Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Jelcze ze wsparciem z Warszawy

Ciężarówka Jelcz 442.32. Fot. Rafał Lesiecki / Defence24.pl
Ciężarówka Jelcz 442.32. Fot. Rafał Lesiecki / Defence24.pl

Krakowscy logistycy przyznali dwa zamówienia o łącznej wartości ponad 200 tysięcy zł warszawskiej firmie na dostawę części zamiennych do ciężarówek Jelcz 442.32. Techniczne środki materiałowe przysłużą się zabezpieczeniu napraw kołowych podwozi owych ciężarówek.

Postępowanie przetargowe, które zostało podzielone na trzy zadania, ruszyło 20 sierpnia bieżącego roku, na wniosek 3. Regionalnej Bazy Logistycznej z Krakowa. Czytamy dokumencie udostępnionym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, że krakowscy logistycy poszukiwali części zamiennych do podwozi wojskowych ciężarówek Jelcz 442.32, które przysłużą się zabezpieczeniu napraw kołowych podwozi specjalnych.

Mając na myśli owe techniczne środki materiałowe, to wiedzmy, że celem owego postępowania było pozyskanie przegubów, lusterek, zaworów czy zbiorników powietrza. Najwięcej wojsko poszukiwało lewych przegubów kulowych ø50, bo w liczbie 30 sztuk w zamówieniu podstawowym i 21 w zamówieniu opcjonalnym.

Termin składania wniosków upłynął 17 września bieżącego roku o godzinie 8:00. Niejawne otwarcie ofert nastąpiło po upływie pół godziny, w siedzibie 3. Regionalnej Bazy Logistycznej.

W poniedziałek ósmego listopada doszło do opublikowania wyników rozstrzygniętego postępowania. W dwóch zadaniach zamówienie przyznano warszawskiej firmie GRUPA MCC Sp. z o.o. (za łączną kwotę ok. 223 tysięcy zł brutto), natomiast w trzecim zadaniu, polegającym na dostarczeniu dwóch wyciągarek HZ 051 nie doszło do podpisania umowy z żadnym podmiotem, gdyż żadne oferty nie wpłynęły do krakowskich logistyków.

Warszawskie przedsiębiorstwo ma teraz czas do 30 listopada bieżącego roku na wywiązanie się ze swoich obowiązków. Zgodnie z wymaganiami eksploatacyjno-technicznymi części muszą być nieużywane i nieregenerowane.

Reklama
Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (7)

  1. Jaś

    A czy Jelcz nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży? Nie ma tam Handlowców? Mcc przytuli prowizje bo sam nie wyprodukuje!?

    1. paracetamol

      To jest państwowa firma. Do nich się przychodzi z prośbą i odchodzi z kwitkiem. Handlowców z prawdziwego zdarzenia tam nie ma, są to znajomi znajomych na stanowiskach państwowych.

  2. Arnold

    Uważam że Jelcz powinien wprowadzić kilka zmian 1.zderzak ślizg z większym kątem natarcia 2.obniżnie kabiny o 10-20cm 3.zwiększEnie kąta szYby z 0 stopni na 30 stopni.. czołowej pod skos. 4.wnętrzE z cordury lub materiału niepalnego i łatwego do czyszCzenia a nie tkaniny pętelkowej szArej jak obecnie 5.zdalny modół strzelecki na dachu 12,7mm w co 5-10 ciężarówce do osłony konwojów.idealnym przykładem jest tu Fiński Sisu... Amerykański Oshkosh lub Czesko Amerykańskan wojskowa Tatra.same zabudowane cysterny czy NSM-y na jelczach powinny wyglądać jak wersja plandeka co maskuje je jako zwykłe a nie strategiczne ciężarówki dla wojsk w razie konfliktu ( przykład np.głowice atomowe w Rosji na naczepach o cywilnym wyglądzie TIR.)

    1. ---

      Z tą szybą czołową, to w który skos? aerodynamicznie, czy przeciwlotniczo?

    2. Zeebraa

      I zmienić przednie lampy bo światło jest tragiczne...dodatkowo powiększyć zbiorniki paliwa na 170-180 l X2 oraz zamontować centralny zamek i elek szyby,ewentualnie poduszka powietrzna kierowcy i pasażera.pozdrawiam

  3. Edda

    Nasza patologia. Zamiast kupic bexposrednio od producenta to naokolo przez posrednikow. No ale wiadomo ktos musi zarobic.

  4. Lol

    Te jelcze bardzo trzeszczą jak jeżdżą po nierównościach. Doskonale to widać na poligonach

    1. edward

      WIDAĆ, jak trzeszczą? :)

    2. War

      Jak szeleszcza

  5. JUREK

    Mają być budowane tzw małe Jelcze o wymiarach i konwencji niemieckiego UNIMAG-a

  6. rmarcin555

    Pytanie do wojaków używających obecnych jelczy: jaka jest Wasza opinia?

    1. Rrrrr

      Jeśli chodzi o porównanie do Stara 266 to nawet nie ma co opowiadać. Jelcz jest dużo wygodniejszy dla żołnierzy, którzy jadą na pace. Jelcz dużo lepiej radzi sobie na drogach asfaltowych (Star się do tego w ogóle nie nadaje). Jeśli chodzi natomiast o teren to sam widziałem jak Jelcz w błocie po burty szedł jak przecinak. Wygoda dla kierowcy też o niebo lepsza. W moim przekonaniu konstrukcja bardzo dobra i na pewno lepsza niż wieczne reanimowanie za niebotyczne pieniądze Starów, które powinny pójść do muzeum a nie do służby.

    2. Dawo

      Jelcz, to może nie czołówka światowa jak Oskosh czy MAN, ale jest naprawdę dobry. Porównywalny do czeskich Tatr. W terenie ma świetne właściwości.

    3. deep state

      Toć przecie mają nowe niemieckie kabiny z Chin.

  7. Stan

    Jaka to firma chyba MCC. Będą drogie części. Czy były jakieś inne oferty firmy.

Reklama