Reklama

Polska premiera ukraińskiego MSB-2 na Defence24 DAY. „Dzięki Centrum Modernizacji Śmigłowców otrzymamy maszyny na poziomie światowym, za cenę 3-5 razy mniejszą”

W rozmowie z Defence24.pl Zbigniew Działowski, dyrektor sprzedaży DM-MSB sp. z o.o. mówi o budowie w Polsce Centrum Modernizacji Śmigłowców we współpracy z ukraińskim Motor Sich.

Autor. rd33.net
Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Jędrzej Graf, Defence24: DM-MSB sp. z o.o. we współpracy z Motor Sich SA zaprezentuje na Defence24 Day śmigłowiec MSB-2. Dlaczego pokazujecie akurat ten śmigłowiec i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Zbigniew Działowski, DM-MSB sp. z o.o.: Prezentujemy na konferencji śmigłowiec MSB-2 z nowymi silnikami Ai-450, nową awioniką, łopatami wirnika głównego i bocznego i z całkowicie nowymi charakterystykami lotno-eksploatacyjnymi. Śmigłowiec posiada nową aranżację kabiny pasażersko-ładunkowej. Zużycie paliwa mniejsze do 30%, moc większa, resurs silników do 5.000 godzin, pułapy nawet w gorących klimatach zdecydowanie wyższe. Śmigłowce mogą być produkowane w wersjach MEDEVAC, VIP, przeciwpożarowej, dyspozycyjnej, szkolnej i innych.

Reklama

Pokazujemy akurat ten śmigłowiec z uwagi na duże zainteresowanie rynku cywilnego w Polsce i na świecie oraz potrzeby polskich służb mundurowych z uwagi na dość wysokie liczby śmigłowców w zasobach tych formacji, które mogą być zmodernizowane według technologii Motor Sich. Zaznaczamy, że śmigłowce te już są dostarczane do ukraińskich sił zbrojnych i świetnie się rekomendują w warunkach wojny. Jest oczywistym, że Mi-2 są śmigłowcami o przestarzałych parametrach lotno-eksploatacyjnych, ale po proponowanej modernizacji otrzymujemy produkt ze współczesnymi wysokimi charakterystykami na poziomie światowym, za cenę 3-5 razy mniejszą.

Zobacz też

Jak wojna na Ukrainie wpływa na działalność Motor Sich i współpracę z Pana firmą?

Reklama

Wojna w Ukrainie przyspieszyła tylko nasze działania we wspólnym projekcie z Motor Sich, który przygotowujemy od około 2 lat. Wojna w Ukrainie jest najlepszym i najbardziej wymagającym poligonem techniki i taktyki śmigłowcowej, co jest najlepszym czynnikiem doskonalącym śmigłowcowe projekty MSB. Wojna w Ukrainie przyspieszyła również wspólną decyzję DM-MSB i Motor Sichy o uruchomieniu firmy w Polsce z dala od działań wojennych, dedykowanej do modernizacji śmigłowców i produkcji wielu podzespołów potrzebnych do tych działań.

Autor. rd33.net

Remotoryzacja i modernizacja śmigłowców rodziny Mi w Polsce będzie prowadzona w oparciu o istniejące zakłady remontowe czy budujecie nowe centrum? Jeżeli tak to jaka jest planowana lokalizacja nowego centrum?

Reklama

Remotoryzacja i modernizacja śmigłowców rodziny Mi wg technologii Motor Sichy będzie wykonywana w nowym podmiocie - Centrum Modernizacji Śmigłowców. W tej chwili mamy 3 lokalizacje dla takiego centrum, decyzja o tym gdzie je uruchomić zapadnie już wkrótce. Chcę dodać, że przewidujemy ścisłą współpracę z firmami polskiego przemysłu zbrojeniowego i z instytutem ITWL w Warszawie.

Autor. rd33.net

Od wielu lat toczy się dyskusja w jaki sposób dokonywać kompleksowej modernizacji floty śmigłowcowej zarówno Sił Zbrojnych jak i służb mundurowych. Padają głosy, że z postsowieckich śmigłowców starej generacji należy definitywnie zrezygnować, bo to proces nieopłacalny.

Reklama

Kompleksowa modernizacja floty śmigłowcowej Sił Zbrojnych i służb mundurowych to proces nieuchronny i potrzebny, jednak musimy zdać sobie sprawę, że niezwykle rozciągnięty w czasie. Zakupy pojedynczych egzemplarzy śmigłowców dla poszczególnych jednostek organizacyjnych nie rozwiązują kompleksowo żadnych problemów i nie pozwalają również na zezłomowanie istniejącej floty śmigłowców. Zrównoważona modernizacja floty polega na uruchomieniu zakupów (przetargi, budżet, szkolenia itd. Itp.) z jednoczesną modernizacją śmigłowców, które się do tego nadają. Jednocześnie trzeba dodać, że zmodernizowane śmigłowce jakościowo zdecydowanie różnią się na plus od istniejących śmigłowców. Poza tym należy wziąć pod uwagę stan personelu lotnego i naziemnego, istniejącej floty i stan zapasów części zamiennych w magazynach. Likwidacja jednym pociągnięciem istniejącej floty będzie znacznie mniej opłacalna, niż jej modernizacja z jednoczesnymi zakupami nowej floty.

Zobacz też

Jakie jest aktualne zainteresowanie ofertą modernizacji śmigłowców DM-MSB sp. z o.o. w siłach zbrojnych, służbach mundurowych i odbiorców cywilnych?

Reklama

Zainteresowanie naszą ofertą jest bardzo duże jak na jej świeżość. Rynek cywilny czeka na ofertę sprzedaży i możliwości ilościowe modernizacji, rynek militarny po informacjach z Ukrainy zwiększa swoje zainteresowanie, przy czym mamy na myśli śmigłowce MSB-2, MSB-8/17, MSB-24 i nawet W-3 Sokół z silnikami Motor Sichy. Do tego należy dodać szereg podzespołów śmigłowcowych takich, jak nowe przekładnie główne i boczne, łopaty wirników nośnych i bocznych w technologii kompozytowej i metalowej, silniki, układy sterowania silnikami FADEC i szereg istotnych podzespołów. Chcę dodać, że w najbliższym czasie nastąpi sprzedaż zmodernizowanych śmigłowców dla użytkowników cywilnych jak i mundurowych.

Dziękuję za rozmowę.

Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama