Koncern Boeing podsumował trwające od 5 sierpnia br. próby samolotu Advanced Super Hornet, a trakcie których wykonano 21 lotów tym statkiem powietrznym.
Testy były wykonywane z lotniska zakładowego w St. Louis w stanie Missouri i bazy lotnictwa morskiego Patuxent River w Maryland. Testy wykazały m.in. że udało się zmniejszyć o ponad połowę skuteczną powierzchnie odbicia Advanced Super Horneta w porównaniu do obecnie wykorzystywanych w US Navy samolotów F/A-18E/F.
Nowy samolot ma ponadto zwiększony zasięg o ponad 130 Mm (240 km) do około 700 Mm (1300 km) dzięki zastosowaniu opracowanych i wyprodukowanych przez Northrop Grumman konforemnych zbiorników paliwa.
Badania obejmowały również sprawdzanie właściwości lotnych samolotu, w tym po podwieszeniu pod kadłubem makiety zasobnika z uzbrojeniem oraz już z zabudowanymi konforemnymi zbiornikami paliwa.
Według Boeinga wszystko wskazuje na to, że samolot ten będzie mógł być jeszcze wykorzystywane w lotnictwie morskim przez następne kilkadziesiąt lat. Badania były sfinansowane z własnych środków przez Boeing i Northrop Grumman i jest szansa, że uda się odzyskać te środki poprzez uzyskanie nowych zamówień.
(MD)
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie