Reklama
  • Wiadomości

Będzie nowy silnik do Kraba? Porozumienie HSW i niemieckiego potentata

Przedstawiciele RENK Group oraz RENK America poinformowali o podpisaniu listu intencyjnego z Hutą Stalowa Wola w sprawie dostaw oraz produkcji licencyjnej kluczowych podzespołów do polskich wozów bojowych.

Armatohaubica samobieżna Krab na poligonie.
Armatohaubica samobieżna Krab to sztandarowy produkt Huty Stalowa Wola.
Autor. kpr Sławomir Kozioł / 18. Dywizja Zmechanizowana
Reklama

Dokument dotyczy dwustronnej współpracy w segmencie pojazdów gąsienicowych. Grupa RENK zamierza dostarczać polskiemu przedsiębiorstwu kluczowe podzespoły: układy zawieszenia, przekładnie oraz kompletne zespoły napędowe. Ponadto, strony zamierzają uruchomić produkcję licencyjną wybranych komponentów w HSW lub u wskazanych przez Hutę poddostawców.

W nieustannie zmieniającym się świecie znaczenia niezawodnej, nowatorskiej techniki w pojazdach bojowych nie można przecenić. Jako techniczni liderzy w swoich dziedzinach HSW i RENK Group osiągną synergię, która nie tylko stworzy dogodne warunki do postępu technicznego, ale też będzie stanowiła o zaangażowaniu w bezpieczeństwo naszych krajów oraz ich obrońców.
Susanne Wiegand, Prezes Zarządu RENK Group
Niniejsze porozumienie umożliwi RENK America zaoferowanie efektywnych kosztowo, sprawdzonych w boju zespołów napędowych na potrzeby platform HSW oraz ustanowienie potencjału produkcyjnego w Polsce. To porozumienie to dalsze pogłębienie współpracy obronnej i przemysłowej między Stanami Zjednoczonymi i Polską.
Ted Trzesniowski, Prezes Zarządu RENK America
To porozumienie definiuje możliwości współpracy między RENK a HSW. Naszym zamiarem jest produkcja i testowanie wyposażenia takiego jak zespoły napędowe, przekładnie i zawieszenia dla naszych pojazdów bojowych w zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z RENK umożliwi nam zrealizowanie tej wizji w niedalekiej przyszłości.
Jan Szwedo, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Huty Stalowa Wola S.A.
Reklama

W komunikacje opublikowanym w serwisie LinkedIn nie poinformowano, których pojazdów oraz podzespołów ma dotyczyć porozumienie. Obecność przedstawicieli RENK America, podmiotu zależnego niemieckiego RENK GmbH, może sugerować zainteresowanie HSW amerykańsko-niemieckimi zespołami napędowymi z motorem AVDS-1790 do armatohaubic samobieżnych Krab lub innymi produktami tego oddziału. Obecnie polski system artyleryjski napędza silnik wysokoprężny MTU MT 881 Ka-500, który sprzęgnięto z przekładnią hydrokinetyczną Allison X1100-5A3.

Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak na poligonie.
Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak na poligonie.
Autor. 12. Brygada Zmechanizowana

RENK Group oraz podmioty zależne wielonarodowego koncernu z siedzibą w Augsburgu są dostawcami kluczowych technologii i podzespołów do produktów Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w tym przekładni do czołgów Leopard 2 (RENK HSWL 354) oraz K2GF Black Panther (RENK HSWL 295 TM), a także układów zawieszenia do AHS Krab (Horstman InArm) i KTO Rosomak (Horstman Hydrostrut). Z kolei RENK America zaopatruje BAE Systems w silniki AVDS-1790 do wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 HERCULES, w tym również tych zamówionych na potrzeby Wojsk Lądowych RP.

Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama