Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Rohde & Schwarz dostarczy systemy łączności dla myśliwców F-16 Block 70

F-16 Block 70. Fot. Lockheed Martin
F-16 Block 70. Fot. Lockheed Martin

Niemiecka spółka Rohde & Schwarz poinformowała o otrzymaniu kontraktu od amerykańskiego koncernu Lockheed Martin na dostawę pokładowych systemów łączności AN/ARC-238 (SDR) dla najnowszej i najbardziej zaawansowanej wersji myśliwca wielozadaniowego F-16 Fighting Falcon — Block 70.

Lotnicza radiostacja pokładowa AN/ARC-238 (SDR) to oznaczenie amerykańskiej wersji systemu Rohde & Schwarz R&SMR6000R/L. Systemy tego typu trafią na wyposażenie myśliwców wielozadaniowych F-16 Block 70, obecnie oferowanych przez producenta tych maszyn odbiorcom eksportowym.

Możliwości oferowane przez nasze radiostacje lotnicze definiowane programowo zmieniają sytuację wszystkich sił powietrznych latających na F-16. [...] Jesteśmy dumni ze współpracy z firmą Lockheed Martin, która dostarcza systemy AN/ARC-238 SDR dla (F-16) Block 70. Doskonałe właściwości RF systemu SDR sprawiają, że nadaje się do zastosowań w systemach wojskowych, w tym na wszystkich platformach lotniczych.

- wiceprezes ds. sprzedaży lotniczej Rohde & Schwarz Stefan Pleyer

Lotnicza radiostacja pokładowa AN/ARC-238 składa się z dwóch nadajników-odbiorników (jednego zdalnie sterowanego, zainstalowanego we wnęce awionicznej oraz drugiego obsługowanego przez panel sterowania, zainstalowanego w kokpicie). System ten obejmuje zakres częstotliwości od 30 do 400 MHz i obsługuje NATO-wskie algorytmy zmian częstotliwości (ang. frequency hopping)  (TRANSEC) HAVE QUICK II i SATURN łącząc funkcjonalności obu, przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej ochrony komunikacji głosowej i transmisji danych przez możliwymi próbami przechwycenia przez systemy przeciwnika.

W ostatnim czasie systemy lotnicze oferowane przez Rohde & Schwarz są chętnie kupowane przez Lockheed Martin ze względu na wysoką jakość i szybki czas dostaw produktów oferowanych przez tę spółkę. Sam producent F-16 - Lockheed Martin - może także pochwalić się nieprzerwanym zainteresowaniem najnowszą wersją tej maszyny przez kolejnych potencjalnych odbiorców eksportowych. W ostatnim czasie indonezyjskie siły powietrzne ogłosiły chęć zakupu 32 egzemplarzy myśliwców wielozadaniowych F-16V Block 70/72 Viper.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. gnago

    Tak czy siak warto zmodernizować nasze efy, a przynajmniej doprowadzić wszystkie egzemplarze do stanu lotnego i w ramach tejże wymienić radary na te z F 35

    1. Davien

      Gnago, nie da rady zainstalowań AN/APG-81 na F-16, dla tego samolotu powstał korzystający z tej technologii AN/APG-83 SABR.

  2. Fanklub Daviena

    Block 70 to nieznacznie zmodernizowany Block 52+. Najbardziej zaawansowany jest Block 60/62 "znafcy" od siedmiu boleści.

    1. Gnom

      Bl 60 to wersja dla ZEA z innym komputerem pokładowym i możliwościami. Wygląda lepiej, dzięki 3 MFD w kabinie. Nie mniej posiada tylko jednego użytkownika.

    2. Tomek pl

      A czy blok 60/62 jest dostępny dla klientów z zagranicy nie wydaje mi się tam są jakieś rozwiązania z f22

    3. Davien

      Funku ,znowu.. F-16 Bl70 to zupełnie nowa wersja F-16 wyposazona w systemy znacznie nowoczesniejsze od tych z F-16E/F. Te maszyny dzieli kilkanascie lat wiec skoncz kit wciskac.

  3. Ok bajdur

    Polska także powinna zamówić szesnastki. Przynajmnie dwie eskadry. Mamy dla nich odpowiednio przygotowane zaplecze techniczne oraz gotowe pakiety uzbrojenia. harpię należy kupić z środków poza monowskich na zasadzie specjalnej ustawy. Skoro Orlen bije rekordy sprzedaży, to państwo powinno być stać na zakupy.

  4. miras

    Szkoda ze nasz MON nie walczy o takie kontrakty

Reklama