Konieczne przemalowanie cystern

Samoloty F-35 Lightning II mają „próg temperatury paliwa”, co spowodowało konieczność jej utrzymywania na odpowiednim poziomie przed tankowaniem. Podejmowane działania obejmują przemalowywanie cystern oraz tworzenie dla nich zacienionych miejsc.

Fot. Senior Airman Marcy Copeland/USAF.
Fot. Senior Airman Marcy Copeland/USAF.

Zgodnie z informacją prasową USAF samoloty F-35 mają „próg temperatury paliwa”, powyżej którego mogą „nie funkcjonować właściwie”. Podjęto działania w celu ograniczenia temperatury paliwa jeszcze przed tankowaniem, aby uniknąć ewentualnych opóźnień i umożliwić prowadzenie szkoleń.

Cysterny przewożące paliwa przeznaczone dla F-35 w bazach Luke i Edwards są przemalowywane białą farbą odbijającą promienie słoneczne, co pozwala na ograniczenie temperatury przechowywanego materiału napędowego. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe.

Docelowo przewiduje się budowę zacienionych miejsc parkingowych dla cystern, tak aby zapobiec nadmiernym wzrostom temperatury paliwa. Sprawdzana jest również możliwość malowania pojazdów zieloną farbą odbijającą promienie słoneczne, tak aby nie wyróżniały się one w sytuacji, gdyby jednostki wyposażone w F-35 zostały rozmieszczone poza miejscami stałego stacjonowania.

Służby prasowe USAF podkreślają, że temperatury w rejonie bazy Luke często przekraczają 110 stopni Fahrenheita (ok. 43 stopni Celsjusza).

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama