Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Fot. służba prasowa NA NGU

Próby pływania ukraińskiego BTR-4

W Charkowie przeprowadzono serię testów sprawdzających, w jaki sposób kołowy transporter opancerzony BTR-4 zachowuje się podczas pokonywania przeszkód wodnych.

Pojazd BTR-4 opracowano w charkowskim biurze konstrukcyjnym im. Morozowa w kilku wersjach, różniących się głównie wyposażeniem dodatkowym. Prace nad udoskonalaniem tego transportera wciąż trwają, dzięki czemu pojawiła się np. jego modyfikacja do ewakuacji rannych – pozbawiona uzbrojenia, ale za to z powiększoną kabiną transportową (pozwoliło to pomieścić potrzebny sprzęt medyczny).

Opracowano również pojazd techniczny, przeznaczony do naprawy sprzętu wojskowego i ewentualnie jego odholowania w bezpieczne miejsce.

W pracach tych biuro im. Morozowa współpracuje często z Akademią Gwardii Narodowej Ukrainy. To właśnie tam realizowano przygotowania do testów wodnych transportera BTR-4, które ostatecznie przeprowadzono na zbiorniku wodnym Saltow. Okazało się, że pojazd można bardzo łatwo przygotować do przekraczania przeszkód wodnych. Badania wykazały, że transporter pływając jest szybki i zwrotny. Nie ma też problemu z wchodzeniem do wody, ponieważ BTR-4 mógł to robić nawet pod kątem 25°.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (6)

  1. cotozaroznica

    dobrze że chociaż motorówek nie sprawdza się na piasku

  2. Anty Rus

    No wydaje się całkiem dobrym sprzętem. Ciekaw jestem jaka cena jest wersji bojowej ?

    1. Ingelheim

      Witam! ~$1,1 mln kosztują droższe wersje eksportowe (BTR-4E Iracki), komplekatcje na rynek wewnętrzny ~$800 000 (BTR-4E z modułem Parus). Warto jednak zwrócić że minimalna pensja na Ukrainie jest niższa niż w Bangladeszu, Lesotho czy Ghanie stąd tak zaskakująco niska cena (serio, wystarczy sprawdzić). Dotowanie zakładów państwowych przez rząd, niskie zarobki, tanie surowce, tanie robocizna, tanie usługi, niskie prowizje i premie = śmiesznie niska wartość przyzwoitego produktu końcowego. Dla porównania nowy BTR-82A dla SZ FR kosztuje $330 000, remont używanego BTR-80/82 do standardu 82AM to koszt $295 000. Z drugiej strony Boxer dla SZ Niemiec kosztuje $3,8 mln a ten dla Litwinów prawie $5 mln. Pozdrawiam!

  3. GPAS

    A ile to cudo kosztuje ?? I jak z jakością???

    1. Kokos

      Jaką jakością? A niby czemu o Ukrainę jest ten cały spór potęgowany przez Putina. Przemysł zbrojeniowy zawsze był na Ukrainie rozwinięty - nikt w ZSRR nie śnił o odłączeniu tego obszaru z granic. Antonov - bardzo solidne maszyny. Ukraińskie czołgi czy inny sprzęt - też niczego sobie.

    2. Maciek

      BTR-4WM w podstawowej wersji ma kosztować 1,2-1,5 mln dolarów. http://www.defence24.pl/analiza_btr-4-nowy-transporter-z-ukrainy

  4. Darek

    I dalej szyby jak w minivanie ...

  5. KrzysiekS

    Zobaczcie na wierzę oni już wiedzą że PPK to wymaganie dla KTO a co z naszą wierzą?

    1. szamot

      Ty lepiej trochę dłużej popatrz na Słownik Języka Polskiego.Wierzę ,że ich wieża ma PPK,ale niedługo i nasza z Hitfistem będzie miała Spike'a.

    2. DW

      Nie wierzę w to co widzę!

  6. Kiu

    Brawo.

Reklama