Reklama

Siły zbrojne

Kolejne sukcesy koncernu Airbus Defence and Space w Brazylii

Przygotowane w Sewilli do przekazania trzy samoloty C295 i brazylijski samolot patrolowy P-3 Orion – fot. M.Dura
Przygotowane w Sewilli do przekazania trzy samoloty C295 i brazylijski samolot patrolowy P-3 Orion – fot. M.Dura

Brazylia zamówiła trzy samoloty Airbus C295 w wersji poszukiwawczo – ratowniczej SAR. Jednocześnie koncern Airbus przekazał po modernizacji brazylijskim siłom zbrojnym ostatni, dziewiąty samolot patrolowy PATMAR P-3 Orion.

Samoloty C295 SAR zostaną dostarczone do brazylijskich sił powietrznych w ramach kontraktu, który przewiduje dodatkowo pełny serwis FISS (Full In Service Support) i to dodatkowo przez okres 5 lat. W ten sposób flota brazylijskich samolotów C295 zwiększy się z dwunastu do piętnastu (pierwszych 12 jest wykorzystywanych pod nazwą C-105 Amazonas). Niewątpliwą pomocą w wykorzystywaniu tych statków powietrznych jest symulator C295, który zbudowano w bazie sił powietrznych Manaus-Brasil. Daje on Brazylijczykom pełną autonomię w szkoleniu załóg.

Jak dotąd sprzedano ponad 140 samolotów C295, które są wykorzystywane w 19 krajach. Są to statki powietrzne bardzo dobrze sprawdzające się w realizacji zadań związanych zarówno z działaniami wojskowymi jak i misjami cywilnymi (np. nadzorem ekologicznym, ewakuacją medyczną czy zadaniami pożarniczymi).

Koncern Airbus Defence and Space zakończył jednocześnie proces modernizacji dziewięciu samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych Lockheed P-3 Orion, przekazując w zakładach w Sewilli ostatnią unowocześnioną maszynę. Zostanie ona później przetransportowana do brazylijskiej bazy Salvador de Bahía (stacjonuje tam wykorzystująca te samoloty eskadra 1/7 GAV „Esquadrão Orungan”).

Otrzymane w 2006 r. od amerykańskiej marynarki wojennej samoloty P-3 Orion zostały obecnie wyposażone między innymi w pełni zintegrowany taktyczny system misji FITS (Fully Integrated Tactical System), nowy radar obserwacji sytuacji nawodnej EL/M-2022A(V)3 (firmy ELTA Systems), system identyfikacji radiolokacyjnej swój- obcy (IFF), głowicę optoelektroniczną Star SAFIRE HD (firmy FLIR), nowy system łączności oraz nową awionikę typu „Glass cockpit (Thales). Brazylia otrzymała również bogaty offset obejmujący między innymi współpracę badawczą w sektorze lotniczym.

Reklama

Komentarze (1)

  1. Flanker

    I tak USA bokiem wychodzi zablokowanie sprzedaży brazylijskich samolotów transportowych do Wenezueli z uwagi na amerykańskie komponenty (silniki i awionika). Teraz Brazylia tylko w ostateczności i pod ścianą wybierze ponownie jakiś amerykański sprzęt. USA strzeliły sobie w stopę i zademonstrowały (brak dostaw części zamiennych do wenezuelskich F-16 to kolejny przykład) jakim niewiarygodnym dostawcą sprzętu jest.

    1. Marcin 1990

      To ze Europejski koncern wyprzedza na jakims rynku amerykanow to dobra nowina . Tylko zapominasz o innych powiazaniach gospodarczych brazyli z USA i Brazylia ciagle kupuje jakis sprzet od nich . Co do niewiarygodnosci to USA ciagle utrzymuja wiekszosc swoich rynkow zbytu i zdobywaja nowe a rosja traci rynki takie jak Indonezja Indie, malezja , korea poludniowa zastepuje sprzet z rosji ktorego ma sporo sprzetem z USA i wlasnej produkcji a rosja wysyla wadliwe silniki albo niewysyla czesci wogle mimo zobowiazan , Nam rosjanie niechca sprzedawac czesci po cenie rynkowej a zawyrzaja je dwukrotnie . Jedynie biedniejacy Irak cos tam jeszcze kupuje no i wenezuela ktora czesciej wybiera juz chinski sprzet niz rosyjski. znajac te fakty za jakiego partnera uznasz rosje? wiarygodnego??

Reklama