- Wiadomości
BTRy modernizowane w Polsce
Polska firma MISTA Sp. z o.o. podała w połowie grudnia 2024 informacje o remoncie i modernizacji około 150 kołowych transporterów opancerzonych BTR-70 dla nieznanego klienta.

Autor. Zinnsoldat/CC BY-SA 4.0
Wiele wskazuje na to, że modernizacja BTR-70DI mogła zostać wykonana na rzecz Ukrainy. Co ciekawe pierwotnie informacja ta ukazać się miała 18 grudnia w magazynie Aeromag Vietnam Special Issue Day 1.
More than 150 of BTR-70DI armoured personnel carriers were overhauled in 🇵🇱Poland by MISTA Sp. z o. o. from Stalowa Wola. The client is unknown but possibly 🇺🇦Ukraine.
— The Military Watch (@MarcinRogowsk14) January 28, 2025
Photo by Rafał Bieńkowski pic.twitter.com/IF5b4kLgT9
BTR-70DI jest modernizacją pojazdu opracowaną na Ukrainie w ramach modernizacji wymieniono napęd na dwa nowoczesne zachodnie silniki wysokoprężnę Iveco Tector generujące łącznie moc 300 KM. Zdjęcia wskazują jednak, że pojazdy nie mają wzmocnionej siły ognia oraz opancerzenia.
BTR widoczny na zdjęciach wyposażony jest w system wieżowy BPU-1, który posiada możliwość obrotu w zakresie 360 stopni, natomiast zakres podniesienia uzbrojenia to -5 do +30 stopni. Uzbrojenie stanowi wielkokalibrowy karabin maszynowy KWPT kalibru 14,5 mm na amunicję 14,5x114 mm oraz sprzężony z nim uniwersalny karabin maszynowy PKT kalibru 7,62 na amunicję 7,62x54 mm.
Zobacz też
Załoga pojazdu to dwóch żołnierzy oraz ośmiu żołnierzy drużyny piechoty. Masa pojazdu to około 13,6 ton, prędkość maksymalna na drodze to około 80 km/h, prędkość w wodzie to 9-10 km/h, zasięg operacyjny to około 400-600 km.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS