Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Polski Zmotoryzowany Park Pontonowy

Zmotoryzowany Park Pontonowy podczas przeprawy czołgu Leclerc
Zmotoryzowany Park Pontonowy podczas przeprawy czołgu Leclerc
Autor. CNIM Systèmes Industriels

Firma CNIM Systèmes Industriels otrzymała kontrakt na wyposażenie Wojska Polskiego w najnowszej generacji zdolności do pokonywania przeszkód wodnych.

Reklama

Artykuł sponsorowany, partner publikacji CNIM Systèmes Industriels

Reklama

Polska podpisała umowę ramową na parki pontonowe z CNIM Systèmes Industriels w połowie 2022 roku, a w sierpniu zawarto pierwszą umowę wykonawczą.

Podpisana z Wojskiem Polskim umowa ramowa określa typowy zestaw PFM jako stumetrowy most lub dwa pięćdziesięciometrowe promy wraz z niezbędnymi pojazdami i naczepami oraz systemem wsparcia logistycznego.

Reklama

Dostawy pierwszych dwóch zestawów PFM dla Wojska Polskiego planowane są na połowę 2025 roku. W międzyczasie, regularnie zamawiane mają być kolejne zestawy, które będą dostarczone po 2025 roku.

Zmotoryzowany Park Pontonowy
Zmotoryzowany Park Pontonowy
Autor. CNIM Systèmes Industriels

Zmotoryzowany Park Pontonowy. Istotny atut dla mobilności polskich jednostek taktycznych

Najnowsza wersja Zmotoryzowanego Parku Pontonowego, która ma trafić do polskich sił zbrojnych do 2025 roku, posiada najnowocześniejsze możliwości taktyczne i techniczne.

Transportowany przez zestaw ciągnika siodłowego w układzie napędowym 6x6 i naczepy, dostosowuje się do potrzeb klienta i oferuje mobilność w każdym terenie: błocie, stromym zboczu, ...

Dzięki silnikom zaburtowym zintegrowanym z modułami i systemami blokującymi, PFM można łatwo rozłożyć. Do ustawienia 100 metrów mostu w każdych warunkach brzegowych potrzeba średnio mniej niż 30 minut. Na obszarze, gdzie poszczególne moduły mogą być zwodowane równolegle, czas budowy może być skrócony do 15 minut.

Ponadto, sztywność mostu zapewnia szybkie i bezpieczne przejście wojsk. PFM umożliwia zatem przejazd ciągły ponad 200 pojazdów na godzinę, w dzień i w nocy, niezależnie od warunków pogodowych.

Transporter VAB i haubica Caesar na promie stworzonym z mostu PFM
Transporter VAB i haubica Caesar na promie stworzonym z mostu PFM
Autor. CNIM

Zmotoryzowany Park Pontonowy. Szerokie możliwości przeprawowe dla Sił Zbrojnych RP

Zmotoryzowany most pływający zapewnia szybką i bezpieczną przeprawę dla pojazdów logistycznych, czołgów podstawowych wszystkich klas oraz innych pojazdów bojowych takich jak:

I. Czołgi:

  • Rodzina Abrams: SEPv2, SEPv3, w tym z dodatkowym osprzętem i wyposażeniem,
  • Rodzina T: T72M1 (w tym z modyfikacjami), PT91, zagraniczne warianty rodzin T,
  • Rodzina Leopard: 2A4, 2A5, 2PL,
  • Rodzina K: K2, K2PL,

II. Pojazdy wsparcia oparte na ciężkich platformach gąsienicowych i kołowych, np. M88A2... wozy zabezpieczenia technicznego A3, przyszłe wozy zabezpieczenia technicznego Kajman, opancerzone wozy inżynieryjne, mosty szturmowe;

III. Pojazdy artylerii: haubice 155 mm (Krab, K9, K9PL), haubice 152 mm DANA-T, haubice 122mm Goździk-T, artyleria rakietowa wszystkich klas, systemy obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej, moździerze 120 mm RAK oraz lżejsze systemy ogniowe wraz z systemami/pojazdami towarzyszącymi.

W szczególności, Zmotoryzowany Park Pontonowy zapewnia bezpieczną przeprawę najcięższej wersji czołgu Abrams (SEPv3), która wkrótce znajdzie się na wyposażeniu polskich Wojsk Pancernych.

Artykuł sponsorowany, partner publikacji CNIM Systèmes Industriels

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Filemon19

    To ile jest za 2 promy? 1,5 mld PLN Merci

  2. Marcyk

    Bardzo potrzebny zakup !!!