Rusza budowa najnowszego niszczyciela dla US Navy

9 kwietnia 2020, 13:17
997px-USS_Ted_Stevens_(DDG-128)_artist_depiction
Fot. United States Navy, domena publiczna, commons.wikimedia.org
Reklama

Zainicjowano się proces budowy trzeciego niszczyciela klasy Arleigh Burke w konfiguracji Flight III, oczywiście z docelowym przeznaczeniem dla amerykańskiej floty wojennej. Jak poinformowano rozpoczęto obróbkę pierwszych 100 ton stali, niezbędnej do budowy nowego okrętu wojennego.

Przyszły niszczyciel USS Ted Stevens (DDG 128) ma być drugą, po USS Jack H. Lucas (DGG 125) jednostką konstruowaną przez Ignalls Shipbuilding (największą firmę stoczniową w Stanach Zjednoczonych), albowiem USS Louis H. Wilson Jr. Był budowany przez General Dynamics Bath Iron Works (DDG 126).

Obecne prace nad USS Ted Stevens toczą się w Huntington Ingalls Industries (HII). Zauważa się przy tym, że Ingalls Shipbuilding dostarczyła 31 niszczycieli Arleigh Burke do US Navy. Nazwa niszczyciela została wybrana tak, aby uhonorować Teda Stevensa, weterana II wojny światowej oraz wieloletniego republikańskiego senatora z Alaski. Obecnie toczą się również budowy innych przyszłych amerykańskich niszczycieli, tj. USS Delbert D. Black (DDG 119), USS Frank E. Peterson Jr. (DDG 121), USS Lenah H. Sutcliffe Higbee (DDG 123) i wspomnianego już powyżej USS Jack H. Lucas (DDG125).

Niszczyciele Arleigh Burke w konfiguracji Flight III mają zwiększone zdolności do zwalczania celów powietrznych w tym rakiet balistycznych, ale także wpięcia się w zintegrowane systemy obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej. Zwiększona została w ich przypadku siła ognia, zdolność do zastosowania nowego spektrum elektronicznych środków do walki z celami znajdującymi się w powietrzu. Systemy zastosowane na okrętach tego typu mają również umożliwić szybszą reakcję na zagrożenie płynące z powietrza. Połączono w ich przypadku zalety radaru SPY-6 oraz systemu Aegis Baseline 10.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 29
Reklama
Luke
piątek, 10 kwietnia 2020, 01:24

A w Polsce jest kasowanie calej MWRP

Pentagram
czwartek, 9 kwietnia 2020, 18:55

Obie stocznie sa w stanie W wyprodukować 18 jednostek miesiecznie Zgodnie z planem mobilizacji przemysłu

yaro
czwartek, 9 kwietnia 2020, 18:22

to Zumwalty już są beeee ?

montańska preria
piątek, 10 kwietnia 2020, 21:47

Zumwalty to zwykłe wydmuszki i do tego psujące się na potęgę. Kupa złomu i tyle.

ruski stek bzdur...
czwartek, 9 kwietnia 2020, 21:22

Nie, są zbyt drogie i nie ma przeciwnika żeby wydawać na Zumwalty :P

amerykański sen o potędze ....
piątek, 10 kwietnia 2020, 06:13

przecież nawet działo mają bez uzbrojenia :P

janusz
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:22

Rzady nie wyciagnely nic z koronowirusa ,dalej sie zbroja ,a wystarczy troche lepszy wirus i na nic te zbrojenia ,wytnie populacje ludnosci w pien czy nie lepiej te pieniadze przeznaczyc na pomoc ludziom .

Adam S.
piątek, 10 kwietnia 2020, 11:05

Żeby pomagać ludziom, najpierw samemu trzeba być bezpiecznym. Jedni są lekarzami i naukowcami, inni żołnierzami, którzy chronią tych pierwszych. W zniszczonym kraju jakoś kiepsko pracuje się naukowcom, a i lekarze bez szpitali i sprzętu niewiele mogą pomóc.

czwartek, 9 kwietnia 2020, 17:00

Trzeba mieć silną armię, aby uniknąć "pomocy" ze strony Rosji.

piątek, 10 kwietnia 2020, 06:14

no to najsilniejszą armię w takim razie ma Rosja i Chiny bo pomagają USA ....

zxc
piątek, 10 kwietnia 2020, 23:58

Mówisz o tym propagandowych wysłaniu samolotu z lekarzami(o których nikt nie prosił) do USA i Włoch? Putin liczy na wyłamanie się Włoch i zniesienie sankcji za Ukrainę, więc takie puste gesty to niewielki koszt w porównaniu do zysku. Ale może się przeliczyć. USA też nie odpuszczą Gazpromowi, więc lepie zabierajcie sobie tych lekarzy, bo bardziej przydadzą się w macierzy...

Davien
piątek, 10 kwietnia 2020, 09:59

A niby w czym?? Bo jak na razie to jest zwyczajny zakup towarów a nei zadna pomoc.

No skąd
piątek, 10 kwietnia 2020, 22:46

Tak samo pomagało USA w czasie 2WS

piątek, 10 kwietnia 2020, 23:28

Tylko nikt im nie zapłacił...

Fanklub Daviena
czwartek, 9 kwietnia 2020, 15:49

Jednak Zumwalty co to miały mieć railguny "równające góry", "zestrzeliwujące rakiety balistyczne" i to "z kilkuset km" jednak nie są najlepszejsze i wracamy do Arleigh Burke? Czy po tym, jak USA zabroniła w sektorach hi-tec i zbrojeniowych zatrudniać cudzoziemców i imigrantów, USA jest w stanie zaprojektować coś nowego i dobrego, bo ostatnio same wtopy?

dsfsdfdsfgdg
piątek, 10 kwietnia 2020, 10:10

Zumwalty to były projekty badawcze, wyprzedzające swój czas, takie też trzeba robić.

