Pierwsze pojazdy trafiły do zagranicznego kontrahenta 8 lat temu. Były to różnego typu samochody: ratowniczo-gaśnicze, ratowniczo-gaśnicze z funkcją techniczną, ciężkie samochody gaśnicze oraz lotniskowe. Jak informuje Mariusz Rosa, prezes firmy WISS, we wrześniu bieżącego roku będą dostarczone kolejne specjalistyczne samochody do ratowania w tunelach.
Samochody te będą wyposażone w zbiorniki wody o pojemności 3000 litrów oraz zbiornik piany o pojemności 500 l.
Grecka Straż Pożarna wzbogaciła się m.in. o 5 ciężkich pojazdów ratowniczo-gaśniczych IVECO TRAKKER z napędem 6x4. Samochody zostały wyposażone w zbiorniki wody o pojemności 10000 litrów i zbiorniki piany o pojemności 500l.
Czytaj też: Duńczycy kupują polskie samochody specjalne
Kolejne zamówienie stanowiły średnie ratowniczo-gaśnicze samochody specjalne zabudowane na podwoziu IVECO EUROCARGO 4x4. Oprócz zbiornika na wodę 1500l i zbiornika piany 100l, na wyposażeniu znalazł się również niezbędny sprzęt ratowniczy. W ramach kontraktu grecka straż otrzymała 43 takie pojazdy.
Samochody ratowniczo-gaśnicze z funkcją techniczna SCANIA R380 z napędem 4x2 zostały wzbogacone o zbiornik wody o pojemności 2500 litrów, zbiornik piany 300l oraz żuraw. Polska firma wyprodukowała 5 wozów tego typu.
Czytaj też: Airbus zamawia w Polsce samochody specjalne
Ważnym kontraktem były lotniskowe samochody ratowniczo-gaśnicze. Zabudowane na podwoziu ASTRA HD8 pojazdy miały do dyspozycji zbiorniki mieszczące 7000 litrów wody, 850l piany oraz 300kg proszku gaśniczego. Wozy były wyposażone również w pompy RUBERG R280 oraz dodatkowy silnik pomocniczy napędzający pompy. Zamówienie obejmowało 20 sztuk tych pojazdów.
W sumie bielska firma w ciągu 8 lat dostarczyła Greckiej Straży Pożarnej 90 samochodów ratowniczo-gaśniczych za kwotę przekraczająca 40 milionów euro. Firma WISS dostarcza również swoje pojazdy m.in. do Estonii, Bułgarii, Rumunii, Czech, Niemiec i na Słowację.
woj
Szkoda tylko, że pracownikom płacą tak słabo...