Reklama

Siły zbrojne

UKWO-N dla wojska. Podejście drugie

Fot. ARMPOL
Fot. ARMPOL

Inspektorat Uzbrojenia poinformował o zamówieniu Uniwersalnych Kontenerowych Warsztatów Obsługowo-Naprawczych (UKWO-N) bez podwozi bazowych. To już drugie zamówienie na ten sprzęt, które publikuje resort.

Jak wskazuje IU, przedmiotem zamówienia jest dostawa Uniwersalnych Kontenerowych Warsztatów Obsługowo-Naprawczych (UKWO-N) bez podwozi bazowych, tj. kontenerów z wyposażeniem specjalistycznym, w liczbie 65 sztuk - w tym 15 szt. jako zamówienie gwarantowane, oraz 50 szt. z wykorzystaniem prawa opcji.

Zgodnie z wymaganiami resortu, UKWO-N powinien: składać się z Kontenera 20.stopowego 1C (wg ISO 668:2013), rozsuwanego, podzielonego ściankami działowymi na trzy przedziały: techniczny, roboczy i socjalny; zawierać wyposażenie warsztatowe, aparaturę kontrolno-pomiarową oraz środki łączności; być wyposażony w hydrauliczne podpory z automatycznym systemem poziomującym; być wyposażony w urządzenie filtrowentylacyjne i system uszczelnień.

Całkowitą wartość zamówienia określono na powyżej 443 000 euro. IU poinformował również o zastosowaniu procedury ograniczonej. Kryteria udzielenia zamówienia, to cena (waga 70), powierzchnia przedziału roboczego po wysunięciu modułów bocznych (waga 20) oraz okres gwarancji (waga 10).

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wyznaczono na 7 maja 2018 roku. Wiadomo również, że IU wymaga wykonania zamówienia od dnia zawarcia umowy do 29.10.2021 r. – dla części podstawowej zamówienia oraz dla części z wykorzystaniem prawa opcji. Harmonogram dostaw określony będzie w SIWZ. 

Jest to drugie postępowanie dot. UKWO-N. O unieważnieniu pierwszego Inspektorat Uzbrojenia poinformował 20 lutego 2018 roku. Jak wskazywał bowiem, do dnia 16.02.2018 roku wpłyneła jedna oferta złożona przez ARMPOL Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowe oraz Janusz Kania Agregaty PEX-POOL PLUS, przewyższająca o 20 proc. kwotę, którą IU zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia - odpowiednio 27,614 mln złotych i 22,5 mln złotych. 

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. Star 66

    Kamaz ? To jest KAMAZ ! na białych tablicach. Kto zamówił tę rosyjską przedpotopową ciężarówkę dla WP? Aro dla policji i TATRY pod radary... to się nazywa sentyment starej kadry.

    1. arona

      A kto mówi, że dla wojska ? To przecież cywilny pojazd, rejestracja zaczynająca się od WM to Mińsk Mazowiecki.

  2. jarooth

    Lepiej późno niż wcale, marzenie każdego remontowca. Nie oszukujmy się modernizacja 40 letnich RWEM i RWS to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

  3. kasewert

    ładnie pomalowany ten kontener - dzieci z przedszkola go malowaly plakatowkami? zreszta o czym tu pisac jak np taki WZL-1 Łodz nie potrafi porzadnie pomalowac smiglowcow gdzie farba calymi płatami odchodzi po bardzo krotkim okresie od naniesienia nowej powłoki lakierniczej - i to wszystko za kosmiczną kase!

  4. Marek1

    Słuszna decyzja, skansen pt. WP ma tak stare i zajeżdżone pojazdy (MBT/BWP-1, BRDM, Honkery, itp), że remonty w warunkach poligonowych są często wręcz niezbędne by złoma w ogóle uruchomić. Oczywiście zakup powyższy w NICZYM nie podniesie potencjału bojowego jedn. WP, ale przecież kolejne MON-y od 2 dekad z definicji prawie NIE kupują sprzętu bojowego, lecz tylko pomocniczo-naprawczy. Był czas się przyzwyczaić ...