Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Farnborough 2024: Silnik do koreańskiego myśliwca przyszłości

Silnik do KF-21 Boramae
Prototyp silnika do KF-21 Boramae
Autor. Hanwha

Firma Hanwha Aerospace zaprezentowała na tegorocznym salonie lotniczym Farnborough International Air technologie tworzone przez nią do myśliwca KF-21 Boramae.

Reklama

Pokazano m.in. prototyp opracowywanego właśnie odrzutowego silnika turbowentylatorowego. Jednostka napędowa ma zakładany ciąg bez dopalacza 15 tys. funtów czyli niemal 67 kN i około 100 kN z dopalaniem. Będzie więc nieco potężniejsza niż np. zaawansowany technicznie silnik EJ200 o ciągu 60 kN (13,5 tys. funtów) wykorzystywany w Eurofighter Typhoon, ale mniejszy niż  ciężkim myśliwcu F-15EX (silnik F110 o ciągu 76 kN).

Reklama

Wydaje się, że jednostka napędowa, kiedy już zostaną ukończone nad nią prace, co jest planowane na mniej więcej 2030 rok, będzie mogła okazać się ciekawą propozycją na rynku lotniczym w kontekście tworzenia samolotów bojowych, ale także np. maszyn bezzałogowych.

Czytaj też

Już teraz silnik ten jest planowany nie tylko jako napęd do Boramae, który ma wykorzystywać po dwa egzemplarze, ale także jako pojedyncza jednostka napędowa do bojowego BSP. Pokazuje to jak zaawansowany technicznie i złożony wyrób końcowy może owocować technologiami i zastosowaniami także w innych projektach.

Reklama

Hanwha Aerospace prezentowała także makietę opracowywanego właśnie radiolokatora z aktywnie elektronicznie skanowanym szykiem antenowym (AESA), system przechowywania energii elektrycznej ESS, wodorowe ogniwa paliwowe i lotnicze siłowniki elektromechaniczne.

Z dziedziny kosmicznej pokazano radar z syntetyczną aperturą (SAR) do satelitów rozpoznawczych.

Czytaj też

Reklama

Komentarze (1)

  1. Buczacza

    Ciekawe gdzie byłaby Polska. Gdyby od 45 była (okupowana) przez USA. A nie (okradana) przez onuce....

Reklama