Przemysł Zbrojeniowy

P&W Rzeszów zadba o silniki do Mi-2

Śmigłowce Mi-2 pełnią służbę w polskim wojsku od ponad 50 lat. Fot. mjr pil Marcin Sieradzki
Śmigłowce Mi-2 pełnią służbę w polskim wojsku od ponad 50 lat. Fot. mjr pil Marcin Sieradzki

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o wyłonieniu wykonawcy naprawy głównej silników lotniczych GTD-350W oraz silników GTD-350 wraz z dostosowaniem do wersji „W” .

Wykonawcą tego zadania będzie Pratt & Whitney Rzeszów S.A. Całkowita wartość zamówienia to ponad 60 mln PLN. Ma ono zostać wykonane w latach 2019-2022. Procedura pozyskania wykonawcy prowadzona był w trybie negocjacyjnym, bez publikowania ogłoszenia o postępowaniu, bowiem Pratt & Whitney Rzeszów S.A. jest jedynym właścicielem dokumentacji technicznej niezbędnej do przeprowadzenia naprawy, a jednocześnie dysponuje wszystkimi niezbędnymi zdolnościami technicznymi.

image
Silnik GTD-350/ Fot. Wikipedia/CC BY-SA 3.0

GTD-350 to silnik turbowałowy stosowany jako jednostka napędowa na śmigłowcach Mi-2. Opracowany został w radzieckim biurze konstrukcyjnym Klimowa, jednak dopiero prace konstrukcyjne podjęte w ówczesnym WSK Rzeszów umożliwiły zastosowanie go w przemyśle lotniczym (głównie wydłużenie resursu międzyremontowego do 1000 godzin, wobec pierwotnych 200). W późniejszym okresie opracowano wersję wzmocnioną GTD-350W, której moc maksymalna wynosiła 420 KM / 313 kW (wobec  pierwotnych 400 KM / 294 kW)

Jeśli jesteś przedstawicielem wybranych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem Państwa przysługuje Ci 100% zniżki!
Aby uzyskać zniżkę załóż darmowe konto w serwisie Defence24.pl używając służbowego adresu e-mail. Po jego potwierdzeniu, jeśli przysługuje Tobie zniżka, uzyskasz dostęp do wszystkich treści na platformie bezpłatnie.