Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Amerykańskie wozy bojowe będą widzieć dalej

Autor. US Army

Firma RTX, znana do niedawna jako Raytheon Technologies, wygrała przetarg na produkcję elektrooptyki dla US Army.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Podpisana umowa opiewa na kwotę około 117,5 mln USD i dotyczy produkcji i dostaw kamer termowizyjnych FLIR 3. generacji. Kamery te zwiększają zasięg identyfikacji celu o około 2,6 razy w porównaniu do urządzeń 2. generacji.

Czytaj też

Cały system opiera się na tzw. zestawach A-Kit i B-Kit. Kamery FLIR 3. generacji będą instalowane w różnego typu wozach bojowych, od czołgów podstawowych M1A2SEPv4 Abrams, poprzez nowe bojowe wozy piechoty M30, które mają zastąpić obecnie eksploatowane bojowe wozy piechoty M2A3 i M2A4 Bradley oraz innym sprzęcie, jak warianty kołowych wozów bojowych Stryker i ACV.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Komentarze (2)

  1. QVX

    Ciekawi mnie, jak rozwiążą poniższy problem. Polskie Sepv3 mają mieć te kamery w cenie (kontrakt zawierano, kiedy jeszcze nie istniała koncepcja Sepv4) a za kamerami idą kolorowe monitory. Zaten pojawia się pytanie, czy polskie Abramsy zachowają oznaczenie Sepv3 (de facto Sepv3.5 a nawet 3.66, bo kamera i monitory to główny wyróżnik Sepv4) czy jednak pójdzie aneks na upgrade Sepv4 i dopłacimy ze resztę elementów Sepv4.

    1. Ein

      Imo semantyka. Pójdą z nowymi kitami, tyle. Nie jest tak, jak piszesz btw, że tylko termo się zmienia. Chcą w SEPv4 bardzo zmodyfikować system dystrybucji energii, bo czołgi będą natywnie miały nosić ASOPy, a to cholernie wymagające energetycznie rozwiązanie. Także myślę, że tam będzie także nowy APS, dojdą pewnie także zmiany w okablowaniu.... niby niewiele, a jednak generuje sporo zmian w wozie. Nasze będą po prostu z nowymi kamerami. Nikt nie będzie się bawił w aneksowanie, bo i po co?

    2. QVX

      @ein Właśnie o to chodzi. Po prostu mieli różne koncepcje nazewnicze i rozwojowe. Nasze Sepv3 to nowe kamery (i monitory) oraz prawdopodobnie ASOP-y.

  2. Tomcat

    na Ukrainie większość czołgów wylatuje w powietrze na minach, wystarczy zerwana gąsienica i unieruchomiony pojazd czeka na dobicie, jak temu zaradzić?

Reklama