Przemysł Zbrojeniowy
Instytut Lotnictwa zainicjuje budowę nowego samolotu turbośmigłowego
W Instytucie Lotnictwa odbędzie się oficjalne podpisanie listu intencyjnego pod patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z przedstawicielami Instytutu Lotnictwa oraz firm z branży lotniczej i zbrojeniowej w zakresie współpracy przy realizacji przedsięwzięcia budowy polskiego wielozadaniowego samolotu turbośmigłowego nowej generacji ILX-34.
Wydarzenie odbędzie się 24 maja br. w ramach „18. Polsko-Amerykańskiej Konferencji Nauki i Technologii - 100 lat współpracy nauki z przemysłem” mającej na celu określenie kondycji i kierunków rozwoju polsko-amerykańskich relacji w zakresie nauki i technologii, a także wyzwań i problemów związanych z ich realizacją.
Oficjalna część spotkania obejmuje przedstawienie ogólnych założeń projektu ILX-34, podpisanie listu intencyjnego przez zaproszonych sygnatariuszy oraz wręczenie pamiątkowych medali Instytutu Lotnictwa z okazji 100-lecia Lotnictwa Polskiego.
Goście konferencji wezmą również udział w sesjach tematycznych poświęconych technologiom lotniczym oraz kosmicznym. Podsumowaniem pierwszego dnia konferencji będzie panel ekspercki z udziałem przedstawicieli ministerstw oraz polskiej i amerykańskiej kadry akademickiej na temat wyzwań w komercjalizacji projektów naukowo-badawczych.
Drugi dzień wydarzenia będzie poświęcony tematyce obronności, bezpieczeństwa, nowych technologii oraz technologii wytwarzania i materiałów kompozytowych.
Konferencja organizowana jest wspólnie przez Instytut Lotnictwa oraz Ohio State University.
Czytaj też: Wojsko zleca naprawę silników do Sokoła i Bryzy
ebenezer
czy ten samolot będzie mógł startować z wody?
normalny
Tak, przewidziany nawet pionowy start i pływalność.
B777
będzie startował z podwodnego lotniskowca Macierewicza...
Mietek
Mają być Polsko-Ukraińskie śmigłowce to może być Polsko-Amerykański ILX-34.
atom
Kolejny \"przewał\" na kasę, niech najpierw rozliczą \'rewolucyjny i przełomowy\' ILX-27
Pracownik
Projekt jest dawno rozliczony.
Johny 2questions
Czy coś takiego nam jest w ogóle potrzebne? Kto i w jakich ilościach to kupi?
Irek
Racja po co nam to
As
A może pomóc dokończyć Flarisa i zrobić z niego bezzałogowca? W tym programie powstanie tylko miejsce pracy dla kilku znajomych, którzy zostaną prezesami i przez kilka tak będą opowiadać głodne kawałki przy makiecie czegoś co przypomina samolot z I Wojny Światowej
ck16
Kiedyś była taka bajka animowana dla dzieci o samolotach. Może to projekt do nowych odcinków.
alex
A może zamiast tego czegoś odtworzyć produkcję silników do czołgów T-72. Jest ich u nas 500szt. + ponad 200 szt. Twardych, a na świecie tysiące. Jest jakaś perspektywa sprzedaży.
cdee
i zwiekszyc ich moc do 1200 koni . Ale Wola zniszczona, znów trzeba uruchomic w garazu swagra
Andrzej
Żaden realny samolot nie powstanie , to jest kolejna próba UTYLIZACJI kilkudziesięciu milionów złotych na zasadzie dotacji. Plastikowa makieta w skali 1:10 , trochę dokumentacji i grafika komputerowa - tyle powstanie w tym całym programie ILX-34 -FARSA za publiczne pieniądze.
Marek1
Jak się patrzy na komputerową symulację tego XLS-34 nie sposób zapytać - CO jest innowacyjnego w tym projekcie ?? Ciągnący silnik turbośmigłowy z przodu ?? Struktura górnopłatu ?? Wykorzystanie w projekcie zamiast drewna, płótna i sklejki ... laminatów i włókien węglowych ?? Ale co tam, każda okazja jest dobra, by popitolić komunały, porozdawać sobie medale/nagrody, pomimo, że polska nauka/przemysł w dziedzinach lotniczych jest na poziomie lat 60-tych ub. wieku. Poziom trzymają wyłącznie lotnicze fabryki sprzedane wcześniej za grosze zagranicznym koncernom, które montują swoje śmigłowce w Świdniku /Mielcu), ale pisanie o nich \"polskie fabryki\" jest NIEuprawnione.
