Siły zbrojne
Nawet 43 mln złotych za samochody dla wojska
2 Regionalna Baza Logistyczna planuje zakup pojazdów silnikowych do transportu mniej niż 10 osób. Za dostawy wojsko może zapłacić prawie 43 mln złotych.
Zgodnie z ogłoszeniami opublikowanymi przez 2 Regionalną Bazę Logistyczną, wojsko zainteresowane jest pozyskaniem dwóch typów pojazdów silnikowych do transportu mniej niż 10 osób. Dostawy podzielone zostały na dwa zamówienia, z których pierwsze zakłada zakup samochodów ogólnego przeznaczenia - mikrobusów, a drugie - samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności.
Jak szacuje 2 RBLog, dostawa mikrobusów może kosztować wojsko ponad 23 mln złotych netto. Baza chce pozyskać samochody ogólnego przeznaczenia w liczbie 132 sztuk. Liczba ta obejmuje zarówno dostawy w ramach zamówienia gwarantowanego (48 samochodów), jak i opcjonalnego (84 samochody).
Zgodnie z wytycznymi wojska, dostawy zrealizowane mają zostać do 31 października 2019 roku. Na oferty zabierane w ramach procedury otwartej 2 RBLog czeka do 12 lutego 2019 roku.
Drugie, opublikowane przez 2 RBLog ogłoszenie zakłada, że przedmiotem zamówienia jest dostawa samochodów ogólnego przeznaczenia małej ładowności w liczbie 168 sztuk. Także w tym przypadku wojsko rozważa realizację opcji, która wynosi 122 sztuki samochodów. Zamówienie gwarantowane wynosi natomiast 66 sztuk. Jak szacuje wojsko, wartość zamówienia to ponad 19,5 mln złotych netto.
Tak jak w pierwszym zamówieniu, dostawy zrealizowane mają zostać do końca października 2019 roku. Jest ono realizowane w ramach procedury otwartej, a na oferty Baza czeka do 11 lutego br.
Oława
Vw Crafter to niewypał. Proszę poczytać o awaryjności. Iveco Daily albo Renault Master o wiele lepsze.
Piter
To było by zamówienie dla fabryki Autosan. Ale właśnie wojsko pozbywa się tej spółki na rzecz PGE która chce tam finansować produkcję pojazdów dla energetyki i wodorowe autobusy. Chyba niema co na siłę produkować. Lepiej niektóry asortyment kupić niż się męczyć z kukułczym jajkiem jakim to staje się Autosan.
Dax
Cześć mitropa Na stronie Autosana nie znalazłem żadnych mikrobusów, a co do VW to tak koncern jest niemiecki, z tym że VW Crafeter jest produkowany tylko w fabryce we Wrześni, Transporter w Poznaniu i Hanoverze, Caddy tak jak Crafetr jest produkowany tylko w Polsce w fabryce poznańskiej.
superglue
@DAX - tak chce bulki wozic opancerzonymi pojazdami, niech kosztuje, niech boli, skaowac 500+ i sie zbroic, nieopancerzone pojazdy dla wojska, pieknie, jak ja to kocham, nieopancerzona dla wot, nieopancerzone ciezarowki dla WO, bez zadnego dzialka na szoferce, pieknie, jak ja to kocham.
fala85
Bez logistyki wojska operacyjne nic nie znaczą, więc po co to larum? Tylko dlaczego znowu białe?
Podbipieta
W ub. roku kupiono ponad 300 Transporterów.Te wozy na P. sa niezbędne.p
Olo
Mon otwiera firmę kurierską? Węgry kupują uzbrojenie a my taksowki.
Dax
do tom, zaq, weltmeister rozumiem, że "graty" na poligon chcecie wozić a7 a po bułki latać f16. Jak chcecie kupować więcej sprzętu bojowego to trzeba myśleć o kosztach również w codziennej logistyce ... w PRL'u wszędzie sie jeździło STARem...
mitropa
Sądząc po zdjęciu preferowane są VW? Przecież są polskie dostawczaki Honker, mikrobusy Autosan, itp. PO co zasilać Niemców - oni już mają dosyć...
tom
i znowu taksówki zamiast uzbrojenia - ktoś powinien się temu przyjrzeć - ale raczej ktoś z NATO bo u nas udowodnią, że to "pojazdy bazowe pod przyszłe systemy obronne"
zaq
I kto pozwala na takie wydawanie pieniędzy podobnie jak przy słynnych ławeczkach.
weltmeister
to odpowiedz na slowackie f16 czy wegierskie leopardy a7? nareszcie czuje sie bezpieczny.
drian
program mustang się kłania auta nie opancerzone cywilne pick up 5 osob i mini bus 10 i todla jednostek wszystkich co potrzebują a cala reszta pojazdy opancerzone pegaz i pojazdy typu mrap i tyle