Koncern Northrop Grumman poinformował o ukończeniu prac nad radarem lotniczym SABR z elektronicznym kształtowaniem i sterowaniem wiązką oraz o gotowości do rozpoczęcia dostaw dla użytkowników samolotów F-16.
W komunikacie prasowym koncernu podkreśla się nie tylko sam fakt zakończenia prac nad radarem AN/APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) z aktywną anteną o elektronicznym formowaniu i kierowaniu wiązką AESA (Active Electronically Scanned Array), ale również krótki czas sfinalizowania prac przez Northop Grumman. Całą fazę przygotowawczą do produkcji EMD (engineering and manufacturing development) zakończono bowiem w 12 miesięcy.
Radar AN/APG-83 SABR ma być zamiennikiem dla starszych stacji radiolokacyjnych wykorzystywanych w samolotach F-16. SABR jest klasyfikowany do V generacji i zawiera m.in. funkcje SAR (syntetyczna apertura), pozwalające na tworzenie elektronicznej mapy terenu. Skorzystano przy tym z rozwiązań zastosowanych na radarach AESA używanych na samolotach F-16 Block 60, F-22 i F-35 Lightning II.
Nowa stacja radiolokacyjna została już wybrana dla modernizowanych samolotów F-16 tajwańskich sił powietrznych.
rumtumtum
Fajny film, chyba "lokalizowany" na europejski rynek - spadające Suchoje z czerwonymi gwiazdami ujęły mnie za serce ;)
bezksywy
Może warto wsiąść, a do tego starsze Ef-y z pustyni gdzie zamontuje APG-68(V)9, konforemy. Uzbrojenia mamy w _uj, więc jakieś rozwiązanie....
lechu
A na kogo ty chcesz wsiadać, bo nie za bardzo zrozumiałem?
weteran
Jak fantastycznie rozwiązane moduły konstrukcji tego samolotu w ruskich migach by coś wymienić to trzeba pół samolotu rozebrać.
sily zbrojne
Ciekawe kiedy trafi do naszych,PEWNIE WCALE !