Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Nowy związek odpowiedzią na wyzwania zbrojeniówki. "Współpraca ZPP i Defence24.pl"

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Przemysłu Obronnego (ZPP PO) ma być rzecznikiem małych, średnich oraz dużych firm sektora zbrojeniowego w kontaktach z decydentami. Powstanie Związku to efekt współpracy Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz portalu Defence24.pl.

Celem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Przemysłu Obronnego (ZPP PO) jest promocja polskiego przemysłu niezależnie od formy własności, wsparcie i wzmacnianie konkurencyjności polskich firm zaangażowanych w produkcję obronną i podwójnego przeznaczenia oraz działanie na rzecz poprawy warunków ich funkcjonowania na rynku krajowym i zagranicznym.

Szkieletem przemysłu zbrojeniowego muszą być duże firmy państwowe i prywatne. Jednak równie istotne są mniejsze podmioty, będące często inkubatorami innowacyjności oraz efektywności ekonomicznej, o których często się zapomina. W naszej ocenie tylko działając razem można stworzyć zaczyn silnego, polskiego przemysłu obronnego.

Marcin Nowacki, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Przemysłu Obronnego.

ZPP PO ma pełnić rolę platformy porozumienia i współpracy branży przy tworzeniu wspólnych stanowisk, opinii czy rekomendacji dotyczących polityki zbrojeniowej. Partnerem strategicznym oraz medialnym Związku jest portal Defence24.pl. Związek zajmuje się publikacją dokumentów - analiz i rekomendacji - w różnych obszarach związanych z polityką obronną państwa oraz polskim przemysłem obronnym, a także organizacją spotkań branżowych i prasowych poświęconych tematom istotnym dla polskiego przemysłu obronnego. Udział w takich wydarzeniach biorą przedstawiciele władz oraz inne osoby decyzyjne. 

Związek zapewnia również współpracę w zakresie działań promocyjnych oraz ochronę przed nadużyciami władz poprzez m.in. pisemne i osobiste interwencje w przypadku nieuzasadnionych represji ze strony organów rządowych oraz samorządowych (asystę, doradztwo i koordynację sprawy, czy udział jako strona w sprawach sądowych i administracyjnych). Zrzeszone ze Związkiem firmy uzyskają dostęp do informacji o ważnych zmianach w prawie, grantach i funduszach europejskich a także raportów, opracowań czy poradników.

Jesteśmy przekonani, że połączenie praktyki, wiedzy i doświadczenia Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, który od lat wspiera branżę MSP, oraz opiniotwórczego portalu Defence24.pl przyczyni się do poprawy warunków funkcjonowania polskich podmiotów zaangażowanych w produkcję obronną i podwójnego przeznaczenia.

Marcin Nowacki, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Przemysłu Obronnego.

Więcej informacji na temat Związku znajdą Państwo na stronie internetowej.

 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (9)

  1. historyk

    Kto to jest Marcin Nowacki ?? Może ktoś wie??

    1. magistrant

      Autor podstawowej monografii "10 500 lat polskiego przemysłu zbrojeniowego. Od Krzemionek do PGZ"

  2. say69mat

    @def24.pl: Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Przemysłu Obronnego (ZPP PO) ma być rzecznikiem małych, średnich oraz dużych firm sektora zbrojeniowego w kontaktach z decydentami. Powstanie Związku to efekt współpracy Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz portalu Defence24.pl. say69mat: Wszystko fajnie, tylko ten ... miś. Podstawą sukcesu przedsięwzięcia jest dobrze przemyślane logo. A tu aż się prosi odwołanie do klasyka Bareji. Tak więc w naszej rzeczywistości należy zwracać baczną uwagę na ... misie. Zwłaszcza w dziedzinie obronności.

    1. R

      A mnie koncepcja wysyłania przeciw zielonym ludzikom zielonych misiów się podoba. (Film Barei też; do dziś nie stracił na aktualności.)

  3. Leon

    Na wyzwania zbrojeniówki odpowiedzią jest solidna praca, wykształcenie, komunikacja, analiza potrzeb, analiza ekonomiczna, odpolitycznienie....i tak dalej

  4. zxxc

    Przepraszam, ale mi związki zawodowe kojarzą się z potrzebą protestowania i strajkowania. Czy to może być twórcze? Dać postęp polskiej zbrojeniówce?

  5. Mirek

    Każda inicjatywa na rzecz wsparcia przemysłu obronnego jest bardzo wskazana. Jednakże tej inicjatywie towarzyszy wiele niewiadomych. Jeżeli ZPP PO jest wewnętrzną sekcją ZPP to niestety nie posiada samodzielnego bytu prawnego (statut ZPP pozwala na powołanie komisji branżowych; nic nie mówi o sekcji). Brak jest informacji jakie to firmy przemysłu obronnego tworzą tę sekcję związku zawodowego ZPP. Brak jest informacji jaki jest stosunek ZPP PO do istniejącego ponad 20 lat w branży obronnej związku zawodowego Związek Pracodawców Przedsiębiorstw Przemysłu Obronnego i Lotniczego, działającego na podstawie tej samej ustawy o organizacjach pracodawców. Na dzisiaj wygląda to bardziej na inicjatywę kilku osób fizycznych niż przedstawicieli zakładów przemysłu obronnego. Odpowiadając "Małemu Producentowi" - PIPnROK jest organizacją samorządu gospodarczego, a nie związkiem zawodowym. Działa w oparciu o ustawę o izbach gospodarczych. Realizuje wiele zadań na rzecz przemysłu obronnego, które nie są w sferze zainteresowania ZPPP PO. PIPnROK zrzesza 178 firm przemysłu obronnego. Współpracuje ze stowarzyszeniami przemysłu obronnego w 23 krajach. Działa w strukturach NATO i Europejskiej Agencji Obrony (EDA)

    1. mały producent

      Dzięki za odpowiedź. Zadałem to pytanie dlatego, że obie organizacje postawiły sobie praktycznie te same cele. To może zadać pytanie w ten sposób: w czymże ma być lepszy związek zawodowy od izby gospodarczej w realizacji tych samych celów.

  6. mały producent

    W podanym linku czytam: " ZPP PO zrzesza największe przedsiębiorstwa przemysłu zbrojeniowego" i coś mi się nie chce wierzyć w deklarację dwa zdania później :"ZPP PO ma być rzecznikiem małych, średnich i dużych firm" . Jeżeli ktoś wierzy, że będzie rzecznikiem małych i średnich, to sam sobie będzie winien.

  7. mały producent

    A w czymże ma to być lepsze od istniejącej Polskiej Izby Producentów na Rzecz Obronności Kraju?

  8. KrzysiekS

    Myślę że to potrzebna inicjatywa brawo.

  9. mysliwy010201

    Dobra sprawa, dobra inicjatywa, chwali się takie coś, brawo!

Reklama