Bond
piątek, 10 kwietnia 2020, 09:48

Tylko te Burki to ciągle hightech, do którego Rosja nawet nie jest w stanie się zbliżyć. Chińczycy przynajmniej osiągnęli poziom Bunker Hill.

Dobromir
czwartek, 9 kwietnia 2020, 22:05

to coś jak wasz czołg Armata i T-72, Armata fajna na defiladę, a tłucze się i tak poczciwe teciaki

sff
piątek, 10 kwietnia 2020, 08:39

teciaków się nie tłucze tylko modernizuje

Davien
czwartek, 9 kwietnia 2020, 19:32

Funku, moze opracujcie chociaz coś na poziomie starej CG-47 bo Burki a tym bardziej Zumwalty sa daleko poza waszymi mozliwosciami:)

michalspajder
piątek, 10 kwietnia 2020, 14:33

AIM120 z 1973 roku tez jest poza "ich" mozliwosciami. I kto tu jest klamca? Davien wtorek, 7 kwietnia 2020, 21:00 Funku, wam to sie udało zatopić sobie dwa razy SSN-a przy nabrzezu wiec uszkodzenia orła wporównaniu z tym... A okret nie jest z tego powodu skasowany bo dawno to naprawiono ale czeka na remont i modernizacje antycznych rosyjskich systemów pokładowych. michalspajder środa, 8 kwietnia 2020, 01:34 Ktorych to modernizacji, jak twoj adwersarz slusznie napisal, po 35 latach nie jestesmy dalej w stanie ogarnac. A jesli zes naprawde stwierdzil, ze 877 jest nieudana podrobka typu XXI z II wojny swiatowej, to zal mi ciebie, czlowieku. O AIM120 AMRAAM z 1973 roku przeczytalem, bo ktos cie przesladuje (gosc bez nicka) komentarzami o tym, i znalazlem. W pazdzierniku 2019 roku faktycznie ty cos takiego napisales, i nigdy nie odwolales swojej opinii, nigdy nie przyznales sie do bledu. Ale innych to ty komentowac lubisz... Davien środa, 8 kwietnia 2020, 15:39 Ale dam ci szanse MIchał: udowodnij ze pisałem o 877 ze to podróbka niemieckich XXI i że napisałem o AIM-120 w 1973r zamiast zwyczajnie kłamać. michalspajder środa, 8 kwietnia 2020, 20:45 Cala konwersacja: poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120. środa, 16 października 2019, 01:40 Takich tu mamy ekspertów, jeden pisze o badaniach F-35 przez CAGI i technologii zwiększania wytrzymałości płatowca na większą od dopuszczalnej poprzez zmianę oprogramowania, drugi piszę o łopatkach turbin od strony wlotu powietrza do silnika odrzutowego czy o pociskach AIM-120 w 1972 roku, trzeci pisze o stuprocentowej skuteczności pocisków AIM-120 C5 gdy na sześć odpalonych żaden nie trafia.Tak jak widać, ta wiedza jest zwyczajnie "nieziemska". Z datami i czasem. Prosze mi juz nie dawac wiecej szans, bo ja nie klamie. Nigdy. Myle sie czasem, co w miare mozliwosci staram sie prostowac, ale klamca nie jestem.

piątek, 10 kwietnia 2020, 06:16

no są bo my mamy działa które strzelają a Zummwalty nie ..... rozumiemy teraz ten postęp Zummwalty niosą pokój strzelać nie muszą .... :)

Davien
piątek, 10 kwietnia 2020, 10:00

No popatz a system AGS na Zumwaltach tez strzela bez przeszkód tyle ze amunicja droga:) Ale ak widac fakt ze nie mozecie dogonić kilkudziesięcioletnich CG-47 wzbudza neizła frustrację:)

dawo
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:25

Zumwalty były kolego zbyt kosztowne. Arleigh Burke to absolutny top- topów. Jeżeli tak nie jest, pokaż mi proszę lepszy okręt? Dlaczego krytykujesz wszystko co amerykańskie, z urzędu?

sff
piątek, 10 kwietnia 2020, 08:42

type 055

Daruj sobie
piątek, 10 kwietnia 2020, 16:35

Bo tak piszą chinczycy? Pisali też np. do WHO, że korona wirus jest nie groźny. Pisali też że mieli tylko 3800 ofiar i to w całych Chinach, gdy tylko w Wuhan im ok 45 000 trumien zabrakło. A w Chinach zamilkło wtedy aż 21 mln komórek, gdy rok wcześniej w tym samym świątecznym okresie przybyło ponad 24 mln. Jutro się jak nic dowiemy, że w Chinach to żadnego wirusa nigdy nie było.

Szczery do bolu
piątek, 10 kwietnia 2020, 21:58

Masz racje i tak trzymaj

Davien
piątek, 10 kwietnia 2020, 10:02

No to jest poziom tak na oko CG-47 z VLS i z teoretycznie lepszym radarem bo AESA ale z archaicznym uzbrojeniem OPL (kopia S-300F) i bez odpowiednika AEGIS.

droma
czwartek, 9 kwietnia 2020, 15:47

rosja skamielina -lutowanie-pomozemy ...

Tweets Defence24