Willgraf
zamiast tych niedomówień ,konkretnie wrócić do prac nad koncepcją samolotu Skorpion 230 w wersji Turbośmigłowej ..konkretnie a nie znowu bicie piany, maszyna wsparcia potrzebna nie tylko nam, byliśmy pierwsi w jej opracowaniu, a obecnie świat tworzy takie konstrukcję
Patcolo
Tu masz bardzo dużo racji, oj bardzo dużo. To brak pomyślunku ze stron MON zawalił ten program. Amerykanie teraz wprowadzają lekki czołg a my swego Andersa sami ustrzeliliśmy.
qwert
i co dalej, powstanie do tego lotniskowiec ?
Kiebitz
Podwodny !!
Cywill
Dobrze że ma już nazwę (i to bez przetargu)
wrk
Lepiej niech kupia gotowe drony z USA - MQ-9 Reaper, bedzie z nich wiekszy pozytek niz z tego \'\'cudu techniki miedzywojennej\'\'
Pilot
Może powinni takiego Super Tucano. By się przy okazji do czegoś przydał w razie wojny asymetrycznej.
bebe
W razie wojny asymetrycznej,to my będziemy tą stroną z dzidami.
dfg
Właściwie jak nowy An 2 tylko brak dolnego płatu.
bebe
I właśnie dlatego jest innowacyjny.
mw1
druga Iryda?
Antex
raczej Grot .... Iryda przynajmniej latała.
Slaw
Nie. Iryda latała
Gts
Brak juz slow na wymysly nowej ekipy. Poprzednicy przodowali w jakichs likwidacjach ci przoduja w dojeniu kasy na technikw XIX wieku. Zamiast sklejki zrobi sie carbon i wielu uwierzy w cud techniki... akurat gornoppat to sie nadaje glownie do opylania pol i w tym sensie moze byc wielozadaniowy.
czarny bez
?!? Ale o co chodzi? Skok na kasę? Rocznica 100-u lat okradania budżetu? Kto zamawia samolot i pod kątem jakich zadań? Jaką rolę i gdzie ma spełniać?
pamietajacy
Nieznany dotychczas profil skrzydła. Wodorowy napęd nie pozostawiający śladu cieplnego. Super wytrzymała węglowa, tania konstrukcja. Powietrzno-magnetyczny system podwozia, a na dodatek sferyczna strefa przeciwpancerna. I proszę pokazać, kto nie będzie chciał kupić takiego cudu techniki?!
Zirytowany
Proszę pokazać kto będzie w stanie to wyprodukować,jest to zwykły skok na kasę i głosy wyborców mających głowy w chmurach a takich nie brakuje,co udało im się do tej pory opracować i przetestować z sukcesem?Nie da się stworzyć \"cudu\" techniki z niczego,bez ciężkiej pracy i stopniowym wzroście doświadczenia i kwalifikacji jet tylko skok na kasę.
Antex
Z tymi 100 latami okradania budżetu to przesadziłeś. Akurat w lotnictwie przedwojennym (w powojennym też) wydane pieniądze się zwracały,a przynajmniej mogły się zwrócić gdyby ktoś tego nie uwalił politycznie. Było kilka wpadek PZL (\"Wilk\", \"Jastrząb\", \"Iryda\") - ale praktycznie wszystkie z powodu braku odpowiednich silników. Płatowce były niezłe...
Jaś
A po co taki samolot. ?
ryba
dla desantu?
Bash
Nie potrafią zrobić nawet porządnej wizualizacji a chcą budować samolot? Polecam obejrzeć reklamówkę Gripena NG, aż chce się kupić ten samolot a to jakaś grafika z okładki niskobudżetowej gry.
Kuku
Wcale nie chcą budować żadnego samolotu. Chcą mieć pretekst do wyrwania grantów.
panako
ide o zaklad ze ten projekt pochlonie od 1/2 do 3/4 offsetu Wisly cz.1 Amerykanie zaczna naliczac koszty juz 24 maja od pierwszego spotkania z Polakami
nordx
w tworzeniu grafik komputerowych jesteśmy potęgą!
potaser
i znow wyciaganie kasy na bzdet z ktorego nic kompletnie nie bedzie! pieniazki beda sie lały szerokim strumieniem , ITWL bedzie udawal ze cos robi , my podatnicy bedziemy placic za ich fanaberie a na koniec powiedza - sorry nie wyszlo! i oglosza nowy pomysl np na realizacje podwodnych rowerow i latajacych umywalek - dosyc tego! poza tym na rynku jest od groma tego typu gotowych i dopracowanych samolotow wiec jest to zwykly skok na kase i mrzonki z pogranicza sf - podobnie bylo z tekturowym PZL-230 Sorpion , GROT-2 , ILX-27 i innymi podobnymi kosztownymi koszmarkami z ktorych nie ma nic plus pieniadze wyrzucone w błoto!
Razparuk
ILX-27 to akurat ma sens tylko nikt nie umie myśleć...300kg ładunku to można nawet lekki radar mieć lub dużą głowicę opto+uzbrojenie..
Kowalskiadam154
Brakuje najważniejszego pytania Kto go kupi?! Chyba że WP oraz inne służby na siłę mają zostać nim uszczęśliwione
ck16
Nowy GROT II