Geopolityka
Rosyjskie Tigry z modułowym uzbrojeniem
Rosyjskie siły zbrojne otrzymały kolejną partię pojazdów opancerzonych Tigr-M wyposażonych w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia Arbalet-DM - pisze agencja TASS.
Rosyjska Agencja Informacyjna TASS, powołując się na dyrektora generalnego firmy „Warsztaty Broni” Dmitrija Galkina, poinformowała o kolejnej dostawie pojazdów Tigr-M wyposażonych w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia Arbalet-DM. Nie została określona ilość pojazdów ale również do jakich jednostek zostały dostarczone.
Arbalet-DM jest zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia przeznaczonym do zamontowania na kołowych i gąsienicowych pojazdach opancerzonych, a także na okrętach i stacjonarnych punktach ochrony. Jego głównym zadaniem jest poprawa efektywności bojowego wykorzystania broni oraz ochrona życia żołnierza.
Czytaj także: Czołgi Armata do produkcji seryjnej po 2018 roku
Uzbrojenie Arbalet-DM stanowi 12,7 mm karabin maszynowy „Kord” z zapasem na 150 sztuk amunicji lub 7,62 mm karabin maszynowy PKTM oraz 250 nabojów. Na module zainstalowano cztery wyrzutnie granatów dymnych 3D6, 3D6M lub 3D17. System posiada możliwość przechwytywania i automatycznego śledzenia co ułatwia strzelanie w ruchu. Kamera telewizyjna pozwana na rozpoznanie celu z odległości 2,5 km, zaś termowizyjna do 1,5 km. Ponadto system celowniczy wyposażony jest w dalmierz laserowy.
Rosyjska armia wprowadza pojazdy rodziny Tigr na szeroką skalę, łącznie powstało co najmniej kilkadziesiąt odmian specjalistycznych. Maszyny tego typu były używane bojowo, na przykład podczas aneksji Krymu. Są też wykorzystywane przez służby ochrony porządku publicznego. Instalacja zdalnie sterowanych modułów uzbrojenia świadczy o tym, że są one dalej modernizowane.
Czytaj także: Rodzina Tygrysów. Pojazdy wielozadaniowe po rosyjsku
Po raz pierwszy pojazdy Tigr-M wraz z Arbalet-DM zostały zaprezentowane w tym roku na paradzie zwycięstwa w Moskwie 9 maja. Od tego momentu rozpoczęto proces wdrażania systemu do sił zbrojnych. Docelowo Rosja planuje wyposażyć w moduł również inne pojazdy, zarówno kołowe jak i gąsienicowe.
Czytaj także: Rosjanie wprowadzają "przeciwpancernego" BMP-2
mordo ty moja
rafał _44 - do ani jednego , gdyż nie ma naszego przemysłu . Nasza myśl może by i była - lecz zakłady zbrojeniowe zlikwidowały władze POLSKI po 89r. przy pomocy zachodnich państw . Taki był warunek zachodniego kapitału .
rafał_44
Tak sobie czytam wasze posty i zastanawiam się a do ilu krajów jest eksportowana nasza myśl techniczna w produkcji takich samochodów, nie jestem znawcą tego tematu ale co wiem z chodź by z tego co tu piszą Tigr jest robiony na licencji w Chinach . Sprzedawany do krajów Ameryki Południowej: Brazylia , Nikaragua, Wenezuela , Argentyna, w Afryce Kongo, Gwinea, W NATO Słowacja . Arabowie to Jordania, Irak, Syria ponadto Izrael Indie, Mongolia, Armenia , Azerbejdżan, no może jeszcze cos opuściłem ale co Polskie firmy z tej branży w takich ilościach sprzedały?
spr
Był filmik z Krymu ,jak taki pojazd nie mógł pokonać wysokiego krawężnika, z powodu dużego obciążenia tyłu . Swoją drogą ,czy termowizja w tych pojazdach nie jest przypadkiem od naszego francuskiego sojusznika?
Tomuś
@spr .." nie mógł pokonać wysokiego krawężnika.." czyli nie martwmy się, bo nie ma dzielności w terenie ;) tak? .." nie jest przypadkiem od naszego francuskiego sojusznika.." - a co to za różnica skąd ? Przypominam, ze wg. oficjalnego oświadczenia przedstawiciela Rządu RP to Polacy uczyli w przeszłości Francuzów posługiwania się sztućcami a "Mistral" w zdradziecki sposób miał byś sprzedany Rosjanom za 1$, bez powodu zerwaliśmy umowę na helikoptery ( nie istotne z jakiego ale w jaki sposób zerwaliśmy ) itd. itd. a więc jaki problem ?
Otek
Ciekawe rozwiązanie z bocznymi, tylnymi okienkami otwieranymi do góry.
AS
Podobny do naszego Tura.
yaro
tak, tyle, że nasz TUR to ciągle prototyp co prawda przetestowany ale zamówienia na niego brak a Tigry są produkowane seryjnie i to w kilku wersjach do tego ostro eksploatowane co pozwala na ich dopracowywanie ... taka smutna rzeczywistość, można powiedzieć, że to TUR jest podobny do rosyjskiego TIGRA.
Podbipięta
Ależ to brzydki pojazd a i stabilizacja tego ZSMU takaż sama.
Marek1
taaa ... kolejny dla którego design jest najważniejszy. Masowość/taniość produkcji NIE ma znaczenia??. III Rzesza też patrzyła na superdokłdność i jakość produkcji. Jak się to(na szczęście dla Europy/ świata) skończyło wiemy
zdziwiony
Polska na pewno robi ladniejsze i lepsze hehe
yaro
Jak się ma porządną koncepcją i produkt który ją reprezentuje to można z nią cudować ....