Siły zbrojne
OBRUM będzie serwisować mosty Daglezja

4 Regionalna Baza Logistyczna we Wrocławiu poinformowała o udzielaniu zamówienia na serwisowanie mostów towarzyszących na podwoziu samochodowym MS-20 Daglezja.
Całe postępowanie, które było realizowane w ramach procedury ograniczonej, dotyczyło bliżej nieokreślonej liczby mostów kołowych MS-20 Daglezja. Termin realizacji prac serwisowych ustalono na 126 dni od momentu udzielenia zamówienia. Miejscem wykonania ma być siedziba wykonawców lub Rejonowe Warsztaty Techniczne w Jastrzębiu i Grudziądzu, lub teren jednostek wojskowych wykorzystujących ten sprzęt.
Termin składania ofert upłynął w 16 sierpnia br. o godzinie 9:00, po czym nastąpiło ich otwarcie i ocena, a następnie rozstrzygnięcie przetargu. Do oceny ofert złożonych we wszystkich zadaniach posłużyły następujące kryteria: cena (waga 90) oraz gwarancję (waga 10). W wyznaczonym terminie wpłynęły dwie oferty, z których wybrana została ta złożona przez OBRUM Sp. z o.o. Maksymalna wartość kontraktu (zależna od zakresu przeprowadzonych prac) wyniosła ok. 2,480 mln PLN. Co warte podkreślenia wykonawca jest twórcą i producentem, a także jedynym prawnym właścicielem dokumentacji technicznej tej konstrukcji.
Czytaj też: Polskie Daglezje dostarczone do Wietnamu
MS-20 Daglezja to polski most towarzyszący na podwoziu samochodowym opracowany i produkowany przez OBRUM Sp. z o.o. Składa się z ciągnika siodłowego Jelcz C662D.43 z napędem 6 × 6, naczepy transportowej z napędem hydraulicznym 6 × 6, układacza mostowego oraz przęsła mostowego PM-20. Głównym przeznaczeniem tego systemu jest umożliwienie przeprawy przez przeszkody wodne lub terenowe o szerokości do 20 metrów wszystkim pojazdom klasy MLC70/110 (o masie do 63,5 tony), a w szczególnych sytuacjach nawet MLC80/120 (o masie do 72,6 tony).
Czytaj też: Nowe mosty pontonowe coraz bliżej
Obsługa systemu składa się z dwóch żołnierzy - kierowcy i operatora mostu. Masa całkowita mostu wynosi 47,9 tony (w wersji z opancerzoną kabiną odpowiednio 49,5 tony), a jego prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Długość samego mostu w wersji ze złożonym przęsłem wynosi 16,5 m, a w przypadku wersji z rozłożonym przęsłem i najazdami 42 m. Siły Zbrojne RP dysponują dwunastoma zestawami tego typu, cztery kolejne ma armia wietnamska.

codybancks
Czyli nie HCegielski tylko obrum jakieś tam!!??
LMed
No cóż, ze względu na Abramsy idą dobre czasy dla mostów towarzyszących chyba?
Pytajnik
Co z wersją gąsienicową MG 20
nic
KroX
No właśnie nic, miały być na podwoziu Leoparda 2 ale ogarnęli że mamy za mało leopardów na przerobienie i do tego są drogie jakby chcieć dokupić jakieś, potem były rozkminy czy może podwozie t72/pt91 się nada ale jest ono za lekkie ogólnie nie opłacalne (trzeba by za dużo poprzerabiać) i tak właśnie wersja gąsienicowa popadła w zapomnienie
gosć
Przecież ktoś musi te kilka sztuk serwisować...