- Wiadomości
W Japonii zwodowano szósty okręt podwodny typu Sōryū
Japońska stocznia Kawasaki Heavy Industries w Kobe poinformowała o zwodowaniu szóstego okrętu podwodnego typu Sōryū „Kokuryū”.
Uroczystość miała miejsce 31 października br. w Kobe. Proces budowy tej klasy jednostek pływających trwa jednak na tyle długo, że zgodnie z planem nowy okręt ma zostać wprowadzony do morskich sił samooobroy Japonii dopiero w marcu 2015 r.
Duże znaczenie ma w tym przypadku skomplikowanie tej jednostki, która poza standardowym napędem diesel ma również napęd niezależny od powietrza (AIP) oparty o dwa silniki Syirlinga. Japońskie okręty mają wyporność 4100 t (w zanurzeniu), długość 84 m, średnicę kadłuba 9,1 m, prędkość 20 w (w zanurzeniu) i są uzbrojone w sześć wyrzutni torpedowych kalibru 533 mm dla torped oraz odpalanych spod wody rakiet przeciwokrętowych Harpoon.
Japonia zamówiła w sumie osiem takich okrętów podwodnych. Jest to konsekwencja programu rozbudowy japońskich sił podwodnych, który zakłada zwiększenie ilości tych jednostek już w pierwszej połowie lat dwudziestych (bez wliczania w to okrętów szkolnych) do 22.
Japonia opiera swoja flotę podwodną na dwóch typach okrętów podwodnych: Oyashio (11 szt.) oraz Sōryū bazujących na konstrukcji Oyashio, ale większych i wyposażonych w napęd AIP.
Jednostki typu Sōryū są budowane w dwóch stoczniach. Pierwszą, trzecią i piątą jednostkę zbudowała stocznia Mistubishi Heavy Industries, „parzyste” buduje stocznia Kawasaki Heavy Industries.
WIDEO: Ile czołgów zostało Rosji? | Putin bez nowego lotnictwa | Defence24Week #133