Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Nowy hangar w łódzkich Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1

Fot. WZL Nr 1
Fot. WZL Nr 1

W łódzkiej siedzibie wchodzących w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 S.A. odbyło się uroczyste otwarcie nowego hangaru lotniczego. Hangar ma powierzchnię ponad 5 tysięcy metrów kwadratowych i umożliwi jednoczesną obsługę nawet 12 śmigłowców.

To jedno z najważniejszych w ostatnich latach przedsięwzięć inwestycyjnych łódzkich zakładów. Zakończona właśnie budowa nowoczesnego, odpowiadającego światowym standardom lotniczym hangaru trwała 1,5 roku. Koszt inwestycji wyniósł 18 mln złotych. Powierzchnia hangaru to 5 572 m², z czego 4 200 m² to powierzchnia produkcyjna, na której realizowane mogą być prace równolegle na 12 śmigłowcach. Na infrastrukturę hangaru składają się ponadto pomieszczenia warsztatowe, gdzie przeprowadzane będą drobne prace (m.in. obsługi łopat wirnika nośnego), sale konferencyjne, biura oraz zaplecze socjalne.

Otwierany dzisiaj nowy hangar lotniczy znacząco zwiększa możliwości łódzkich zakładów z zakresie remontów i modernizacji śmigłowców. Jako Polska Grupa Zbrojeniowa zapewniamy nie tylko wysoki poziom utrzymania zdolności eksploatacyjnych, ale również oferujemy różnego rodzaju pakiety modernizacyjne dla wielu typów śmi­głow­ców wyko­rzy­sty­wa­nych przez Siły Zbrojne RP. Dążymy do tego, by WZL-1 były Centrum Serwisowania Śmigłowców znajdujących się na wyposażeniu wszystkich formacji mundurowych i to nie tylko w kraju. Jest to ambitny cel, który pozwoli naszej Grupie na rozwój kompetencji w segmencie wiropłatów

prezes zarządu PGZ S.A. Witold Słowik

Inwestycja jest bezpośrednio związana ze wskazaniem WZL nr 1 S.A. jako Centrum Serwisowego Śmigłowców Sił Zbrojnych RP. Wykorzystanie nowego hangaru ma pozwolić na zwiększenie możliwości produkcyjnych i sprzedażowych zakładów, podniesienie jakości i skrócenie czasu realizacji prac umożliwiających utrzymanie śmigłowców w ciągłej gotowości operacyjnej, bieżących prac obsługowo-remontowych oraz innych zadań związanych z zaspokojeniem potrzeb bezpieczeństwa i obronności państwa.

Rozwój, wdrażanie nowoczesnych technologii i współpraca z polskim przemysłem zbrojeniowym oraz międzynarodowymi koncernami lotniczymi to główne założenia wieloletniej strategii WZL-1. Naszą siłą jest kapitał ludzki, doświadczona kadra produkcyjna i inżynierska, jak również inwestowanie w ich potencjał. Nowy hangar lotniczy jest jednym z kroków milowych, które umożliwią nam realizację założonych przez nas celów

prezes zarządu WZL-1 S.A. Marcin Nocuń

Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A., z siedzibą w Łodzi i Oddziałem w Dęblinie, to jedna ze spółek domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Przez ostatnie 75 lat przedsiębiorstwo ściśle związane jest z branżą lotniczą, a od przeszło 55 lat specjalizuje się w obsługach i naprawach głównych śmigłowców. Swoje usługi świadczy zarówno dla Lotnictwa Sił Zbrojnych RP, jak i dla zagranicznych partnerów biznesowych. Podstawową i kluczową działalnością WZL Nr 1 są naprawy główne, remonty, obsługi i modernizacje śmigłowców Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, silników lotniczych rodziny TW3-117 oraz obsługi samolotów wojskowych i cywilnych. Po 7 miesiącach tego roku przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły ponad 76 mln zł.

image
Fot. WZL Nr 1
image
Fot. WZL Nr 1
image
Fot. WZL Nr 1
Reklama

Komentarze (3)

  1. fcuk

    Bijecie pianę a faktem jest, że Caracale wzięli Węgrzy, a Ukraińcy połakomili się nawet na SuperPumę z montowaniem / produkcją u siebie. Bo wiedzą, że w perspektywie lat na tej bazie zbudują niezależny od Rosji przemysł smigłowcowy. A my mamy cztery cywilne S70i na defilady.

  2. fxx

    Fantastycznie. Czyli zamiast zapowiadanych linii montażowych dla Caracali, kilku hangarów serwisowych dla H225M oraz innych śmigłowców używanych w Polsce, centrum serwisowego na Europę centralną, oraz linii montażowej dla silników w Dęblinie... został nam się tylko jeden hangar serwisowy? Faktycznie sukces że hej...

    1. Olo

      Caracal jest nam potrzebny jak świni siodło ! W sytuacji kiedy Rosjanie są w stanie kontrolować naszą przestrzeń powietrzną śmigłowiec wystartuje tylko raz, o ile nie zostanie zniszczony na ziemi przed startem !

  3. dawo

    Buahahaha... 18 mln PLN- za taki hangar. No nie mogę ze śmiechu. Z czego on jest zrobiony i co w nim się znajduje? Firma w której pracuje w maju tego roku oddała hale produkcyjną o powierzchni 3200m, z zapleczem socjalnym (pełnym, w wysokim standardzie) ogrzewaniem i sala konferncyjną oraz 4 biurami za nieco ponad 2,2 mln PLN. Kolejne 2,4 mln PLN pochłonął zakup obrabiarek CNC do drewna i metalu. Razem 4,4 mln PLN. Nawet jeżeli pomnożyć dwukrotnie podchodzi pod 9 mln. Ten hangar, to właściwie pusta przestrzeń, bez obrabiarek czy specjalistycznych maszyn :) No nie wierzę normalnie.... :D :D :D :D

Reklama