Reklama
  • Wiadomości

48 godzin przed czyli Albatros (prawie) bez tajemnic [FOTO]

W poniedziałek 28 listopada 2022 roku w 104. rocznicę utworzenia Marynarki Wojennej RP zostanie po raz pierwszy podniesiona bandera wojenna na niszczycielu min Albatros (602). Na 48 godzin przed dzięki uprzejmości dowództwa 8.Flotylli Obrony Wybrzeża im. wiceadm. Kazimierza Porębskiego w Świnoujściu, dowództwa 13.Dywizjonu Trałowców im. adm. floty Andrzeja Karwety w Gdyni, dowódcy okrętu kmdr. ppor. Michała Narłowskiego i załogi okrętu Defence24.pl miało przyjemność gościć na pokładzie okrętu.

Albatros na 48 godzin przed pierwszym podniesieniem polskiej bandery wojennej.
Albatros na 48 godzin przed pierwszym podniesieniem polskiej bandery wojennej.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Serię niszczycieli min projektu 258 buduje konsorcjum pod wodzą Remontowa Shipbuilding w Gdańsku, z udziałem Centrum Techniki Morskiej w Gdyni i PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni. Niszczyciele min projektu 258 przeznaczone są do poszukiwania i zwalczania min morskich w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego. Kadłuby jednostek wykonane są ze stali amagnetycznej. Prototyp 258/1, który otrzymał nazwę ORP Kormoran (601) uroczyście wcielono do 13.Dywizjonu Trałowców 28 listopada 2017 roku.

Pierwsze cięcie blach na Albatrosa czyli 258/2 odbyło się 18 września 2018 roku, położenie stępki 5 grudnia 2018 roku, uroczyste wodowanie połączone ze chrztem 10 października 2019 roku. Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego miało miejsce 12 sierpnia 2021 roku.

Reklama

Trzeci okręt 258/3 czyli Mewa (603) odbywa teraz cykl prób odbiorczych i niedługo również zostanie odebrany przez Marynarkę Wojenną. Remontowa Shipbuilding w Gdańsku szykuje się już do budowy trzech kolejnych okrętów 258/4-6, na które już ma podpisany kontrakt.

Dowódca Albatrosa kmdr ppor. Michał Narłowski w sterówce.
Dowódca Albatrosa kmdr ppor. Michał Narłowski w sterówce.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pokład dziobowy z armatą AM-35, zintegrowaną głowicą śledzącą ZGS-35 i dwiema antenami łączności satelitarnej.
Pokład dziobowy z armatą AM-35, zintegrowaną głowicą śledzącą ZGS-35 i dwiema antenami łączności satelitarnej.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Armata morska kalibru 35 mm AM-35.
Armata morska kalibru 35 mm AM-35.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Armata morska AM-35 w widoku od tyłu. Taśma z amunicją będzie zakładana tylko w razie potrzeby.
Armata morska AM-35 w widoku od tyłu. Taśma z amunicją będzie zakładana tylko w razie potrzeby.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Zintegrowana głowica śledząca ZGS-35 wchodząca w skład okrętowego systemu uzbrojenia OSU-35K. Poniżej zewnętrzna kamera okrętowa.
Zintegrowana głowica śledząca ZGS-35 wchodząca w skład okrętowego systemu uzbrojenia OSU-35K. Poniżej zewnętrzna kamera okrętowa.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Wnętrze sterówki okrętu.
Wnętrze sterówki okrętu.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Dodatkowe stanowisko nawigacyjne w sterówce okrętu.
Dodatkowe stanowisko nawigacyjne w sterówce okrętu.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Okrętowe ambulatorium medyczne na okręcie.
Okrętowe ambulatorium medyczne na okręcie.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Centrum sterowania siłownią (CSS) zapewnia bezobsługowe działanie siłowni okrętowej.
Centrum sterowania siłownią (CSS) zapewnia bezobsługowe działanie siłowni okrętowej.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Jeden z dwóch silników głównych MTU 8V369TE74L o mocy nominalnej 1000 kW.
Jeden z dwóch silników głównych MTU 8V369TE74L o mocy nominalnej 1000 kW.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Jeden z trzech zespołów prądotwórczych MTU 6R1600M20S o mocy 380 kVA, pracujący w dźwiękoszczelnej kapsule.
Jeden z trzech zespołów prądotwórczych MTU 6R1600M20S o mocy 380 kVA, pracujący w dźwiękoszczelnej kapsule.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Fragment pomieszczenia pędników z widoczną częścią jednego z dwóch pędników cykloidalnych Voith Turbo 21 GH/160 o mocy 1000 kW, zapewniających napęd i sterowność okrętu.
Fragment pomieszczenia pędników z widoczną częścią jednego z dwóch pędników cykloidalnych Voith Turbo 21 GH/160 o mocy 1000 kW, zapewniających napęd i sterowność okrętu.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pokład nadbudówki z dwoma łodziami okrętowymi oraz pojazd podwodny Saab DE Sarov.
Pokład nadbudówki z dwoma łodziami okrętowymi oraz pojazd podwodny Saab DE Sarov.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pojazd podwodny Saab DE Sarov.
Pojazd podwodny Saab DE Sarov.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pomieszczenie z komorą dekompresyjną dla okrętowych nurków.
Pomieszczenie z komorą dekompresyjną dla okrętowych nurków.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pokład rufowy okrętu z żurawikiem okrętowym i wyposażeniem przeciwminowym.
Pokład rufowy okrętu z żurawikiem okrętowym i wyposażeniem przeciwminowym.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Holowana stacja hydrolokacyjna z syntetyczną aperturą (SAS, Synthetic Aperture Sonar) Kraken Katfish 180 razem z urządzeniem wydającym go za rufę.
Holowana stacja hydrolokacyjna z syntetyczną aperturą (SAS, Synthetic Aperture Sonar) Kraken Katfish 180 razem z urządzeniem wydającym go za rufę.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pojazd podwodny Kongsberg Hugin 1000.
Pojazd podwodny Kongsberg Hugin 1000.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Okrętowe pomieszczenie pojazdów podwodnych.
Okrętowe pomieszczenie pojazdów podwodnych.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pojazd podwodny Gavia.
Pojazd podwodny Gavia.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Pojazd podwodny do identyfikacji i niszczenia min morskich (jednorazowego użytku) Głuptak.
Pojazd podwodny do identyfikacji i niszczenia min morskich (jednorazowego użytku) Głuptak.
Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
Reklama
WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama