Koncern BAE Systems otrzymał kontrakt na przebudowę amerykańskich, gąsienicowych, bojowych wozów rozpoznawczych Bradley M3 do wersji bojowego wozu piechoty M2. Koszt modernizacji 56 transporterów oszacowano na 25,6 mln dolarów.
BAE Systems jako jedyna firma zgłosiła się do programu przebudowy 43 bojowych wozów rozpoznawczych Bradley M3 (CFV - Cavalry Fightning Vehicle) do standardu bojowego wozu piechoty M2 (IFV - Infantry Fightning Vehicle) oraz 13 wozów M3 z pakietem Operation Desert Storm Situational Awareness (ODS-SA) do standardu M2 ODS-SA. W skład tego pakietu wchodzą m.in. cyfrowe systemy łączności i wspomagania dowodzenia, a także nowe systemy celownicze i rozpoznania. Ponadto wersja M2 ODS-SA posiada wzmocnienie pancerza pod kątem zwiększenia jego odporności na wybuchy min.
Obecnie pojazdy z rodziny M2 Bradley stanowią jeden z podstawowych typów wozów bojowych amerykańskich sił zbrojnych. Przebudowa pojazdów M3 CFV na M2 IFV związana jest z zarzuceniem programu Ground Combat Vehicle (GCV), anulowanego ze względu na cięcia w budżecie Departamentu Obrony i przekroczenie kosztów.
M2 Bradley jest bojowym wozem piechoty przeznaczonym do wsparcia czołgów. Jest zdolny do przewożenia piechoty, zapewniając jej zabezpieczenie przed pociskami broni ręcznej oraz wsparcie, gdy przystępuje ona do działania poza pojazdem. Załogę M2 tworzy dowódca, działonowy, kierowca i sześciu (w starszych wersjach siedmiu) żołnierzy desantu. Natomiast w wersji rozpoznawczej M3 w przedziale desantowym w miejscu stanowisk żołnierzy desantu znajdują się stanowiska tylko dwóch zwiadowców.
gość
Jak wypada porównanie możliwości i ceny takiego Bradleya np. z Niemiecką Pumą?
Kung-Fu
Tego typu maszyny by się przydały?