- Wiadomości
Łączność i awionika polskich śmigłowców pod okiem ITWL
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych zajmie się, na zlecenie 3 Regionalnej Bazy Logistycznej Wydział Techniki Lotniczej, serwisowaniem zintegrowanych systemów łączności (ZSŁ) śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i zintegrowanych systemów awionicznych (ZSA) śmigłowców W-3PL „Głuszec”.

Jak informuje Baza, za pośrednictwem Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, całkowita końcowa wartości zamówienia to ponad 6,910 mln złotych netto.
Zamówienie realizowane było w ramach procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu, ze względu na fakt, że usługi mogą być realizowane tylko przez określonego oferenta. "W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia jest Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych" - informuje Baza.
ITWL jest bowiem jedynym właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej zintegrowanego systemu łączności oraz zintegrowanego systemu awionicznego. Co więcej, to ITWL realizował wdrożenie zintegrowanego systemu łączności oraz zintegrowanego systemu awionicznego w trakcie wykonywanych w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 S.A. oraz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A. prac remontowych i modernizacyjnych śmigłowców Mi-8/17/24 (ZSŁ), W-3PL (ZSA). Baza informuje również, że wskazany wykonawca dysponuje zdolnościami technicznymi zapewniającymi realizację ww. zamówienia oraz nie istnieje alternatywne, czy zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia.
W rozpoczęciu negocjacji z ITWL w sprawie serwisowania zintegrowanych systemów łączności (ZSŁ) śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i zintegrowanych systemów awionicznych (ZSA) śmigłowców W-3PL „Głuszec”, Baza rozpoczęła negocjacje jeszcze w grudniu 2018 roku. Ostatecznie decyzję o udzieleniu zamówienia podjęto 8 stycznia br.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS