Reklama

Położenie stępki tego okrętu miało miejsce 23 lutego 2012 r. w stoczni koncernu Fincantieri w Riva Trigoso. W tym samym miejscu 13 grudnia 2014 r. odbył się chrzest jednostki. Natomiast jej wodowanie nastąpiło już po przetransportowaniu na pokładzie barki do stoczni w Muggiano, w oparciu o którą prowadzony był program prób morskich.

„Alpino” jest czwartą i ostatnią włoską fregatą typu FREMM zbudowaną w wersji zwalczania okrętów podwodnych (ASW), pozostałe to „Virginio Fasan” (F 591), „Carlo Margottini” (F 592) i „Carabiniere” (F 593). Jej portem macierzystym będzie La Specja.

(AN)

Reklama

Komentarze (2)

  1. szydzący z Aresa

    No proszę i jako CIWS oraz plot bliskiego zasięgu mają OTO Melara 76 mm a nie "najlepsze na świecie" Phalanksy oraz RIM-116 jak zalecał Ares szydząc z rosyjskich A-190 na Bujanach-M (które jeszcze mają 2xAK-630)? I są przy tym 6-7x większe od Bujanów-M. Widać ani Włosi ani Francuzi nie konsultowali się z Aresem i nie wiedzą, że w przeciwieństwie do 76mm OTO Melary, AK-176 czy 100mm AK-190, tylko 20mm Phalanx tworzy "ścianę ognia nie do przebicia dla rakiet". :-D

  2. prawnik

    tak miały wyglądać nasze Gawrony.....

    1. admirał

      gawron to korweta baranku

Reklama