Reklama

GE Aerospace zwiększa zaangażowanie w modernizację obrony Polski

Apache z radarem Longbow
Autor. GE Aerospace

Od ponad stu lat Polska jest liderem innowacji w dziedzinie lotnictwa i kosmonautyki, napędzanym dziedzictwem doskonałości inżynieryjnej i niezachwianym zaangażowaniem w obronę narodową. Polscy piloci należeli do najodważniejszych i najbardziej oddanych żołnierzy II wojny światowej, a Polska była niezłomnym i wysoko wykwalifikowanym sojusznikiem, nawet gdy kraj cierpiał z powodu okropnej okupacji. GE Aerospace szanuje tę tradycję. Dzięki ponad 100-letniemu doświadczeniu jako pionier w branży i obecnie jako samodzielna firma lotnicza, GE Aerospace z dumą wspiera śmiałą wizję Polski dotyczącą przyszłości jej sił zbrojnych – pisze Rita Flaherty, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i rozwoju biznesowego, GE Aerospace.

Artykuł sponsorowany

W tym tygodniu mamy zaszczyt po raz pierwszy uczestniczyć w konferencji Defence24 Days i wziąć udział w dyskusji na temat rozwoju zdolności obronnych, współpracy przemysłowej i strategicznej gotowości w całej Europie.

Nasza obecność na konferencji Defence24 Days następuje po ważnym wydarzeniu, jakim było otrzymanie przez GE Aerospace na początku tego roku zamówienia na dostawę 210 silników T700 do napędu 96 śmigłowców Boeing AH-64E Apache Guardian dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Zamówienie to odzwierciedla nie tylko rosnące inwestycje Polski w modernizację zdolności obronnych, ale także siłę naszego trwałego partnerstwa.

Reklama

GE Aerospace podpisało również umowę o współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej. W ramach tej umowy Zakłady Wytwórcze Lotnictwa Wojskowego w Dęblinie (WZL1) będą świadczyć licencjonowane usługi konserwacji, napraw i remontów (MRO) dla silników T700 w śmigłowcach Apache oraz Sikorsky S-70i Black Hawk, a także dla silników CT7 w śmigłowcach Leonardo AW149 i AW101 należących do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie (WAT) będzie zarządzać szkoleniami, w tym szkoleniami z zakresu silników T700/CT7 dla polskich techników, personelu wojskowego i pracowników WZL1, którzy będą wspierać flotę śmigłowców, a także przygotowywać przyszłą kadrę inżynierską dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Partnerstwa te mają na celu wzmocnienie lokalnych zdolności, zmniejszenie kosztów cyklu życia i wsparcie polskiej floty śmigłowców napędzanej ponad 300 silnikami GE.

Od podpisania umowy w zeszłym roku poczyniliśmy postępy we współpracy z WZL1 i WAT. Rozpoczęły się rozmowy i widzimy postępy, które jeszcze bardziej umacniają nasze zaangażowanie we współpracę.

Reklama

Patrząc w przyszłość, GE Aerospace prowadzi również rozmowy z polskimi interesariuszami dotyczące samolotów bojowych nowej generacji, takich jak myśliwiec F-15EX. Nasz silnik F110 jest jedynym silnikiem kwalifikowanym do samolotu F-15EX i aktywnie badamy możliwości rozszerzenia wsparcia w kraju, szkoleń i współpracy przemysłowej w zakresie tej platformy, opierając się na obiecującym początku, jaki osiągnęliśmy z silnikiem T700.

Polska jest nie tylko strategicznym partnerem, ale także siedzibą ponad 2000 pracowników GE Aerospace w sześciu zakładach, którzy opracowują technologie nowej generacji do zastosowań komercyjnych i obronnych. W tym roku GE Aerospace zainwestuje ponad 49 mln zł w sprzęt i obiekty, aby wesprzeć nasze prace nad silnikami w wielu zakładach. Nasze zobowiązanie do Polski opiera się na wspólnych wartościach i długoterminowej wizji.

W GE Aerospace kierujemy się innowacyjnością, wzmacniamy się dzięki partnerstwu i kierujemy się zasadami Bezpieczeństwa, Jakości, Dostaw i Kosztów. Kontynuując rozszerzanie naszej obecności w Polsce oczekujemy na wspólne budowanie przyszłości lotnictwa.

Rita Flaherty, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i rozwoju biznesowego, GE Aerospace

Artykuł sponsorowany

WIDEO: Burza w Nowej Dębie. Polskie K9 na poligonie
Reklama

Komentarze

    Reklama