Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Ukraińcy przyśpieszają produkcję transporterów BTR-4

Fot. ukroboronprom.com.ua
Fot. ukroboronprom.com.ua

Państwowy koncern „Ukroboronprom” poinformował o zakończeniu przez „Żytomyrśkyj bronetankowyj zawod” prac nad technologią produkcji kadłubów transporterów opancerzonych BTR-4.

Zakończenie prac nad linią scalania kadłubów oznacza automatyczną możliwość przejście do następnego etapu programu, a więc szybszej produkcji kompletnych transporterów BTR-4.

Nowoczesny i silnie uzbrojony lekko opancerzony pojazd wyłącznie ukraińskiej produkcji będzie szybciej przekazywany do sił zbrojnych Ukrainy. „Żytomyrśkyj bronetankowyj zawod” już opracował dokumentację do produkcji korpusów transporterów opancerzonych. W najbliższych planach przedsiębiorstwa jest dostawa BTR-4 na potrzeby ministerstwa obrony Ukrainy, Gwardii Narodowej, i innych siłowych struktur w celu wzmocnienia obronności kraju. Teraz „Ukroboronprom” będzie mógł produkować więcej BTR-4 na zapotrzebowanie państwa.

Dyrektor generalny koncernu „Ukroboronprom” Roman Romanow

W oficjalnym komunikacie Ukraińcy chwalą się, że transporter opancerzony BTR-4E to czysto ukraiński produkt, który bez problemu może konkurować ze swoimi zagranicznymi odpowiednikami. „Ten państwowy projekt lekko opancerzonej techniki cechuje się silnym uzbrojeniem, dużą prędkością i solidną ochroną dla załogi”. Ujawniono też, że ponad 80 pojazdów BTR-4E wzięło udział w walkach na wschodzie Ukrainy.

Czytaj więcej: BTR-4 – nowy transporter z Ukrainy

Z tego też powodu ukraiński prezydent przyznał niedawno nagrody państwowe projektantom tego transportera z Biura Projektowego Budowy Maszyn im. Morozowa (DP „Charkiwśke konstruktorśke biuro maszynobuduwannia im. O.O. Morozowa”), które również wchodzi w skład koncernu „Ukroboronprom”.

Transportery BTR-4 są produkowane od 2008 roku przez zakłady im. Małyszewa w Charkowie.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. scorpion

    Ciekawe czy chodzi o starą dotychczas produkowaną wersję BTR-4E? Ze swoim czołowym pancerzem STANAG poziomu 3 (kaliber 12,7 mm) i wielkimi oknami z przodu i po bokach przedziału załogowego to nadaje się najwyżej do patroli.

    1. vvv

      to jest apc a nie bwp. nasze roski to tez apc a nie bwp-y. on ma odpornosc frontu na 12,7mm i boki 7,62x54mm

    2. Stefan 1

      Tylko wtedy się wyniosą, gdy Polskę wam oddadzą w dilu za postawienie was przeciw Chinom. Ale wtedy mogłoby sìę stać jak w naszej piosence: "odpoczniemy na stannicy przy chińskiej granicy". Nie ważne gdzie ta granica by była.

  2. vvv

    btr-4e to najlepszy wariant z calej rodzin btr powstaly przy wspolpracy niemiec i ukrainy. desant z tylu i nowoczesna wieza ze stabilizacja i termowizja + 2x ppk zdecydowanie bije o glowe ruski btr-82. niestety ich najwieksza bolaczka byla niska jakosc spawow ale moze to zostalo juz poprawione

    1. Geoffrey

      Niska jakość spawów to problem technologiczny, nie konstrukcyjny. Gonić kontrolę jakości u wykonawcy i tyle.

    2. scorpion

      A w czym BTR-4E tak bije na głowę ruski BTR-82A?, po za koncepcją samego pojazdu, skopiowaną zresztą z naszego starego SKOT-a, która nijak się nie wpisuje w ówczesne standardy transporterów opancerzonych. Snajper wyposażony w karabin "sprzętowy" jest w stanie unieszkodliwić ten pojazd, który daje ochronę do pocisków kal. 12,7 mm. To już nasze Rysie, będące daleką modernizacją SKOT-a są lepszym transporterem, ale i tak nie zyskały uznania naszej armii.

  3. Kamik

    Czy taki BTR4 nie byłby dobrym rozwiązaniem dla naszej OT? OT to i tak jednostki drugoliniowe, których zadaniem jest wsparcie armii zawodowej, a BTR4 jest dużo tańszy od Rosomaka, a z drugiej strony jeżeli OT miałaby dostać stare BWP1 to chyba lepiej dać żołnierzom coś mającego grubszy pancerz niż wieczko od konserwy. Dodatkowym atutem jest 2x ppk oraz zdolność pływania.

    1. edw

      Chyba lepiej kupować rodzimy produkt, niż ukraiński.

  4. dropik

    Ukraina ma 4 wieksze zakłady produkujące i remontujące poajzdy gąsiennicowe : Charków (głównie oploty , bułaty i t80, btr4) Kijów (t64 bw , i btr-3) Zytomierz (bwp-1,2) Lwów (t64bw i T72 , dozor-b) i kilka mniejszych, które remontują btr , haubice i grady.

Reklama