- Wiadomości
Polscy instruktorzy siadają za sterami Masterów
Pierwsza szóstka polskich pilotów samolotów Alenia Aermacchi M-346 Master rozpoczyna pracę z tymi maszynami we włoskiej bazie lotniczej Lecce-Galatina. Polacy szkolą się od miesiąca, jednak dotąd były to zajęcia teoretyczne, związane głównie z uzyskaniem niezbędnego do lotów we włoskiej przestrzeni powietrznej Operational English Level 4 zgodnie z wymaganiami ICAO.

Zgodnie z planem szkolenie sześciu polskich pilotów-instruktorów rozpoczęło się 2 listopada, niemal równocześnie z rozpoczęciem montażu pierwszych samolotów jakie mają trafić do Dęblina. Łącznie trzystopniowe szkolenie przejdzie 16 lotników, którzy mają wprowadzać w Polsce nowy system szkolenia zaawansowanego.
Czytaj też: M-346 Master podstawą polsko-włoskiej bazy szkoleniowej dla Europy?
Pierwsza grupa złożona jest z najbardziej doświadczyć instruktorów którzy mają 2-3 tys. godzin nalotu. 27 listopada zakończyli oni naukę w Aviation English Training Center w Loreto, gdzie zdobywali uprawnienia ICAO Operational English Level 4, niezbędne do wykonywania lotów w przestrzeni powietrznej Włoch. Następna faza kursu to już teoretyczna i praktyczna praca z maszynami Alenia Aermacchi M-346 Master w bazie lotniczej Lecce-Galatina.
Tych sześciu pilotów już za rok zasiądzie za sterami pierwszej partii samolotów M-346 dostarczanych do Dęblina, rozpoczynając całkiem nowy rozdział w historii Szkoły Orląt. Polska zamówiła łącznie 8 maszyn tego typu z opcją zakupu kolejnych 4 sztuk.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS