Decyzja Army Materiel Command oznacza, że nowe transportery opancerzone US Army będą prawdopodobnie oparte na podwoziu bojowych wozów piechoty M2/M3 Bradley. W specyfikacji zamówienia programu Armored Multi Purpose Vehicle nie dopatrzono się zapisów, stawiających poszczególnych oferentów w korzystnym lub niekorzystnym położeniu względem konkurentów.
Główną przyczyną protestów General Dynamics Land Systems (GDLS) było dążenie US Army do wykorzystania nadwyżkowych podwozi wozów Bradley jako podstawy dla pojazdu opracowywanego w ramach programu AMPV. Bojowe wozy piechoty Bradley są bowiem produkowane przez BAE Systems, głównego konkurenta GDLS w przetargu na nowy transporter amerykańskiej armii. General Dynamics kwestionował także wymogi dotyczące ruchliwości wozów AMPV w trudnych warunkach terenowych jako dyskryminujące dla pojazdów kołowych.
GDLS oferuje jako nowy transporter opancerzony dla US Army zmodyfikowane warianty transportera Stryker. General Dynamics może jeszcze odwołać się od decyzji US Army do publicznego organu kontrolnego administracji Stanów Zjednoczonych GAO (Goverment Accountability Office). Ewentualne opóźnienia w realizacji programu AMPV wpłyną bardzo niekorzystnie na kondycję parku wozów bojowych US Army. Armored Multi Purpose Vehicle to jedyny realizowany w chwili obecnej program pozyskania nowego pojazdu pancernego dla amerykańskiej armii.