Przypomnijmy (opierając się na wypowiedzi szefa Inspektoratu Uzbrojenia generała Sławomira Szczepaniaka), że: „zgodnie z art.31a. Prawo zamówień publicznych każdy zamawiający ma prawo w trybie dialogu technicznego uzyskać szczegółowe informacje, które służą mu doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia”.
Szerokopasmowego systemu rozpoznania radioelektronicznego dla okrętów ORP „Nawigator” i ORP „Hydrograf”
Na zaproszenie do dialogu technicznego dotyczącego „Szerokopasmowego systemu rozpoznania radioelektronicznego dla okrętów ORP „Nawigator” i ORP „Hydrograf” do 15 listopada br. (terminu określonego przez Inspektorat Uzbrojenia) zgłosiło się dwanaście firm, z czego siedem wymienionych poniżej przedstawiło informacje o oferowanych systemach:
- AM Technologies Sp. z o.o. z Warszawy;
- INDRA (Hiszpania);
- KenBIT Sp.J. z Warszawy;
- MAWTelecom International S.A z Warszawy;
- PLATH GmbH (RFN);
- Przedsiębiorstwo Badawczo-Produkcyjne ENAMOR Sp. z o.o. z Gdyni;
- Wojskowy Instytut Łączności z Zegrza.
Ponadto chęć realizacji zadania wyraziły firmy: Autocomp Management Sp. z o.o. ze Szczecina, CASSIDIAN AN EADS COMPANY (RFN), DRABPOL Sp. jawna P. Drabczyński i Wspólnik z Mykanowa, Telbud S.A. z Poznania oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych z Warszawy, ale ostatecznie nie przesłały one odpowiedzi na zapytanie o informację (RFI), a więc nie brały udziału w dialogu.
Według Inspektoratu Uzbrojenia prace nad Studium Wykonalności (SW) i Wstępnymi Założeniami Taktyczno – Technicznymi (WZTT) planuje się zakończyć do końca stycznia 2014 r.
System rozpoznania optoelektronicznego dla ORP „Hydrograf”
Na zaproszenie do dialogu technicznego dotyczącego systemu rozpoznania optoelektronicznego dla ORP „Hydrograf” do 15 listopada br. również zgłosiło się dwanaście firm i również siedem wymienionych poniżej przedstawiło informacje o oferowanych systemach:
- AGTES S.A. z Warszawy;
- Indra (Hiszpania);
- KenBit Sp. J. z Warszawy;
- Konsorcjum w składzie: Wojskowy Instytut Łączności z Zegrza, Wojskowa Akademia Techniczna z Warszawy, VIGO System S.A. Prexer Sp. z o.o. z Ożarowa Mazowieckiego;
- Polimat Sp.j. Kapuścińscy B.J. z Gdańska;
- Polski Holding Obronny (Bumar Elektronika S.A);
- Przedsiębiorstwo Badawczo-Produkcyjne ENAMOR Sp. z o.o. z Gdyni.
Ponadto, chęć realizacji zadania wyraziły firmy Autocomp Management Sp. z o.o. ze Szczecina, CASSIDIAN AN EADS COMPANY (RFN), DRABPOL Sp. jawna P. Drabczyński i Wspólnik z Mykanowa, MAWTelecom International S.A. z Warszawy, Telbud S.A. z Poznania, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych z Warszaw ale ostatecznie i w tym przypadku nie przesłały one odpowiedzi na RFI.
Na podstawie informacji uzyskanych w czasie dialogu technicznego w Inspektoracie Uzbrojenia już opracowano: „Studium Wykonalności dla Wymagania Operacyjnego: Zdolność do prowadzenia rozpoznania obrazowego przy użyciu okrętowego systemu optoelektronicznego (kryptonim „BIELIK”)” oraz „Wstępne Założenia Taktyczno-Techniczne na okrętowy system optoelektroniczny”, które zostały przesłane do uzgodnień.
Wielozadaniowa Łódź Bojowa (WŁB) dla Wojsk Specjalnych
Do dialogu technicznego dotyczącego wielozadaniowej łodzi bojowej zdolnej do skrytego przerzutu 6 nurków na powierzchni wody, w półzanurzeniu oraz w pełnym zanurzeniu do 30 listopada br. zgłosiło się 5 podmiotów.
- UMO Sp. z o.o. z Warszawy;
- Rolls - Royce Poland Sp. z o.o. z Gdyni;
- Techno Marine Sp. z o.o. z Malborka;
- IMS Griffin Sp. z o.o. ze Szczecina;
- Stocznia Remontowa NAUTA S. A. z Gdyni
Żaden z tych podmiotów nie produkuje WŁB i nie wiadomo, który z nich reprezentuje amerykańską firmę STIDD proponującą Wielofunkcyjną Łódź Bojową MRCC (Multi-Role Combat Craft), na której się wzorowano pisząc zarys wymagań taktyczno – technicznych do zaproszenia. Inspektorat Uzbrojenia planuje zakończyć opracowanie SW i WZTT do końca marca 2014 r.
Dialog techniczny HOLOWNIKI
Dialog techniczny w postepowaniu dotyczącym „…pozyskania jednostek służących do zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu (HOLOWNIK)” dla MW został już zakończony i do końca lutego 2014 r. mają być gotowe WZTT oraz SW.
Przypomnijmy, że swoje zgłoszenia przesłało 5 stoczni (koncern stoczniowy Damen Shipyards Group z Holandii mający swoje zakłady m.in. w Gdyni, stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. z Gdańska, Stocznia Marynarki Wojennej S.A. z Gdyni, Stocznia Remontowa Nauta S.A. z Gdyni, stocznia Techno Marine Sp. z o.o z Malborka) oraz ośrodek badawczo rozwojowy (Centrum Techniki Morskiej w Gdyni).
zlosliwy
super bedziemy mieli holowniki bojowe z napedem turbo wioslowym i cumami dalekiego zasiegu odrazu czuje sie bezpieczniej , przestalem sie obawiac smiglowcowcow rusko francuskich oraz iskanderow i innych bezsensownych zabawek przeciwnika :)